Kiinnitetty keskustelu F.A.Q.

iPhone 15 -sarjan virallinen tiedotus- ja odotusketju

  • 14 September 2023
  • 709 kommenttia
  • 185224 katselukerrat
iPhone 15 -sarjan virallinen tiedotus- ja odotusketju

Näytä ensimmäinen kirjoitus

709 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki

Osa tilauksista siirtyy manuaalikäsittelyyn, jossa tarkistetaan esimerkiksi tilaajan tietojen oikeellisuus, eli osoite- ja nimitiedot sekä tehdään luottoharkinta. Luottoharkintaan vaikuttaa esimerkiksi tilattujen laitteiden määrä ja yhteissumma sekä tilaajan luottotiedot kokonaisuutena. Kaiken ollessa kunnossa tilaus siirtyy toimitusjonoon.”

 


Mistäs asiakkaana näkee onko oma tilaus joutunut manuaalikäsittelyyn vai onko jo mennyt läpi? Elisan sivuilla tilauksen tilana lukee ”Tarkastuksessa”, kertooko se tuosta ylläolevasta? Vai onko tilaus mennyt kokonaisuudessaan jo läpi jos sähköpostiin on saanut tilausvahvistuksen?

Osa tilauksista siirtyy manuaalikäsittelyyn, jossa tarkistetaan esimerkiksi tilaajan tietojen oikeellisuus, eli osoite- ja nimitiedot sekä tehdään luottoharkinta. Luottoharkintaan vaikuttaa esimerkiksi tilattujen laitteiden määrä ja yhteissumma sekä tilaajan luottotiedot kokonaisuutena. Kaiken ollessa kunnossa tilaus siirtyy toimitusjonoon.”

 


Mistäs asiakkaana näkee onko oma tilaus joutunut manuaalikäsittelyyn vai onko jo mennyt läpi? Elisan sivuilla tilauksen tilana lukee ”Tarkastuksessa”, kertooko se tuosta ylläolevasta? Vai onko tilaus mennyt kokonaisuudessaan jo läpi jos sähköpostiin on saanut tilausvahvistuksen?

Itse ymmärtäisin tuon olevan juurikin manuaalikäsittelyssä, koska itsellä status on ”käsittelyssä, odottaa tuotteita”

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki

Elisan aspa sitten sanoi että käyttävät automaattista luoton tarkistusta ja tilaus pitäisi olla mennyt täysin läpi, vaikka lukeekin statuksena tuo ”Tarkastuksessa”. Otappa näistä nyt selvää.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

Osa tilauksista siirtyy manuaalikäsittelyyn, jossa tarkistetaan esimerkiksi tilaajan tietojen oikeellisuus, eli osoite- ja nimitiedot sekä tehdään luottoharkinta. Luottoharkintaan vaikuttaa esimerkiksi tilattujen laitteiden määrä ja yhteissumma sekä tilaajan luottotiedot kokonaisuutena. Kaiken ollessa kunnossa tilaus siirtyy toimitusjonoon.”

 


Mistäs asiakkaana näkee onko oma tilaus joutunut manuaalikäsittelyyn vai onko jo mennyt läpi? Elisan sivuilla tilauksen tilana lukee ”Tarkastuksessa”, kertooko se tuosta ylläolevasta? Vai onko tilaus mennyt kokonaisuudessaan jo läpi jos sähköpostiin on saanut tilausvahvistuksen?

Hei, sovelluksessa ja selaimessa on hieman eri toiminnallisuudet, ja näyttää tilauksen statuksen hieman eri tavalla. Tuotteen statuksen alapuolella oleva tekstikenttä kuitenkin kertoo aina että missä mennään tilauksen suhteen, esim. “Laitamme sinulle viestin heti, kun pakettisi on lähtenyt matkaan” tai “Ilmoitamme sinulle seurantatunnuksen tekstiviestillä heti, kun olemme lähettäneet pakettisi.” tarkoittaa sitä että tilaus on toimitusjonossa ja odottaa seuraavaa saapuvaa erää :) Vien  eteenpäin palautetta, että saataisiin tämä näkymä yhdenmukaistettua. 

Kiitos paljon näistä tiedoista ja taulukoista, helpottaa huomattavasti jännää odotusta 😊 jospa ehtisi saada ekan erän 20% sisään valitun mallin kohdalla kun tilaus alkoi 14:59 ja vahvistus tekstarina 15:02, vaikka tekstilaatikossa ”odottaa tuotteita”. Samoin toivon kaikille tässä ketjussa 🙏🏻

Käyttäjätaso 2

Laitetaanko laitteet siis postin kuljetukseen vasta perjantaina vai niin, että ehtivät kuluttajille ainakin osassa Suomea jo perjantaiksi? Esim. PK-seutulaisille? 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

Laitetaanko laitteet siis postin kuljetukseen vasta perjantaina vai niin, että ehtivät kuluttajille ainakin osassa Suomea jo perjantaiksi? Esim. PK-seutulaisille? 

Tuotteet pakataan hyvissä ajoin, ja osalle ehtii varmasti uusi puhelin tulla jo viikonlopuksi :)

Eli ymmärsinkö oikein:

OmaElisassa lukee, että puhelin on ”käsittelyssä”, mutta netissä lukee ”odottaa tuotteita”. Niin kauan kun tilaus on ”käsittelyssä” niin en ole edes jonossa?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

Eli ymmärsinkö oikein:

OmaElisassa lukee, että puhelin on ”käsittelyssä”, mutta netissä lukee ”odottaa tuotteita”. Niin kauan kun tilaus on ”käsittelyssä” niin en ole edes jonossa?

Hei, auttaako tuo alla oleva ohjeistus? Omaelisa sovellus ja selain näyttävät tosiaan vähän eri tavalla tuon statuksen, mutta se ei tarkoita etteikö olisi toimitusjonossa :) Jos siellä on lisätietona paketin toimituksesta lisätietoja, tarkoittaa se, että tilauksesi on toimitusjonossa.  Jos tarvitset vielä apua, niin voit laittaa yksityisviestiä minulle niin voin katsoa sinun tilauksen.

 

“Tuotteen statuksen alapuolella oleva tekstikenttä kuitenkin kertoo aina että missä mennään tilauksen suhteen, esim. “Laitamme sinulle viestin heti, kun pakettisi on lähtenyt matkaan” tai “Ilmoitamme sinulle seurantatunnuksen tekstiviestillä heti, kun olemme lähettäneet pakettisi.” tarkoittaa sitä että tilaus on toimitusjonossa ja odottaa seuraavaa saapuvaa erää”

Kiitos, nyt ymmärsin!😊

Eli ymmärsinkö oikein:

OmaElisassa lukee, että puhelin on ”käsittelyssä”, mutta netissä lukee ”odottaa tuotteita”. Niin kauan kun tilaus on ”käsittelyssä” niin en ole edes jonossa?

Hei, auttaako tuo alla oleva ohjeistus? Omaelisa sovellus ja selain näyttävät tosiaan vähän eri tavalla tuon statuksen, mutta se ei tarkoita etteikö olisi toimitusjonossa :) Jos siellä on lisätietona paketin toimituksesta lisätietoja, tarkoittaa se, että tilauksesi on toimitusjonossa.  Jos tarvitset vielä apua, niin voit laittaa yksityisviestiä minulle niin voin katsoa sinun tilauksen.

 

“Tuotteen statuksen alapuolella oleva tekstikenttä kuitenkin kertoo aina että missä mennään tilauksen suhteen, esim. “Laitamme sinulle viestin heti, kun pakettisi on lähtenyt matkaan” tai “Ilmoitamme sinulle seurantatunnuksen tekstiviestillä heti, kun olemme lähettäneet pakettisi.” tarkoittaa sitä että tilaus on toimitusjonossa ja odottaa seuraavaa saapuvaa erää”

Meneekö teksti “Kerromme sinulle tekstiviestillä lisätietoa pakettisi toimitusajasta. Saat tiedon kolmen päivän sisällä.” vaan yleiseen tyynnyttelyyn vai onko tilaus toimitusjonossa? Täällä yks malttamaton 😁 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

Eli ymmärsinkö oikein:

OmaElisassa lukee, että puhelin on ”käsittelyssä”, mutta netissä lukee ”odottaa tuotteita”. Niin kauan kun tilaus on ”käsittelyssä” niin en ole edes jonossa?

Hei, auttaako tuo alla oleva ohjeistus? Omaelisa sovellus ja selain näyttävät tosiaan vähän eri tavalla tuon statuksen, mutta se ei tarkoita etteikö olisi toimitusjonossa :) Jos siellä on lisätietona paketin toimituksesta lisätietoja, tarkoittaa se, että tilauksesi on toimitusjonossa.  Jos tarvitset vielä apua, niin voit laittaa yksityisviestiä minulle niin voin katsoa sinun tilauksen.

 

“Tuotteen statuksen alapuolella oleva tekstikenttä kuitenkin kertoo aina että missä mennään tilauksen suhteen, esim. “Laitamme sinulle viestin heti, kun pakettisi on lähtenyt matkaan” tai “Ilmoitamme sinulle seurantatunnuksen tekstiviestillä heti, kun olemme lähettäneet pakettisi.” tarkoittaa sitä että tilaus on toimitusjonossa ja odottaa seuraavaa saapuvaa erää”

Meneekö teksti “Kerromme sinulle tekstiviestillä lisätietoa pakettisi toimitusajasta. Saat tiedon kolmen päivän sisällä.” vaan yleiseen tyynnyttelyyn vai onko tilaus toimitusjonossa? Täällä yks malttamaton 😁 

Hei, on toimitusjonossa kyllä :)

Milloin ensimmäiset toimitus- tai käsittelyilmoitukset saapuvat? Vasta perjantaina vai ennen?

Kannattaa harjoitella hieman tuota luetun ymmärtämistä.

Toimitukset aloitetaan perjantaina, joten minkäänlaisia ilmoituksia ei voi sitä ennen tietenkään tulla..

Ei ole epätavallista, että jotkin kaupat ilmoittavat sinulle, että tilaustasi käsitellään, ennen kuin he toimittavat ne. Mutta ok.

iPhone 15 pro max 256 luonnontitaani tilauksessa, jos käy niin että ei saa luuria,eikä jaksa odotella ja sattuu jostain muualta saamaan niin voiko tilauksen peruuttaa ( tilattu Elisan yrityspuolelta) ?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

iPhone 15 pro max 256 luonnontitaani tilauksessa, jos käy niin että ei saa luuria,eikä jaksa odotella ja sattuu jostain muualta saamaan niin voiko tilauksen peruuttaa ( tilattu Elisan yrityspuolelta) ?

Hei, onnistuu kyllä :) Alla linkki missä lisätietoa yrityspuolen palautusoikeudesta.

 

https://yrityksille.elisa.fi/ohjeet/tilaus-ja-toimitus

Puhelin tilattu oma elisan kautta 15.9 vasta klo 15.30 kun ei päässyt puoleen tuntiin läpi elisan tunnuksilla… Tilausvahvistus tuli sähköpostiin klo 15.36. Tänään tekstiviesti, että toimitukset käynnistyy 22.9. No mikäs on tilanne jonossa “vko 38/30 % luurille”, kun omaelisa näyttää 19.9 statuksena edelleen kuten tilauspäivänäkin jotta  “Tarkastuksessa” ?  

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki

Ehdinkö saamaan iPhone 15 Pro Max luonnontitaanin tänä perjantaiksi, kun sain tilausvahvistuksen/ostin luurin 16.30 aikoihin 15.9.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +1

Ehdinkö saamaan iPhone 15 Pro Max luonnontitaanin tänä perjantaiksi, kun sain tilausvahvistuksen/ostin luurin 16.30 aikoihin 15.9.

Luultavammin et.

Käyttäjätaso 1

Jos on tehnyt ennakkotilauksen vasta 18.9., niin minnehän asti mahtaa mennä toimitus iPhone 15 Pro mustatitaani 128GB kohdalla?

On kyllä pettymys jos tilaus tulee myöhässä, vaikka ensimmäisen kerran yritti 15:00. Itsellä tilaus ei mennyt läpi elisan puolelta, jonka jälkeen uudelleen sisäänkirjautuminen lakkasi toimimasta 16:00 asti. 😒

Onko tullut mieleen , että sen puhelimen voi ostaa muualtakin kuin Elisalta???

Esim. DNA:n sivut kyykkäs niin hyvin ettei ollut toivoakaan saada tilausta sisään. Teliasta ei tietoa.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki

Valkotitaani pro 128gt. Tilausvahvistus tullut 15.26 spostiin ja oma elisassa lukee ”tarkastuksessa” (odottaa tuotteita) ja sovelluksessa taas ”käsittelyssä”.

Onko minulla ensi viikolla uusi omena? 🥹

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

Puhelin tilattu oma elisan kautta 15.9 vasta klo 15.30 kun ei päässyt puoleen tuntiin läpi elisan tunnuksilla… Tilausvahvistus tuli sähköpostiin klo 15.36. Tänään tekstiviesti, että toimitukset käynnistyy 22.9. No mikäs on tilanne jonossa “vko 38/30 % luurille”, kun omaelisa näyttää 19.9 statuksena edelleen kuten tilauspäivänäkin jotta  “Tarkastuksessa” ?  

Toivottavasti ensimmäisestä erästä riittää sinulle :) Omaelisa sovelluksessa ja selaimessa näkyy tuo status tosiaan hieman eri tavalla, mutta siitä ei kannata huolestua. Jos tilaus ei jostain syystä etenisi toimitusjonoon asti, ilmoittaisimme siitä kyllä asiakkaalle viimeistään yhden arkipäivän sisään tilauksesta.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

Ehdinkö saamaan iPhone 15 Pro Max luonnontitaanin tänä perjantaiksi, kun sain tilausvahvistuksen/ostin luurin 16.30 aikoihin 15.9.

Hei, valitettavasti ei pystytä tarkkoja jonopaikkoja kertomaan. Toivottavasti ensimmäisestä erästä kuitenkin riittäisi sinulle :)

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki

On kyllä pettymys jos tilaus tulee myöhässä, vaikka ensimmäisen kerran yritti 15:00. Itsellä tilaus ei mennyt läpi elisan puolelta, jonka jälkeen uudelleen sisäänkirjautuminen lakkasi toimimasta 16:00 asti. 😒

Onko tullut mieleen , että sen puhelimen voi ostaa muualtakin kuin Elisalta???

Esim. DNA:n sivut kyykkäs niin hyvin ettei ollut toivoakaan saada tilausta sisään. Teliasta ei tietoa.

Telia kyykkäsi myös ihan hyvin. Kolmelta olin tekemässä tilausta ja tilauksen jokaisessa vaiheessa oli ongelmaa ja lopulta 15:40 luovutin kun ei toiminut puhelimella eikä koneella. Elisalla tilaus tuossa 15:50 aikoihin onnistui ongelmitta. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

Jos on tehnyt ennakkotilauksen vasta 18.9., niin minnehän asti mahtaa mennä toimitus iPhone 15 Pro mustatitaani 128GB kohdalla?

Hei,

Tässä vaiheessa on vielä vaikea arvioida. Kyseisestä mallistaa tullaan saamaan tämänhetkisistä tilauksista noin 60% toimitettua ensimmäisestä erästä. Toivottavasti riittäisi myös sinulle siitä erästä! :) Saatavuustaulukkoa päivitetään tänne kaksi kertaa viikossa (tiistai & torstai) , siitä pystyy myös arvioimaan, että milloin seuraavaa erä on saapumassa.

Osallistu keskusteluun