Skip to main content
F.A.Q.

iPhone 15 -sarjan virallinen tiedotus- ja odotusketju

iPhone 15 -sarjan virallinen tiedotus- ja odotusketju
Oliko tästä hyötyä?
Näytä ensimmäinen kirjoitus

709 kommenttia

  • Keskustelija
  • 7 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2023
dundun kirjoitti:
MathiasElisa kirjoitti:
millajasmin kirjoitti:
MathiasElisa kirjoitti:
I.K kirjoitti:

Eli ymmärsinkö oikein:

OmaElisassa lukee, että puhelin on ”käsittelyssä”, mutta netissä lukee ”odottaa tuotteita”. Niin kauan kun tilaus on ”käsittelyssä” niin en ole edes jonossa?

Hei, auttaako tuo alla oleva ohjeistus? Omaelisa sovellus ja selain näyttävät tosiaan vähän eri tavalla tuon statuksen, mutta se ei tarkoita etteikö olisi toimitusjonossa :) Jos siellä on lisätietona paketin toimituksesta lisätietoja, tarkoittaa se, että tilauksesi on toimitusjonossa.  Jos tarvitset vielä apua, niin voit laittaa yksityisviestiä minulle niin voin katsoa sinun tilauksen.

 

“Tuotteen statuksen alapuolella oleva tekstikenttä kuitenkin kertoo aina että missä mennään tilauksen suhteen, esim. “Laitamme sinulle viestin heti, kun pakettisi on lähtenyt matkaan” tai “Ilmoitamme sinulle seurantatunnuksen tekstiviestillä heti, kun olemme lähettäneet pakettisi.” tarkoittaa sitä että tilaus on toimitusjonossa ja odottaa seuraavaa saapuvaa erää”

Meneekö teksti “Kerromme sinulle tekstiviestillä lisätietoa pakettisi toimitusajasta. Saat tiedon kolmen päivän sisällä.” vaan yleiseen tyynnyttelyyn vai onko tilaus toimitusjonossa? Täällä yks malttamaton 😁 

Hei, on toimitusjonossa kyllä :)

Tämän viestin perusteella oma tilaus on ollut toimitusjonossa siitä hetkestä lähtien kun puhelimen tilasin eli se on nähtävästi mennyt automaattihyväksynnällä suoraan läpi. Miten on silti mahdollista, ettei puhelimia toimiteta tilausjärjestyksessä vaikka täällä kuinka paljon toistetaan samaa mantraa manuaalikäsittelyn vaikutuksesta toimituksiin?


 

Tätä samaa tässä itse ihmettelen hyvin vahvasti koska toimintaprosessi on ollut sama kuin sulla. On todella kummallista et silti myöhemmin tilanneet saa laitteet edelleen ensin.


  • 22 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2023
Jk1221 kirjoitti:
dundun kirjoitti:
MathiasElisa kirjoitti:
millajasmin kirjoitti:
MathiasElisa kirjoitti:
I.K kirjoitti:

Eli ymmärsinkö oikein:

OmaElisassa lukee, että puhelin on ”käsittelyssä”, mutta netissä lukee ”odottaa tuotteita”. Niin kauan kun tilaus on ”käsittelyssä” niin en ole edes jonossa?

Hei, auttaako tuo alla oleva ohjeistus? Omaelisa sovellus ja selain näyttävät tosiaan vähän eri tavalla tuon statuksen, mutta se ei tarkoita etteikö olisi toimitusjonossa :) Jos siellä on lisätietona paketin toimituksesta lisätietoja, tarkoittaa se, että tilauksesi on toimitusjonossa.  Jos tarvitset vielä apua, niin voit laittaa yksityisviestiä minulle niin voin katsoa sinun tilauksen.

 

“Tuotteen statuksen alapuolella oleva tekstikenttä kuitenkin kertoo aina että missä mennään tilauksen suhteen, esim. “Laitamme sinulle viestin heti, kun pakettisi on lähtenyt matkaan” tai “Ilmoitamme sinulle seurantatunnuksen tekstiviestillä heti, kun olemme lähettäneet pakettisi.” tarkoittaa sitä että tilaus on toimitusjonossa ja odottaa seuraavaa saapuvaa erää”

Meneekö teksti “Kerromme sinulle tekstiviestillä lisätietoa pakettisi toimitusajasta. Saat tiedon kolmen päivän sisällä.” vaan yleiseen tyynnyttelyyn vai onko tilaus toimitusjonossa? Täällä yks malttamaton 😁 

Hei, on toimitusjonossa kyllä :)

Tämän viestin perusteella oma tilaus on ollut toimitusjonossa siitä hetkestä lähtien kun puhelimen tilasin eli se on nähtävästi mennyt automaattihyväksynnällä suoraan läpi. Miten on silti mahdollista, ettei puhelimia toimiteta tilausjärjestyksessä vaikka täällä kuinka paljon toistetaan samaa mantraa manuaalikäsittelyn vaikutuksesta toimituksiin?


 

Tätä samaa tässä itse ihmettelen hyvin vahvasti koska toimintaprosessi on ollut sama kuin sulla. On todella kummallista et silti myöhemmin tilanneet saa laitteet edelleen ensin.

Toki niinkuin aiemmin mainitsin niin ei kannata olla pahoillaan jos ei saa puhelinta ensimmäisten joukossa, ilmeisesti Applella on ollut aika paljon vaikeuksia laaduntarkkailussa ja puhelimissa on ollut huonosti kiinitettyjä näyttöjä, pölyä kameranlinssien alla sekä suuria kuumenemis ongelmia..ilmeisesti nämä ”myöhemmin” tulevat puhelimet ehkä saavat korjauksen aikanaan noihin ongelmiin ja jossain väläyteltiin takaisinveto mahdollisuuttakaan😎 ainakin monesta lähteestä lukenut että tänä vuonna se Apple care kannattaa ehdottomasti ottaa☺️ eli yleisesti ei välttämättä kannata harmitella jos ei saa puhelinta ensimmäisistä satseista saattaa säästyä myöhemmältä mielipahalta 😉


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2023

Tilasin 15 Pro Max 256gb Luonnontitaanin ennen neljää avauspäivänä. Kaikki tilausvahvistukset jne. Tulleet sähköpostilla ja viestillä. Miten on siis mahdollista, että listassa lukee vanhin toimittamaton tilaus 25.9, kun asia ei ole näin. Kerrankin ajattelin ”tukea suomalaista firmaa” iphonea tilatessani Telian sijasta. Ei todellakaan olisi kannattanut, näin sekavaa järjestelyä en ole nähnyt missään. Nettisivuilla lukee ei laitteita, sovelluksessa lukee käsittelyssä ja asiakaspalvelu sanoo että kysy foorumista… aivan uskomattoman surkeaa


Jee Joo
Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 10 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2023
aretti kirjoitti:

Tilasin 15 Pro Max 256gb Luonnontitaanin ennen neljää avauspäivänä. Kaikki tilausvahvistukset jne. Tulleet sähköpostilla ja viestillä. Miten on siis mahdollista, että listassa lukee vanhin toimittamaton tilaus 25.9, kun asia ei ole näin. Kerrankin ajattelin ”tukea suomalaista firmaa” iphonea tilatessani Telian sijasta. Ei todellakaan olisi kannattanut, näin sekavaa järjestelyä en ole nähnyt missään. Nettisivuilla lukee ei laitteita, sovelluksessa lukee käsittelyssä ja asiakaspalvelu sanoo että kysy foorumista… aivan uskomattoman surkeaa

Kun luet taulukkoa tarkemmin, huomaat olevasi väärässä. 


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 26. syyskuuta 2023
aretti kirjoitti:

Tilasin 15 Pro Max 256gb Luonnontitaanin ennen neljää avauspäivänä. Kaikki tilausvahvistukset jne. Tulleet sähköpostilla ja viestillä. Miten on siis mahdollista, että listassa lukee vanhin toimittamaton tilaus 25.9, kun asia ei ole näin. Kerrankin ajattelin ”tukea suomalaista firmaa” iphonea tilatessani Telian sijasta. Ei todellakaan olisi kannattanut, näin sekavaa järjestelyä en ole nähnyt missään. Nettisivuilla lukee ei laitteita, sovelluksessa lukee käsittelyssä ja asiakaspalvelu sanoo että kysy foorumista… aivan uskomattoman surkeaa

Luit väärin. Siellä Pro Maxin kohdalla vanhin 15.9.

Mielenkiinnosta haluaisin kyllä tietää että missä kohtaa jonossa myös itse olen eli missä erässä tuo minun tilaukseni mahdollisesti jopa edes käsitellään.


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2023
Mikzu kirjoitti:
aretti kirjoitti:

 

Mielenkiinnosta haluaisin kyllä tietää että missä kohtaa jonossa myös itse olen eli missä erässä tuo minun tilaukseni mahdollisesti jopa edes käsitellään.

Joo saisivat edes jollain tasolla viestiä, että tuleeko oma puhelin esim seuraavassa erässä tai sitäseuraavassa. Varmaan eivät sitä itsekkään kunnolla tiedä mutta edes jonkinlainen arvio.


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 14 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2023
OmaYhteisö-tiimi kirjoitti:

Hyvää tiistaipäivää omenainen yhteisö 🍎📱

 

 

 

Olemme päivittäneet alla olevaan taulukkoon listan laitteista missä on haastava saatavuustilanne,  arvio milloin saadaan jonoa tyhjennettyä, ja kuinka paljon se vaikuttaa jonoon. Esimerkiksi 100% vaikutus jonoon tarkoittaa, että tämänhetkinen tilausjono saadaan toimitettua. Jos ei ole vielä tarkkaa arviota seuraavasta erästä, on solu jätetty tyhjäksi.

Tilaukset on saatu normaalisti lähetettyä tilausjärjestyksessä, eikä toimituksia ole lähetetty jonon ohi uudemmille tilaajille.

Tämän päiväisessä taulukossa on paljon vihreää väriä, mikä tarkoittaa sitä että kyseisissä laitteissa saadaan tämänhetkiset tilausjonot kokonaan tyhjiksi. Vastapainona taas suosituimmista laitteista puretaan vielä ensimmäisen ennakkotilaus päivän tilauksia, ja näissä meille saapuneet erät eivät ole olleet toistaiseksi riittävän isoja kattaakseen koko tilausjonoa.

Meidän suuntaan on noussut myös kyselyitä, voiko mallia, väriä tai muistikokoa vaihtamalla saada laitteen nopeammin. On hyvä huomioida, että paikka jonossa muodostuu aina sen mukaan, milloin tilaus on käsitelty ja siirtyy toimitusjonoon. Jos tilausta lähdetään vaihtamaan ja aiempi tilaus perutaan, paikka jonossa määräytyy uuden tilauksen pohjalta. Eri mallien saatavuustilannetta voi arvioida verkkokaupan tiedon ja alla olevan taulukon pohjalta.

 

 

Mitä tarkoittaa kun pro max luonnontitaani 512 edellisessä taulukossa vk 39 95% ja nyt 39 40%. Onko vaan muuttukut, kun tilauksia tullut lisää vai onko sapuvien puhelinten määrä muuttunut? 


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2023
Jee Joo kirjoitti:
aretti kirjoitti:

Tilasin 15 Pro Max 256gb Luonnontitaanin ennen neljää avauspäivänä. Kaikki tilausvahvistukset jne. Tulleet sähköpostilla ja viestillä. Miten on siis mahdollista, että listassa lukee vanhin toimittamaton tilaus 25.9, kun asia ei ole näin. Kerrankin ajattelin ”tukea suomalaista firmaa” iphonea tilatessani Telian sijasta. Ei todellakaan olisi kannattanut, näin sekavaa järjestelyä en ole nähnyt missään. Nettisivuilla lukee ei laitteita, sovelluksessa lukee käsittelyssä ja asiakaspalvelu sanoo että kysy foorumista… aivan uskomattoman surkeaa

Kun luet taulukkoa tarkemmin, huomaat olevasi väärässä. 

Näköjään näin on, oma moka. Silti uskomattoman huonosti hoidettu koko tiedonanto Elisan osalta


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2023
roopeg kirjoitti:
dundun kirjoitti:

Soittelin aspaan hetki sitten ja varmistelin asiaa noiden tilausten osalta ja laitepuolelta sanottiin, että puhelimia tosiaan ei ole lähtenyt liikkeelle tilausjärjestyksessä eikä seuraavasta erästä ole mitään hajua milloin se tulee. Asiaa ei myöskään pahoiteltu mitenkään vaan sanottiin, että toivottavasti saat seuraavasta erästä oman.

Olisikohan Elisalla aika ryhdistysliikkeelle kun omaa kämmiä ei edes pahoitella mitenkään, itsellänikin kaikki liittymät Elisalla eikä tämä fiasko nyt ainakaan parantanut asiakastyytyväisyyttä.

Mahtavaa toki kuulla, että osalle on puhelimet jo lähtenyt 👍🏼

@dundun voin vahvistaa, että kyllä kaikki toimitukset tähän asti ihan tilausjärjestyksessä ovat edenneet. 👍 Olisiko tässä voinut olla kyse esimerkiksi siitä, että eri mallien osalta tilanne on todella erilainen (kuten ylläoleva taulukko näyttää) joka toki johtaa siihen, että myöhemmin tilauksen vähemmän suositusta mallista tehnyt voi saada laitteen aikaisemmin? 🤔

Tämä on provosointia asiakkaan taholta (roopeg). Järjestelmä ei edes antaisi toimittaa puhelimia ohi jonon, vaikka haluaisi.


Forum|alt.badge.img+3
  • Elisalainen
  • 111 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2023
mmonni123 kirjoitti:
OmaYhteisö-tiimi kirjoitti:

Hyvää tiistaipäivää omenainen yhteisö 🍎📱

 

 

 

Olemme päivittäneet alla olevaan taulukkoon listan laitteista missä on haastava saatavuustilanne,  arvio milloin saadaan jonoa tyhjennettyä, ja kuinka paljon se vaikuttaa jonoon. Esimerkiksi 100% vaikutus jonoon tarkoittaa, että tämänhetkinen tilausjono saadaan toimitettua. Jos ei ole vielä tarkkaa arviota seuraavasta erästä, on solu jätetty tyhjäksi.

Tilaukset on saatu normaalisti lähetettyä tilausjärjestyksessä, eikä toimituksia ole lähetetty jonon ohi uudemmille tilaajille.

Tämän päiväisessä taulukossa on paljon vihreää väriä, mikä tarkoittaa sitä että kyseisissä laitteissa saadaan tämänhetkiset tilausjonot kokonaan tyhjiksi. Vastapainona taas suosituimmista laitteista puretaan vielä ensimmäisen ennakkotilaus päivän tilauksia, ja näissä meille saapuneet erät eivät ole olleet toistaiseksi riittävän isoja kattaakseen koko tilausjonoa.

Meidän suuntaan on noussut myös kyselyitä, voiko mallia, väriä tai muistikokoa vaihtamalla saada laitteen nopeammin. On hyvä huomioida, että paikka jonossa muodostuu aina sen mukaan, milloin tilaus on käsitelty ja siirtyy toimitusjonoon. Jos tilausta lähdetään vaihtamaan ja aiempi tilaus perutaan, paikka jonossa määräytyy uuden tilauksen pohjalta. Eri mallien saatavuustilannetta voi arvioida verkkokaupan tiedon ja alla olevan taulukon pohjalta.

 

 

Mitä tarkoittaa kun pro max luonnontitaani 512 edellisessä taulukossa vk 39 95% ja nyt 39 40%. Onko vaan muuttukut, kun tilauksia tullut lisää vai onko sapuvien puhelinten määrä muuttunut? 

Hei, tämä elää koko ajan kun tilauksia tulee lisää. Tämän lisäksi osa toimituksista voi tulla useammassa erässä. Esimerkiksi jos jonossa on 100 tilausta ja ollaan arvioitu että koko jono saataisiin toimitettua tyhjäksi tietyn viikon aikana, niin saattaa olla että 50kpl tulee maanantaina ja 50kpl tulee perjantaina. Nämä kaksi asiaa vaikuttavat saatavuustaulukon lukuihin :) (huom, esimerkkilukuja)


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 26. syyskuuta 2023

Tilasin 15 Pro Max 256gb Sinititaanin 15.9 ja sain vahvistuksen 15:31. ja netissa lukee vielä “odottaa tuotteita” . Olisi hienoa, jos ainakin kerrottaisiin, milloin tuotteen arvioidaan saapuvan. Jos tämä viikko toimitetaan, se olisi todella hienoa. Koska ensi viikolla matkustan ulkomaille,  en oikein näe järkeä ennakkotilata iPhonea, jos se ei toimituksen osalta suju suunnitellusti. 😐


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 14 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2023
MathiasElisa kirjoitti:
mmonni123 kirjoitti:
OmaYhteisö-tiimi kirjoitti:

Hyvää tiistaipäivää omenainen yhteisö 🍎📱

 

 

 

Olemme päivittäneet alla olevaan taulukkoon listan laitteista missä on haastava saatavuustilanne,  arvio milloin saadaan jonoa tyhjennettyä, ja kuinka paljon se vaikuttaa jonoon. Esimerkiksi 100% vaikutus jonoon tarkoittaa, että tämänhetkinen tilausjono saadaan toimitettua. Jos ei ole vielä tarkkaa arviota seuraavasta erästä, on solu jätetty tyhjäksi.

Tilaukset on saatu normaalisti lähetettyä tilausjärjestyksessä, eikä toimituksia ole lähetetty jonon ohi uudemmille tilaajille.

Tämän päiväisessä taulukossa on paljon vihreää väriä, mikä tarkoittaa sitä että kyseisissä laitteissa saadaan tämänhetkiset tilausjonot kokonaan tyhjiksi. Vastapainona taas suosituimmista laitteista puretaan vielä ensimmäisen ennakkotilaus päivän tilauksia, ja näissä meille saapuneet erät eivät ole olleet toistaiseksi riittävän isoja kattaakseen koko tilausjonoa.

Meidän suuntaan on noussut myös kyselyitä, voiko mallia, väriä tai muistikokoa vaihtamalla saada laitteen nopeammin. On hyvä huomioida, että paikka jonossa muodostuu aina sen mukaan, milloin tilaus on käsitelty ja siirtyy toimitusjonoon. Jos tilausta lähdetään vaihtamaan ja aiempi tilaus perutaan, paikka jonossa määräytyy uuden tilauksen pohjalta. Eri mallien saatavuustilannetta voi arvioida verkkokaupan tiedon ja alla olevan taulukon pohjalta.

 

 

Mitä tarkoittaa kun pro max luonnontitaani 512 edellisessä taulukossa vk 39 95% ja nyt 39 40%. Onko vaan muuttukut, kun tilauksia tullut lisää vai onko sapuvien puhelinten määrä muuttunut? 

Hei, tämä elää koko ajan kun tilauksia tulee lisää. Tämän lisäksi osa toimituksista voi tulla useammassa erässä. Esimerkiksi jos jonossa on 100 tilausta ja ollaan arvioitu että koko jono saataisiin toimitettua tyhjäksi tietyn viikon aikana, niin saattaa olla että 50kpl tulee maanantaina ja 50kpl tulee perjantaina. Nämä kaksi asiaa vaikuttavat saatavuustaulukon lukuihin :) (huom, esimerkkilukuja)

Okei. Kiitos. Tuleeko tilaukset esimerkiksi näin, että maanantai -tiistaina tulew lähetys ka loppuviikosta toinen? 


Forum|alt.badge.img+3
  • Elisalainen
  • 111 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2023
Gent kirjoitti:

Tilasin 15 Pro Max 256gb Sinititaanin 15.9 ja sain vahvistuksen 15:31. ja netissa lukee vielä “odottaa tuotteita” . Olisi hienoa, jos ainakin kerrottaisiin, milloin tuotteen arvioidaan saapuvan. Jos tämä viikko toimitetaan, se olisi todella hienoa. Koska ensi viikolla matkustan ulkomaille,  en oikein näe järkeä ennakkotilata iPhonea, jos se ei toimituksen osalta suju suunnitellusti. 😐

Hei, viime viikon perjantain saatavuustaulukossa ilmoitimme että kyseisestä mallista on tulossa erä sekä tällä että ensi viikolla. Tämän päivän taulukossa on maininta enää pelkästään ensi viikosta, mikä tarkoittaa sitä että tämän viikon erä on jo saapunut ja ollaan lähetetty/lähettämässä sen erän laitteet. Ensi viikolla saapuu tosiaan seuraava erä, ja sen odotetaan kattavan noin 40% tämän hetkisestä tilausjonosta. Tarkkaa päivää ensi viikolla emme vielä osaa sanoa, ne tarkentuu usein vasta aivan viime hetkillä.


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2023

Onko mitään lisätietoa 15 Pro Max 1 Tt Luonnontitaani kohtalosta?


Forum|alt.badge.img+3
  • Elisalainen
  • 111 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2023
MarkyMark kirjoitti:

Onko mitään lisätietoa 15 Pro Max 1 Tt Luonnontitaani kohtalosta?

Hei, ei valitettavasti vielä ole :( Toivottavasti saataisiin tästäkin pian lisätietoa.


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 18 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2023
MarkyMark kirjoitti:
roopeg kirjoitti:
dundun kirjoitti:

Soittelin aspaan hetki sitten ja varmistelin asiaa noiden tilausten osalta ja laitepuolelta sanottiin, että puhelimia tosiaan ei ole lähtenyt liikkeelle tilausjärjestyksessä eikä seuraavasta erästä ole mitään hajua milloin se tulee. Asiaa ei myöskään pahoiteltu mitenkään vaan sanottiin, että toivottavasti saat seuraavasta erästä oman.

Olisikohan Elisalla aika ryhdistysliikkeelle kun omaa kämmiä ei edes pahoitella mitenkään, itsellänikin kaikki liittymät Elisalla eikä tämä fiasko nyt ainakaan parantanut asiakastyytyväisyyttä.

Mahtavaa toki kuulla, että osalle on puhelimet jo lähtenyt 👍🏼

@dundun voin vahvistaa, että kyllä kaikki toimitukset tähän asti ihan tilausjärjestyksessä ovat edenneet. 👍 Olisiko tässä voinut olla kyse esimerkiksi siitä, että eri mallien osalta tilanne on todella erilainen (kuten ylläoleva taulukko näyttää) joka toki johtaa siihen, että myöhemmin tilauksen vähemmän suositusta mallista tehnyt voi saada laitteen aikaisemmin? 🤔

Tämä on provosointia asiakkaan taholta (roopeg). Järjestelmä ei edes antaisi toimittaa puhelimia ohi jonon, vaikka haluaisi.

Provosointia kun maksava asiakas ihmettelee minkä takia isosta yrityksestä annetaan virheellistä tietoa eikä ulkoinen viestintä toimi? 😂

Kannattaa varmaan lukea edellisetkin sivut eikä aloittaa lukemista tietystä viestistä. Tässähän nimenomaan on ihmetelty miten viestintä voi olla niin ristiriitaista eri tahojen välillä. Ja foorumeilla todetaan vaan, että kaikki on mennyt niin kuin pitikin vaikkei ylläpidon esittämät väitteet korreloi keskenään.


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2023

10aikoihin sain ilmoituksen et paketti on postitettu😍 saapuiskohan mun puhelin tänään vihdoin🙈


  • Keskustelija
  • 7 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2023
MathiasElisa kirjoitti:

Hei, tilaukset ovat kyllä toimitettu oikeassa järjestyksessä :)

 

Nostona vielä lyhyesti prosessista:

“Tilaus siirtyy toimitusjonoon tilauksen käsittelyn jälkeen. Osa tilauksista etenee toimitusjonoon suoraan ja tällöin paikka toimitusjonossa määräytyy tarkan tilaushetken mukaan.

Osa tilauksista siirtyy manuaalikäsittelyyn, jossa tarkistetaan esimerkiksi tilaajan tietojen oikeellisuus, eli osoite- ja nimitiedot sekä tehdään luottoharkinta. Luottoharkintaan vaikuttaa esimerkiksi tilattujen laitteiden määrä ja yhteissumma sekä tilaajan luottotiedot kokonaisuutena. Kaiken ollessa kunnossa tilaus siirtyy toimitusjonoon.”


Ps. Kohta julkaistaan uusi saatavuustaulukko :)

Mistä asiakas tietää onko oma tilaus nyt ollut tässä paljon puhutussa manuaalikäsittelyssä vai ei? Kun tilausvahvistus tulee ilmeisesti kaikille heti tilauksesta niin eikö sillon pitäisi joku ilmoitus tulla kun se manuaalikäsittely on tehty. Kun tässä on sitten ihmisten vähän vaikea arvuutella että millon voi alkaa odottelemaan sitä omaa puhelinta kun kenellekään ei ole tietoa miten se oma tilaus on edennyt? Tähän kannattaisi kiinnittää huomiota. Kun asiakas itse ei nää sitä mistään että millä päivämäärällä ja kellonajalla se oma tilaus on sitten siirtynyt sinne toimitusjonoon.


Jee Joo
Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 10 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2023
aretti kirjoitti:
Jee Joo kirjoitti:
aretti kirjoitti:

Tilasin 15 Pro Max 256gb Luonnontitaanin ennen neljää avauspäivänä. Kaikki tilausvahvistukset jne. Tulleet sähköpostilla ja viestillä. Miten on siis mahdollista, että listassa lukee vanhin toimittamaton tilaus 25.9, kun asia ei ole näin. Kerrankin ajattelin ”tukea suomalaista firmaa” iphonea tilatessani Telian sijasta. Ei todellakaan olisi kannattanut, näin sekavaa järjestelyä en ole nähnyt missään. Nettisivuilla lukee ei laitteita, sovelluksessa lukee käsittelyssä ja asiakaspalvelu sanoo että kysy foorumista… aivan uskomattoman surkeaa

Kun luet taulukkoa tarkemmin, huomaat olevasi väärässä. 

Näköjään näin on, oma moka. Silti uskomattoman huonosti hoidettu koko tiedonanto Elisan osalta

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitä tässä asiassa parantaisit? Elisan henkilökunta on selvästi ilmoittanut milloin saatavuustaulukkoa päivitetään ja näin on tapahtunut.


  • Keskustelija
  • 8 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2023

Mä tilasin 15 pro max 256Gt:n sinisenä silloin 15.9. Edelleen OmaElisassa lukee käsittelyssä ja kun siirtyy siitä eteenpäin, odottaa laitteita ja on tarkastuksessa. Eli ilmeisesti oma tilaus ei ole edes tilausjonossa ollut koko tämän 1,5 viikon aikana. 🙀

 

Kävin Elisan liikkeessä kyselemässä oman tilauksen tilanteesta kun ohi kuljin ja sanoivat, että tilauksieni maksimisumma ylittyisi kun nykyisestä 14 pro maxista on vielä maksua jäljellä, joten en tulisi edes saamaan ko. puhelinta. Eli tilausvaiheessa kyllä myydään vaikka nähdään, että tällähän on täällä vielä maksettavaa, laitettiin vielä joku turva siihen päälle, josta varmaan tulee maksu seuraavan tämän vanhan puhelimen osamaksuerässä…😖 Mutta maksoin kuitenkin tämän 14:sta pois kokonaan. 


Jee Joo
Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 10 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2023
Pep-1 kirjoitti:

Mä tilasin 15 pro max 256Gt:n sinisenä silloin 15.9. Edelleen OmaElisassa lukee käsittelyssä ja kun siirtyy siitä eteenpäin, odottaa laitteita ja on tarkastuksessa. Eli ilmeisesti oma tilaus ei ole edes tilausjonossa ollut koko tämän 1,5 viikon aikana. 🙀

 

Kävin Elisan liikkeessä kyselemässä oman tilauksen tilanteestani kun ohi kuljin ja sanoivat, että tilauksieni maksimisumma ylittyisi kun nykyisestä 14 pro maksista on vielä maksua jäljellä, joten en tulisi edes saamaan ko. puhelinta. Eli tilausvaiheessa kyllä myydään vaikka nähdään, että tällähän on täällä vielä maksettavaa, laitettiin vielä joku turva siihen päälle, josta varmaan tulee maksu seuraavan tämän vanhan puhelimen osamaksuerässä…😖 Mutta maksoin kuitenkin tämän 14:sta pois kokonaan. 

Itselläni Pro Max 256 Gt Luonnontitaani samassa tilassa kun OmaElisasta katson. Tilaus tehty illalla 15.9. Asiasta kysyin tunti sitten Elisan chatista ja vastauksena sain, että tuote on kyllä tilausjonossa. En huutele täällä vaan odotan kiltisti kunnes oma vuoro tulee noutaa paketti. Tehkää näin muutkin. Täällä kapinoimalla ja kritisoimalla Elisan toimintaa, ei puhelimia toimiteta yhtään sen nopeammin. Työtään hekin vaan tekevät. 


Jee Joo
Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 10 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2023
Jee Joo kirjoitti:
Pep-1 kirjoitti:

Mä tilasin 15 pro max 256Gt:n sinisenä silloin 15.9. Edelleen OmaElisassa lukee käsittelyssä ja kun siirtyy siitä eteenpäin, odottaa laitteita ja on tarkastuksessa. Eli ilmeisesti oma tilaus ei ole edes tilausjonossa ollut koko tämän 1,5 viikon aikana. 🙀

 

Kävin Elisan liikkeessä kyselemässä oman tilauksen tilanteestani kun ohi kuljin ja sanoivat, että tilauksieni maksimisumma ylittyisi kun nykyisestä 14 pro maksista on vielä maksua jäljellä, joten en tulisi edes saamaan ko. puhelinta. Eli tilausvaiheessa kyllä myydään vaikka nähdään, että tällähän on täällä vielä maksettavaa, laitettiin vielä joku turva siihen päälle, josta varmaan tulee maksu seuraavan tämän vanhan puhelimen osamaksuerässä…😖 Mutta maksoin kuitenkin tämän 14:sta pois kokonaan. 

Itselläni Pro Max 256 Gt Luonnontitaani samassa tilassa kun OmaElisasta katson. Tilaus tehty illalla 15.9. Asiasta kysyin tunti sitten Elisan chatista ja vastauksena sain, että tuote on kyllä tilausjonossa. En huutele täällä vaan odotan kiltisti kunnes oma vuoro tulee noutaa paketti. Tehkää näin muutkin. Täällä kapinoimalla ja kritisoimalla Elisan toimintaa, ei puhelimia toimiteta yhtään sen nopeammin. Työtään hekin vaan tekevät. 

Toki tämän on hieman outoa, että myymälästä annetaan ristiriitaista tietoa, mutta toki tämäkin voi olla tapauskohtaista ja olla juurikin näin kun sinulle on kerrottu. Ehkä on hyvä vielä varmistaa Elisan chatin kautta, onko asia näin. 


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 26. syyskuuta 2023
Pep-1 kirjoitti:

Mä tilasin 15 pro max 256Gt:n sinisenä silloin 15.9. Edelleen OmaElisassa lukee käsittelyssä ja kun siirtyy siitä eteenpäin, odottaa laitteita ja on tarkastuksessa. Eli ilmeisesti oma tilaus ei ole edes tilausjonossa ollut koko tämän 1,5 viikon aikana. 🙀

 

Kävin Elisan liikkeessä kyselemässä oman tilauksen tilanteesta kun ohi kuljin ja sanoivat, että tilauksieni maksimisumma ylittyisi kun nykyisestä 14 pro maxista on vielä maksua jäljellä, joten en tulisi edes saamaan ko. puhelinta. Eli tilausvaiheessa kyllä myydään vaikka nähdään, että tällähän on täällä vielä maksettavaa, laitettiin vielä joku turva siihen päälle, josta varmaan tulee maksu seuraavan tämän vanhan puhelimen osamaksuerässä…😖 Mutta maksoin kuitenkin tämän 14:sta pois kokonaan. 

Monen aikaan tilasit? 


  • Keskustelija
  • 8 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2023

Itseasiassa siksi poikkesin liikkeeseen kun chatissa sanottiin, etteivät chatissä voi antaa tälläisiä tietoja…en mä täältä kyselemällä (tai huutelemalla) oman tilaukseni tilanteeseen selvyyttä saa enkä ole asiakaspalvelua vastaan kapinoinut.
 

Kerroin; että chatissa EI annettu tietoja tilauksestani, puhelinta ja lisäturvaa myydessä ei kerrottu ettei voi tehdä uutta 1499€ tilausta jos on niin ja niin paljon entisestä maksua. Minusta tämä olisi ihan kiva kun kerrottaisiin, ettei turhaan odota ja luule saavansa puhelinta, se on musta ihan perushommaa. Mulla on kuitenkin Elisalta ostettuja ja ajallaan maksettuja Applen puhelimia useampi ja pitkä asiakkuus kuten monella muullakin. Ei ne pankistakaan lupaa asuntolainaa ja vedä sitä siinä vaiheessa pois kun kauppakirjat on tehty pankin lakimiehen kanssa. 
 

 


  • Keskustelija
  • 8 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2023

JasuJJ tilasin heti kun Elisan sivujen kaaduttua pääsin chatistä läpi eli 15:48 tuli tilausvahvistus tekstiviestillä, silloin 15.9. Mainittakoon vielä, että tuo maksimisumman ylitysväite ei liity maksukykyyn, luottotiedot ja maksukyky on kunnossa ja sen luulisi olevan Elisalle jo selvinnyt tämän 1,5 viikon tarkistuksen aikana…😵‍💫