F.A.Q.

iPhone 13 -sarjan virallinen tiedotus- ja odotusketju

  • 15 September 2021
  • 338 kommenttia
  • 68700 katselukerrat
iPhone 13 -sarjan virallinen tiedotus- ja odotusketju

Näytä ensimmäinen kirjoitus

338 kommenttia

Nooo, tottahan tuo Flassi turisee - ohan tää nyt aika sarjassamme first world problems odotella jotain puolentoista tonnin puhelinta. 😃

 

Kunhan nyt vähän nopeampaa olis ku näemmä viime vuoden ketjussa iPhone 12 kanssa:

"Tiedotamme tänään, 3.2.2021, kaikki puhelintaan odottavat tekstiviestillä oman tilauksensa tilasta.” 🤣

Toivotaan näin, koska kyse on firman työkalusta, eikä omasta huviluurista, niin asia on hieman vakavampi silloin. Meitä pienyrittäjiä muutenkin rasittaa kovemmat shopparit, esim. liittymien lopettamiset tuo 2 kk vielä maksuja lopetuksen jälkeen. Mahdolliset karhut on 20-40 euroa / kpl. Kuluttajansuoja ei koske meitä yrittäjiä jne.

Elisakin pitää soppareistaan kynsin hampain kiinni ja vaatii kyllä omansa aina pois. Yrityksen väliset sopparit voivat olla siis millaisia tahansa ja ne on aina oikeudessa päteviä.

Eli yrittäjät maksaa samoista asioista usein paljon enemmän, kuin kuluttajapuoli. Oikeastaan me ei saada mitään hyötyä tästä yritykselle tilaamisesta, kuin verottajan kannalta ehkä vähän ja alvit tietty. Eduissa me hävitään sitten taas rutkasti.

Eli näin, ajattelin avata tätä hieman, koska varmaan kaikki ei tiedä tämmöisistä asioista mitään. Yksityisellä puolella voi jättää luurin postiin ja kauppa raukeaa, yrityksellä ei 14 pv. palautusoikeutta mun tietääkseni ole. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Hyvää yötä kaikille :)

No jo on yrittäjällä kovat odotukset. Miksi jotain yrittäjää pitäisi palvella yhtään enempää kun sitä pentti perustallaajaa. Yrittäjälle pitäisi kantaa luurit käteen “kun olisi vaan pienempi firma” mutta tavallainen kuluttuja odottelisi sitten jossain jonon hännillä.

Kannattaa hieman ehkä perehtyä siihen Applen laitteiden toimitustapaan ja missä määrin niitä yleensäkin suomeen tulee.

Jos arvon yrittäjä olisi ollut viisas niin olisi tilannut luurin suoraan applelta heti kun tilaukset käynnistyi niin sulla olisi jo luuri kädessä ja heti tilausvaiheessa tieto koska luuri on tulossa.

  1. toinen yrittäjä

Kiitos mielipiteestä. Ei tässä kukaan ole puhunut pelkästään yrittäjän palvelemisesta, vaan siitä miten palvellaan ja palvellaanko yleensä ollenkaan.

Pitäisikö jono olla esim. tilauspäivän mukaan, sen sijaan, että tilaus roiskautetaan samaan jonoon mahdollisesti useita päiviä myöhässä, esim. laskutuksen selvitettyä luottotiedot yms. kanssa.

Sitten vielä se, että jotain värejä ei tule samalla tavalla tai jotain värejä porukka tilaa enemmän. Eikö kaikkien etu silloin olisi se, et myydään niitä värejä, joita tulee paljon ja yritetään vaihtaa värejä toisiin, jos jotain värejä tulee vähän. 

Itsekin tilasin varmasti ensimmäisten joukossa 15.9. luurini ja olen vielä ilman luuria vain, koska valitstin väärän värin, Silverin. Kultaisen tai sinisen olisin saanut jo aikapäiviä sitten.

Onko nyt asiat hoidettu oikeudenmukaisesti? Ei minusta ole. Näistä kritisoin täällä, samoin kun siitä, et tartutaanko oikeasti ongelmaan, vai annetaanko vakiovastauksia sen asian hoitamisen sijaan. Ihan sama kyseleeko PerusPentti vaiko yrittäjä, niin on tartuttava jollain tavalla toimeen konkreettisesti, jos se vain suinkin on mahdollista.

Toivottavasti tämä selventää asiaa.

Yst.t. Asko

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Nooo, tottahan tuo Flassi turisee - ohan tää nyt aika sarjassamme first world problems odotella jotain puolentoista tonnin puhelinta. 😃

 

Kunhan nyt vähän nopeampaa olis ku näemmä viime vuoden ketjussa iPhone 12 kanssa:

"Tiedotamme tänään, 3.2.2021, kaikki puhelintaan odottavat tekstiviestillä oman tilauksensa tilasta.” 🤣

Toivotaan näin, koska kyse on firman työkalusta, eikä omasta huviluurista, niin asia on hieman vakavampi silloin. Meitä pienyrittäjiä muutenkin rasittaa kovemmat shopparit, esim. liittymien lopettamiset tuo 2 kk vielä maksuja lopetuksen jälkeen. Mahdolliset karhut on 20-40 euroa / kpl. Kuluttajansuoja ei koske meitä yrittäjiä jne.

Elisakin pitää soppareistaan kynsin hampain kiinni ja vaatii kyllä omansa aina pois. Yrityksen väliset sopparit voivat olla siis millaisia tahansa ja ne on aina oikeudessa päteviä.

Eli yrittäjät maksaa samoista asioista usein paljon enemmän, kuin kuluttajapuoli. Oikeastaan me ei saada mitään hyötyä tästä yritykselle tilaamisesta, kuin verottajan kannalta ehkä vähän ja alvit tietty. Eduissa me hävitään sitten taas rutkasti.

Eli näin, ajattelin avata tätä hieman, koska varmaan kaikki ei tiedä tämmöisistä asioista mitään. Yksityisellä puolella voi jättää luurin postiin ja kauppa raukeaa, yrityksellä ei 14 pv. palautusoikeutta mun tietääkseni ole. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Hyvää yötä kaikille :)

No jo on yrittäjällä kovat odotukset. Miksi jotain yrittäjää pitäisi palvella yhtään enempää kun sitä pentti perustallaajaa. Yrittäjälle pitäisi kantaa luurit käteen “kun olisi vaan pienempi firma” mutta tavallainen kuluttuja odottelisi sitten jossain jonon hännillä.

Kannattaa hieman ehkä perehtyä siihen Applen laitteiden toimitustapaan ja missä määrin niitä yleensäkin suomeen tulee.

Jos arvon yrittäjä olisi ollut viisas niin olisi tilannut luurin suoraan applelta heti kun tilaukset käynnistyi niin sulla olisi jo luuri kädessä ja heti tilausvaiheessa tieto koska luuri on tulossa.

  1. toinen yrittäjä

Kiitos mielipiteestä. Ei tässä kukaan ole puhunut pelkästään yrittäjän palvelemisesta, vaan siitä miten palvellaan ja palvellaanko yleensä ollenkaan.

Pitäisikö jono olla esim. tilauspäivän mukaan, sen sijaan, että tilaus roiskautetaan samaan jonoon mahdollisesti useita päiviä myöhässä, esim. laskutuksen selvitettyä luottotiedot yms. kanssa.

Sitten vielä se, että jotain värejä ei tule samalla tavalla tai jotain värejä porukka tilaa enemmän. Eikö kaikkien etu silloin olisi se, et myydään niitä värejä, joita tulee paljon ja yritetään vaihtaa värejä toisiin, jos jotain värejä tulee vähän. 

Itsekin tilasin varmasti ensimmäisten joukossa 15.9. luurini ja olen vielä ilman luuria vain, koska valitstin väärän värin, Silverin. Kultaisen tai sinisen olisin saanut jo aikapäiviä sitten.

Onko nyt asiat hoidettu oikeudenmukaisesti? Ei minusta ole. Näistä kritisoin täällä, samoin kun siitä, et tartutaanko oikeasti ongelmaan, vai annetaanko vakiovastauksia sen asian hoitamisen sijaan. Ihan sama kyseleeko PerusPentti vaiko yrittäjä, niin on tartuttava jollain tavalla toimeen konkreettisesti, jos se vain suinkin on mahdollista.

Toivottavasti tämä selventää asiaa.

Yst.t. Asko

 

Kiitos kommenteista ja yleisesti kehitysehdotuksista, tapaustasi kävimmekin jo läpi myös erillisessä keskustelussa. Laitteita on tosiaan nyt ensivaiheessa saatavilla rajattuja eriä ja niitä toimitetaan järjestyksessä asiakkaille sitä mukaa, kun laitteita saapuu. Pyrimme palvelemaan teitä kaikkia tässä tilanteessa parhaamme mukaan, jotta saatte puhelimenne mahdollisimman sujuvasti. Ja hyvä, että kerrotte, jos jostain syystä huomaatte jotain erilaista, niin selvitetään yhdessä.

 

Sain eilen tilaamani Pro max 128 gp sinisen värin. Sain tekstiviestin viime tiedotuksessa, että en saisi puhelinta vielä ja että tiedottavat seuraavan kerran ensi keskiviikkona. Kuitenkin, perjantaina tai torstaina tuli Matkahuollolta viesti että odotetaan tilausta ja se tuli sovitusti eilen. Tilauspäiväni oli 25.9.
 

Maltti on valttia, tilaus voi lähteä yllättävästikkin. Ei moitittavaa minun kohdallani. 

 

Toivottavasti kaikki saa pian tilaamansa puhelimen. 

Käyttäjätaso 1

Sain eilen tilaamani Pro max 128 gp sinisen värin. Sain tekstiviestin viime tiedotuksessa, että en saisi puhelinta vielä ja että tiedottavat seuraavan kerran ensi keskiviikkona. Kuitenkin, perjantaina tai torstaina tuli Matkahuollolta viesti että odotetaan tilausta ja se tuli sovitusti eilen. Tilauspäiväni oli 25.9.
 

Maltti on valttia, tilaus voi lähteä yllättävästikkin. Ei moitittavaa minun kohdallani. 

 

Toivottavasti kaikki saa pian tilaamansa puhelimen. 

Sit oot saanu jonon ohi ja muut jääny ilman ennen sua tilanneet…. Koska listalla näkyy viimeksi toimitettu 20.9 tilanneille… ja jos oot tilannu vasta 25.09, niin on kyllä aika erikoista toimintaa Elisalla!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Sain eilen tilaamani Pro max 128 gp sinisen värin. Sain tekstiviestin viime tiedotuksessa, että en saisi puhelinta vielä ja että tiedottavat seuraavan kerran ensi keskiviikkona. Kuitenkin, perjantaina tai torstaina tuli Matkahuollolta viesti että odotetaan tilausta ja se tuli sovitusti eilen. Tilauspäiväni oli 25.9.
 

Maltti on valttia, tilaus voi lähteä yllättävästikkin. Ei moitittavaa minun kohdallani. 

 

Toivottavasti kaikki saa pian tilaamansa puhelimen. 

Sit oot saanu jonon ohi ja muut jääny ilman ennen sua tilanneet…. Koska listalla näkyy viimeksi toimitettu 20.9 tilanneille… ja jos oot tilannu vasta 25.09, niin on kyllä aika erikoista toimintaa Elisalla!

@J.ec päivitämme toimitustilanteet tänne OmaYhteisöön kerran viikossa - seuraavan kerran taas huomenna keskiviikkona.

Viikon aikana jonotilanne kuitenkin elää, esim. jos jonossa olevat asiakkaat ovat peruneet tilauksiaan. Tällöin laitetta saadaan ennakkoarviosta poiketen toimitettua seuraavana listalla oleville.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +11

Nooo, tottahan tuo Flassi turisee - ohan tää nyt aika sarjassamme first world problems odotella jotain puolentoista tonnin puhelinta. 😃

 

Kunhan nyt vähän nopeampaa olis ku näemmä viime vuoden ketjussa iPhone 12 kanssa:

"Tiedotamme tänään, 3.2.2021, kaikki puhelintaan odottavat tekstiviestillä oman tilauksensa tilasta.” 🤣

Toivotaan näin, koska kyse on firman työkalusta, eikä omasta huviluurista, niin asia on hieman vakavampi silloin. Meitä pienyrittäjiä muutenkin rasittaa kovemmat shopparit, esim. liittymien lopettamiset tuo 2 kk vielä maksuja lopetuksen jälkeen. Mahdolliset karhut on 20-40 euroa / kpl. Kuluttajansuoja ei koske meitä yrittäjiä jne.

Elisakin pitää soppareistaan kynsin hampain kiinni ja vaatii kyllä omansa aina pois. Yrityksen väliset sopparit voivat olla siis millaisia tahansa ja ne on aina oikeudessa päteviä.

Eli yrittäjät maksaa samoista asioista usein paljon enemmän, kuin kuluttajapuoli. Oikeastaan me ei saada mitään hyötyä tästä yritykselle tilaamisesta, kuin verottajan kannalta ehkä vähän ja alvit tietty. Eduissa me hävitään sitten taas rutkasti.

Eli näin, ajattelin avata tätä hieman, koska varmaan kaikki ei tiedä tämmöisistä asioista mitään. Yksityisellä puolella voi jättää luurin postiin ja kauppa raukeaa, yrityksellä ei 14 pv. palautusoikeutta mun tietääkseni ole. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Hyvää yötä kaikille :)

No jo on yrittäjällä kovat odotukset. Miksi jotain yrittäjää pitäisi palvella yhtään enempää kun sitä pentti perustallaajaa. Yrittäjälle pitäisi kantaa luurit käteen “kun olisi vaan pienempi firma” mutta tavallainen kuluttuja odottelisi sitten jossain jonon hännillä.

Kannattaa hieman ehkä perehtyä siihen Applen laitteiden toimitustapaan ja missä määrin niitä yleensäkin suomeen tulee.

Jos arvon yrittäjä olisi ollut viisas niin olisi tilannut luurin suoraan applelta heti kun tilaukset käynnistyi niin sulla olisi jo luuri kädessä ja heti tilausvaiheessa tieto koska luuri on tulossa.

  1. toinen yrittäjä

Kiitos mielipiteestä. Ei tässä kukaan ole puhunut pelkästään yrittäjän palvelemisesta, vaan siitä miten palvellaan ja palvellaanko yleensä ollenkaan.

Pitäisikö jono olla esim. tilauspäivän mukaan, sen sijaan, että tilaus roiskautetaan samaan jonoon mahdollisesti useita päiviä myöhässä, esim. laskutuksen selvitettyä luottotiedot yms. kanssa.

Sitten vielä se, että jotain värejä ei tule samalla tavalla tai jotain värejä porukka tilaa enemmän. Eikö kaikkien etu silloin olisi se, et myydään niitä värejä, joita tulee paljon ja yritetään vaihtaa värejä toisiin, jos jotain värejä tulee vähän. 

Itsekin tilasin varmasti ensimmäisten joukossa 15.9. luurini ja olen vielä ilman luuria vain, koska valitstin väärän värin, Silverin. Kultaisen tai sinisen olisin saanut jo aikapäiviä sitten.

Onko nyt asiat hoidettu oikeudenmukaisesti? Ei minusta ole. Näistä kritisoin täällä, samoin kun siitä, et tartutaanko oikeasti ongelmaan, vai annetaanko vakiovastauksia sen asian hoitamisen sijaan. Ihan sama kyseleeko PerusPentti vaiko yrittäjä, niin on tartuttava jollain tavalla toimeen konkreettisesti, jos se vain suinkin on mahdollista.

Toivottavasti tämä selventää asiaa.

Yst.t. Asko

Vaikea kai sen Elisan on myydä tiettyjä värejä kun eivät tiedä kuin pari päivää ennen mitä edes saavat kun laitteet saapuvat varastoon.

 

Apple ei kerro yhtään mitään mitä laitteita myyjät saavat, saattavat ehkä antaa ympäripyöreän arvion määrästä paljonko saavat luureja ensimmäisessä lähetyksessä. Ja tämä lähetys saapuu varastoon 1-3päivää ennen virallista myynnin aloittamista.

 

Eli kun Elisan/Telian/<myyjä tähän> ennakkotilaukset aukeavat niin myyjällä ei ole minkäänlaista hajua mitä luureja saavat, mitä väriä saavat tai mitä tallennustilavariantteja saavat. Tämä selviää pari päivää ennen myynnin alkamista kun lähetys saapuu varastolle ja laitteita aletaan lähettämään asiakkaille.

 

Se on tietysti harmi, että myyjä on tällä tavoin ilmoitella “sinun saavasi luurin heti ku nyt tilaat”. Syyttävän sormen voit laittaa sinne Applen suuntaan, Elisalla ei siinä juuri ole nokankoputtimista. Tämä sama tilanne on ollut ihan ensimmäisistä iPhone malleista lähtien mitä suomeen silloin tuotiin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Hyvää keskiviikkopäivää omenainen yhteisö :apple::iphone:
 

Olemme käyneet läpi tilauslistat ja tiedotamme tämän päivän aikana kaikki puhelimen tilanneet - jotka eivät puhelinta siis vielä ole saaneet - tekstiviestillä oman tilauksensa tilanteesta.:calling:
 

Puhelinten toimitustilanne on, että iPhone 13 Pro ja Pro Max -malleilla kysyntää on edelleen reilusti enemmän kuin puhelimia pystytään toimittamaan. Näiden mallien osalta heikko saatavuustilanne siis jatkuu edelleen. iPhone 13 ja iPhone 13 mini -mallien osalta saatavuus on parempi ja osaa malleista on jopa verkkokaupan varastossa. Verkkokaupassa on näkyvillä aina eri mallien saatavuustilanne. 

Puhelimia saapuu meille seuraavan viikon aikana useana eri päivinä, useita eri kokoisia eriä. Osassa malleista jono saadaan puretuksi seuraavan viikon aikana saapuvilla erillä kokonaan. Osassa laitteista saamme purettua osan jonosta ja joitain laitteita meille ei valitettavasti saavu seuraavissa erissä lainkaan.

Olemme päivittäneet alla olevaan taulukkoon listan laitteista, joissa on edelleen heikko saatavuustilanne. Osassa malleista voi luonnollisesti olla se tilanne, että osa ko. päivämäärällä tehdyistä tilauksista on toimitettu. Olemme ottaneet taulukossa nyt huomioon tulevan viikon aikana saapuvat erät, eli taulukossa näkyy mallien kohdalta vanhin toimittamaton tilaus sen jälkeen, kun seuraavat vahvistetut erät ovat meille saapuneet.

Malli Vanhin toimittamaton tilaus
Apple iPhone 13 5G 128GB Midnight 2.10.2021
Apple iPhone 13 5G 128GB Pink 28.9.2021
Apple iPhone 13 Pro 5G 128GB Graph. 4.10.2021
Apple iPhone 13 Pro 5G 128GB Silver 10.10.2021
Apple iPhone 13 Pro 5G 128GB Gold 5.10.2021
Apple iPhone 13 Pro 5G 256GB Graph. 27.9.2021
Apple iPhone 13 Pro 5G 256GB Silver 27.9.2021
Apple iPhone 13 Pro 5G 256GB Gold 21.9.2021
Apple iPhone 13 Pro 5G 512GB Gold 29.9.2021
Apple iPhone 13 Pro 5G 1TB Graph. 17.9.2021
Apple iPhone 13 Pro 5G 1TB Silver 17.9.2021
Apple iPhone 13 Pro 5G 1TB Gold 22.9.2021
Apple iPhone 13 Pro 5G 1TB S.Blue 4.10.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 128GB Graph. 18.9.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 128GB Silver 17.9.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 128GB Gold 28.9.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 128GB S.Blue 28.9.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 256GB Graph. 17.9.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 256GB Silver 27.9.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 256GB Gold 20.9.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 256GB S.Blue 27.9.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 512GB Graph. 18.9.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 512GB Silver 21.9.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 512GB Gold 28.9.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 512GB S.Blue 28.9.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 1TB Graph. 17.9.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 1TB Silver 17.9.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 1TB Gold 17.9.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 1TB S.Blue 22.9.2021

Hei!

 

Ymmärsinkö oikein, että uusin taulukko ei siis kerro, että mikä toimitettujen laitteiden tilanne on juuri nyt, vaan mikä se (todennäköisesti) on viikon kuluttua, kun seuraavat vahvistetut erät ovat saapuneet teille?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Hei!

 

Ymmärsinkö oikein, että uusin taulukko ei siis kerro, että mikä toimitettujen laitteiden tilanne on juuri nyt, vaan mikä se (todennäköisesti) on viikon kuluttua, kun seuraavat vahvistetut erät ovat saapuneet teille?

Hei @VSH 

ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Kyllä, taulukko näyttää siis sen, mihin saakka jonoja saadaan purettua seuraavista saapuviksi vahvistetuista eristä :relaxed:

En saanut eilen viestiä, aikaisempina kahtena viikkona se on kuitenkin tullut. Enkä ole siis saanut vielä puhelinta. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

En saanut eilen viestiä, aikaisempina kahtena viikkona se on kuitenkin tullut. Enkä ole siis saanut vielä puhelinta. 

Hei @Savsa ,

ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Tarkistin tilannettasi ja kävi ilmi, että järjestelmävirheen vuoksi pieni osa tiedotusviesteistä on jäänyt eilen lähtemättä.

Viestit lähetetään hetken kuluttua. Kiitos ilmoituksestasi ja pahoittelumme viivästyksestä!

Eilen tuli viesti:

Iloisia uutisia! Applelta saamamme tiedon mukaan Apple iPhone 13 -puhelimesi on matkalla varastollemme ja voimme vahvistaa jo nyt, että tulet saamaan sen seuraavasta erästä. Odotamme laite-erää saapuvaksi tiistaina 19.10. Terveisin, Elisa
 

tänään jo lajiteltu vantaalla ja postin mukaan saapuu jo huomenna!

tilauksen tein 21.9. 

Kaikki hoidettu hyvin ainakin mun puolesta, kiitos elisan väki!

Eilen tuli viesti:

Iloisia uutisia! Applelta saamamme tiedon mukaan Apple iPhone 13 -puhelimesi on matkalla varastollemme ja voimme vahvistaa jo nyt, että tulet saamaan sen seuraavasta erästä. Odotamme laite-erää saapuvaksi tiistaina 19.10. Terveisin, Elisa
 

tänään jo lajiteltu vantaalla ja postin mukaan saapuu jo huomenna!

tilauksen tein 21.9. 

Kaikki hoidettu hyvin ainakin mun puolesta, kiitos elisan väki!

Minkä mallin tilasit?

Eilen tuli viesti:

Iloisia uutisia! Applelta saamamme tiedon mukaan Apple iPhone 13 -puhelimesi on matkalla varastollemme ja voimme vahvistaa jo nyt, että tulet saamaan sen seuraavasta erästä. Odotamme laite-erää saapuvaksi tiistaina 19.10. Terveisin, Elisa
 

tänään jo lajiteltu vantaalla ja postin mukaan saapuu jo huomenna!

tilauksen tein 21.9. 

Kaikki hoidettu hyvin ainakin mun puolesta, kiitos elisan väki!

Minkä mallin tilasit?

13 pro max silver 512gb

Hei, 

 

Onko mahdollista vaihtaa tilattua puhelinmallia ilman että menettää jonotuspaikkansa, tilasin julkaisupäivänä 17.9 mustan pro max 256gb mallin mutta vaikuttaa siltä että juurikin tuo malli ja väri jumittaa pahasti. Mietin tässä jos vaihtais värin tai muistimäärän niin ehkä saisikin sen puhelimen tämän vuoden puolella? 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Hei, 

 

Onko mahdollista vaihtaa tilattua puhelinmallia ilman että menettää jonotuspaikkansa, tilasin julkaisupäivänä 17.9 mustan pro max 256gb mallin mutta vaikuttaa siltä että juurikin tuo malli ja väri jumittaa pahasti. Mietin tässä jos vaihtais värin tai muistimäärän niin ehkä saisikin sen puhelimen tämän vuoden puolella? 

Moro. 
Viestitämme jälleen keskiviikkona kaikille uusimman tilannetiedon toimitustilanteesta, jolloin nähdään taas että miltä tilanne näyttää. 
Valitettavasti 13 Pro ja 13 Pro Max -mallien osalta saatavuustilanne on tosiaan haastava, iPhone 13 ja iPhone 13 mini -mallien osalta saatavuus on parempi ja osaa malleista on jopa verkkokaupan varastossa.
Jos haluaa väriä ja/tai muistia vaihtaa niin tällöin tulee tehdä uusi tilaus jolloin uudet tilaukset menee jonon hännille. Kannattaa tämä tehdä oikeastaan vain sillon kun sitä toista mallia on varastossa. Muistathat, että vanha tilaus kannattaa kuitenkin perua vasta kun olet saanut lähetystunnuksen ja puhelin on matkalla. :)

Käyttäjätaso 1

Hei, 

 

Onko mahdollista vaihtaa tilattua puhelinmallia ilman että menettää jonotuspaikkansa, tilasin julkaisupäivänä 17.9 mustan pro max 256gb mallin mutta vaikuttaa siltä että juurikin tuo malli ja väri jumittaa pahasti. Mietin tässä jos vaihtais värin tai muistimäärän niin ehkä saisikin sen puhelimen tämän vuoden puolella? 

Itse odotan samaa puhelinta. Soitin Applelle kysyin miksi hidas toimitus liikkeisiin. Syy oli se että jälleen myyjät saavat viimeisenä tuotteet, Applelta suoraan tilaavat menee jonon ohi jonka takia meidän odotusaika kasvaa..Toivotaan että jono siellä Applen päässäkin helpottaisi siis. 

Käyttäjätaso 1

Hei, 

 

Onko mahdollista vaihtaa tilattua puhelinmallia ilman että menettää jonotuspaikkansa, tilasin julkaisupäivänä 17.9 mustan pro max 256gb mallin mutta vaikuttaa siltä että juurikin tuo malli ja väri jumittaa pahasti. Mietin tässä jos vaihtais värin tai muistimäärän niin ehkä saisikin sen puhelimen tämän vuoden puolella? 

Itse odotan samaa puhelinta. Soitin Applelle kysyin miksi hidas toimitus liikkeisiin. Syy oli se että jälleen myyjät saavat viimeisenä tuotteet, Applelta suoraan tilaavat menee jonon ohi jonka takia meidän odotusaika kasvaa..Toivotaan että jono siellä Applen päässäkin helpottaisi siis. 

17.-24.11. tarjoaa tällä hetkellä Applen oma sivusto toimitusajaksi iPhone Pro ja Pro Max -malleille väristä ja tallennustilasta riippumatta…

Kuinkahan suosittuja nuo 1TB-mallit ovat olleet? Koitin tilatessani taktikoida ja ylispeksasin itselleni tuollaisen teraisen lyhyemmän jonon toivossa - pieleen taisi mennä (tai sitten niitä ylipäätään valmistetaankin vähemmän) :laughing:

Käyttäjätaso 3

Hei, 

 

Onko mahdollista vaihtaa tilattua puhelinmallia ilman että menettää jonotuspaikkansa, tilasin julkaisupäivänä 17.9 mustan pro max 256gb mallin mutta vaikuttaa siltä että juurikin tuo malli ja väri jumittaa pahasti. Mietin tässä jos vaihtais värin tai muistimäärän niin ehkä saisikin sen puhelimen tämän vuoden puolella? 

Itse odotan samaa puhelinta. Soitin Applelle kysyin miksi hidas toimitus liikkeisiin. Syy oli se että jälleen myyjät saavat viimeisenä tuotteet, Applelta suoraan tilaavat menee jonon ohi jonka takia meidän odotusaika kasvaa..Toivotaan että jono siellä Applen päässäkin helpottaisi siis. 

17.-24.11. tarjoaa tällä hetkellä Applen oma sivusto toimitusajaksi iPhone Pro ja Pro Max -malleille väristä ja tallennustilasta riippumatta…

Kuinkahan suosittuja nuo 1TB-mallit ovat olleet? Koitin tilatessani taktikoida ja ylispeksasin itselleni tuollaisen teraisen lyhyemmän jonon toivossa - pieleen taisi mennä (tai sitten niitä ylipäätään valmistetaankin vähemmän) :laughing:


Gigantissa tota 1TB mallia näyttäs olevan hyvin varastossa, ei muutakun sieltä hakemaan😅

Käyttäjätaso 1

Hei, 

 

Onko mahdollista vaihtaa tilattua puhelinmallia ilman että menettää jonotuspaikkansa, tilasin julkaisupäivänä 17.9 mustan pro max 256gb mallin mutta vaikuttaa siltä että juurikin tuo malli ja väri jumittaa pahasti. Mietin tässä jos vaihtais värin tai muistimäärän niin ehkä saisikin sen puhelimen tämän vuoden puolella? 

Itse odotan samaa puhelinta. Soitin Applelle kysyin miksi hidas toimitus liikkeisiin. Syy oli se että jälleen myyjät saavat viimeisenä tuotteet, Applelta suoraan tilaavat menee jonon ohi jonka takia meidän odotusaika kasvaa..Toivotaan että jono siellä Applen päässäkin helpottaisi siis. 

17.-24.11. tarjoaa tällä hetkellä Applen oma sivusto toimitusajaksi iPhone Pro ja Pro Max -malleille väristä ja tallennustilasta riippumatta…

Kuinkahan suosittuja nuo 1TB-mallit ovat olleet? Koitin tilatessani taktikoida ja ylispeksasin itselleni tuollaisen teraisen lyhyemmän jonon toivossa - pieleen taisi mennä (tai sitten niitä ylipäätään valmistetaankin vähemmän) :laughing:


Gigantissa tota 1TB mallia näyttäs olevan hyvin varastossa, ei muutakun sieltä hakemaan😅

No tämäpä 😃

Mutta kyseessä Elisan palvelupäätelaite ja sitä kautta ikävästi vendor lock-in.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Hyvää keskiviikkopäivää omenainen yhteisö :apple::iphone:

Olemme käyneet läpi tilauslistat ja tiedotamme tämän päivän aikana kaikki puhelimen tilanneet - jotka eivät puhelinta siis vielä ole saaneet tai saaneet tietoa saavansa puhelimen seuraavasta erästä tekstiviestillä oman tilauksensa tilanteesta.:calling:

iPhone 13 ja iPhone 13 mini -mallien osalta saatavuus on useissa malleissa kohtalaisen hyvä ja osaa malleista on jopa verkkokaupan varastossa. Mallikohtaisen saatavuustilanteen voit tarkistaa verkkokaupastamme.

iPhone 13 Pro ja Pro Max -mallien osalta kysyntää on edelleen reilusti enemmän kuin puhelimia pystytään toimittamaan. Näiden mallien osalta heikko saatavuustilanne siis jatkuu edelleen.

Puhelimia saapuu meille seuraavan viikon aikana useana eri päivinä, useita eri kokoisia eriä. Osassa malleista jono saadaan puretuksi seuraavan viikon aikana saapuvilla erillä kokonaan. Osassa laitteista saamme purettua osan jonosta ja joitain laitteita meille ei valitettavasti saavu seuraavissa erissä lainkaan.

Olemme päivittäneet alla olevaan taulukkoon listan laitteista, joissa on edelleen heikko saatavuustilanne. Olemme ottaneet taulukossa nyt huomioon tulevan viikon aikana saapuvat erät, eli taulukossa näkyy mallien kohdalta vanhin toimittamaton tilaus sen jälkeen, kun seuraavat vahvistetut erät ovat meille saapuneet.

Huomioithan, että osassa malleista voi luonnollisesti olla se tilanne, että osa ko. päivämäärällä tehdyistä tilauksista on toimitettu.

Malli Vanhin toimittamaton tilaus
Apple iPhone 13 5G 128GB Pink                                15.10.2021
Apple iPhone 13 Pro 5G 128GB Graph.            4.10.2021
Apple iPhone 13 Pro 5G 128GB Silver               18.10.2021
Apple iPhone 13 Pro 5G 128GB Gold                5.10.2021
Apple iPhone 13 Pro 5G 256GB Graph.            27.9.2021
Apple iPhone 13 Pro 5G 256GB Silver               5.10.2021
Apple iPhone 13 Pro 5G 256GB Gold                22.9.2021
Apple iPhone 13 Pro 5G 512GB Silver               16.10.2021
Apple iPhone 13 Pro 5G 512GB Gold                15.10.2021
Apple iPhone 13 Pro 5G 1TB Graph.                 17.9.2021
Apple iPhone 13 Pro 5G 1TB Silver                    17.9.2021
Apple iPhone 13 Pro 5G 1TB Gold                     22.9.2021
Apple iPhone 13 Pro 5G 1TB S.Blue                   4.10.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 128GB Graph. 23.9.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 128GB Silver   20.9.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 128GB Gold    1.10.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 128GB S.Blue  11.10.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 256GB Graph. 20.9.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 256GB Silver   27.9.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 256GB Gold    24.9.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 256GB S.Blue  12.10.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 512GB Graph. 21.9.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 512GB Silver   21.9.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 512GB Gold    10.10.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 512GB S.Blue  8.10.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 1TB Graph.         17.9.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 1TB Silver           17.9.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 1TB Gold             17.9.2021
Apple iPhone 13 Pro Max 5G 1TB S.Blue          22.9.2021



Seuraavan kerran tiedotamme toimitustilanteesta kaikkia tilanneita - jotka eivät siis ole laitetta saaneet - tekstiviestillä ensi viikon tiistaina 26.10.2021.

13 Pro malleja ei tainnut sitten juuri tulla viikossa...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

13 Pro malleja ei tainnut sitten juuri tulla viikossa...


iPhone 13 Pro -malleissa tosiaan saatavuustilanne on hieman haasteellinen ollut. Puhelimia saapuu meille seuraavaan viikon aikana useana eri päivinä ja eri kokoisina erinä - osassa laitteista saamme purettua osan jonosta ja valitettavasti taas joitain laitteita ei saavu seuraavissa erissä lainkaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Kiitos tarkkasilmäisen OmaYhteisön jäsenen, huomasimme juuri, että yhdessä tänään lähetetyistä tekstiviesteistä on käynyt painovirhepaholainen tekemässä tuhojaan. Viestissä puhutaan perjantaista 28.10., kun todellisuudessa ensi viikon perjantain päivämäärä on 29.10.

Odotamme erää saapuvaksi siis ensi viikon perjantaina, eli 29.10. 

Viestin oikea muoto olisi siis:

"Iloisia uutisia! Applelta saamamme tiedon mukaan Apple iPhone 13 -puhelimesi on matkalla varastollemme ja voimme vahvistaa jo nyt, että tulet saamaan sen seuraavasta erästä. Odotamme laite-erää saapuvaksi perjantaina 29.10. Saat vielä erillisen vahvistuksen tekstiviestillä, kun olemme lähettäneet pakettisi. Terveisin, Elisa"

Pahoittelemme virhettä!

Onko kaikille laitettu jo viesti tänään, jotka eivät ole vielä puhelinta saaneet? Minulle ei ole ainakaan tänään tullut vielä mitään viestiä.


Viime viikolla sain seuraavan:

 

“Iloisia uutisia! Applelta saamamme tiedon mukaan Apple iPhone 13 -puhelimesi on matkalla varastollemme ja voimme vahvistaa jo nyt, että tulet saamaan sen seuraavasta erästä. Odotamme laite-erää saapuvaksi perjantaina 22.10. Terveisin, Elisa”

Osallistu keskusteluun