Skip to main content
F.A.Q.

iPhone 15 -sarjan virallinen tiedotus- ja odotusketju

iPhone 15 -sarjan virallinen tiedotus- ja odotusketju
Oliko tästä hyötyä?
Näytä ensimmäinen kirjoitus

709 kommenttia

  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2023
MathiasElisa kirjoitti:
Gent kirjoitti:

Tilasin 15 Pro Max 256gb Sinititaanin 15.9 ja sain vahvistuksen 15:31. ja netissa lukee vielä “odottaa tuotteita” . Olisi hienoa, jos ainakin kerrottaisiin, milloin tuotteen arvioidaan saapuvan. Jos tämä viikko toimitetaan, se olisi todella hienoa. Koska ensi viikolla matkustan ulkomaille,  en oikein näe järkeä ennakkotilata iPhonea, jos se ei toimituksen osalta suju suunnitellusti. 😐

Hei, viime viikon perjantain saatavuustaulukossa ilmoitimme että kyseisestä mallista on tulossa erä sekä tällä että ensi viikolla. Tämän päivän taulukossa on maininta enää pelkästään ensi viikosta, mikä tarkoittaa sitä että tämän viikon erä on jo saapunut ja ollaan lähetetty/lähettämässä sen erän laitteet. Ensi viikolla saapuu tosiaan seuraava erä, ja sen odotetaan kattavan noin 40% tämän hetkisestä tilausjonosta. Tarkkaa päivää ensi viikolla emme vielä osaa sanoa, ne tarkentuu usein vasta aivan viime hetkillä.

Ihan kiva, että annetaan tämmöisiä tietoja ja taulukoita, mutta nuo prosenttimäärät ei kerro yhtään mitään kun ei ole tietoa tilausmäärästä tai saapuvan erän koosta. Eli olis kiva jos jommankumman tiedon antaisi julkisuuteen. Mutta se lienee mahdotonta. Vai?


  • Keskustelija
  • 7 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2023
Ceith kirjoitti:

10aikoihin sain ilmoituksen et paketti on postitettu😍 saapuiskohan mun puhelin tänään vihdoin🙈

Itse sain aamulla vahvistuksen myös, että puhelin odottaa lähetystä. Matkahuolto haki puhelimen iltapäivällä, josko huomenna Ke tulisi. Pro Max 256 Luonnontitaani, tilausvahvistus 15.9 klo 15.35 noin.


  • 22 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2023
Pep-1 kirjoitti:

Itseasiassa siksi poikkesin liikkeeseen kun chatissa sanottiin, etteivät chatissä voi antaa tälläisiä tietoja…en mä täältä kyselemällä (tai huutelemalla) oman tilaukseni tilanteeseen selvyyttä saa enkä ole asiakaspalvelua vastaan kapinoinut.
 

Kerroin; että chatissa EI annettu tietoja tilauksestani, puhelinta ja lisäturvaa myydessä ei kerrottu ettei voi tehdä uutta 1499€ tilausta jos on niin ja niin paljon entisestä maksua. Minusta tämä olisi ihan kiva kun kerrottaisiin, ettei turhaan odota ja luule saavansa puhelinta, se on musta ihan perushommaa. Mulla on kuitenkin Elisalta ostettuja ja ajallaan maksettuja Applen puhelimia useampi ja pitkä asiakkuus kuten monella muullakin. Ei ne pankistakaan lupaa asuntolainaa ja vedä sitä siinä vaiheessa pois kun kauppakirjat on tehty pankin lakimiehen kanssa. 
 

 

Täytyy myöntää että tuossa olisi Elisalla parannettavaa koska minulle on käynyt joskus aikanaan sama, hymyillen myytiin tavaraa ja aloin sitten jossain vaiheessa ihmettelemään kun tilaus ei edennyt ja soittelemaan sinne sun tänne niin kerrottiin että ei se tule etenemäänkään kun on joku toinen laite piikissä jo ja summa mikä saa olla ylittyy..olisin silloin arvostanut että olisi näkynyt tämä jossain eikä tullut ilmi sitten kun alat viikkojen päästä kyselemään ja ihmettelemään kun tilaus ei ollut edennyt mihinkään..:) muistaakseni kilpailijoilla tulee kyllä ilmoitus heti jos raja ylittyy tai et saa sitä ”luotto” läpi heti.


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1478 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2023
simoten kirjoitti:

Mahtaako tuo lista olla myyntipalvelun tiedossa? Siellä kun eivät tienneet mitään eivätkä kuulemma yhtään tiedä toimituksista. Olisin epätoivoissani yrittänyt vaihtaa tilattua laitetta mahdollisesti nopeammin saatavaan malliin


Täältä OmaYhteisöstä löytyy kaikkein ajantasaisin tieto missä mennään laite-erien ja toimitusten suhteen, tätä seuraa meidän moderaattorien ja Yhteisön vastuuhenkilöiden lisäksi myös toimitusten puolelta porukkaa. 🙂 Asiakkaat ohjataan ihan syystä tänne mm. tilaustekstareilla, täältä löytyy varmin ja ajantasaisin tieto vs. asiakaspalvelu, myymälät ja myyntipalvelu. 👍🏼 Satun tietämään, että kollegatkin ensisijaisesti tarkistavat täältä ihan samasta paikasta viimeisimmän tiedon mitä tulee omppujen lähetykseen. 😁 

Jos haluaisit @simoten tässä kohtaa vielä vaihtaa väriä tai mallia, voit aina tilata uusiksi mallin mitä näyttää olevan hyvin saatavilla. 🙂 Uusi tilaus menee jonon hännille, mutta voihan sitä sitten seurata kumpi tilaus tulee ekana perille, ja perua toisen tilauksen joka vielä odottaa jonossa haastavamman saatavuuden vuoksi.

 

 

Iphoneen kirjoitti:

Onko tietoa koska puhelimia tulee lisää? Ja onko sitä luvattua listaa missään? Eikö eilen Elisa luvannut että se päivitetään? Koska saa puhelimia... Eilen tuli paketissa watch ja laturi eikä puhelinta!!! 


Täältä @Iphoneen löytyy tänään päivitetty lähetystaulukko! 👍🏼 Uusin taulukko julkaistaan tiistaisin ja perjantaisin, mutta kellonaikaa ei ole lyöty lukkoon, eli kannattaa ti ja pe seurailla tätä keskustelua ahkerammin. 😊

 

 

 

 

Gent kirjoitti:

Tilasin 15 Pro Max 256gb Sinititaanin 15.9 ja sain vahvistuksen 15:31. ja netissa lukee vielä “odottaa tuotteita” . Olisi hienoa, jos ainakin kerrottaisiin, milloin tuotteen arvioidaan saapuvan. Jos tämä viikko toimitetaan, se olisi todella hienoa. Koska ensi viikolla matkustan ulkomaille,  en oikein näe järkeä ennakkotilata iPhonea, jos se ei toimituksen osalta suju suunnitellusti. 😐


Ymmärrän @Gent jännityksen sen suhteen, että tuleeko luuri tarpeeksi ajoissa omaan aikatauluun! 😬 Pidetään sormet ristissä. 🍀

Sen verran haluan kuitenkin avata tilannetta että toimitukset sujuvat ja rullaavat kyllä koko ajan ihan suunnitellusti, Applen uusimpien lippulaivatuotteiden julkistus on vuosittain iso PR-tapahtuma eikä miesmuistiin olla koskaan saatu valmistajalta varastoon niin paljon tavaraa heti kättelyssä että kaikki ennakkotilauspäivänä tilatut tuotteet saataisiin heti toimitettua. Osa väreistä ja malleista on suositumpia kuin toiset, ja osaa taas saamme todella pieniä määriä kerrallaan varastolle, joten odotus voi olla jopa viikkoja. Mehän mieluusti saisimme tilausjonot purettua heti. 🙂

 

 

mmonni123 kirjoitti:
MathiasElisa kirjoitti:
mmonni123 kirjoitti:

Mitä tarkoittaa kun pro max luonnontitaani 512 edellisessä taulukossa vk 39 95% ja nyt 39 40%. Onko vaan muuttukut, kun tilauksia tullut lisää vai onko sapuvien puhelinten määrä muuttunut? 

Hei, tämä elää koko ajan kun tilauksia tulee lisää. Tämän lisäksi osa toimituksista voi tulla useammassa erässä. Esimerkiksi jos jonossa on 100 tilausta ja ollaan arvioitu että koko jono saataisiin toimitettua tyhjäksi tietyn viikon aikana, niin saattaa olla että 50kpl tulee maanantaina ja 50kpl tulee perjantaina. Nämä kaksi asiaa vaikuttavat saatavuustaulukon lukuihin :) (huom, esimerkkilukuja)

Okei. Kiitos. Tuleeko tilaukset esimerkiksi näin, että maanantai -tiistaina tulew lähetys ka loppuviikosta toinen? 


Lähetyksien saapumispäivät Elisan varastolle voivat @mmonni123 vaihdella. 🙂

 

 

TuoreOmena kirjoitti:
MathiasElisa kirjoitti:
Gent kirjoitti:

Tilasin 15 Pro Max 256gb Sinititaanin 15.9 ja sain vahvistuksen 15:31. ja netissa lukee vielä “odottaa tuotteita” . Olisi hienoa, jos ainakin kerrottaisiin, milloin tuotteen arvioidaan saapuvan. Jos tämä viikko toimitetaan, se olisi todella hienoa. Koska ensi viikolla matkustan ulkomaille,  en oikein näe järkeä ennakkotilata iPhonea, jos se ei toimituksen osalta suju suunnitellusti. 😐

Hei, viime viikon perjantain saatavuustaulukossa ilmoitimme että kyseisestä mallista on tulossa erä sekä tällä että ensi viikolla. Tämän päivän taulukossa on maininta enää pelkästään ensi viikosta, mikä tarkoittaa sitä että tämän viikon erä on jo saapunut ja ollaan lähetetty/lähettämässä sen erän laitteet. Ensi viikolla saapuu tosiaan seuraava erä, ja sen odotetaan kattavan noin 40% tämän hetkisestä tilausjonosta. Tarkkaa päivää ensi viikolla emme vielä osaa sanoa, ne tarkentuu usein vasta aivan viime hetkillä.

Ihan kiva, että annetaan tämmöisiä tietoja ja taulukoita, mutta nuo prosenttimäärät ei kerro yhtään mitään kun ei ole tietoa tilausmäärästä tai saapuvan erän koosta. Eli olis kiva jos jommankumman tiedon antaisi julkisuuteen. Mutta se lienee mahdotonta. Vai?


Tilanne on se, että emme @TuoreOmena lähde avaamaan tarkemmin kappalemäärissä tilausmääriä tai saapuvien erien kokoja. Tahtotila on tottakai toimittaa kaikki ennakkotilatut laitteet niin nopeasti kuin mahdollista. Toivottavasti näistä nykyisistä taulukoista on kuitenkin jotain iloa! 😊


Forum|alt.badge.img+3
  • Elisalainen
  • 111 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2023
Pep-1 kirjoitti:

Itseasiassa siksi poikkesin liikkeeseen kun chatissa sanottiin, etteivät chatissä voi antaa tälläisiä tietoja…en mä täältä kyselemällä (tai huutelemalla) oman tilaukseni tilanteeseen selvyyttä saa enkä ole asiakaspalvelua vastaan kapinoinut.
 

Kerroin; että chatissa EI annettu tietoja tilauksestani, puhelinta ja lisäturvaa myydessä ei kerrottu ettei voi tehdä uutta 1499€ tilausta jos on niin ja niin paljon entisestä maksua. Minusta tämä olisi ihan kiva kun kerrottaisiin, ettei turhaan odota ja luule saavansa puhelinta, se on musta ihan perushommaa. Mulla on kuitenkin Elisalta ostettuja ja ajallaan maksettuja Applen puhelimia useampi ja pitkä asiakkuus kuten monella muullakin. Ei ne pankistakaan lupaa asuntolainaa ja vedä sitä siinä vaiheessa pois kun kauppakirjat on tehty pankin lakimiehen kanssa. 
 

 

Toimitusmyynnissä luoton arviointi tehdää sopimuksen syntymisen jälkeen, eikä rajapinnassa työskentele luotonhallinnan asiantuntijoita. Tämän takia myyntitilanteessa myyjä ei pysty kertomaan tai havaitsemaan jos tilaukselle on luotonhallinnallisia esteitä. Jos luottoa syystä tai toisesta ei saa, ilmoitamme siitä yhden arkipäivän sisään asiakkaalle, tilaushetkellä annettuun sähköpostiin. 1 arkipäivä  on siis korkeintaan, suurin osa tilauksista käsitellään kyllä nopeammin. Esimerkiksi ensimmäisenä ennakkomyyntipäivänä käsittely on voinut parhaimmassa tapauksessa olla alle tunti. Syitä manuaalitarkastukseen ja sen myötä mahdolliseen hylkäykseen voi olla useita, mutta yksi esimerkki oni tässä keskustelussa aikaisemmin nostettu, että on vielä vanhasta laitteesta X määrä maksamatta. Toisena esimerkkinä luoton kieltämiselle voi olla esimerkiksi Elisalle avoimet laskut. Täällä keskustelussa on ollut paljon kyselyä siitä, että onko oma tilaus jonossa, niin jos Elisalta ei ole tullut sähköpostia 1 arkipäivän sisään tilauksen teosta, on tilaus kyllä toimitusjonossa.


  • Keskustelija
  • 8 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2023
MathiasElisa kirjoitti:
Pep-1 kirjoitti:

Itseasiassa siksi poikkesin liikkeeseen kun chatissa sanottiin, etteivät chatissä voi antaa tälläisiä tietoja…en mä täältä kyselemällä (tai huutelemalla) oman tilaukseni tilanteeseen selvyyttä saa enkä ole asiakaspalvelua vastaan kapinoinut.
 

Kerroin; että chatissa EI annettu tietoja tilauksestani, puhelinta ja lisäturvaa myydessä ei kerrottu ettei voi tehdä uutta 1499€ tilausta jos on niin ja niin paljon entisestä maksua. Minusta tämä olisi ihan kiva kun kerrottaisiin, ettei turhaan odota ja luule saavansa puhelinta, se on musta ihan perushommaa. Mulla on kuitenkin Elisalta ostettuja ja ajallaan maksettuja Applen puhelimia useampi ja pitkä asiakkuus kuten monella muullakin. Ei ne pankistakaan lupaa asuntolainaa ja vedä sitä siinä vaiheessa pois kun kauppakirjat on tehty pankin lakimiehen kanssa. 
 

 

Toimitusmyynnissä luoton arviointi tehdää sopimuksen syntymisen jälkeen, eikä rajapinnassa työskentele luotonhallinnan asiantuntijoita. Tämän takia myyntitilanteessa myyjä ei pysty kertomaan tai havaitsemaan jos tilaukselle on luotonhallinnallisia esteitä. Jos luottoa syystä tai toisesta ei saa, ilmoitamme siitä yhden arkipäivän sisään asiakkaalle, tilaushetkellä annettuun sähköpostiin. 1 arkipäivä  on siis korkeintaan, suurin osa tilauksista käsitellään kyllä nopeammin. Esimerkiksi ensimmäisenä ennakkomyyntipäivänä käsittely on voinut parhaimmassa tapauksessa olla alle tunti. Syitä manuaalitarkastukseen ja sen myötä mahdolliseen hylkäykseen voi olla useita, mutta yksi esimerkki oni tässä keskustelussa aikaisemmin nostettu, että on vielä vanhasta laitteesta X määrä maksamatta. Toisena esimerkkinä luoton kieltämiselle voi olla esimerkiksi Elisalle avoimet laskut. Täällä keskustelussa on ollut paljon kyselyä siitä, että onko oma tilaus jonossa, niin jos Elisalta ei ole tullut sähköpostia 1 arkipäivän sisään tilauksen teosta, on tilaus kyllä toimitusjonossa.

Eli kun siis Elisalta ei ole tullut nyt tämän 1,5 viikon odottelun jälkeen viestiä siitä, että tilaus ei olisi mennyt läpi niin tilaukseni on jonossa JA luotonarvio on tehty?Eli maksoin tavallaanko turhaan ”hirveällä hädällä” tämän vanhan puhelimeni maksut pois? Toki se loppu oli tarkoituskin maksaa kerralla pois mutta ajatus oli, että ensin uusi puhelin ja sitten maksu…


Forum|alt.badge.img+3
  • Elisalainen
  • 111 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2023
Pep-1 kirjoitti:
MathiasElisa kirjoitti:
Pep-1 kirjoitti:

Itseasiassa siksi poikkesin liikkeeseen kun chatissa sanottiin, etteivät chatissä voi antaa tälläisiä tietoja…en mä täältä kyselemällä (tai huutelemalla) oman tilaukseni tilanteeseen selvyyttä saa enkä ole asiakaspalvelua vastaan kapinoinut.
 

Kerroin; että chatissa EI annettu tietoja tilauksestani, puhelinta ja lisäturvaa myydessä ei kerrottu ettei voi tehdä uutta 1499€ tilausta jos on niin ja niin paljon entisestä maksua. Minusta tämä olisi ihan kiva kun kerrottaisiin, ettei turhaan odota ja luule saavansa puhelinta, se on musta ihan perushommaa. Mulla on kuitenkin Elisalta ostettuja ja ajallaan maksettuja Applen puhelimia useampi ja pitkä asiakkuus kuten monella muullakin. Ei ne pankistakaan lupaa asuntolainaa ja vedä sitä siinä vaiheessa pois kun kauppakirjat on tehty pankin lakimiehen kanssa. 
 

 

Toimitusmyynnissä luoton arviointi tehdää sopimuksen syntymisen jälkeen, eikä rajapinnassa työskentele luotonhallinnan asiantuntijoita. Tämän takia myyntitilanteessa myyjä ei pysty kertomaan tai havaitsemaan jos tilaukselle on luotonhallinnallisia esteitä. Jos luottoa syystä tai toisesta ei saa, ilmoitamme siitä yhden arkipäivän sisään asiakkaalle, tilaushetkellä annettuun sähköpostiin. 1 arkipäivä  on siis korkeintaan, suurin osa tilauksista käsitellään kyllä nopeammin. Esimerkiksi ensimmäisenä ennakkomyyntipäivänä käsittely on voinut parhaimmassa tapauksessa olla alle tunti. Syitä manuaalitarkastukseen ja sen myötä mahdolliseen hylkäykseen voi olla useita, mutta yksi esimerkki oni tässä keskustelussa aikaisemmin nostettu, että on vielä vanhasta laitteesta X määrä maksamatta. Toisena esimerkkinä luoton kieltämiselle voi olla esimerkiksi Elisalle avoimet laskut. Täällä keskustelussa on ollut paljon kyselyä siitä, että onko oma tilaus jonossa, niin jos Elisalta ei ole tullut sähköpostia 1 arkipäivän sisään tilauksen teosta, on tilaus kyllä toimitusjonossa.

Eli kun siis Elisalta ei ole tullut nyt tämän 1,5 viikon odottelun jälkeen viestiä siitä, että tilaus ei olisi mennyt läpi niin tilaukseni on jonossa JA luotonarvio on tehty?Eli maksoin tavallaanko turhaan ”hirveällä hädällä” tämän vanhan puhelimeni maksut pois? Toki se loppu oli tarkoituskin maksaa kerralla pois mutta ajatus oli, että ensin uusi puhelin ja sitten maksu…

Hei,voisitko laittaa yksityisviestillä minulle asiakasnumerosi niin katson tämän vähän tarkemmin :)


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 27. syyskuuta 2023

Hei, onko iPhone 15 Pro Max 1Tt luonnontitaanista tullut päivityksiä?


  • Keskustelija
  • 8 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2023
OmaYhteisö-tiimi kirjoitti:

Hyvää tiistaipäivää omenainen yhteisö 🍎📱

 

 

 

Olemme päivittäneet alla olevaan taulukkoon listan laitteista missä on haastava saatavuustilanne,  arvio milloin saadaan jonoa tyhjennettyä, ja kuinka paljon se vaikuttaa jonoon. Esimerkiksi 100% vaikutus jonoon tarkoittaa, että tämänhetkinen tilausjono saadaan toimitettua. Jos ei ole vielä tarkkaa arviota seuraavasta erästä, on solu jätetty tyhjäksi.

Tilaukset on saatu normaalisti lähetettyä tilausjärjestyksessä, eikä toimituksia ole lähetetty jonon ohi uudemmille tilaajille.

Tämän päiväisessä taulukossa on paljon vihreää väriä, mikä tarkoittaa sitä että kyseisissä laitteissa saadaan tämänhetkiset tilausjonot kokonaan tyhjiksi. Vastapainona taas suosituimmista laitteista puretaan vielä ensimmäisen ennakkotilaus päivän tilauksia, ja näissä meille saapuneet erät eivät ole olleet toistaiseksi riittävän isoja kattaakseen koko tilausjonoa.

Meidän suuntaan on noussut myös kyselyitä, voiko mallia, väriä tai muistikokoa vaihtamalla saada laitteen nopeammin. On hyvä huomioida, että paikka jonossa muodostuu aina sen mukaan, milloin tilaus on käsitelty ja siirtyy toimitusjonoon. Jos tilausta lähdetään vaihtamaan ja aiempi tilaus perutaan, paikka jonossa määräytyy uuden tilauksen pohjalta. Eri mallien saatavuustilannetta voi arvioida verkkokaupan tiedon ja alla olevan taulukon pohjalta.

 

 

Moikka 😊 Oon odotellut milloin tänne tulisi jotain tietoa toimituksista mallista Iphone Pro Max 1Tt ja näyttää ettei vieläkään ole mitään tietoa toimituksista kaikkien edeltävien taulukoiden mukaan. Onko minkäänlaista arviota antaa saako puhelimen esim tänä vuonna vai voiko mennä ensi vuoden puolellekin?

 


  • Keskustelija
  • 8 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2023
Milka kirjoitti:
OmaYhteisö-tiimi kirjoitti:

Hyvää tiistaipäivää omenainen yhteisö 🍎📱

 

 

 

Olemme päivittäneet alla olevaan taulukkoon listan laitteista missä on haastava saatavuustilanne,  arvio milloin saadaan jonoa tyhjennettyä, ja kuinka paljon se vaikuttaa jonoon. Esimerkiksi 100% vaikutus jonoon tarkoittaa, että tämänhetkinen tilausjono saadaan toimitettua. Jos ei ole vielä tarkkaa arviota seuraavasta erästä, on solu jätetty tyhjäksi.

Tilaukset on saatu normaalisti lähetettyä tilausjärjestyksessä, eikä toimituksia ole lähetetty jonon ohi uudemmille tilaajille.

Tämän päiväisessä taulukossa on paljon vihreää väriä, mikä tarkoittaa sitä että kyseisissä laitteissa saadaan tämänhetkiset tilausjonot kokonaan tyhjiksi. Vastapainona taas suosituimmista laitteista puretaan vielä ensimmäisen ennakkotilaus päivän tilauksia, ja näissä meille saapuneet erät eivät ole olleet toistaiseksi riittävän isoja kattaakseen koko tilausjonoa.

Meidän suuntaan on noussut myös kyselyitä, voiko mallia, väriä tai muistikokoa vaihtamalla saada laitteen nopeammin. On hyvä huomioida, että paikka jonossa muodostuu aina sen mukaan, milloin tilaus on käsitelty ja siirtyy toimitusjonoon. Jos tilausta lähdetään vaihtamaan ja aiempi tilaus perutaan, paikka jonossa määräytyy uuden tilauksen pohjalta. Eri mallien saatavuustilannetta voi arvioida verkkokaupan tiedon ja alla olevan taulukon pohjalta.

 

 

Moikka 😊 Oon odotellut milloin tänne tulisi jotain tietoa toimituksista mallista Iphone Pro Max 1Tt ja näyttää ettei vieläkään ole mitään tietoa toimituksista kaikkien edeltävien taulukoiden mukaan. Onko minkäänlaista arviota antaa saako puhelimen esim tänä vuonna vai voiko mennä ensi vuoden puolellekin?

 

Valkotitaani siis nimenomaan oli kyseessä.


Forum|alt.badge.img+3
  • Elisalainen
  • 111 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2023
Milka kirjoitti:
OmaYhteisö-tiimi kirjoitti:

Hyvää tiistaipäivää omenainen yhteisö 🍎📱

 

 

 

Olemme päivittäneet alla olevaan taulukkoon listan laitteista missä on haastava saatavuustilanne,  arvio milloin saadaan jonoa tyhjennettyä, ja kuinka paljon se vaikuttaa jonoon. Esimerkiksi 100% vaikutus jonoon tarkoittaa, että tämänhetkinen tilausjono saadaan toimitettua. Jos ei ole vielä tarkkaa arviota seuraavasta erästä, on solu jätetty tyhjäksi.

Tilaukset on saatu normaalisti lähetettyä tilausjärjestyksessä, eikä toimituksia ole lähetetty jonon ohi uudemmille tilaajille.

Tämän päiväisessä taulukossa on paljon vihreää väriä, mikä tarkoittaa sitä että kyseisissä laitteissa saadaan tämänhetkiset tilausjonot kokonaan tyhjiksi. Vastapainona taas suosituimmista laitteista puretaan vielä ensimmäisen ennakkotilaus päivän tilauksia, ja näissä meille saapuneet erät eivät ole olleet toistaiseksi riittävän isoja kattaakseen koko tilausjonoa.

Meidän suuntaan on noussut myös kyselyitä, voiko mallia, väriä tai muistikokoa vaihtamalla saada laitteen nopeammin. On hyvä huomioida, että paikka jonossa muodostuu aina sen mukaan, milloin tilaus on käsitelty ja siirtyy toimitusjonoon. Jos tilausta lähdetään vaihtamaan ja aiempi tilaus perutaan, paikka jonossa määräytyy uuden tilauksen pohjalta. Eri mallien saatavuustilannetta voi arvioida verkkokaupan tiedon ja alla olevan taulukon pohjalta.

 

 

Moikka 😊 Oon odotellut milloin tänne tulisi jotain tietoa toimituksista mallista Iphone Pro Max 1Tt ja näyttää ettei vieläkään ole mitään tietoa toimituksista kaikkien edeltävien taulukoiden mukaan. Onko minkäänlaista arviota antaa saako puhelimen esim tänä vuonna vai voiko mennä ensi vuoden puolellekin?

 

Hei, vielä ei valitettavasti ole tarkempia tietoja seuraavasta erästä niiden laitteiden osalta missä lukee “odottaa vahvistusta”. Tosi vaikea antaa arviota, toivon mukaan saadaan saadaan jo ensi kuussa lisää!


  • Keskustelija
  • 8 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2023
MathiasElisa kirjoitti:
Milka kirjoitti:
OmaYhteisö-tiimi kirjoitti:

Hyvää tiistaipäivää omenainen yhteisö 🍎📱

 

 

 

Olemme päivittäneet alla olevaan taulukkoon listan laitteista missä on haastava saatavuustilanne,  arvio milloin saadaan jonoa tyhjennettyä, ja kuinka paljon se vaikuttaa jonoon. Esimerkiksi 100% vaikutus jonoon tarkoittaa, että tämänhetkinen tilausjono saadaan toimitettua. Jos ei ole vielä tarkkaa arviota seuraavasta erästä, on solu jätetty tyhjäksi.

Tilaukset on saatu normaalisti lähetettyä tilausjärjestyksessä, eikä toimituksia ole lähetetty jonon ohi uudemmille tilaajille.

Tämän päiväisessä taulukossa on paljon vihreää väriä, mikä tarkoittaa sitä että kyseisissä laitteissa saadaan tämänhetkiset tilausjonot kokonaan tyhjiksi. Vastapainona taas suosituimmista laitteista puretaan vielä ensimmäisen ennakkotilaus päivän tilauksia, ja näissä meille saapuneet erät eivät ole olleet toistaiseksi riittävän isoja kattaakseen koko tilausjonoa.

Meidän suuntaan on noussut myös kyselyitä, voiko mallia, väriä tai muistikokoa vaihtamalla saada laitteen nopeammin. On hyvä huomioida, että paikka jonossa muodostuu aina sen mukaan, milloin tilaus on käsitelty ja siirtyy toimitusjonoon. Jos tilausta lähdetään vaihtamaan ja aiempi tilaus perutaan, paikka jonossa määräytyy uuden tilauksen pohjalta. Eri mallien saatavuustilannetta voi arvioida verkkokaupan tiedon ja alla olevan taulukon pohjalta.

 

 

Moikka 😊 Oon odotellut milloin tänne tulisi jotain tietoa toimituksista mallista Iphone Pro Max 1Tt ja näyttää ettei vieläkään ole mitään tietoa toimituksista kaikkien edeltävien taulukoiden mukaan. Onko minkäänlaista arviota antaa saako puhelimen esim tänä vuonna vai voiko mennä ensi vuoden puolellekin?

 

Hei, vielä ei valitettavasti ole tarkempia tietoja seuraavasta erästä niiden laitteiden osalta missä lukee “odottaa vahvistusta”. Tosi vaikea antaa arviota, toivon mukaan saadaan saadaan jo ensi kuussa lisää!

Ok, ymmärrän. Asia ei varmasti oo edes teidän käsissä. Toivottavasti pian tulisi ainakin jotain tietoa siitä milloin olisi mahdollisuutta tuota mallia saada edes joillekin jonossa oleville🙏


Forum|alt.badge.img

Kannattaa lukea ulkomaisia lehtijuttuja uudesta pro max:sta, sillä vaikuttaa todella ikäville siinä olevat ongelmat, kuten ylikuumeneminen, takalasin rikkoutuminen pienestäkin taivutuksesta ja vähämerkityksellisenä asiana titaanirungon värin muutokset. Vähän huolestuttaa, jos Apple pyrkii softalla alentamaan uusien prosessorien tehoa vähentääkseen lämmöntuottoa. Alla linkki ainakin yhteen juttuun, mutta googlettamalla niitä löytyy lisää.

 

https://nypost.com/2023/09/26/iphone-15-issues-overheating-bends-and-changes-color/

 

 


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 10 kommenttia
  • 28. syyskuuta 2023
MarcusJuniusBrutus kirjoitti:

Kannattaa lukea ulkomaisia lehtijuttuja uudesta pro max:sta, sillä vaikuttaa todella ikäville siinä olevat ongelmat, kuten ylikuumeneminen, takalasin rikkoutuminen pienestäkin taivutuksesta ja vähämerkityksellisenä asiana titaanirungon värin muutokset. Vähän huolestuttaa, jos Apple pyrkii softalla alentamaan uusien prosessorien tehoa vähentääkseen lämmöntuottoa. Alla linkki ainakin yhteen juttuun, mutta googlettamalla niitä löytyy lisää.

 

https://nypost.com/2023/09/26/iphone-15-issues-overheating-bends-and-changes-color/

 

 

Mulla pro ja toistaseks ei kuumenemisia oo ollut missään tilanteissa. Ei ladatessakaan. 
toivottavasti tää uutinen koskee vain jotain maanantaimalleja 🙃


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 28. syyskuuta 2023
MarcusJuniusBrutus kirjoitti:

Kannattaa lukea ulkomaisia lehtijuttuja uudesta pro max:sta, sillä vaikuttaa todella ikäville siinä olevat ongelmat, kuten ylikuumeneminen, takalasin rikkoutuminen pienestäkin taivutuksesta ja vähämerkityksellisenä asiana titaanirungon värin muutokset. Vähän huolestuttaa, jos Apple pyrkii softalla alentamaan uusien prosessorien tehoa vähentääkseen lämmöntuottoa. Alla linkki ainakin yhteen juttuun, mutta googlettamalla niitä löytyy lisää.

 

https://nypost.com/2023/09/26/iphone-15-issues-overheating-bends-and-changes-color/

 

 

Ei kannata näitä klikkiotsikoita viljellä. Muut merkit kuumenevat ihan yhtälailla siinä missä Apple ja on myös paljon uutisoitu lämmöntuoton tasaantuvan puhelimen saadessa indeksoinnit yms. prosessit ajantasalle. 🙄


  • 22 kommenttia
  • 28. syyskuuta 2023
MarcusJuniusBrutus kirjoitti:

Kannattaa lukea ulkomaisia lehtijuttuja uudesta pro max:sta, sillä vaikuttaa todella ikäville siinä olevat ongelmat, kuten ylikuumeneminen, takalasin rikkoutuminen pienestäkin taivutuksesta ja vähämerkityksellisenä asiana titaanirungon värin muutokset. Vähän huolestuttaa, jos Apple pyrkii softalla alentamaan uusien prosessorien tehoa vähentääkseen lämmöntuottoa. Alla linkki ainakin yhteen juttuun, mutta googlettamalla niitä löytyy lisää.

 

https://nypost.com/2023/09/26/iphone-15-issues-overheating-bends-and-changes-color/

 

 

Kannattaa myös katsoa ne videot kun porukka ei saa sitä poikki millään eikä takalasia murtumaan ;) itsekin hyppäsin tuohon trolli junaan ensin mukaan mutta nyt tullut videoita missä koitetaan murtaa taivuttamalla puhelinta eikä kukaan saa sitä poikki..:) ja kyllä ne muutkin lämpenee Samsungista lähtien mitä minulla on ollut välillä enemmän ja välillä vähemmän :)


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 28. syyskuuta 2023

Reilun vuorokauden posti odotellut pakettia, saa nähdä kerkiääkö saamaan viikonlopuksi


  • Keskustelija
  • 8 kommenttia
  • 28. syyskuuta 2023

Jos nyt kävisikin niin, että puhelimessa olisi kuumenemisongelmaa, takalasi tms. hajoaisi niin tarviiko tällöin olla erillinen ”turva” otettuna puhelimelle vai/ja saako tilalle uuden puhelimen? 


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 18 kommenttia
  • 28. syyskuuta 2023
Pep-1 kirjoitti:

Jos nyt kävisikin niin, että puhelimessa olisi kuumenemisongelmaa, takalasi tms. hajoaisi niin tarviiko tällöin olla erillinen ”turva” otettuna puhelimelle vai/ja saako tilalle uuden puhelimen? 

Kuluttajasuojalain mukaan myyjä on vastuussa tuotteessa olevasta virheestä, joka ilmenee normaalin käytön yhteydessä. Varsinkin Applen tapauksessa kannattaa olla tietoinen omista oikeuksista ja myyjän vastuusta, koska Apple tarjoaa laitteilleen ainoastaan vuoden takuun, mutta se ei vapauta myyjää virhevastuusta takuuajan jälkeenkään. Operaattorit toki tarjoaa nykyään pidempiä takuita, joka vähentää asiakkaan ja myyjän välistä vääntöä asiasta.

En tiedä miten asiat nykyään on, mutta ainakin ennen omenat vaihettiin aikalailla uusiin eikä niitä pahemmin lähetty korjailemaan.


  • Keskustelija
  • 8 kommenttia
  • 28. syyskuuta 2023
dundun kirjoitti:
Pep-1 kirjoitti:

Jos nyt kävisikin niin, että puhelimessa olisi kuumenemisongelmaa, takalasi tms. hajoaisi niin tarviiko tällöin olla erillinen ”turva” otettuna puhelimelle vai/ja saako tilalle uuden puhelimen? 

Kuluttajasuojalain mukaan myyjä on vastuussa tuotteessa olevasta virheestä, joka ilmenee normaalin käytön yhteydessä. Varsinkin Applen tapauksessa kannattaa olla tietoinen omista oikeuksista ja myyjän vastuusta, koska Apple tarjoaa laitteilleen ainoastaan vuoden takuun, mutta se ei vapauta myyjää virhevastuusta takuuajan jälkeenkään. Operaattorit toki tarjoaa nykyään pidempiä takuita, joka vähentää asiakkaan ja myyjän välistä vääntöä asiasta.

En tiedä miten asiat nykyään on, mutta ainakin ennen omenat vaihettiin aikalailla uusiin eikä niitä pahemmin lähetty korjailemaan.

Niin…nämä ennalta mainitut viat jos toteutuvat niin olis aika ikävää alkaa todisteleen, ettei ole itse hajottanut takalasia…

 


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 18 kommenttia
  • 28. syyskuuta 2023
Pep-1 kirjoitti:
dundun kirjoitti:
Pep-1 kirjoitti:

Jos nyt kävisikin niin, että puhelimessa olisi kuumenemisongelmaa, takalasi tms. hajoaisi niin tarviiko tällöin olla erillinen ”turva” otettuna puhelimelle vai/ja saako tilalle uuden puhelimen? 

Kuluttajasuojalain mukaan myyjä on vastuussa tuotteessa olevasta virheestä, joka ilmenee normaalin käytön yhteydessä. Varsinkin Applen tapauksessa kannattaa olla tietoinen omista oikeuksista ja myyjän vastuusta, koska Apple tarjoaa laitteilleen ainoastaan vuoden takuun, mutta se ei vapauta myyjää virhevastuusta takuuajan jälkeenkään. Operaattorit toki tarjoaa nykyään pidempiä takuita, joka vähentää asiakkaan ja myyjän välistä vääntöä asiasta.

En tiedä miten asiat nykyään on, mutta ainakin ennen omenat vaihettiin aikalailla uusiin eikä niitä pahemmin lähetty korjailemaan.

Niin…nämä ennalta mainitut viat jos toteutuvat niin olis aika ikävää alkaa todisteleen, ettei ole itse hajottanut takalasia…

 

Myyjällä on näissä keisseissä todistustaakka ja jos kyseessä on tiedetty laajempi puhelimessa esiintyvä vika, helpottaa sekin asiaa


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 28. syyskuuta 2023

Oisha tuo ihan kiva tietää kuuluuko oma tilaus tuohon 40% joukkoon. Kun ei kerrota tilausmääriä ni mahdoton tietää. Vois nyt edes sen verran kertoa :D Itellä tilauksessa Pro Max 256gt sin. Tilasin 15.9 noin seittemän aikaa illalla. 


  • Keskustelija
  • 8 kommenttia
  • 28. syyskuuta 2023
Kilpisjärvi kirjoitti:

Oisha tuo ihan kiva tietää kuuluuko oma tilaus tuohon 40% joukkoon. Kun ei kerrota tilausmääriä ni mahdoton tietää. Vois nyt edes sen verran kertoa :D Itellä tilauksessa Pro Max 256gt sin. Tilasin 15.9 noin seittemän aikaa illalla. 

Mulla toi sama, tilasin jo ennen klo 16 mut ei oo luuria viäkään.
 

Toi mun aikasemmin mainitsema juttu, että tilaussumma olis ylittynyt kun tilasin tuon ja edellistä on (tai oli, ei oo enää) maksamatta, ei pidä paikkaansa…ystävällinen aspan hlö selvitti asian mulle ja puhelin on normaalisti jonossa. Eli odotellaan…


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 28. syyskuuta 2023
Pep-1 kirjoitti:
Kilpisjärvi kirjoitti:

Oisha tuo ihan kiva tietää kuuluuko oma tilaus tuohon 40% joukkoon. Kun ei kerrota tilausmääriä ni mahdoton tietää. Vois nyt edes sen verran kertoa :D Itellä tilauksessa Pro Max 256gt sin. Tilasin 15.9 noin seittemän aikaa illalla. 

Mulla toi sama, tilasin jo ennen klo 16 mut ei oo luuria viäkään.
 

Toi mun aikasemmin mainitsema juttu, että tilaussumma olis ylittynyt kun tilasin tuon ja edellistä on (tai oli, ei oo enää) maksamatta, ei pidä paikkaansa…ystävällinen aspan hlö selvitti asian mulle ja puhelin on normaalisti jonossa. Eli odotellaan…

Ooksä tilannu siis saman luurin kun mulla tilauksessa? Sillonhan se tarkottas että tuskin saan tänä vuonna luuria tällä tahdilla :D 


  • Keskustelija
  • 8 kommenttia
  • 28. syyskuuta 2023
Kilpisjärvi kirjoitti:
Pep-1 kirjoitti:
Kilpisjärvi kirjoitti:

Oisha tuo ihan kiva tietää kuuluuko oma tilaus tuohon 40% joukkoon. Kun ei kerrota tilausmääriä ni mahdoton tietää. Vois nyt edes sen verran kertoa :D Itellä tilauksessa Pro Max 256gt sin. Tilasin 15.9 noin seittemän aikaa illalla. 

Mulla toi sama, tilasin jo ennen klo 16 mut ei oo luuria viäkään.
 

Toi mun aikasemmin mainitsema juttu, että tilaussumma olis ylittynyt kun tilasin tuon ja edellistä on (tai oli, ei oo enää) maksamatta, ei pidä paikkaansa…ystävällinen aspan hlö selvitti asian mulle ja puhelin on normaalisti jonossa. Eli odotellaan…

Ooksä tilannu siis saman luurin kun mulla tilauksessa? Sillonhan se tarkottas että tuskin saan tänä vuonna luuria tällä tahdilla :D 

Oon tilannu, sininen siis. Mä luulen, et saadaan samoihin aikoihin, pakko saada…ei kai kaikki oo tilannu just tota pro maxia ja 256:tta sinisenä heti ekalla minuutilla! 🙀