Skip to main content
F.A.Q.

iPhone 15 -sarjan virallinen tiedotus- ja odotusketju

iPhone 15 -sarjan virallinen tiedotus- ja odotusketju
Oliko tästä hyötyä?
Näytä ensimmäinen kirjoitus

709 kommenttia

  • 22 kommenttia
  • 22. syyskuuta 2023
dundun kirjoitti:
roopeg kirjoitti:
LentäväNakki kirjoitti:
roopeg kirjoitti:
dundun kirjoitti:

Soittelin aspaan hetki sitten ja varmistelin asiaa noiden tilausten osalta ja laitepuolelta sanottiin, että puhelimia tosiaan ei ole lähtenyt liikkeelle tilausjärjestyksessä eikä seuraavasta erästä ole mitään hajua milloin se tulee. Asiaa ei myöskään pahoiteltu mitenkään vaan sanottiin, että toivottavasti saat seuraavasta erästä oman.

Olisikohan Elisalla aika ryhdistysliikkeelle kun omaa kämmiä ei edes pahoitella mitenkään, itsellänikin kaikki liittymät Elisalla eikä tämä fiasko nyt ainakaan parantanut asiakastyytyväisyyttä.

Mahtavaa toki kuulla, että osalle on puhelimet jo lähtenyt 👍🏼

@dundun voin vahvistaa, että kyllä kaikki toimitukset tähän asti ihan tilausjärjestyksessä ovat edenneet. 👍 Olisiko tässä voinut olla kyse esimerkiksi siitä, että eri mallien osalta tilanne on todella erilainen (kuten ylläoleva taulukko näyttää) joka toki johtaa siihen, että myöhemmin tilauksen vähemmän suositusta mallista tehnyt voi saada laitteen aikaisemmin? 🤔


Malliesimerkki siitä miten miljardin liikevaihdolla varustettu yritys vetää viestinnän päin helvettiä. Aspasta sanotaan monille asiakkaille että kyllä, lähetysten osalta on kämmätty, käsi nousee virheen merkiksi ja foorumeilla sitten puhutaan ihan toista. 😂


Teiltä en enää ikinä ota liittymää vaikka olisi kilpailijaa puolet halvempi. On tää sellanen sirkus. Show must go on.

 

Kieltämättä, jokaikinen vuosi uusien Applen laitteiden julkaisu on melkoisen iso ja haastava operaatorio. Valtava ryntäys tilauksia ja paljon innokkaita uuden laitteen hankkijoita yhdistettynä laitteiden rajalliseen saatavuuteen on haastava yhtälö! En tiedä mitä asiakaspalvelun puolella on keskusteltu, joten tuota en voi kommentoida, mutta parhaamme totta kai teemme, jotta kaikki tilaajat saavat laitteensa ajallaan perille. 😊

Muistutetaan nyt kuitenkin vielä kerran jo tämän ketjun aloitusviestissäkin kuvattua prosessia. Laitteiden toimitusjärjestys ei ole tismalleen sama kuin niiden tilausjärjestys. Osa tilauksista päätyy manuaaliseen käsittelyyn, jossa tarkistetaan tilaajan tietojen oikeellisuus, eli osoite- ja nimitiedot sekä tehdään luottoharkinta. Vasta tämän jälkeen tilaukset päätyvät toimitusjonoon. Tilausjärjestyksen sijaan voisimme siis puhua myös tilauksenhyväksyntäjärjestyksestä.

En nyt mitenkään lähde vähättelemään prosessia, mutta en ole koskaan aiemmin kuullut, että luottotiedot tarkistettaisiin vasta tilauksen jälkeen vaan tähän mennessä jokaisessa kaupassa ne on aina tarkistettu tilauksen yhteydessä pankkitunnuksilla tunnistautumalla.

Ja tietojen eriävyys teidän ja asiakaspalvelun välillä kuulostaa hieman damage controlilta kun nähtävästi ei nallekarkit ole menneet tasan tilausten osalta, varsinkin kun täälläkin on tiedotus ollut virheellistä 😅

Kyllä se nyt vähän sitä taitaa olla koska tänään tarkistutin oman tilaukseni helpparista että oliko siinä jotain ongelmia ja oli mennyt läpi heti kaikinpuolin ja silti jäi saamatta ja moni täällä minun jälkeen tilannut silti sai saman mallin puhelimen 😎 damage control at its best, ois ihan jepa jos ees myöntäisi että on möhlitty kun virheitähän kaikille sattuu🤣🤩


  • Keskustelija
  • 7 kommenttia
  • 22. syyskuuta 2023

Posti sitte kusee hommat. Olis vaan pitäny valita se matkahuolto 😅


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 22. syyskuuta 2023
MAYHEMi kirjoitti:

Posti sitte kusee hommat. Olis vaan pitäny valita se matkahuolto 😅

Enpä tiedä tuosta onko matkahuolto sen nopeampi :)

 

 


  • Keskustelija
  • 7 kommenttia
  • 22. syyskuuta 2023
JJessukka kirjoitti:
MAYHEMi kirjoitti:

Posti sitte kusee hommat. Olis vaan pitäny valita se matkahuolto 😅

Enpä tiedä tuosta onko matkahuolto sen nopeampi :)

 

 

Joo ei se näköjään sielläkään välttämättä toimi niinku pitäs :D . Kaveri oli saanu tänään kokkolaan matkahuollolla


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 10 kommenttia
  • 22. syyskuuta 2023
MAYHEMi kirjoitti:

Posti sitte kusee hommat. Olis vaan pitäny valita se matkahuolto 😅

No niin kusi Matkahuolto tämän kans! Koko päivän aikana ei saa puhelinta Vantaalta graniin! Prkl! Sinne jäi maanantaihin tämä puhelin. Kiitti vaan. 


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3835 kommenttia
  • 22. syyskuuta 2023
sanppa84 kirjoitti:

tänään tarkistutin oman tilaukseni helpparista että oliko siinä jotain ongelmia ja oli mennyt läpi heti kaikinpuolin ja silti jäi saamatta ja moni täällä minun jälkeen tilannut silti sai saman mallin puhelimen 😎 damage control at its best, ois ihan jepa jos ees myöntäisi että on möhlitty kun virheitähän kaikille sattuu🤣🤩

Prosessissa ja hyväksyttyjen tilausten lähetysjärjestyksessä ei ole möhlitty, se on 100% faktaa.

Se missä mahdollisesti on möhlitty, että asiakaspalvelijat ovat saattaneet antaa virheellistä informaatiota tai keskustelijat eivät ole ymmärtäneet toisiaan samalla tavalla, kun on kommunikoitu tilausten lähetysjärjestystä.

Elisalla laitteen tilaus-luotontarkistus-hyväksyntä-toimitus prosessi ei ole tietojärjestelmänäkymissäkään ihan maailman selkein ja siksi sitä tahtomattaan voidaan tulkita väärin.

Olen pahoillani, jos et saanut puhelinta ensimmäisten joukossa.


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 22. syyskuuta 2023

No voi kusi. Puhelin oli Vantaalla matkahuollolla valmiina jatkamaan matkaan aböut 20h. Nyt siirtyi sitten toimitus maanantaille🥲. Turkuun toimitus


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 10 kommenttia
  • 22. syyskuuta 2023
Saketin kirjoitti:

No voi kusi. Puhelin oli Vantaalla matkahuollolla valmiina jatkamaan matkaan aböut 20h. Nyt siirtyi sitten toimitus maanantaille🥲. Turkuun toimitus

Sama homma! En enää ikinä tilaa niiden kuljetusta!


  • 22 kommenttia
  • 22. syyskuuta 2023
sakarialanne kirjoitti:
sanppa84 kirjoitti:

tänään tarkistutin oman tilaukseni helpparista että oliko siinä jotain ongelmia ja oli mennyt läpi heti kaikinpuolin ja silti jäi saamatta ja moni täällä minun jälkeen tilannut silti sai saman mallin puhelimen 😎 damage control at its best, ois ihan jepa jos ees myöntäisi että on möhlitty kun virheitähän kaikille sattuu🤣🤩

Prosessissa ja hyväksyttyjen tilausten lähetysjärjestyksessä ei ole möhlitty, se on 100% faktaa.

Se missä mahdollisesti on möhlitty, että asiakaspalvelijat ovat saattaneet antaa virheellistä informaatiota tai keskustelijat eivät ole ymmärtäneet toisiaan samalla tavalla, kun on kommunikoitu tilausten lähetysjärjestystä.

Elisalla laitteen tilaus-luotontarkistus-hyväksyntä-toimitus prosessi ei ole tietojärjestelmänäkymissäkään ihan maailman selkein ja siksi sitä tahtomattaan voidaan tulkita väärin.

Olen pahoillani, jos et saanut puhelinta ensimmäisten joukossa.

Hyvä jos näin on niin reilu peli sitten kaikille ja kaikki on aina mahdollista :) kiitos vastauksesta ja hyvää syksyä :)


Forum|alt.badge.img
  • Keskustelija
  • 9 kommenttia
  • 22. syyskuuta 2023
LentäväNakki kirjoitti:
roopeg kirjoitti:
dundun kirjoitti:

Soittelin aspaan hetki sitten ja varmistelin asiaa noiden tilausten osalta ja laitepuolelta sanottiin, että puhelimia tosiaan ei ole lähtenyt liikkeelle tilausjärjestyksessä eikä seuraavasta erästä ole mitään hajua milloin se tulee. Asiaa ei myöskään pahoiteltu mitenkään vaan sanottiin, että toivottavasti saat seuraavasta erästä oman.

Olisikohan Elisalla aika ryhdistysliikkeelle kun omaa kämmiä ei edes pahoitella mitenkään, itsellänikin kaikki liittymät Elisalla eikä tämä fiasko nyt ainakaan parantanut asiakastyytyväisyyttä.

Mahtavaa toki kuulla, että osalle on puhelimet jo lähtenyt 👍🏼

@dundun voin vahvistaa, että kyllä kaikki toimitukset tähän asti ihan tilausjärjestyksessä ovat edenneet. 👍 Olisiko tässä voinut olla kyse esimerkiksi siitä, että eri mallien osalta tilanne on todella erilainen (kuten ylläoleva taulukko näyttää) joka toki johtaa siihen, että myöhemmin tilauksen vähemmän suositusta mallista tehnyt voi saada laitteen aikaisemmin? 🤔


Malliesimerkki siitä miten miljardin liikevaihdolla varustettu yritys vetää viestinnän päin helvettiä. Aspasta sanotaan monille asiakkaille että kyllä, lähetysten osalta on kämmätty, käsi nousee virheen merkiksi ja foorumeilla sitten puhutaan ihan toista. 😂


Teiltä en enää ikinä ota liittymää vaikka olisi kilpailijaa puolet halvempi. On tää sellanen sirkus. Show must go on.

 

Mitä luulet että se aspan työntekijä, joka ei tiedä tilanteesta yhtään mitään, sanoo jollekin linjoja pitkin hyppivälle asiakkaalle, kun ei luuri ole tullut just silloin kun ois huvittanut.

Ruvetako vänkäämään vastaan, että tässä ollaan toimittu firman puolelta oikein, vai pahoitella asiaa ja päästä seuraavaan puheluun?


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 22. syyskuuta 2023

Onko kukaan yritysasiakkaana tilauksen tehnyt saanut puhelinta? Itse tilasin yritysmyyjän kautta jo keskiviikkona, vaikka toki kai laittoivat tilauksen eteenpäin vasta perjantaina. Kuittaus tuli klo 15.15. Olisin vähän odottanut, että jos yritysmyyjän kautta tilataan, niin myyjä saa tilaukset könttänä eteenpäin tasan 15.00.01, eikä siten, että klo 15 alkaa naputtelemaan tilauksia järjestelmään samaan aikaan muiden kanssa. Ilmeisesti siis näin toimittu, koska vahvistus tuli vasta 15 yli. Mitään ei ole kuulunut mustatitaani ProMax 256:sta. Vähän pettynyt olo, koska itse tilauksen 15.00 tekemällä olisi todennäköisesti päässyt jonossa ylemmäs.


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 22. syyskuuta 2023

Kuinkahan pitkään saa puhelinta odotella kun tilasin 15.9. klo 17.18. Vähän huonolta vaikuttaa. 15 pro max valkotitaani 256gb


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 22. syyskuuta 2023

Onnekkaiden joukossa kun sain tänään jo hakea 15 pro mallin pakettimaatista. Ainoa että eihän tää lataa. Parilla laturilla ja piuhalla kokeltu mutta eipä auta. Kohtalotovereita?


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 23. syyskuuta 2023
roopeg kirjoitti:

Kieltämättä, jokaikinen vuosi uusien Applen laitteiden julkaisu on melkoisen iso ja haastava operaatorio. Valtava ryntäys tilauksia ja paljon innokkaita uuden laitteen hankkijoita yhdistettynä laitteiden rajalliseen saatavuuteen on haastava yhtälö! En tiedä mitä asiakaspalvelun puolella on keskusteltu, joten tuota en voi kommentoida, mutta parhaamme totta kai teemme, jotta kaikki tilaajat saavat laitteensa ajallaan perille. 😊

Muistutetaan nyt kuitenkin vielä kerran jo tämän ketjun aloitusviestissäkin kuvattua prosessia. Laitteiden toimitusjärjestys ei ole tismalleen sama kuin niiden tilausjärjestys. Osa tilauksista päätyy manuaaliseen käsittelyyn, jossa tarkistetaan tilaajan tietojen oikeellisuus, eli osoite- ja nimitiedot sekä tehdään luottoharkinta. Vasta tämän jälkeen tilaukset päätyvät toimitusjonoon. Tilausjärjestyksen sijaan voisimme siis puhua myös tilauksenhyväksyntäjärjestyksestä.

 

 

Ymmärrän nuo asiat mitä tässä ketjussa on asiakkaille kerrottu ja odottelen rauhassa, mutta yhtä asiaa en ymmärrä, eikä se ole tullut mielestäni esiin tulevaisuutta ajatellen. Kun kerran tänä jokavuotinen ruljanssi on etukäteen tiedossa, niin miksi sivujen kaatumiseen ei varauduta kasvattamalla hetkellisesti kapasiteettia. Me aloitettiin klo 15 ennakkotilausten tekeminen ja vasta joskus klo 16 jälkeen saatiin läpi. Eikä ole edes kysymys osaamattomuudesta, konserttiliput hoituvat helposti. 

Jos saisi sinne ylemmälle taholle tietoa, että jos tämä johtuu säästösyistä, niin ainakin minä katson parempia apajia seuraavalla kerralla. 

Kiitos, että pidätte tässä ketjussa asiakkaat ajantasalla toimituksista.

p.s. Tälle foorumille on näköjään bugista kirjoittaa Safarilla (iPhone 12)


 

 


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 23. syyskuuta 2023
jusatinn kirjoitti:
LentäväNakki kirjoitti:
roopeg kirjoitti:
dundun kirjoitti:

Soittelin aspaan hetki sitten ja varmistelin asiaa noiden tilausten osalta ja laitepuolelta sanottiin, että puhelimia tosiaan ei ole lähtenyt liikkeelle tilausjärjestyksessä eikä seuraavasta erästä ole mitään hajua milloin se tulee. Asiaa ei myöskään pahoiteltu mitenkään vaan sanottiin, että toivottavasti saat seuraavasta erästä oman.

Olisikohan Elisalla aika ryhdistysliikkeelle kun omaa kämmiä ei edes pahoitella mitenkään, itsellänikin kaikki liittymät Elisalla eikä tämä fiasko nyt ainakaan parantanut asiakastyytyväisyyttä.

Mahtavaa toki kuulla, että osalle on puhelimet jo lähtenyt 👍🏼

@dundun voin vahvistaa, että kyllä kaikki toimitukset tähän asti ihan tilausjärjestyksessä ovat edenneet. 👍 Olisiko tässä voinut olla kyse esimerkiksi siitä, että eri mallien osalta tilanne on todella erilainen (kuten ylläoleva taulukko näyttää) joka toki johtaa siihen, että myöhemmin tilauksen vähemmän suositusta mallista tehnyt voi saada laitteen aikaisemmin? 🤔


Malliesimerkki siitä miten miljardin liikevaihdolla varustettu yritys vetää viestinnän päin helvettiä. Aspasta sanotaan monille asiakkaille että kyllä, lähetysten osalta on kämmätty, käsi nousee virheen merkiksi ja foorumeilla sitten puhutaan ihan toista. 😂


Teiltä en enää ikinä ota liittymää vaikka olisi kilpailijaa puolet halvempi. On tää sellanen sirkus. Show must go on.

 

Mitä luulet että se aspan työntekijä, joka ei tiedä tilanteesta yhtään mitään, sanoo jollekin linjoja pitkin hyppivälle asiakkaalle, kun ei luuri ole tullut just silloin kun ois huvittanut.

Ruvetako vänkäämään vastaan, että tässä ollaan toimittu firman puolelta oikein, vai pahoitella asiaa ja päästä seuraavaan puheluun?


Okei, minä kerron mitä luulen. Yli 10 vuotta kun olen ollut erään Suomen suurimman teknologiayrityksen asiakaskokemuspäällikkönä. Ensinnäkin silloin kun yrityksen vuoden yksi suurimmista kohokohdista lähestyy niin tulee pitää huolta siitä että asiakaspalvelu on kautta linjan tietoinen yrityksen tilaus-toimitusketjusta sekä prosesseista. Varsinkin kun kyseessä on vielä joka vuotinen tapahtuma eikä mikään once in a lifetime. Sitä vasten kun vielä lisätään se että kyseessä on miljardin liikevaihdolla varustettu yritys eikä mikään Pertin puhelinkauppa pielavedeltä niin asiakkaiden kyllä sopii olettaa saavansa asianmukaista ja oikeellista palvelua niin elisan aspasta kuin foorumilta. 
 

Toisekseen, kukaan ei ole kertonut hyppivänsä linjoja pitkin aspan syliin. Useampi käyttäjä on täällä ainoastaan kertonut soittaneensa aspaan, kysyneet tilannetta ja sieltä on kerrottu edeltävän mukaisesti asiat. Älä siis luo olettamuksia omasta päästäsi.

 

Kolmanneksi. Ikinä ei pidä aspan lähteä valehtelemaan ja keksimään tarinoita että ”kyllä vika on yrityksessä eikä asiakkaassa” jos kerran faktuaalinen totuus on se että yritys on toiminut aivan normaalisti tilaus-toimitusketjun suhteen. Miksi ei tällöin vain kerrota rehellisesti että ”Hei olemme kyllä lähettäneet tuotteet ihan tilausjärjestyksessä, saanko tilausnumerosi niin voidaan katsoa sinun tilauksen tilannetta”. Valehtelulla on nääs aika lyhyet jäljet. 
 

Damage controllit tulille.


  • Keskustelija
  • 7 kommenttia
  • 23. syyskuuta 2023

Parilla foorumilla on päivämääriä, jolloin seuraavat toimitukset joistain malleista saapuvat myyjien varastoon. Pro ja Pro Max malleille seuraavat toimituspäivät on 26.9 parille eri puhelimelle, samoin 3.10. 9.10 tulee jo sitten useammalle mallille täydennyksiä. Itse tilasin eilen aamulla klo 8.15 Telialta 512 Pro Max Valkotitaani, kun se luvattiin tulevan postiin 27.9, tilausvahvistus tuli jo. Jos ja kun se tulee ensi viikolla perun elisalta tilatun 256 Gt  luonnontitaanin. Sitä tuskin on edes 9.10 toimituksessa riittävästi, kun eilinen excel taulukko lupailee ensi  viikon toimitukselle 10 % saatavuuden ja muut toimijat lupailevat sitä toimitukseen vasta 9.10 jollain eräillä.  Tilasin 15.9 puhelimen n 15.30 tilausvahvistus tuli klo15.35 ja tuolla klo lyömällä ei siis mahtunut 30 % toimituksiin mukaan.


Forum|alt.badge.img
LentäväNakki kirjoitti:
jusatinn kirjoitti:
LentäväNakki kirjoitti:
roopeg kirjoitti:
dundun kirjoitti:

Soittelin aspaan hetki sitten ja varmistelin asiaa noiden tilausten osalta ja laitepuolelta sanottiin, että puhelimia tosiaan ei ole lähtenyt liikkeelle tilausjärjestyksessä eikä seuraavasta erästä ole mitään hajua milloin se tulee. Asiaa ei myöskään pahoiteltu mitenkään vaan sanottiin, että toivottavasti saat seuraavasta erästä oman.

Olisikohan Elisalla aika ryhdistysliikkeelle kun omaa kämmiä ei edes pahoitella mitenkään, itsellänikin kaikki liittymät Elisalla eikä tämä fiasko nyt ainakaan parantanut asiakastyytyväisyyttä.

Mahtavaa toki kuulla, että osalle on puhelimet jo lähtenyt 👍🏼

@dundun voin vahvistaa, että kyllä kaikki toimitukset tähän asti ihan tilausjärjestyksessä ovat edenneet. 👍 Olisiko tässä voinut olla kyse esimerkiksi siitä, että eri mallien osalta tilanne on todella erilainen (kuten ylläoleva taulukko näyttää) joka toki johtaa siihen, että myöhemmin tilauksen vähemmän suositusta mallista tehnyt voi saada laitteen aikaisemmin? 🤔


Malliesimerkki siitä miten miljardin liikevaihdolla varustettu yritys vetää viestinnän päin helvettiä. Aspasta sanotaan monille asiakkaille että kyllä, lähetysten osalta on kämmätty, käsi nousee virheen merkiksi ja foorumeilla sitten puhutaan ihan toista. 😂


Teiltä en enää ikinä ota liittymää vaikka olisi kilpailijaa puolet halvempi. On tää sellanen sirkus. Show must go on.

 

Mitä luulet että se aspan työntekijä, joka ei tiedä tilanteesta yhtään mitään, sanoo jollekin linjoja pitkin hyppivälle asiakkaalle, kun ei luuri ole tullut just silloin kun ois huvittanut.

Ruvetako vänkäämään vastaan, että tässä ollaan toimittu firman puolelta oikein, vai pahoitella asiaa ja päästä seuraavaan puheluun?


Okei, minä kerron mitä luulen. Yli 10 vuotta kun olen ollut erään Suomen suurimman teknologiayrityksen asiakaskokemuspäällikkönä. Ensinnäkin silloin kun yrityksen vuoden yksi suurimmista kohokohdista lähestyy niin tulee pitää huolta siitä että asiakaspalvelu on kautta linjan tietoinen yrityksen tilaus-toimitusketjusta sekä prosesseista. Varsinkin kun kyseessä on vielä joka vuotinen tapahtuma eikä mikään once in a lifetime. Sitä vasten kun vielä lisätään se että kyseessä on miljardin liikevaihdolla varustettu yritys eikä mikään Pertin puhelinkauppa pielavedeltä niin asiakkaiden kyllä sopii olettaa saavansa asianmukaista ja oikeellista palvelua niin elisan aspasta kuin foorumilta. 
 

Toisekseen, kukaan ei ole kertonut hyppivänsä linjoja pitkin aspan syliin. Useampi käyttäjä on täällä ainoastaan kertonut soittaneensa aspaan, kysyneet tilannetta ja sieltä on kerrottu edeltävän mukaisesti asiat. Älä siis luo olettamuksia omasta päästäsi.

 

Kolmanneksi. Ikinä ei pidä aspan lähteä valehtelemaan ja keksimään tarinoita että ”kyllä vika on yrityksessä eikä asiakkaassa” jos kerran faktuaalinen totuus on se että yritys on toiminut aivan normaalisti tilaus-toimitusketjun suhteen. Miksi ei tällöin vain kerrota rehellisesti että ”Hei olemme kyllä lähettäneet tuotteet ihan tilausjärjestyksessä, saanko tilausnumerosi niin voidaan katsoa sinun tilauksen tilannetta”. Valehtelulla on nääs aika lyhyet jäljet. 
 

Damage controllit tulille.

Vaikka oletkin oletettavasti oikeassa siitä, kuinka olisi pitänyt toimia, niin olisiko nyt hyvä hetki rauhoittua ja käydä haukkaamassa raitista ilmaa. Kyllä sinä saat tilaamasi tuotteet 😃


Forum|alt.badge.img
  • Keskustelija
  • 9 kommenttia
  • 23. syyskuuta 2023
LentäväNakki kirjoitti:
jusatinn kirjoitti:
LentäväNakki kirjoitti:
roopeg kirjoitti:
dundun kirjoitti:

Soittelin aspaan hetki sitten ja varmistelin asiaa noiden tilausten osalta ja laitepuolelta sanottiin, että puhelimia tosiaan ei ole lähtenyt liikkeelle tilausjärjestyksessä eikä seuraavasta erästä ole mitään hajua milloin se tulee. Asiaa ei myöskään pahoiteltu mitenkään vaan sanottiin, että toivottavasti saat seuraavasta erästä oman.

Olisikohan Elisalla aika ryhdistysliikkeelle kun omaa kämmiä ei edes pahoitella mitenkään, itsellänikin kaikki liittymät Elisalla eikä tämä fiasko nyt ainakaan parantanut asiakastyytyväisyyttä.

Mahtavaa toki kuulla, että osalle on puhelimet jo lähtenyt 👍🏼

@dundun voin vahvistaa, että kyllä kaikki toimitukset tähän asti ihan tilausjärjestyksessä ovat edenneet. 👍 Olisiko tässä voinut olla kyse esimerkiksi siitä, että eri mallien osalta tilanne on todella erilainen (kuten ylläoleva taulukko näyttää) joka toki johtaa siihen, että myöhemmin tilauksen vähemmän suositusta mallista tehnyt voi saada laitteen aikaisemmin? 🤔


Malliesimerkki siitä miten miljardin liikevaihdolla varustettu yritys vetää viestinnän päin helvettiä. Aspasta sanotaan monille asiakkaille että kyllä, lähetysten osalta on kämmätty, käsi nousee virheen merkiksi ja foorumeilla sitten puhutaan ihan toista. 😂


Teiltä en enää ikinä ota liittymää vaikka olisi kilpailijaa puolet halvempi. On tää sellanen sirkus. Show must go on.

 

Mitä luulet että se aspan työntekijä, joka ei tiedä tilanteesta yhtään mitään, sanoo jollekin linjoja pitkin hyppivälle asiakkaalle, kun ei luuri ole tullut just silloin kun ois huvittanut.

Ruvetako vänkäämään vastaan, että tässä ollaan toimittu firman puolelta oikein, vai pahoitella asiaa ja päästä seuraavaan puheluun?


Okei, minä kerron mitä luulen. Yli 10 vuotta kun olen ollut erään Suomen suurimman teknologiayrityksen asiakaskokemuspäällikkönä. Ensinnäkin silloin kun yrityksen vuoden yksi suurimmista kohokohdista lähestyy niin tulee pitää huolta siitä että asiakaspalvelu on kautta linjan tietoinen yrityksen tilaus-toimitusketjusta sekä prosesseista. Varsinkin kun kyseessä on vielä joka vuotinen tapahtuma eikä mikään once in a lifetime. Sitä vasten kun vielä lisätään se että kyseessä on miljardin liikevaihdolla varustettu yritys eikä mikään Pertin puhelinkauppa pielavedeltä niin asiakkaiden kyllä sopii olettaa saavansa asianmukaista ja oikeellista palvelua niin elisan aspasta kuin foorumilta. 
 

Toisekseen, kukaan ei ole kertonut hyppivänsä linjoja pitkin aspan syliin. Useampi käyttäjä on täällä ainoastaan kertonut soittaneensa aspaan, kysyneet tilannetta ja sieltä on kerrottu edeltävän mukaisesti asiat. Älä siis luo olettamuksia omasta päästäsi.

 

Kolmanneksi. Ikinä ei pidä aspan lähteä valehtelemaan ja keksimään tarinoita että ”kyllä vika on yrityksessä eikä asiakkaassa” jos kerran faktuaalinen totuus on se että yritys on toiminut aivan normaalisti tilaus-toimitusketjun suhteen. Miksi ei tällöin vain kerrota rehellisesti että ”Hei olemme kyllä lähettäneet tuotteet ihan tilausjärjestyksessä, saanko tilausnumerosi niin voidaan katsoa sinun tilauksen tilannetta”. Valehtelulla on nääs aika lyhyet jäljet. 
 

Damage controllit tulille.


Mukavahan se on ajatella, että asiat menisivät joskus noin ruusuisesti. Käytännössä se ei valitettavasti koskaan mene noin.

Asiakaspalvelun henkilökuntaa ei kouluteta yksittäisiä tapahtumia varten, maksimissaan yksittäistä viestiä enempää. 
 

Uusien iPhonejen lanseeraus ei myöskään ole Elisan kokoiselle firmalle sellainen tapahtuma, että siitä pitäis olla ”peloissaan”. Tietysti nettisivujen kyykkäys vuodesta toiseen olisi helppo estää, mutta saldot myydään aina loppuun, eikä poistumaa ole niin paljoa, että sille kannattaisi tehdä mitään.

 

Olisiko Elisa voinut hoitaa tilanteen paremmin? Toki. Onko sille oikeasti tarvetta? Ei. 
 

Lisäksi, mitään ”väärää” ei ole tapahtunut. Tilaajat ovat saaneet puhelimet siinä järjestyksessä, kun ne ovat olleet toimitusjonossa. Tämä on eri asia kuin tilausjärjestys.

 

Mitä tulee linjoja pitkin hyppimiseen: täällä olleita viestejä lukiessa on ollut helppo kuvitella 10v sitten aspatyötä tehneenä, millaista se asiallinen palaute on ollut, kun joku on erehtynyt vastaamaan puhelimeen.


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 24. syyskuuta 2023
jusatinn kirjoitti:
LentäväNakki kirjoitti:
jusatinn kirjoitti:
LentäväNakki kirjoitti:
roopeg kirjoitti:
dundun kirjoitti:

Soittelin aspaan hetki sitten ja varmistelin asiaa noiden tilausten osalta ja laitepuolelta sanottiin, että puhelimia tosiaan ei ole lähtenyt liikkeelle tilausjärjestyksessä eikä seuraavasta erästä ole mitään hajua milloin se tulee. Asiaa ei myöskään pahoiteltu mitenkään vaan sanottiin, että toivottavasti saat seuraavasta erästä oman.

Olisikohan Elisalla aika ryhdistysliikkeelle kun omaa kämmiä ei edes pahoitella mitenkään, itsellänikin kaikki liittymät Elisalla eikä tämä fiasko nyt ainakaan parantanut asiakastyytyväisyyttä.

Mahtavaa toki kuulla, että osalle on puhelimet jo lähtenyt 👍🏼

@dundun voin vahvistaa, että kyllä kaikki toimitukset tähän asti ihan tilausjärjestyksessä ovat edenneet. 👍 Olisiko tässä voinut olla kyse esimerkiksi siitä, että eri mallien osalta tilanne on todella erilainen (kuten ylläoleva taulukko näyttää) joka toki johtaa siihen, että myöhemmin tilauksen vähemmän suositusta mallista tehnyt voi saada laitteen aikaisemmin? 🤔

 

 

Mitä luulet että se aspan työntekijä, joka ei tiedä tilanteesta yhtään mitään, sanoo jollekin linjoja pitkin hyppivälle asiakkaalle, kun ei luuri ole tullut just silloin kun ois huvittanut.

Ruvetako vänkäämään vastaan, että tässä ollaan toimittu firman puolelta oikein, vai pahoitella asiaa ja päästä seuraavaan puheluun?


Okei, minä kerron mitä luulen. Yli 10 vuotta kun olen ollut erään Suomen suurimman teknologiayrityksen asiakaskokemuspäällikkönä. Ensinnäkin silloin kun yrityksen vuoden yksi suurimmista kohokohdista lähestyy niin tulee pitää huolta siitä että asiakaspalvelu on kautta linjan tietoinen yrityksen tilaus-toimitusketjusta sekä prosesseista. Varsinkin kun kyseessä on vielä joka vuotinen tapahtuma eikä mikään once in a lifetime. Sitä vasten kun vielä lisätään se että kyseessä on miljardin liikevaihdolla varustettu yritys eikä mikään Pertin puhelinkauppa pielavedeltä niin asiakkaiden kyllä sopii olettaa saavansa asianmukaista ja oikeellista palvelua niin elisan aspasta kuin foorumilta. 
 

Toisekseen, kukaan ei ole kertonut hyppivänsä linjoja pitkin aspan syliin. Useampi käyttäjä on täällä ainoastaan kertonut soittaneensa aspaan, kysyneet tilannetta ja sieltä on kerrottu edeltävän mukaisesti asiat. Älä siis luo olettamuksia omasta päästäsi.

 

Kolmanneksi. Ikinä ei pidä aspan lähteä valehtelemaan ja keksimään tarinoita että ”kyllä vika on yrityksessä eikä asiakkaassa” jos kerran faktuaalinen totuus on se että yritys on toiminut aivan normaalisti tilaus-toimitusketjun suhteen. Miksi ei tällöin vain kerrota rehellisesti että ”Hei olemme kyllä lähettäneet tuotteet ihan tilausjärjestyksessä, saanko tilausnumerosi niin voidaan katsoa sinun tilauksen tilannetta”. Valehtelulla on nääs aika lyhyet jäljet. 
 

Damage controllit tulille.


Mukavahan se on ajatella, että asiat menisivät joskus noin ruusuisesti. Käytännössä se ei valitettavasti koskaan mene noin.

Asiakaspalvelun henkilökuntaa ei kouluteta yksittäisiä tapahtumia varten, maksimissaan yksittäistä viestiä enempää. 
 

Uusien iPhonejen lanseeraus ei myöskään ole Elisan kokoiselle firmalle sellainen tapahtuma, että siitä pitäis olla ”peloissaan”. Tietysti nettisivujen kyykkäys vuodesta toiseen olisi helppo estää, mutta saldot myydään aina loppuun, eikä poistumaa ole niin paljoa, että sille kannattaisi tehdä mitään.

 

Olisiko Elisa voinut hoitaa tilanteen paremmin? Toki. Onko sille oikeasti tarvetta? Ei. 
 

Lisäksi, mitään ”väärää” ei ole tapahtunut. Tilaajat ovat saaneet puhelimet siinä järjestyksessä, kun ne ovat olleet toimitusjonossa. Tämä on eri asia kuin tilausjärjestys.

 

Mitä tulee linjoja pitkin hyppimiseen: täällä olleita viestejä lukiessa on ollut helppo kuvitella 10v sitten aspatyötä tehneenä, millaista se asiallinen palaute on ollut, kun joku on erehtynyt vastaamaan puhelimeen.

 

Oli ihan pakko tehdä tunnus kun näin miten paljon sontaa täällä jaksetaan kirjoittaa :). Soitin eilen päivällä Elisan tilauksien asiakaspalveluun ja kyselin mikä on oman puhelimeni tilanne ja tein siihen vielä lisätilauksen kylkeen. Sieltä ystävällinen naisoletettu -henkilö kertoi aivan omatoimisesti heti alkuun että lähetysten osalta on tehty virheitä ja puhelimet eivät olet lähteneet oikeassa järjestyksessä. Syynä kiire ja jokin inhimillinen virhe, kuulemma. Eli minulla on aivan samat kokemuset kuin 3 vai 4 muulla asiasta kysyneellä. Ja sinun mielestäsi mitään väärää ei ole tapahtunut kun aspasta selitetään yhtä ja foorumeilla toista? Herää nyt oikeesti… :D

 

>Olisiko Elisa voinut hoitaa tilanteen paremmin? Toki. Onko sille oikeasti tarvetta? Ei. 

<Näköjään on tarvetta kun useampi ihminen saa aspasta ja foorumeilta EDELLEEN täysin erilaista tietoa

 

>Lisäksi, mitään ”väärää” ei ole tapahtunut. Tilaajat ovat saaneet puhelimet siinä järjestyksessä, kun ne ovat olleet toimitusjonossa. Tämä on eri asia kuin tilausjärjestys.

<Edelleen. Puhelinaspan mukaan on tapahtunut, foorumin mukaan ei. Sinähän et sitä tiedä.

 

>Mitä tulee linjoja pitkin hyppimiseen: täällä olleita viestejä lukiessa on ollut helppo kuvitella 10v sitten aspatyötä tehneenä, millaista se asiallinen palaute on ollut, kun joku on erehtynyt vastaamaan puhelimeen.

<Sama kuin kuin edelliseen. Älä kuvittele asoita ja suolla niitä foorumilla “totuutena”. Lisäksi erikoinen kommentti “erehtynyt vastaamaan puhelimeen”. Ihan tiedoksi vain että ne henkilöt ovat siellä töissä ja heidän työtehtävänään on vastata puhelimeen ja toimia ASIAKASPALVELIJOINA. Jos se tuntuu kovin vastenmielisestä niin sitten kannattaa vaihtaa ammattia.

 

Kyllä se minunkin puhelin joskus ajallaan tulee, aikuinen ihminen jaksaa odottaa. Se on vain puhelin ei sen kummempaa. Ei tässä ketään kiukuta se että ei puhelinta saa ensimmäisten joukussa vaan se että miten asiakapalvelu hoitaa päin persettä tämän viestinnän.

 

 

 


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 10 kommenttia
  • 25. syyskuuta 2023
Jenmi kirjoitti:
ellabellaa kirjoitti:

Ite peruin tän tilauksen ja tilasin DNAlta saman puhelimen ku sitä oli varastos viel siel:) iphone15 pron tosiaan ja pienimmäl muistilla 👍🏻

Tein myös näin. Toki jätin Elisan tilauksen voimaan. Katsotaan mistä tulee ensin, mutta dnalla oli vielä verkkokaupassa keltasella valkotitaanista. 
 

tosiaan tilasin dnalta perjantaina kolmen pintaan valkotitanisen kun sitä näkyi vielä verkkokaupassa ja nyt on tullut seurantakoodi postille. Elisan tilauksen voin perua, ei tarvii sitä jäädä odottelee 🙃


  • Keskustelija
  • 6 kommenttia
  • 25. syyskuuta 2023
Jenmi kirjoitti:
Jenmi kirjoitti:
ellabellaa kirjoitti:

Ite peruin tän tilauksen ja tilasin DNAlta saman puhelimen ku sitä oli varastos viel siel:) iphone15 pron tosiaan ja pienimmäl muistilla 👍🏻

Tein myös näin. Toki jätin Elisan tilauksen voimaan. Katsotaan mistä tulee ensin, mutta dnalla oli vielä verkkokaupassa keltasella valkotitaanista. 
 

tosiaan tilasin dnalta perjantaina kolmen pintaan valkotitanisen kun sitä näkyi vielä verkkokaupassa ja nyt on tullut seurantakoodi postille. Elisan tilauksen voin perua, ei tarvii sitä jäädä odottelee 🙃

Mä tilasin klo14.10 sieltä luonnontitaanisena, näytti vielä vihreää silloin joten eiköhän mullekki tänään tuu koodia 🤗 Mulla ei muuten kiirettä, mutta vanha puhelin alkaa olla jo niin huonossa kunnossa ettei uskalla enää päästää sammumaan edes😂.


Burnett
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+15
  • Elisalainen
  • 1978 kommenttia
  • 25. syyskuuta 2023

Ikävä kuulla tilanteesta @Kilikolipullo ! 🤔 Mihin numeroon soitit lauantaina, kun asiakaspalvelumme on auki vain arkisin? Laittaisitko profiilisi tietoihin asiakasnumerosi, että saamme asian tutkittavaksi ja kuuntelemaan puhelu laadun parantamiseksi.

 

Kiva saada siut mukaan tänne OmaYhteisöön @Kilikolipullo ! 😊


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 25. syyskuuta 2023

Hei,

Onko muut saanut vielä iphone 15 512gt puhelimia? 256gt on lähtenyt, mutta kyse olisi nimenomaan isommalla muistilla varustetusta


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 25. syyskuuta 2023
Senjaau kirjoitti:

Hei,

Onko muut saanut vielä iphone 15 512gt puhelimia? 256gt on lähtenyt, mutta kyse olisi nimenomaan isommalla muistilla varustetusta

Ei näy eikä kuulu 😕


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 25. syyskuuta 2023

Koska olet tilannut?