F.A.Q.

iPhone 13 -sarjan virallinen tiedotus- ja odotusketju

  • 15 September 2021
  • 338 kommenttia
  • 68703 katselukerrat
iPhone 13 -sarjan virallinen tiedotus- ja odotusketju

Näytä ensimmäinen kirjoitus

338 kommenttia

Viime viikolla sain myös tekstiviestin, että saan puhelimen seuraavasta erästä, ja sitä odotetaan saapuvaksi 5.10. Tänään en ole saanut mitään viestiä. =(

Olisi varmaan pitänyt tilata muualta. 

Eli tänään saamani viesti;

"Iloisia uutisia! Applelta saamamme tiedon mukaan Apple iPhone 13 -puhelimesi on matkalla varastollemme ja voimme vahvistaa jo nyt, että tulet saamaan sen seuraavasta erästä. Odotamme laite-erää saapuvaksi tiistaina 12.10. Saat vielä erillisen vahvistuksen tekstiviestillä, kun olemme lähettäneet pakettisi. Terveisin, Elisa" 

..ei tule pitämään paikkaansa ja tulen saamaan ensi viikolla viestiä että katotaan taas ens viikolla niinkuin monelle on nyt käynyt. 🤔

 

Varmaan tärkein ja aika monesti tiedusteltu kysymys johon ETTE ole vastanneet on

"voinko perua tilaukseni"?

Tilasin 9,21 iPhone 256 Gt hopeaa, joka viikko sanotaan, että ilmoitamme sinulle, se on erittäin surullista

Minä tilasin 22.9 ja eilen peruin oma Elisassa. Ja tilasin Powerilta ja nyt on jo tulossa Pro Max 512 gb. Huomenna pitäisi olla jo puhelin kädessä.Ikävää että meni näin Elisan kanssa tämä homma

Käyttäjätaso 1

Minä tilasin 22.9 ja eilen peruin oma Elisassa. Ja tilasin Powerilta ja nyt on jo tulossa Pro Max 512 gb. Huomenna pitäisi olla jo puhelin kädessä.Ikävää että meni näin Elisan kanssa tämä homma

Huomasin kans.. olisi kiva tietää onko Elisalla ongelmia Applen kanssa… 

Käyttäjätaso 1

Minä tilasin 22.9 ja eilen peruin oma Elisassa. Ja tilasin Powerilta ja nyt on jo tulossa Pro Max 512 gb. Huomenna pitäisi olla jo puhelin kädessä.Ikävää että meni näin Elisan kanssa tämä homma

Huomasin kans.. olisi kiva tietää onko Elisalla ongelmia Applen kanssa… 

Oisin kans jotenkin kuvitellut, että Suomen suurin operaattori olisi onnistunut haalimaan itselleen myös suurimmat erät… 🤔🤷🏻

Gigantilla hopeista teran Pro Maxia keskusvarastossa 25+

En mä usko että ongelmia, mut luulen että tilaus määrät niin suuria operaattoreilla noissa puhelimissa, koska esim. Powerilta ei kannata rahoituksella puhelinta ottaa tai maksat siitä 36kk sopparilla yli 2k eur. Ainakin tuosta Pro Max 512 gb

Käyttäjätaso 1

En mä usko että ongelmia, mut luulen että tilaus määrät niin suuria operaattoreilla noissa puhelimissa, koska esim. Powerilta ei kannata rahoituksella puhelinta ottaa tai maksat siitä 36kk sopparilla yli 2k eur. Ainakin tuosta Pro Max 512 gb


Gigantistakin löytyy iPhone 13 pro max 1t ja 512 muistilla pari eri väriä, varastossa tai saapuu nyt maanantaina. Ja siellä koroton ja kuluton jos haluaa paatilla ottaa :)

Käyttäjätaso 1

En mä usko että ongelmia, mut luulen että tilaus määrät niin suuria operaattoreilla noissa puhelimissa, koska esim. Powerilta ei kannata rahoituksella puhelinta ottaa tai maksat siitä 36kk sopparilla yli 2k eur. Ainakin tuosta Pro Max 512 gb


Gigantistakin löytyy iPhone 13 pro max 1t ja 512 muistilla pari eri väriä, varastossa tai saapuu nyt maanantaina. Ja siellä koroton ja kuluton jos haluaa OSARILLA ***

Tilasin tosiaan 

En mä usko että ongelmia, mut luulen että tilaus määrät niin suuria operaattoreilla noissa puhelimissa, koska esim. Powerilta ei kannata rahoituksella puhelinta ottaa tai maksat siitä 36kk sopparilla yli 2k eur. Ainakin tuosta Pro Max 512 gb

En tiedä miten täällä nämä asiat hoidetaan, mut ei mitään hyvää sanomista ainakaan multa tule. Tilasin yrittäjänä puhelimen 15.9. ja se luvattiin eka erästä mulle. 

Sitten toinen asia, kukaan tämmöisessä isossa firmassa ei ota sun asiaas hoitoon. Pienemmässä firmassa olisi jo yrittäjälle hommattu luuri käteen. Täällä vaan kirjoitellaan ja kerrotaan, et mikä on tilanne. Kukaan ei soita sulle, eikä ota oikeasti sun juttujas vakavasti. Tämä on ison firman ongelma ja viimeinen kerta, kun täällä jonossa seison.

Mun asiakkaat ei usko, ne luulee et mä huijaan. Sanovat, et on siellä ohituskaista yrittäjille, et onko jotain muita ongelmia, kun ei kuvaamaan päästä.

Mä lähden nyt kivijalkaliikkeeseen eli paikalliseen giganttiin, josta ostin 11 pron pari vuotta sitten julkaisupäivänä suoraan tiskiltä. Naureskelin silloin näille jonottajille, jotka vartoovat puhelintaan…… ja nyt pe*kele, olen itse täällä jonossa ja kusessa.

Ensi viikonlopun häät kuvaan 13 pro maxin uusilla ominaisuuksilla, se on varma.

Jos joku Elisalta haluaa ottaa kopin tästä, niin sitten äkkiä soittaa numeroon 040 526 0713 ja hommaa mulle sen luurin vaikka Forssan Elisan toimipisteeseen huomiseksi. Yhden aikaan on jo myöhä.

Kerron sitten täällä muillekin, et miten kävi!

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Kysymys jonoon liittymisen päivämäärästä: soitin aspalveluun ja tilasin iPhone 13 Pro 512GB graphiten 22.9 ja siitä tuli tilausvahvistus 22.9. OmaElisassa taas lukee että laite on tilattu vasta 29.9..

 

Hei @RobinsonCrusoe,

Yleisesti toimitusjonosta sen verran, että tilaus siirtyy toimitusjonoon kun tilaus on käsitelty. Osa tilauksista etenee toimitusjonoon suoraan ja tällöin paikka toimitusjonossa määräytyy tarkan tilaushetken mukaan. Tähän kysymykseen on myös vastattu tuossa aloituspostauksessa. Jotta osaisin sano sinun tapauksesta tarkemmin, pitäisi siis päästä tarkistamaan tilaus. Jos haluat, että tarkistan tilauksesi, lisäätkö asiakasnumeron profiiliisi tai laitat minulle tarkempia tietoja yksityisviestillä?

 

Tällaisen viestin sain viimeviikolla...Iloisia uutisia! Applelta saamamme tiedon mukaan Apple iPhone 13 -puhelimesi on matkalla varastollemme ja voimme vahvistaa jo nyt, että tulet saamaan sen seuraavasta erästä. Odotamme laite-erää saapuvaksi tiistaina 05.10. Saat vielä erillisen vahvistuksen tekstiviestillä, kun olemme lähettäneet pakettisi. 

Tänään sit tuli viesti etten saakaan puhelinta vielä, tiedotetaan seuraavan kerran 13.10. Suuri pettymys :(

Hei @Maa1,

Tässä kohtaa olisi hyvä päästä tarkastamaan tilaus ja selvittää mitä on käynyt. Saatko laitettua minulle tarkempia tietoja tilauksestasi yksityisviestillä?  

 

Viime viikolla sain myös tekstiviestin, että saan puhelimen seuraavasta erästä, ja sitä odotetaan saapuvaksi 5.10. Tänään en ole saanut mitään viestiä. =(

Olisi varmaan pitänyt tilata muualta. 

Hei @H79R,

Saisitko sinäkin lisättyä asiakasnumeron profiiliisi tai laitettua minulle tarkempia tietoja yksityisviestillä? Näin pääsisin tarkistamaan tilauksesi tilanteen. 

 

Tilasin tosiaan 

En mä usko että ongelmia, mut luulen että tilaus määrät niin suuria operaattoreilla noissa puhelimissa, koska esim. Powerilta ei kannata rahoituksella puhelinta ottaa tai maksat siitä 36kk sopparilla yli 2k eur. Ainakin tuosta Pro Max 512 gb

En tiedä miten täällä nämä asiat hoidetaan, mut ei mitään hyvää sanomista ainakaan multa tule. Tilasin yrittäjänä puhelimen 15.9. ja se luvattiin eka erästä mulle. 

Sitten toinen asia, kukaan tämmöisessä isossa firmassa ei ota sun asiaas hoitoon. Pienemmässä firmassa olisi jo yrittäjälle hommattu luuri käteen. Täällä vaan kirjoitellaan ja kerrotaan, et mikä on tilanne. Kukaan ei soita sulle, eikä ota oikeasti sun juttujas vakavasti. Tämä on ison firman ongelma ja viimeinen kerta, kun täällä jonossa seison.

Mun asiakkaat ei usko, ne luulee et mä huijaan. Sanovat, et on siellä ohituskaista yrittäjille, et onko jotain muita ongelmia, kun ei kuvaamaan päästä.

Mä lähden nyt kivijalkaliikkeeseen eli paikalliseen giganttiin, josta ostin 11 pron pari vuotta sitten julkaisupäivänä suoraan tiskiltä. Naureskelin silloin näille jonottajille, jotka vartoovat puhelintaan…… ja nyt pe*kele, olen itse täällä jonossa ja kusessa.

Ensi viikonlopun häät kuvaan 13 pro maxin uusilla ominaisuuksilla, se on varma.

Jos joku Elisalta haluaa ottaa kopin tästä, niin sitten äkkiä soittaa numeroon 040 526 0713 ja hommaa mulle sen luurin vaikka Forssan Elisan toimipisteeseen huomiseksi. Yhden aikaan on jo myöhä.

Kerron sitten täällä muillekin, et miten kävi!

On kyllä p... tilanne sulla ton kaa jos noin ajoissa jo tilannut ja vieläkään et ole saanut puhelinta. Tässä olisi Elisalla kehittämisen paikka tiedotuksessa, mitä noita verkko kauppoja kävin läpi niin useissa näyttää toimitusta tämän kuun loppuun vasta. Esim Applen oma verkko kauppa näyttää Pro Max 512 gb grafiitti toimitusta vasta 15.11-25.11.2021

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Haluan tarkentaa, että yritys- ja henkilöasiakkaat ovat kaikki samassa jonossa. Jokaisesta mallista on oma jononsa. Jokainen tilaus siirtyy toimitusjonoon, kun tilaus on käsitelty. Laitteita on ensivaiheessa saatavilla rajattuja eriä ja niitä toimitetaan asiakkaille sitä mukaan, kun laitteita meille saapuu. Isoimmat saatavuushaasteet on tällä hetkellä iPhone 13 Pro ja Pro Max-malleissa ja kysyntää on reilusti enemmän kuin puhelimia pystytään toimittaa.

Täällä on myös noussut keskusteluun mahdollisuus tilauksen peruutuksesta. Jos saat tilaamasi laitteen aiemmin muualta, toimittamattoman laitetilauksen voi perua. Henkilöasiakkaat pääsevät perumaan tilauksen OmaElisasta. Yritysasiakkaat voivat puolestaan olla peruutuksesta yhteydessä asiakaspalveluun.

@AsNu Olen todella pahoillani, jos sinulle on aiemmin luvattu laite ensimmäistä erästä. Tällaista lupausta ei kuitenkaan voida antaa. Pitäisi siis päästä paremmin kärryille, kuka on luvannut ja mitä.

@We11u  Näitä on tullut tietoomme nyt muutama ja meillä on tällä hetkellä selvityksessä, mitä näiden tilausten kohdalla on käynyt. Pyrimme siis selvittämään, mistä näissä tapauksissa on ollut kyse.


@AsNu Olen todella pahoillani, jos sinulle on aiemmin luvattu laite ensimmäistä erästä. Tällaista lupausta ei kuitenkaan voida antaa. Pitäisi siis päästä paremmin kärryille, kuka on luvannut ja mitä.
 

Vastaukseni ykistyisviestiin @Manna K 

Kyllä minulle soitettiin Elisan yritysmyynnistä ja tilasin luurin 15.9. ja kerrottiin, että kun heti nyt tilaat, niin syötän sitten heti aamusta tilauksen sisään, kun tilaussivu aukeaa.

Gigantissa ei ollut laitteita myymälässä. Ilmoitan kyllä jos laitteen saan jostain tilattua.

Palveluista sanoisin:

Tätä mä just tarkoitan tuolla ketjussa, et täällä ja tuolla sivuilla vaan turhia lötistään. Siellä ei yhtään asiakasta todellisuudessa auteta. Nytkin huomio on ihan muualla ja aikaa kuluu johonkin tarpeettomaan.

Jos haluaisit auttaa, niin kuin pienessä firmassa yrittäjä tekisi. Hän soittaisi minulle tai minä hänelle ja puhuttaisiin, et joku muukin väri kävisi, kun vaan speksit täsmää. Hän lupaisi hoitaa minulle luurin seuraavasta erästä. Katsoisi speksit ja mitä värejä tuli ja soittaisi. Hei Asko täällä olisi tätä kultaista saatavilla nyt. Laitetaanko tämmöinen tuon hopeisen tilalle?

Kiitos paljon, joo laita vaan... hyvää palvelua sanoisin ja minusta tulisi uskollinen hyvää puhuva ja mainostava asiakas, sanoisin minä, niin kuin teen aina kun palvelua saan, kiitän ja kumarran.

Joo, ei mitään Asko, on ilo palvella Sinua ja onhan tämä SInun tilaus näitä vanhimpia, et ei siinä mitään, myyjä kuittaisi.

Selvä, kiitos paljon vastaisin myyjälle. Nyt tiedän, että saan puhelimeni todennäköisesti, jos sellaisilla spekseillä jotain tulee, koska myyjä henkilökohtaisesti lupasi hoitaa asian.

Mutta mitä tehdään täällä. Inistään vaan, et mitä nyt on luvattu. Haluatko kuulla nauhan, sillä mä nauhoitan kaikki tilauspuhelut.

Jos sinä olisit yrittäjä ja tämä olisi Sinun firmasi ja me oltaisiin nähty, niin tämmöisiä keskusteluja ei edes tarvitsisi käydä. Homma toimisi ja palvelu pelaisi. Mutta kun on iso firma, eikä kellään ole mitään oikeuksia tehdä mitään muuta, kuin pitää porukka hiljaisena tolla mukamaspalvelulla, joka on vaan silmälumetta kaikki. Pyöritellään vaan asioita ja toitotetaan samoja lauseita ja vielä vahditaan kollegoja.

Ei mitään tekemistä todellisen asiakaspalvelun kanssa ja tämä koskee noin yleisesti kaikkia isojen firmojen työntekijöitä. Ei kiinnosta, ei ole mahdollisuutta palvella, eikä haluakaan useimmiten. Palkka juoksee muutenkin.

Tämä on yksi niistä asioista, jonka vuoksi kannatan ja olen puhunut Työntekijöiden ottamisesta mukaan yrityksen voitonjakoon. Homma voisi ratketa jo pelkästään silläkin.

 

Julkaisen tämän oman osuuteni hieman lisättynä myös tuonne ketjuun, koska olin aikeissa just kirjoittaa tästä sinne.

 


@AsNu Olen todella pahoillani, jos sinulle on aiemmin luvattu laite ensimmäistä erästä. Tällaista lupausta ei kuitenkaan voida antaa. Pitäisi siis päästä paremmin kärryille, kuka on luvannut ja mitä.
 

Hei MannaK

Kyllä minulle soitettiin Elisan yritysmyynnistä ja tilasin luurin 15.9. ja kerrottiin, että kun heti nyt tilaat, niin syötän sitten heti aamusta tilauksen sisään, kun tilaussivu aukeaa.

Gigantissa ei ollut laitteita myymälässä. Ilmoitan kyllä jos laitteen saan jostain tilattua.

Tätä mä just tarkoitan tuolla ketjussa, et täällä ja tuolla sivuilla vaan turhia lötistään. Siellä ei yhtään asiakasta todellisuudessa auteta. Nytkin huomio on ihan muualla ja aikaa kuluu johonkin tarpeettomaan.

Jos haluaisit auttaa, niin kuin pienessä firmassa yrittäjä tekisi. Hän soittaisi minulle tai minä hänelle ja puhuttaisiin, et joku muukin väri kävisi, kun vaan speksit täsmää. Hän lupaisi hoitaa minulle luurin seuraavasta erästä. Katsoisi speksit ja mitä värejä tuli ja soittaisi. Hei Asko täällä olisi tätä kultaista saatavilla nyt. Laitetaanko tämmöinen tuon hopeisen tilalle?

Kiitos paljon, hyvää palvelua sanoisin ja minusta tulisi uskollinen hyvää puhuva ja mainostava asiakas, sanoisin minä, niin kuin teen aina kun palvelua saan, kiitän ja kumarran.

Joo, ei mitään Asko, on ilo palvella Sinua ja onhan tämä SInun tilaus näitä vanhimpia, et ei siinä mitään, myyjä kuittaisi.

Selvä, kiitos paljon. Nyt tiedän, että voin luottaa Sinuun ja saan puhelimeni todennäköisesti, jos sellaisilla spekseillä jotain tulee.

Mutta mitä tehdään täällä. Inistään vaan, et mitä nyt on luvattu. Haluatko kuulla nauhan, sillä mä nauhoitan kaikki tilauspuhelut.

Jos sinä olisi yrittäjä ja tämä olisi Sinun firmasi ja me oltaisiin nähty, niin tämmöisiä keskusteluja ei edes tarvitsisi käydä. Homma toimisi ja palvelu pelaisi. Mutta kun on iso firma, eikä kellään ole mitään oikeuksia tehdä mitään muuta, kuin pitää porukka hiljaisena tolla mukamaspalvelulla, joka on vaan silmälumetta kaikki. Pyöritellään vaan asioita ja toitotetaan samoja lauseita ja vielä vahditaan kollegoja.

 

Julkaisen tämän oman osuuteni myös tuonne ketjuun, koska olin aikeissa just kirjoittaa tästä sinne.

 

Käyttäjätaso 1

onpas porukalla kiire saada puhelin… eiköhän nyt ole Applella ne toimitusongelmat eikä elisalla…
Odotellaan, kiirekkös tässä… hyvin toimii vielä 11 pro.

Hauska tosin lukea miten jollain on työvalokuvaukset siitä kiinni että ei ole uusi puhelin tullut :)

Käyttäjätaso 1

PS5 konsoleita odotellaan kuukausia ja täällä käpy kärisee puhelimesta kun ei heti saada :D 

 

Kannattaa varmaan mennä tekemään ne erittäin kiireiset tilaukset sitten johonkin pienemmän pitäjän "Simon putkiradio" putiikkiin, niin saadaan kapula ja henkilökohtaista palvelua heti :D 

Kysymys jonoon liittymisen päivämäärästä: soitin aspalveluun ja tilasin iPhone 13 Pro 512GB graphiten 22.9 ja siitä tuli tilausvahvistus 22.9. OmaElisassa taas lukee että laite on tilattu vasta 29.9..

 

 

Jotain ristiriitaisuutta oli noissa päivämäärissä, luuri kuitenkin tilattu 22.9 ja Elisan mukaan lähtenyt 29.9 ja samalla lähettänyt Matkahuollon seurantanumeron mutta tänään selviisi ettei Matkahuolto ikinä saanut puhelinta vaan se oli “hävinnyt” johonkin. Kypsyin tähän epäselvyyteen ja hain Powerin myymäläst luurin. Oli helppoa! 

Käyttäjätaso 1

Nooo, tottahan tuo Flassi turisee - ohan tää nyt aika sarjassamme first world problems odotella jotain puolentoista tonnin puhelinta. 😃

 

Kunhan nyt vähän nopeampaa olis ku näemmä viime vuoden ketjussa iPhone 12 kanssa:

"Tiedotamme tänään, 3.2.2021, kaikki puhelintaan odottavat tekstiviestillä oman tilauksensa tilasta.” 🤣

Nooo, tottahan tuo Flassi turisee - ohan tää nyt aika sarjassamme first world problems odotella jotain puolentoista tonnin puhelinta. 😃

 

Kunhan nyt vähän nopeampaa olis ku näemmä viime vuoden ketjussa iPhone 12 kanssa:

"Tiedotamme tänään, 3.2.2021, kaikki puhelintaan odottavat tekstiviestillä oman tilauksensa tilasta.” 🤣

Toivotaan näin, koska kyse on firman työkalusta, eikä omasta huviluurista, niin asia on hieman vakavampi silloin. Meitä pienyrittäjiä muutenkin rasittaa kovemmat shopparit, esim. liittymien lopettamiset tuo 2 kk vielä maksuja lopetuksen jälkeen. Mahdolliset karhut on 20-40 euroa / kpl. Kuluttajansuoja ei koske meitä yrittäjiä jne.

Elisakin pitää soppareistaan kynsin hampain kiinni ja vaatii kyllä omansa aina pois. Yrityksen väliset sopparit voivat olla siis millaisia tahansa ja ne on aina oikeudessa päteviä.

Eli yrittäjät maksaa samoista asioista usein paljon enemmän, kuin kuluttajapuoli. Oikeastaan me ei saada mitään hyötyä tästä yritykselle tilaamisesta, kuin verottajan kannalta ehkä vähän ja alvit tietty. Eduissa me hävitään sitten taas rutkasti.

Eli näin, ajattelin avata tätä hieman, koska varmaan kaikki ei tiedä tämmöisistä asioista mitään. Yksityisellä puolella voi jättää luurin postiin ja kauppa raukeaa, yrityksellä ei 14 pv. palautusoikeutta mun tietääkseni ole. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Hyvää yötä kaikille :)

Käyttäjätaso 1

EPP luuria itse odottelen, oishan se kiva saada mutta nyt on semmoiset komponenttipulat ympäri maailmaa että n-ohjaimien hinnatkin ovat tuplat ja saatavuudet surkeita.
Ei voi kun odotella ja Elisallakin taitaa olla aika huonosti tietoa saatavuudesta, ois ehkä parempi jos infoaisivat vain monesko olen jonossa…

Soitin Elisan yritysasiakaspalveluun ja kyselin tilaukseni perään. Viime viikolla se tosiaan luvattiin minulle seuraavasta erästä (jota odotettiin saapuvaksi 5.10.), mutta tällä viikolla en ole saanut minkäänlaisia viestejä Elisalta. Nyt minulle sanottiin, että mahdollisesti viikolla 42 voisin saada puhelimen. Eli kahden viikon päästä. Hmmm. Gigantin varastosaldo näyttää tilaamassani mallissa olevan 100+. 

Pikkumaista tai ei, onhan tämä vähän ärsyttävää. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Meillä on ollut selvityksessä nuo täällä nousseet tapaukset, jossa meiltä on luvattu laite seuraavasta erästä. Tämän osalta on selvinnyt, että meillä on tapahtunut muutaman Apple iPhone 13 Pro 5G 256GB Gold -mallin tilausten kohdalla tekninen virhe, jonka johdosta muutaman laitteen toimitus valitettavasti viivästyy alkuperäisestä lupauksesta, olemme tästä pahoillamme. Tutkimme vikaa ja pyrimme varmistamaan, että näin ei pääse jatkossa tapahtumaan. Kyseisen vian piirissä olleet asiakkaat tullaan kontaktoimaan tämän päivän aikana.

Meillä on ollut selvityksessä nuo täällä nousseet tapaukset, jossa meiltä on luvattu laite seuraavasta erästä. Tämän osalta on selvinnyt, että meillä on tapahtunut muutaman Apple iPhone 13 Pro 5G 256GB Gold -mallin tilausten kohdalla tekninen virhe, jonka johdosta muutaman laitteen toimitus valitettavasti viivästyy alkuperäisestä lupauksesta, olemme tästä pahoillamme. Tutkimme vikaa ja pyrimme varmistamaan, että näin ei pääse jatkossa tapahtumaan. Kyseisen vian piirissä olleet asiakkaat tullaan kontaktoimaan tämän päivän aikana.

Suomeksi sanottuna siis tilauksia on jäänyt välistä hoitamatta. 

Kolmen viikon kuluttua saisin puhelimeni Elisalta. Voi olla, että en jää odottelemaan. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +11

Nooo, tottahan tuo Flassi turisee - ohan tää nyt aika sarjassamme first world problems odotella jotain puolentoista tonnin puhelinta. 😃

 

Kunhan nyt vähän nopeampaa olis ku näemmä viime vuoden ketjussa iPhone 12 kanssa:

"Tiedotamme tänään, 3.2.2021, kaikki puhelintaan odottavat tekstiviestillä oman tilauksensa tilasta.” 🤣

Toivotaan näin, koska kyse on firman työkalusta, eikä omasta huviluurista, niin asia on hieman vakavampi silloin. Meitä pienyrittäjiä muutenkin rasittaa kovemmat shopparit, esim. liittymien lopettamiset tuo 2 kk vielä maksuja lopetuksen jälkeen. Mahdolliset karhut on 20-40 euroa / kpl. Kuluttajansuoja ei koske meitä yrittäjiä jne.

Elisakin pitää soppareistaan kynsin hampain kiinni ja vaatii kyllä omansa aina pois. Yrityksen väliset sopparit voivat olla siis millaisia tahansa ja ne on aina oikeudessa päteviä.

Eli yrittäjät maksaa samoista asioista usein paljon enemmän, kuin kuluttajapuoli. Oikeastaan me ei saada mitään hyötyä tästä yritykselle tilaamisesta, kuin verottajan kannalta ehkä vähän ja alvit tietty. Eduissa me hävitään sitten taas rutkasti.

Eli näin, ajattelin avata tätä hieman, koska varmaan kaikki ei tiedä tämmöisistä asioista mitään. Yksityisellä puolella voi jättää luurin postiin ja kauppa raukeaa, yrityksellä ei 14 pv. palautusoikeutta mun tietääkseni ole. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Hyvää yötä kaikille :)

No jo on yrittäjällä kovat odotukset. Miksi jotain yrittäjää pitäisi palvella yhtään enempää kun sitä pentti perustallaajaa. Yrittäjälle pitäisi kantaa luurit käteen “kun olisi vaan pienempi firma” mutta tavallainen kuluttuja odottelisi sitten jossain jonon hännillä.

 

Kannattaa hieman ehkä perehtyä siihen Applen laitteiden toimitustapaan ja missä määrin niitä yleensäkin suomeen tulee.

 

Jos arvon yrittäjä olisi ollut viisas niin olisi tilannut luurin suoraan applelta heti kun tilaukset käynnistyi niin sulla olisi jo luuri kädessä ja heti tilausvaiheessa tieto koska luuri on tulossa.

 

  1. toinen yrittäjä

Osallistu keskusteluun