Skip to main content
iPhone 12

iPhone 12 - ja iPhone 12 Pro -mallien virallinen tiedotus- ja odotusketju

iPhone 12 - ja iPhone 12 Pro -mallien virallinen tiedotus- ja odotusketju
Oliko tästä hyötyä?
Näytä ensimmäinen kirjoitus

354 kommenttia

  • Osallistuja
  • 11 kommenttia
  • 28. lokakuuta 2020

Aika huonoltahan tämä tosiaan näyttää pron osalta. Nyt vois vähän avata tilannetta. Kuinka monta puhelinta on ennakko tilattu ja monta puhelinta Elisa on saanut. Onko satoja vai tuhansia ihmisiä odottamassa puhelinta ja monta puhelinta elisalle viikoittain tulee 1 vai 2 vai enemmän. Jos tässä mennään aina viikko kerrallaan eteen päin tietämättä saatavuudesta mitään minä alan etsiä puhelinta muualta. Miksi määriä ei voi kertoa. Pelkäättekö että ihmiset peruu tilauksensa.


Maximilliam
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+9
  • Elisalainen
  • 100 kommenttia
  • 28. lokakuuta 2020
Mide kirjoitti:

Aika huonoltahan tämä tosiaan näyttää pron osalta. Nyt vois vähän avata tilannetta. Kuinka monta puhelinta on ennakko tilattu ja monta puhelinta Elisa on saanut. Onko satoja vai tuhansia ihmisiä odottamassa puhelinta ja monta puhelinta elisalle viikoittain tulee 1 vai 2 vai enemmän. Jos tässä mennään aina viikko kerrallaan eteen päin tietämättä saatavuudesta mitään minä alan etsiä puhelinta muualta. Miksi määriä ei voi kertoa. Pelkäättekö että ihmiset peruu tilauksensa.

Moi,

valitettavasti emme voi julkisesti ilmoittaa tilausten ja toimitusten määriä, mutta tilanne on aina uusien  iPhone-puhelinten lanseerauksissa hyvin tyypillisesti se, että kysyntä lanseerauksessa ylittää maailmanlaajuisesti toimitusmäärät. Apple kuitenkin toimittaa meille tavaraa viikoittain ja me toimitamme sitä mukaa niitä välittömästi toimitusjonossa oleville asiakkaillemme.

Toki voit selvitellä, olisiko ruoho aidan takana vihreämpää, ja saisitko tilaamaasi tuotteen toisaalta nopeammin. Jonossa kuitenkin kannattaa pysyä, koska kyllähän me tilauksesi toimitamme välittömästi kun se on mahdollista. Lisäksi jonottaminen ei maksa mitään, joten voit halutessasi perua tilauksesi, jos ja kun onnistut puhelimen muuta kautta nopeammin saamaan.

 

  • Max

  • Osallistuja
  • 11 kommenttia
  • 28. lokakuuta 2020

Ei minua haittaa odottaminen vaan epätietoisuus. Tieto siitä oletteko saaneet kenties yhtään pro mallia toimitettavaksi asiakkaille. 


Maximilliam
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+9
  • Elisalainen
  • 100 kommenttia
  • 28. lokakuuta 2020
Mide kirjoitti:

Ei minua haittaa odottaminen vaan epätietoisuus. Tieto siitä oletteko saaneet kenties yhtään pro mallia toimitettavaksi asiakkaille. 

 

Moi,

toki voidaan vahvistaa että kyllä Pro malleja saatiin ihan määriä toimitukseen, mutta se oli myös se suositumpi malli tässä ennakkomyynnissä. Pro malleja on yhteensä 12 eri muisti- ja väriyhdistelmää joten toki aina joka vuosi jotain väriä saadaan paremmin ja toiset värit kombot hankalammassa allokaatiossa, mutta koitamme arvioida jono tilanteita ja niiden purkua viikottain.

  • Max

  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 28. lokakuuta 2020

Ihmettelen tässä suuresti miten on mahdollista että osa henkilöistä on saanut tilausvahvistuksen jo ennen klo 15. Minun käsitykseni mukaan kun ennakkomyynti alkoi 16pv klo 15? Pakko nostaa elisalle iso 👍 asioiden hoitamisesta. Viestit tulee miten sattuu ja tiedotus muutenkin ihan p*****stä. Kaveri tilas luurin dnalta klo 16 jälkeen ja sai luurin näppiin 23pv. Ei ole tullut elisan toiminnasta viimeaikoina kun huonoa sanottavaa. Pitänee siirtää palvelut elisalta pois kun saa rahoilleen muuta vastinetta kun p**kaa


Suvi
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+14
  • Keskustelun aloittaja
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1911 kommenttia
  • 29. lokakuuta 2020
GG_95 kirjoitti:

Ihmettelen tässä suuresti miten on mahdollista että osa henkilöistä on saanut tilausvahvistuksen jo ennen klo 15. Minun käsitykseni mukaan kun ennakkomyynti alkoi 16pv klo 15? Pakko nostaa elisalle iso 👍 asioiden hoitamisesta. Viestit tulee miten sattuu ja tiedotus muutenkin ihan p*****stä. Kaveri tilas luurin dnalta klo 16 jälkeen ja sai luurin näppiin 23pv. Ei ole tullut elisan toiminnasta viimeaikoina kun huonoa sanottavaa. Pitänee siirtää palvelut elisalta pois kun saa rahoilleen muuta vastinetta kun p**kaa

@GG_95

iPhone'n jokavuotinen lanseeraus on aina iso työ. Laitteita - eri värisiä eri kokoisilla muisteilla - julkaistaan samaan aikaan kymmeniä. Tämä pelkkä näiden puhelimien myyntiin avaaminen siis aiheuttaa ihan itselläänkin ruuhkatilanteen järjestelmiin, palvelimiin jne. 

Koska emme missään nimessä halua myöhästyä, on laitteita tämän ruuhkan vuoksi avattu ennakoiden - osa sitten avautui kokonaan myyntiin muutamia minuutteja liian aikaisin. Tämä ei ollut tarkoituksemme, mutta valitettavasti näin isossa urakassa tätä on vaikea välttää.

Mikäli sinulla on oman tilauksesi osalta jotain epäselvyyttä esim. viestinnässä, niin selvitetään asiaa! Tallenna asiakasnumerosi profiiliin ja kerro mikä viesti oli väärin, niin tutkitaan :thumbsup:
 


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 29. lokakuuta 2020
Suvi kirjoitti:
GG_95 kirjoitti:

Ihmettelen tässä suuresti miten on mahdollista että osa henkilöistä on saanut tilausvahvistuksen jo ennen klo 15. Minun käsitykseni mukaan kun ennakkomyynti alkoi 16pv klo 15? Pakko nostaa elisalle iso 👍 asioiden hoitamisesta. Viestit tulee miten sattuu ja tiedotus muutenkin ihan p*****stä. Kaveri tilas luurin dnalta klo 16 jälkeen ja sai luurin näppiin 23pv. Ei ole tullut elisan toiminnasta viimeaikoina kun huonoa sanottavaa. Pitänee siirtää palvelut elisalta pois kun saa rahoilleen muuta vastinetta kun p**kaa

@GG_95

iPhone'n jokavuotinen lanseeraus on aina iso työ. Laitteita - eri värisiä eri kokoisilla muisteilla - julkaistaan samaan aikaan kymmeniä. Tämä pelkkä näiden puhelimien myyntiin avaaminen siis aiheuttaa ihan itselläänkin ruuhkatilanteen järjestelmiin, palvelimiin jne. 

Koska emme missään nimessä halua myöhästyä, on laitteita tämän ruuhkan vuoksi avattu ennakoiden - osa sitten avautui kokonaan myyntiin muutamia minuutteja liian aikaisin. Tämä ei ollut tarkoituksemme, mutta valitettavasti näin isossa urakassa tätä on vaikea välttää.

Mikäli sinulla on oman tilauksesi osalta jotain epäselvyyttä esim. viestinnässä, niin selvitetään asiaa! Tallenna asiakasnumerosi profiiliin ja kerro mikä viesti oli väärin, niin tutkitaan :thumbsup:

Muutamia minuutteja enemmin? Silti joku saanut vahvistuksen 14.37 eikä siltikkään saanut luuria. Melkein 30min ei minusta mene ihan muutaman minuutin sisään. Monelta lie oikeasti sitten auennut. Noh ihan sama, ootellaan ja toivotaan että luuri tämän vuoden puolella näpissä. Dna kuitenkin saanut jo kaikki ennakkotilatut puhelimet toimitettua

 


  • Osallistuja
  • 11 kommenttia
  • 29. lokakuuta 2020

Vähän enemmän pitäisi asiakkaille kertoa. Ei riitä että viikon välein kerrotaan ettet saa puhelinta odota taas viikko. Aika vaikea uskoa ettei Elisa tiedä monta puhelinta heille on Applelta tulossa ja milloin. 


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 29. lokakuuta 2020

Miten tää ennakkotilausten hässäkkä tulee aina kaikille yllätyksenä. Älkää vuoden päästä taas ihmetelkö jos ei luuria saa heti käteen.


  • Osallistuja
  • 11 kommenttia
  • 29. lokakuuta 2020

En odota saavani puhelinta heti. Kaksi viikkoa tilauksesta kaipaan tietoa milloin saan puhelimen. Olen hätänen tuon tiedon saamisessa en puhelimen saamisessa. Onhan tuo Applelta törkeää jos eivät kerro yrityksille milloin heille lähettävät ja mitä. Itse en usko että asia näin menee. Nyt unohdan koko asian ja havahdun vasta kun Postilta tulee viesti että puhelin noudettavissa. 


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 29. lokakuuta 2020
GG_95 kirjoitti:
Suvi kirjoitti:
GG_95 kirjoitti:

Ihmettelen tässä suuresti miten on mahdollista että osa henkilöistä on saanut tilausvahvistuksen jo ennen klo 15. Minun käsitykseni mukaan kun ennakkomyynti alkoi 16pv klo 15? Pakko nostaa elisalle iso 👍 asioiden hoitamisesta. Viestit tulee miten sattuu ja tiedotus muutenkin ihan p*****stä. Kaveri tilas luurin dnalta klo 16 jälkeen ja sai luurin näppiin 23pv. Ei ole tullut elisan toiminnasta viimeaikoina kun huonoa sanottavaa. Pitänee siirtää palvelut elisalta pois kun saa rahoilleen muuta vastinetta kun p**kaa

@GG_95

iPhone'n jokavuotinen lanseeraus on aina iso työ. Laitteita - eri värisiä eri kokoisilla muisteilla - julkaistaan samaan aikaan kymmeniä. Tämä pelkkä näiden puhelimien myyntiin avaaminen siis aiheuttaa ihan itselläänkin ruuhkatilanteen järjestelmiin, palvelimiin jne. 

Koska emme missään nimessä halua myöhästyä, on laitteita tämän ruuhkan vuoksi avattu ennakoiden - osa sitten avautui kokonaan myyntiin muutamia minuutteja liian aikaisin. Tämä ei ollut tarkoituksemme, mutta valitettavasti näin isossa urakassa tätä on vaikea välttää.

Mikäli sinulla on oman tilauksesi osalta jotain epäselvyyttä esim. viestinnässä, niin selvitetään asiaa! Tallenna asiakasnumerosi profiiliin ja kerro mikä viesti oli väärin, niin tutkitaan :thumbsup:

Muutamia minuutteja enemmin? Silti joku saanut vahvistuksen 14.37 eikä siltikkään saanut luuria. Melkein 30min ei minusta mene ihan muutaman minuutin sisään. Monelta lie oikeasti sitten auennut. Noh ihan sama, ootellaan ja toivotaan että luuri tämän vuoden puolella näpissä. Dna kuitenkin saanut jo kaikki ennakkotilatut puhelimet toimitettua


mä en ainakaan ole dnalta puhelinta saanut eikä moni muukaan vaikka 16.10 olemme ennakkotilanneet.  Yritin perus tilausta syystä X ennen ensimmäisen erän tuloa mutta en saanut koska tilaus edennyt johonkin pisteeseen. Eikä edelleenkään ole tietoa tullut milloin puhelimen saan.. 

 


Maximilliam
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+9
  • Elisalainen
  • 100 kommenttia
  • 29. lokakuuta 2020
Mide kirjoitti:

En odota saavani puhelinta heti. Kaksi viikkoa tilauksesta kaipaan tietoa milloin saan puhelimen. Olen hätänen tuon tiedon saamisessa en puhelimen saamisessa. Onhan tuo Applelta törkeää jos eivät kerro yrityksille milloin heille lähettävät ja mitä. Itse en usko että asia näin menee. Nyt unohdan koko asian ja havahdun vasta kun Postilta tulee viesti että puhelin noudettavissa. 

Moi,

ymmärrän enemmän kuin täydellisesti tuon tunteen ja toki myös turhautumisen meidän viestintää kohtaan.

Kaikkea mitä taustalla tapahtuu emme voi täällä lähteä avaamaan, mutta sen haluan sanoa että täällä tehdään parhaamme viestinnän puolesta ja pelaamme niillä tiedoilla mitä meillä on.

 

Joten toivon mukaan tästä oli edes jotain apua odotukseen ;)

 

  • Max

  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 29. lokakuuta 2020

Tilasin 16.10 ja sain tilausvahvistuksen noin 15.07. Myöhemmin sain viestin Elisalta, ettei puhelimeni tule 23.10.

Kävelin 23.10. Telian kivijalkamyymälään ja ostin 12Pro, peruin Elisan kapulan. Olisin voinut odottaa Elisan puhelinta jos viestintä olisi ollut tiiviimpää ja paikkansapitävämpää. Amen. Ps. odottajille, noin viikon käyttökokemuksen jälkeen 12Pro ON hyvä :)


N.M.
  • Keskustelija
  • 8 kommenttia
  • 30. lokakuuta 2020

Hei,

sain keskiviikkona luvatusti tekstiviestin jossa olikin iloinen yllätys se, että puhelimeni on saapumassa. En kuitenkaan oikein täysin osaa tulkita viestiä:

“Iloisia uutisia! Applelta saamamme tiedon mukaan Apple iPhone 12 -puhelimesi on matkalla varastollemme ja voimme vahvistaa jo nyt, että tulet saamaan sen seuraavasta erästä. Odotamme laite-erää saapuvaksi perjantaina 4.11. Saat vielä erillisen vahvistuksen tekstiviestillä, kun olemme lähettäneet pakettisi. Terveisin, Elisa”

Käsittääkseni 4.11. ei tänä vuonna ole perjantai, vaan keskiviikko. Onko seuraava erä siis saapumassa tänään perjantaina, ensi keskiviikkona, vai ensi viikon perjantaina? Lisäksi tuosta ei käy myöskään ilmi se, mikä tilaamani iPhone 12 puhelin on kyseessä. Sain myös toisen viestin jossa pahoiteltiin ettei toinen tilaamani puhelin ole vielä saapumassa, mutta siinäkään ei mainittu väriä, joten en nyt osaa päätellä kumpiko puhelin on tulossa?


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 30. lokakuuta 2020

Minä sain keskiviikkona viestin jossa sanottiin mm. ”Tämän hetkisen arvion mukaan uusia laite-eriä saapuu varastollemme viikoilla 45 ja 46. Ilmoitamme sinulle puhelimesi tarkemman toimitusajan keskiviikkona 4.11. klo 15.” Mitähän tuokin tarkoittaa? Itse tulkitsen tuon niin että ilmoittavat 4.11. klo 15 jonkinlaisen toimitusajan mutta luultavasti tuo tarkoittaa että katsotaan taas ensiviikolla riittäisikö kännyköitä mullekin jos ei niin katsotaan seuraavalla viikolla jne.


Suvi
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+14
  • Keskustelun aloittaja
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1911 kommenttia
  • 30. lokakuuta 2020
N.M. kirjoitti:

Hei,

sain keskiviikkona luvatusti tekstiviestin jossa olikin iloinen yllätys se, että puhelimeni on saapumassa. En kuitenkaan oikein täysin osaa tulkita viestiä:

“Iloisia uutisia! Applelta saamamme tiedon mukaan Apple iPhone 12 -puhelimesi on matkalla varastollemme ja voimme vahvistaa jo nyt, että tulet saamaan sen seuraavasta erästä. Odotamme laite-erää saapuvaksi perjantaina 4.11. Saat vielä erillisen vahvistuksen tekstiviestillä, kun olemme lähettäneet pakettisi. Terveisin, Elisa”

Käsittääkseni 4.11. ei tänä vuonna ole perjantai, vaan keskiviikko. Onko seuraava erä siis saapumassa tänään perjantaina, ensi keskiviikkona, vai ensi viikon perjantaina? Lisäksi tuosta ei käy myöskään ilmi se, mikä tilaamani iPhone 12 puhelin on kyseessä. Sain myös toisen viestin jossa pahoiteltiin ettei toinen tilaamani puhelin ole vielä saapumassa, mutta siinäkään ei mainittu väriä, joten en nyt osaa päätellä kumpiko puhelin on tulossa?

Hei @N.M.,

ensinnäkin pahoittelut sekaannuksesta. Tässä oli tosiaan käynyt kirjoitusvirhe.

Olet ensimmäinen sen havainnut, meilläkään ei kukaan sitä huomannut. Kyseessä on siis keskiviikko 4.11, eli päivämäärä on oikea, viikonpäivä väärä. Sinun osaltasi tämä viesti koski sinistä laitetta. 
 


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 30. lokakuuta 2020

Elisan verkkokaupan varastojen saldoihin ei sitten kannata luottaa. Olin tilannut 12 pro 128GB sinisenä ja peruin sen kun näkyi, että hopeista olisi “reilusti verkkokaupan varastossa”. Tilauksen tehtyä omissa tiedoissa luki, että “valitettavasti tätä ei ole varastossa” vaikka edelleen verkkokauppa näytti vihreää. 

 

Asiakaspalvelu toteaa lakonisesti tähän, että huono mäihä tee uusi tilaus ja mene jonon hännille: verkkokaupassa kuulemma saattaa “vilahtaa” saldot hetken vihreänä kunnes ovat taas loppu.

 

ATK on kuulemma Elisalla, niin kankeaa ettei peruutusta voi perua (soft delete?) ja kuulemma tehtyjä tilauksia ei voi muokata. 

 

Että näin.


Suvi
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+14
  • Keskustelun aloittaja
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1911 kommenttia
  • 30. lokakuuta 2020
Suvi kirjoitti:

Hyvää keskiviikkopäivää omenainen yhteisö :apple::iphone:

Olemme käyneet läpi tilauslistat ja tiedotamme tämän päivän aikana kaikki puhelimen tilanneet - jotka eivät puhelinta siis vielä ole saaneet - tekstiviestillä oman tilauksensa tilanteesta :envelope:

Tilanne on edelleen se, että kysyntää on jopa reilusti enemmän kuin puhelinta on saatavilla. Joitain malleja meillä kuitenkin on verkkokaupan varastossa rajoitettuja eriä. Joissain malleissa harmiksemme heikko saatavuustilanne jatkuu edelleen.

 

Alle olemme koonneet listan laitteista, joissa on edelleen heikko saatavuustilanne. Osaa näistä laitteista saamme uusia eriä tällä tai ensi viikolla ja osa tilanneista siis saa laitteensa lähiaikoina. Sitä seuraavan erän aikataulu on avoin.

Listalla on myös maininta päivämäärästä, jolloin on tehty vanhin toimittamaton tilaus tästä laitteesta. Osassa malleista voi luonnollisesti olla se tilanne, että osa ko. päivämäärällä tehdyistä tilauksista on toimitettu.

Seuraavan kerran tiedotamme toimitusaika-arvioita ensi viikon keskiviikkona 4.11.2020.

 

Apple iPhone 12 Pro 5G 512GB Silver

17.10.2020

Apple iPhone 12 Pro 5G 512GB P.Blue

23.10.2020

Apple iPhone 12 Pro 5G 256GB Graph.

16.10.2020

Apple iPhone 12 Pro 5G 256GB Silver 

16.10.2020

Apple iPhone 12 Pro 5G 256GB Gold 

16.10.2020

Apple iPhone 12 Pro 5G 256GB P.Blue 

23.10.2020

Apple iPhone 12 Pro 5G 128GB Graph.

16.10.2020

Apple iPhone 12 Pro 5G 128GB Silver

16.10.2020

Apple iPhone 12 Pro 5G 128GB Gold

16.10.2020

Apple iPhone 12 Pro 5G 128GB P.Blue 

16.10.2020

Apple iPhone 12 5G 256GB Green 

26.10.2020

Apple iPhone 12 5G 64GB Black 

22.10.2020

Apple iPhone 12 5G 64GB White

24.10.2020
Apple iPhone 12 5G 64GB Green 16.10.2020


 

Tarkennus tähän viestiini. 

Osassa keskiviikkona 28.10.2020 lähteneissä viesteissä oli kirjoitusvirhe. Virhe on tässä viestissä:

“Iloisia uutisia! Applelta saamamme tiedon mukaan Apple iPhone 12 -puhelimesi on matkalla varastollemme ja voimme vahvistaa jo nyt, että tulet saamaan sen seuraavasta erästä. Odotamme laite-erää saapuvaksi perjantaina 4.11. Saat vielä erillisen vahvistuksen tekstiviestillä, kun olemme lähettäneet pakettisi. Terveisin, Elisa”

Odotamme laite-erää saapuvaksi keskiviikkona 4.11.2020. Viestissä on siis mainittu virheellinen viikonpäivä.


Suvi
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+14
  • Keskustelun aloittaja
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1911 kommenttia
  • 30. lokakuuta 2020
Omenasose kirjoitti:

Minä sain keskiviikkona viestin jossa sanottiin mm. ”Tämän hetkisen arvion mukaan uusia laite-eriä saapuu varastollemme viikoilla 45 ja 46. Ilmoitamme sinulle puhelimesi tarkemman toimitusajan keskiviikkona 4.11. klo 15.” Mitähän tuokin tarkoittaa? Itse tulkitsen tuon niin että ilmoittavat 4.11. klo 15 jonkinlaisen toimitusajan mutta luultavasti tuo tarkoittaa että katsotaan taas ensiviikolla riittäisikö kännyköitä mullekin jos ei niin katsotaan seuraavalla viikolla jne.

@Omenasose Ensi viikolla ilmoitamme tarkempia tietoja :relaxed:


Suvi
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+14
  • Keskustelun aloittaja
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1911 kommenttia
  • 30. lokakuuta 2020
criticalpug kirjoitti:

Elisan verkkokaupan varastojen saldoihin ei sitten kannata luottaa. Olin tilannut 12 pro 128GB sinisenä ja peruin sen kun näkyi, että hopeista olisi “reilusti verkkokaupan varastossa”. Tilauksen tehtyä omissa tiedoissa luki, että “valitettavasti tätä ei ole varastossa” vaikka edelleen verkkokauppa näytti vihreää. 

 

Asiakaspalvelu toteaa lakonisesti tähän, että huono mäihä tee uusi tilaus ja mene jonon hännille: verkkokaupassa kuulemma saattaa “vilahtaa” saldot hetken vihreänä kunnes ovat taas loppu.

 

ATK on kuulemma Elisalla, niin kankeaa ettei peruutusta voi perua (soft delete?) ja kuulemma tehtyjä tilauksia ei voi muokata. 

 

Että näin.

@criticalpug, pahoittelut, että tilauksesi kanssa on ollut hämminkiä.

Jos tilanne on se, että vaikkapa useampi asiakas tilaa puhelimia samaan aikaan, voi liikennevaloissa olla joskus viiveitä, mutta viiveet on lähinnä minuutteja. Samoin liikennevalot voivat ikäänkuin välähtää vihreinä jos puhelimia toimitetaan osalle asiakkaista.

Pahoitteluni, että tässä on käynyt sinun kohdallasi huono tuuri.


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 30. lokakuuta 2020
Suvi kirjoitti:
criticalpug kirjoitti:

Elisan verkkokaupan varastojen saldoihin ei sitten kannata luottaa. Olin tilannut 12 pro 128GB sinisenä ja peruin sen kun näkyi, että hopeista olisi “reilusti verkkokaupan varastossa”. Tilauksen tehtyä omissa tiedoissa luki, että “valitettavasti tätä ei ole varastossa” vaikka edelleen verkkokauppa näytti vihreää. 

 

Asiakaspalvelu toteaa lakonisesti tähän, että huono mäihä tee uusi tilaus ja mene jonon hännille: verkkokaupassa kuulemma saattaa “vilahtaa” saldot hetken vihreänä kunnes ovat taas loppu.

 

ATK on kuulemma Elisalla, niin kankeaa ettei peruutusta voi perua (soft delete?) ja kuulemma tehtyjä tilauksia ei voi muokata. 

 

Että näin.

@criticalpug, pahoittelut, että tilauksesi kanssa on ollut hämminkiä.

Jos tilanne on se, että vaikkapa useampi asiakas tilaa puhelimia samaan aikaan, voi liikennevaloissa olla joskus viiveitä, mutta viiveet on lähinnä minuutteja. Samoin liikennevalot voivat ikäänkuin välähtää vihreinä jos puhelimia toimitetaan osalle asiakkaista.

Pahoitteluni, että tässä on käynyt sinun kohdallasi huono tuuri.

Tässä tilanteessa varastosaldo pysyi tilauksesta eteenpäin ainakin muutaman tunnin: nyt tilanne on taas korjattu. Tämä asia ei minua auta yhtään.


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 30. lokakuuta 2020
Suvi kirjoitti:
Suvi kirjoitti:

Hyvää keskiviikkopäivää omenainen yhteisö :apple::iphone:

Olemme käyneet läpi tilauslistat ja tiedotamme tämän päivän aikana kaikki puhelimen tilanneet - jotka eivät puhelinta siis vielä ole saaneet - tekstiviestillä oman tilauksensa tilanteesta :envelope:

Tilanne on edelleen se, että kysyntää on jopa reilusti enemmän kuin puhelinta on saatavilla. Joitain malleja meillä kuitenkin on verkkokaupan varastossa rajoitettuja eriä. Joissain malleissa harmiksemme heikko saatavuustilanne jatkuu edelleen.

 

Alle olemme koonneet listan laitteista, joissa on edelleen heikko saatavuustilanne. Osaa näistä laitteista saamme uusia eriä tällä tai ensi viikolla ja osa tilanneista siis saa laitteensa lähiaikoina. Sitä seuraavan erän aikataulu on avoin.

Listalla on myös maininta päivämäärästä, jolloin on tehty vanhin toimittamaton tilaus tästä laitteesta. Osassa malleista voi luonnollisesti olla se tilanne, että osa ko. päivämäärällä tehdyistä tilauksista on toimitettu.

Seuraavan kerran tiedotamme toimitusaika-arvioita ensi viikon keskiviikkona 4.11.2020.

 

Apple iPhone 12 Pro 5G 512GB Silver

17.10.2020

Apple iPhone 12 Pro 5G 512GB P.Blue

23.10.2020

Apple iPhone 12 Pro 5G 256GB Graph.

16.10.2020

Apple iPhone 12 Pro 5G 256GB Silver 

16.10.2020

Apple iPhone 12 Pro 5G 256GB Gold 

16.10.2020

Apple iPhone 12 Pro 5G 256GB P.Blue 

23.10.2020

Apple iPhone 12 Pro 5G 128GB Graph.

16.10.2020

Apple iPhone 12 Pro 5G 128GB Silver

16.10.2020

Apple iPhone 12 Pro 5G 128GB Gold

16.10.2020

Apple iPhone 12 Pro 5G 128GB P.Blue 

16.10.2020

Apple iPhone 12 5G 256GB Green 

26.10.2020

Apple iPhone 12 5G 64GB Black 

22.10.2020

Apple iPhone 12 5G 64GB White

24.10.2020
Apple iPhone 12 5G 64GB Green 16.10.2020


 

Tarkennus tähän viestiini. 

Osassa keskiviikkona 28.10.2020 lähteneissä viesteissä oli kirjoitusvirhe. Virhe on tässä viestissä:

“Iloisia uutisia! Applelta saamamme tiedon mukaan Apple iPhone 12 -puhelimesi on matkalla varastollemme ja voimme vahvistaa jo nyt, että tulet saamaan sen seuraavasta erästä. Odotamme laite-erää saapuvaksi perjantaina 4.11. Saat vielä erillisen vahvistuksen tekstiviestillä, kun olemme lähettäneet pakettisi. Terveisin, Elisa”

Odotamme laite-erää saapuvaksi keskiviikkona 4.11.2020. Viestissä on siis mainittu virheellinen viikonpäivä.



Aika pahalle näytä​ tosiaan nuiden pro mallien kanssa, jos oikeesti nuo päivämäärät pitää paikkaansa. Toivotaan, että pro malleja riipee tippumaan vähän isompia eriä. ​​​​​​


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 31. lokakuuta 2020

Jotain huhuja maailmalla että apple on nostanut nyt tuotantomääriä 2miljoonalla kappaleella. Jospa niitä jossain vaiheessa riittäisi tänne peräpohjolaanki sit.. 


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 1. marraskuuta 2020

Moi,

Tilasin 18.10 iphone 12pro. Onko mahdollista että minä saan luuri ehkä ennen joulua, tai ennen uuden vuoden aatton.? 


Suvi
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+14
  • Keskustelun aloittaja
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1911 kommenttia
  • 2. marraskuuta 2020
criticalpug kirjoitti:
Suvi kirjoitti:
criticalpug kirjoitti:

Elisan verkkokaupan varastojen saldoihin ei sitten kannata luottaa. Olin tilannut 12 pro 128GB sinisenä ja peruin sen kun näkyi, että hopeista olisi “reilusti verkkokaupan varastossa”. Tilauksen tehtyä omissa tiedoissa luki, että “valitettavasti tätä ei ole varastossa” vaikka edelleen verkkokauppa näytti vihreää. 

 

Asiakaspalvelu toteaa lakonisesti tähän, että huono mäihä tee uusi tilaus ja mene jonon hännille: verkkokaupassa kuulemma saattaa “vilahtaa” saldot hetken vihreänä kunnes ovat taas loppu.

 

ATK on kuulemma Elisalla, niin kankeaa ettei peruutusta voi perua (soft delete?) ja kuulemma tehtyjä tilauksia ei voi muokata. 

 

Että näin.

@criticalpug, pahoittelut, että tilauksesi kanssa on ollut hämminkiä.

Jos tilanne on se, että vaikkapa useampi asiakas tilaa puhelimia samaan aikaan, voi liikennevaloissa olla joskus viiveitä, mutta viiveet on lähinnä minuutteja. Samoin liikennevalot voivat ikäänkuin välähtää vihreinä jos puhelimia toimitetaan osalle asiakkaista.

Pahoitteluni, että tässä on käynyt sinun kohdallasi huono tuuri.

Tässä tilanteessa varastosaldo pysyi tilauksesta eteenpäin ainakin muutaman tunnin: nyt tilanne on taas korjattu. Tämä asia ei minua auta yhtään.

@criticalpug ymmärrän hyvin ja eihän tästä enää tässä kohtaa mitään hyötyä ole, mutta vaikuttaa tosiaan siltä, että kyseessä on ollut vikatilanne, sillä noin pitkä viive ei kuulosta liankaan normaalilta.

Pahoitteluni vielä kerran sekaannuksesta.