Skip to main content
F.A.Q.

iPhone 14 -sarjan virallinen tiedotus- ja odotusketju

iPhone 14 -sarjan virallinen tiedotus- ja odotusketju
Oliko tästä hyötyä?
Näytä ensimmäinen kirjoitus

700 kommenttia

  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 28. syyskuuta 2022

Miten ihmeen kauan joutuu oikein odottamaan ja mitään todellista infoa toimituksista ei tule. Tota samaa taulukkoa jaetaan koko ajan uudelleen, eikä saa mitään infoa, koska laitteen saisi. Iphone 14 pro max 256gt tilauksessa, värinä tähtimusta. Koskaan ei oo Elisan asiakaspalvelu ollu näin hidasta ja huonoa. Pitääköhän tässä itekin perua tilaus, ottaa yhteyttä toiseen firmaan ja mahdollisesti sinne kuluttaja-asiamieheen?! 


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 28. syyskuuta 2022
Tirlitta kirjoitti:

Miten ihmeen kauan joutuu oikein odottamaan ja mitään todellista infoa toimituksista ei tule. Tota samaa taulukkoa jaetaan koko ajan uudelleen, eikä saa mitään infoa, koska laitteen saisi. Iphone 14 pro max 256gt tilauksessa, värinä tähtimusta. Koskaan ei oo Elisan asiakaspalvelu ollu näin hidasta ja huonoa. Pitääköhän tässä itekin perua tilaus, ottaa yhteyttä toiseen firmaan ja mahdollisesti sinne kuluttaja-asiamieheen?! 

Ja lisään vielä, että tilaus tehty 9.9. Ymmärrän, että on vaikeuksia saada suosittuja uutuustuotteita varastoon ja lähetettäväks, mutta onhan tää nyt aivan älytöntä, että asiakkaita ei pidetä mitenkään ajantasalla ja kysellään jo arvioita tuotteesta ja toimituksesta jota ei ole näppeihinsä saanut. Kuinkahan monta viikkoa tässä oikein menee vielä vai tilaanko suosiolla muualta 🙄


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 28. syyskuuta 2022

Asiakaspalvelulta kysyttäessä ohjataan tänne sivustolle, josta ei myöskään saa mitään vastauksia mihinkään ja huomaa, että täällä on vaan samaan asiaan kyllästyneitä asiakkaita jonoksi asti. Kauhea viestitulva nyt tulee iteltä, mutta alkaa tosissaan mennä hermo tähän tietämättömyyteen 🤷🏼‍♀️🙄🤯🤬


  • Osallistuja
  • 10 kommenttia
  • 28. syyskuuta 2022
NNNNNN kirjoitti:
NNNNNN kirjoitti:

Aikooko Elisa hyvittää asiakkaille jotenkin 1) sen että järjestelmässänne oli häiriö ja myöhemmin tilanneet asiakkaat saivat tuotteen ennen aikaisempia ennakkotilaajia 2) erittäin huonosta informaatiosta tilauksista, ei edes sähköpostia tilaajille tai tekstiviestiä. 
kaiken kaikkiaan huono kokemus, ystäväni tilasivat muilta operaattoreilta ja heitä pidettiin ajantasalla, asiakaspalvelussa osattiin vastata yksinkertaiseen kysymykseen: koska tilaukseni toimitetaan? Teidän asiakaspalvelussanne vastataan aina ympäripyöreästi, ei voida mukamas edes sanoa että kuibka kauan pitää vielä odottaa.

 

mielestäni olemme oikeutettua edes johonkin hyvitykseen. Oli varmasti viimeinen kerta kun tilaan Elisalta mitään.

lisäys viestiin. Olin yhteydessä kuluttajaneuvontaan, ja sieltä neuvottiin olemaan hyvityksestä ensin yhteydessä Elisaan. Elisalla on todellakin tapahtunut virhe, jonka takia myöhemmin tilanneet ovat saaneet tuotteen aikaisemmin. Asiakaspalvelu chattinne on ollut nyt viikon tilassa: chat on ruuhkainen. Teillä ei ole sähköpostiosoitetta, jotta voisi olla yhteydessä hyvityksestä. Puhelin palvelunne maksaa. Yritin vara soittoajan mutta vapaita aikoja ei ole, joten mennään täällä: Miten aiotte hyvittää? Jos vastaus on ette mitenkään, olemme oikeutettua hakemaan hyvitystä kuluttajaneuvonnan kautta. 

 

Mä haluaisin myös tietää, että onko minun ohi menty jonossa? Tarvitsen tilatun puhelimeni pian käyttöön, ja jos joku on päässyt jonossa mun ohi, niin haluan myös hyvityksen. Olen Elisan kautta tilannut tuhansilla euroilla tuotteita ja en kyllä hyväksy jos näin kohdellaan pitkäaikaista asiakasta.


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 28. syyskuuta 2022
Tirlitta kirjoitti:

Asiakaspalvelulta kysyttäessä ohjataan tänne sivustolle, josta ei myöskään saa mitään vastauksia mihinkään ja huomaa, että täällä on vaan samaan asiaan kyllästyneitä asiakkaita jonoksi asti. Kauhea viestitulva nyt tulee iteltä, mutta alkaa tosissaan mennä hermo tähän tietämättömyyteen 🤷🏼‍♀️🙄🤯🤬

En tiedä vastaanko sinänsä kysymykseesi, mutta esim. Applen omassa verkkokaupassa Pro Max-mallin toimitusaika on 4-5 viikkoa. Mututuntumalla sanoisin, että toimitusaika on tuota luokkaa myös Elisalla ja muillakin operaattoreilla jotka tuotetta myyvät. Pro Max oli selvästi suosituin malli, joka tuli ehkä vähän yllätyksenä myös Applelle itselleen. 


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 29. syyskuuta 2022

Ainakin mitä Twitteriä ja muita sivustoja olen seurannut, niin Apple on lisännyt Pro malliston tuotantoa, ja vähentänyt perus mallin tuotantoa. Tuli vissiin yllätyksenä Pro malliston ja just niinkuin mainitsit Pro maxin suosio🤔 saas nähdä miten käy 14 plus mallin kanssa, et käyks niinkuin minin kanssa ettei myy kunnolla🤔🤷‍♂️


Forum|alt.badge.img+3
  • Elisalainen
  • 111 kommenttia
  • 29. syyskuuta 2022
Tirlitta kirjoitti:

Asiakaspalvelulta kysyttäessä ohjataan tänne sivustolle, josta ei myöskään saa mitään vastauksia mihinkään ja huomaa, että täällä on vaan samaan asiaan kyllästyneitä asiakkaita jonoksi asti. Kauhea viestitulva nyt tulee iteltä, mutta alkaa tosissaan mennä hermo tähän tietämättömyyteen 🤷🏼‍♀️🙄🤯🤬

Hei, julkaisemme tänne tiistaisin ja perjantaisin tietoa saatavuustilanteesta. Tiistain julkaisussa oli aika laihasti tietoa tulevista eristä mutta huomisen taulukossa on jo parempi näkymä :)


2222Iiii
  • Kommentaattori
  • 37 kommenttia
  • 29. syyskuuta 2022
MathiasElisa kirjoitti:
Tirlitta kirjoitti:

Asiakaspalvelulta kysyttäessä ohjataan tänne sivustolle, josta ei myöskään saa mitään vastauksia mihinkään ja huomaa, että täällä on vaan samaan asiaan kyllästyneitä asiakkaita jonoksi asti. Kauhea viestitulva nyt tulee iteltä, mutta alkaa tosissaan mennä hermo tähän tietämättömyyteen 🤷🏼‍♀️🙄🤯🤬

Hei, julkaisemme tänne tiistaisin ja perjantaisin tietoa saatavuustilanteesta. Tiistain julkaisussa oli aika laihasti tietoa tulevista eristä mutta huomisen taulukossa on jo parempi näkymä :)

Ymmärsin että jo tänään olisi tullut mahdollisesti tietoa tulevista eristä?


  • Keskustelija
  • 7 kommenttia
  • 29. syyskuuta 2022

Onks täällä ketään joka olis saanu iPhone 14 pro max 

256gb deep purple? Näyttää olevan tosi kiven alla noi….


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 29. syyskuuta 2022
Basse1986 kirjoitti:

Onks täällä ketään joka olis saanu iPhone 14 pro max 

256gb deep purple? Näyttää olevan tosi kiven alla noi….

Telialla näyttää lähetettävissä 1.10


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 29. syyskuuta 2022
Joopajoo1234 kirjoitti:
Basse1986 kirjoitti:

Onks täällä ketään joka olis saanu iPhone 14 pro max 

256gb deep purple? Näyttää olevan tosi kiven alla noi….

Telialla näyttää lähetettävissä 1.10

Tänään Elisan tilauksen peruin ja tilasin Telialta. Toi 1.10 on myös arvio,  mutta on edes jotain! 


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 29. syyskuuta 2022
Jartze kirjoitti:
Jartze kirjoitti:

Tilaus peruttu klo 13.15 ja samaan aikaan tilattu Telialta iphone pro max 256 kulta toimitus lähti heti keruuseen varastolla joten oletan että tulee tässä lähipäivinä ei jaksa enään tätä vatvomista exel juttuja jne. Arvioitu toimitus näkyy 29.9 👍

Nyt tuli tieto että noudettavissa eipä tartte enään katsella exel ennusteita Telialle pontsit homma toimii 👍💪 


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2413 kommenttia
  • 29. syyskuuta 2022

Valitettavasti jouduimme poistamaan viestit, jossa puhuttiin tarkemmista kappalemääristä. Jonotilanne sekä tulevien saapuvien erien kappalemäärät eivät valitettavasti ole julkista tietoa. Pahoittelut tilanteesta!


2222Iiii
  • Kommentaattori
  • 37 kommenttia
  • 29. syyskuuta 2022
Keinotekoinen kirjoitti:

Valitettavasti jouduimme poistamaan viestit, jossa puhuttiin tarkemmista kappalemääristä. Jonotilanne sekä tulevien saapuvien erien kappalemäärät eivät valitettavasti ole julkista tietoa. Pahoittelut tilanteesta!

No hyvin siitä sai käsityksen joka oli linjassa aiemman tiedon mukaan. Mun mielestä ei ole fiksua salata, vaan avoimuudella pysyy asiakkaatkin paremmin, eikö? Ihan hyvin voi kertoa erän koon, näin tekee muutkin firmat 😉


  • Keskustelija
  • 8 kommenttia
  • 29. syyskuuta 2022
Keinotekoinen kirjoitti:

Valitettavasti jouduimme poistamaan viestit, jossa puhuttiin tarkemmista kappalemääristä. Jonotilanne sekä tulevien saapuvien erien kappalemäärät eivät valitettavasti ole julkista tietoa. Pahoittelut tilanteesta!

Postaatteko kuitenkin huomenna sen Excelin missä arvioitte seuraavien erien prosentuaalisen vaikutuksen jonoon?


  • Osallistuja
  • 14 kommenttia
  • 30. syyskuuta 2022

Miksi takuutodistuksessa ei lue 36kk takuusta mitään selkeää? Ennen 14 pro maxim tilausta varmistin soittamalla että 3v takuu tulee kun on liittymä teillä.


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 30. syyskuuta 2022

Onko täällä vielä ihmisiä, jotka ovat tilanneet 9.9. 14 pro max tummanviolettia ja ei ole vieläkään saanut tuotetta/seurantaa? 


  • Osallistuja
  • 15 kommenttia
  • 30. syyskuuta 2022
Shilkku kirjoitti:

Onko täällä vielä ihmisiä, jotka ovat tilanneet 9.9. 14 pro max tummanviolettia ja ei ole vieläkään saanut tuotetta/seurantaa? 

Kyllä taitaa olla paljonkin vaikka moni onkin tilauksensa perunut. Mutta täällä yksi ainakin.🙋🏻‍♂️


  • Keskustelija
  • 8 kommenttia
  • 30. syyskuuta 2022
Shilkku kirjoitti:

Onko täällä vielä ihmisiä, jotka ovat tilanneet 9.9. 14 pro max tummanviolettia ja ei ole vieläkään saanut tuotetta/seurantaa? 

Mitä viime erän toimituksista pääteltiin, niin vasta about 15:10-15:15 tilanneille on laite toimitettu. Eli ekan vartin aikana tilanneille, muut vielä jonottaa kiltisti :) Itse tilailin klo 16 aikoihin, kerron täälä sitten kun laite lähtee matkaan.


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 30. syyskuuta 2022

12.9. tilattu 14 pro 256 Gt tummanviolettina. Ei oo näkyny eikä kuulunu. Saa varmaan jouluun asti odottaa? :D 


OmaYhteisö-tiimi
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 98 kommenttia
  • 30. syyskuuta 2022

Hyvää perjantaipäivää omenainen yhteisö 🍎📱

 

 

Olemme päivittäneet alla olevaan taulukkoon listan laitteista, joissa on heikko saatavuustilanne . Osassa malleista voi luonnollisesti olla se tilanne, että osa ko. päivämäärällä tehdyistä tilauksista on toimitettu. Huomioithan että taulukossa olevat luvut ovat arvioita.

Monen mallin osalta saamme seuraavista eristä jonot täysin purettua, mutta muutaman mallin osalta saatavuustilanne jatkuu haastavana.

Meidän suuntaan on noussut myös kyselyitä, voiko mallia, väriä tai muistikokoa vaihtamalla saada laitteen nopeammin. On hyvä huomioida, että paikka jonossa muodostuu aina sen mukaan, milloin tilaus on käsitelty ja siirtyy toimitusjonoon. Jos tilausta lähdetään vaihtamaan ja aiempi tilaus perutaan, paikka jonossa määräytyy uuden tilauksen pohjalta. Eri mallien saatavuustilannetta voi arvioida verkkokaupan tiedon ja alla olevan taulukon pohjalta

 

 


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 30. syyskuuta 2022
OmaYhteisö-tiimi kirjoitti:

Hyvää perjantaipäivää omenainen yhteisö 🍎📱

 

 

Olemme päivittäneet alla olevaan taulukkoon listan laitteista, joissa on heikko saatavuustilanne . Osassa malleista voi luonnollisesti olla se tilanne, että osa ko. päivämäärällä tehdyistä tilauksista on toimitettu. Huomioithan että taulukossa olevat luvut ovat arvioita.

Monen mallin osalta saamme seuraavista eristä jonot täysin purettua, mutta muutaman mallin osalta saatavuustilanne jatkuu haastavana.

Meidän suuntaan on noussut myös kyselyitä, voiko mallia, väriä tai muistikokoa vaihtamalla saada laitteen nopeammin. On hyvä huomioida, että paikka jonossa muodostuu aina sen mukaan, milloin tilaus on käsitelty ja siirtyy toimitusjonoon. Jos tilausta lähdetään vaihtamaan ja aiempi tilaus perutaan, paikka jonossa määräytyy uuden tilauksen pohjalta. Eri mallien saatavuustilannetta voi arvioida verkkokaupan tiedon ja alla olevan taulukon pohjalta

 

 

Tarkottaako esim. pro max 128gt tummanvioletin kohdalla 20% alkuperäisestä jonosta (jollon jonotilanne parantunut 5% todellisuudessa viime viikon 15%:sta) vai 20% jäljellä olevasta jonosta?


Forum|alt.badge.img+3
  • Elisalainen
  • 111 kommenttia
  • 30. syyskuuta 2022
lankaponnari kirjoitti:
OmaYhteisö-tiimi kirjoitti:

Hyvää perjantaipäivää omenainen yhteisö 🍎📱

 

 

Olemme päivittäneet alla olevaan taulukkoon listan laitteista, joissa on heikko saatavuustilanne . Osassa malleista voi luonnollisesti olla se tilanne, että osa ko. päivämäärällä tehdyistä tilauksista on toimitettu. Huomioithan että taulukossa olevat luvut ovat arvioita.

Monen mallin osalta saamme seuraavista eristä jonot täysin purettua, mutta muutaman mallin osalta saatavuustilanne jatkuu haastavana.

Meidän suuntaan on noussut myös kyselyitä, voiko mallia, väriä tai muistikokoa vaihtamalla saada laitteen nopeammin. On hyvä huomioida, että paikka jonossa muodostuu aina sen mukaan, milloin tilaus on käsitelty ja siirtyy toimitusjonoon. Jos tilausta lähdetään vaihtamaan ja aiempi tilaus perutaan, paikka jonossa määräytyy uuden tilauksen pohjalta. Eri mallien saatavuustilannetta voi arvioida verkkokaupan tiedon ja alla olevan taulukon pohjalta

 

 

Tarkottaako esim. pro max 128gt tummanvioletin kohdalla 20% alkuperäisestä jonosta (jollon jonotilanne parantunut 5% todellisuudessa viime viikon 15%:sta) vai 20% jäljellä olevasta jonosta?

Hei, hyvä kysymys :) Tuo 20% on jäljellä olevasta jonosta.


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 30. syyskuuta 2022

Terve. Taulukossa luki, että vanhin toimittamaton tilaus Pro Max 128 gb hopeasta olisi kahdenneltatoista päivältä kun taas oma yhdeksäs päivä 15:15 tehty tilaus ei näy eikä kuulu. Miksi näin?


Forum|alt.badge.img+3
  • Elisalainen
  • 111 kommenttia
  • 30. syyskuuta 2022
Muori93 kirjoitti:

Terve. Taulukossa luki, että vanhin toimittamaton tilaus Pro Max 128 gb hopeasta olisi kahdenneltatoista päivältä kun taas oma yhdeksäs päivä 15:15 tehty tilaus ei näy eikä kuulu. Miksi näin?

Hei, laitatko minulle yksityisviestillä asiakasnumerosi niin katsotaan tilanne :) Yksityisviestiä saat laitettua painamalla nimimerkkiäni.


Osallistu keskusteluun