Häiriöitä Elisa Viihde-palvelussa // Tilanne ratkennut 17.8.2020

  • 14 elokuu 2020
  • 180 kommenttia
  • 10898 katselukerrat

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1580 kommenttia

Elisa Viihde -digiboksilla on vika, joka estää tallenteiden ja suoratoistopalveluiden katsomisen sekä vuokrauksen. Katselu onnistuu normaalisti sovelluksen ja elisaviihde.fi-sivun kautta. Vikaa korjataan parhaillaan :tools:

 

HUOM! Tällä hetkellä emme suosittele palauttamaan digibokseille tehdasasetuksia, sillä tietoomme on tullut, että digiboksit ovat menettäneet internet-yhteyden kokonaan tehdasasetusten palauttamisen myötä.

 

Keräämme ohjeita mm. tallenteiden katsomiseen sovelluksella tähän ohjeeseen :point_down_tone1:

https://elisa.fi/viihde-hairio/

Kurkkaa ohjeesta neuvot ja vinkkaa tarvittaessa myös tutuille :relaxed:

Suvi 3 kuukautta sitten

Kuten @BK_viihde tuossa jo vihjasikin, Elisa Viihde -digiboksin häiriötilanne on nyt selvitetty.

Vian korjaava ohjelmistoversio latautuu digibokseille aamuyöllä (18.8.) automaattisesti.

Digiboksin voit myös päivittää heti irroittamalla virtajohdon hetkeksi. Jos boksi on päivitetty jo aiemmin manuaalisilla toimenpiteillä, ei päivitystä tarvitse tehdä uudelleen.

Pahoittelemme häiriöstä aiheutunutta harmia. 

Katso alkuperäinen viesti

180 kommenttia

Käyttäjätaso 5

Lisäyksenä: tässä kohtaa ei kannata Elisa Viihde digiboksille palauttaa tehdasasetuksia, sillä joillakin käyttäjillä digiboksi on mennyt sen jälkeen tilaan ettei nettiyhteyttä ole voinut muodostaa uudelleen.

 

Käyttäjätaso 2

Ei ole häiriöitä minulla olllu. 

 

Käyttäjätaso 1

Mites tässä nyt korjaan tilanteen, kun palautin tehdasasetukset, ennen kuin tiesin tilanteen olevan elisan päässä?

Käyttäjätaso 1

Sama täällä. Elisan kuuluu korvata tässä tilanteessa asikkailleen aiheutuvat kulut .

Käyttäjätaso 1

Just todettu tilanne. Naapurin boxiin palautettu tehdasasetukset ja tavan kanavat näkyvät. Muuten tiiliskivi. Valikotkin puuttuvat. Hieno homma.

Käyttäjätaso 2

Täällä sama juttu. Eilen alkoi temppuilu Tallenteiden kanssa ja tänään tuli sitten tehtyä tehdasasetusten palautus. Nyt sitten boksi ei saa yhteyttä internettiin (edit: diagnostiikka näyttää kyllä internet-yhteyden tilaksi Yhteydessä).

Miksi tästä ei tiedotettu asiakkaita meilitse tai tekstiviestitse?

Kertoo myös paljon laitteiden toimivuudesta, kun asiakkaat olettavat vian olevan laitteissa ja tekevät  automaattisesti joka ongelmaan tarjottavan tehdasasetusten palautuksen ensitoimeena vikatiedotteiden katsomisen sijaan…

Plussaa siitä, että asiakaspalvelun numerossa sentään oli tiedote viasta, niin ei tarvinnut jonottaa kuullaakseen saman

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki

Aloitusta päivitetty - tsekkaa siitä uusimpia ohjeita :point_up_2_tone3:

Käyttäjätaso 2

Onneksi tuli käytyä täällä ensin - olin juuri harkitsemassa tehdasasetusten palauttamista. Boksi pelkässä IP-kanavien katselussa, joten olis siten mennyt täysin käyttökelvottomaksi.

 

Ehdotan, että Elisa automaattisesti ja oma-aloitteisesti hyvittää toimimattoman ajan kk-maksun asiakkaille. Toivotaan, että aika jää mahdollisimman lyhyeksi.

Käyttäjätaso 7

Ehdotan, että Elisa automaattisesti ja oma-aloitteisesti hyvittää toimimattoman ajan kk-maksun asiakkaille. Toivotaan, että aika jää mahdollisimman lyhyeksi.

Tiedoksi kohta sopimusehdoista.

Hinnanalennus ja vakiohyvitys

Asiakkaalla on oikeus virhettä vastaavaan hinnanalennuksen,
jos virheen korjaaminen tai uusi suoritus ei tule kysymykseen
tai niitä ei suoriteta kohtuullisessa ajassa asiakkaan tekemästä
virheilmoituksesta. Jos viestintäpalvelu on keskeytynyt virheen
vuoksi, asiakkaalla on tietoyhteiskuntakaaressa säädetyn mukaisesti
oikeus vakiohyvitykseen, joka on vähintään 20 euroa
kultakin alkavalta keskeytysviikolta, kuitenkin enintään 160
euroa. Jos asiakkaalle maksetaan vakiohyvitys, hänellä ei ole
oikeutta hinnanalennukseen saman keskeytyksen perusteella.
Oikeutta vakiohyvitykseen ei ole, jos teleyritys osoittaa keskeytyksen
johtuneen sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella
olevasta esteestä, jota sen ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen
huomioon sopimusta tehtäessä ja jonka seurauksia se
ei ole kohtuudella voinut välttää tai voittaa. Tällainen este voi
olla esimerkiksi kolmannen tahon aiheuttama kaapelivika tai
myrskytuho. Tällöin asiakkaalla on kuitenkin oikeus keskeytystä
vastaavaan hinnanalennukseen.

http://elisa.fi/attachment/content/Elisan_yleiset_sopimusehdot_kuluttaja-asiakkaille.pdf
 

Täälläkin eilen alkoi boksi temppuilla, ettei päässyt katsomaan tallenteita. No, häiriöitähän tulee, joten odotettiin. Tänään sama tilanne jatkui, joten katsoin ohjeita Elisan sivuilta, jossa neuvottiin palauttamaan tehdasasetukset.

Tadaa, meillä on tiiliskivi pöydällä. Mikään ei toimi.

 

Nasta jekku, kamut!

Huomasin jo eilen illalla ettei tallenteiden katseleminen toiminut. Onneksi toimi iPadilla joten sain katsottua Emmerdalen ja Salkkarit. Sama juttu nyt tänään. Toivottavasti saavat korjattua pian. Iltapäiväkahvit juodessa on ukon kanssa tapana katsoa tallennettu dekkari.  Voi että sitä on riippuvainen tästäkin...😞 

Käyttäjätaso 1

Nyt näyttäis toimivan YouTube, Amazon Prime ja Netflix. Areena ja tallenteet eivät toimi.

Käyttäjätaso 2

Aloitusta päivitetty - tsekkaa siitä uusimpia ohjeita :point_up_2_tone3:


Eipä niistä ole juuri iloa tv:n katseluun kanavien tullessa vain IPTV:nä.

Jos kaikki kanavat saataisiinkin näkyviin AndroidTV-softaan, niin tuolla boksilla voisi heittää vesilintua.

Käyttäjätaso 1

Toivon todellakin, että tämä on joku boksin ohjelmavirhe. Ilmaiset avoimet ja erillisillä tunnuksilla toimivat suoratoistopalvelut kun eivät saisi olla Elisa Viihde palvelun kanssa mitenkään kytkettynä. Käyttäjä on maksanut ohjelmistokehityksen boksin hinnassa ja Elisa Viihde paketissa, kun se paketti pitää vähintään kerran tilata. Ei televisiovalmistajatkaan peri erikseen mitään maksua suoratoistopalveluiden käyttämisestä, vaikka ovat ohjelmistopohjan niille kehittänyt.

Itse myös palautin tehdasasetukset, kuten sivuilla on neuvottu, ja nyt mikään ei toimi. TODELLAKIN odotan, että Elisalta tulee selkeä ohje, miten tämä korjataan!! 

Käyttäjätaso 2

Nyt näyttäis toimivan YouTube, Amazon Prime ja Netflix. Areena ja tallenteet eivät toimi.


Mulla toimi Youtube ja Amazon Prime jo eilen illalla. Netflixistä en tiedä, kun ei ole tunnuksia.

Sama täällä , palautin tehdasasetukset.. valikot hävisivät yms. On tämä Elisan touhu kyllä surkeeta..

Onko jo arvioitu koska digiboxi vika korjattua. Vkonloppu kaikilla edessä niin tosi harmi jos laitteet eivät toimi? Aika arvio sis?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2

Tästä täytyy tulla automaattinen hyvitys kaikille boksillisen Viihteen tilaajille ilman, että on tehnyt vikailmoitusta.

Vaihtoehtoisesti hyvitys kk-maksusta, pari lippua vuokraamoon tms.

Käyttäjätaso 1

Hoitakaas se VIKA nyt pian pois !  kohta vuorokausi mennyt ton kanssa.  pakko saada tänään kuntoon   ja hyvitys

 

Nyt näyttäis toimivan YouTube, Amazon Prime ja Netflix. Areena ja tallenteet eivät toimi.


Mulla toimi Youtube ja Amazon Prime jo eilen illalla. Netflixistä en tiedä, kun ei ole tunnuksia.

Kyllä Netflix ja Amazon Prime ovat toimineet koko ajan. Koska diagnostiikasta ja IP-kanavien näkymisestä voi päätellä, että IP-yhteys toimii, eikä normaali boottikaan auta, niin ihmettelen, mitä ihmekorjausta ihmiset ovat hakeneet tehdasasetusten palautuksella? Vai käskikö Elisa tehdä niin ja miksi??

Käyttäjätaso 1

Nyt näyttäis toimivan YouTube, Amazon Prime ja Netflix. Areena ja tallenteet eivät toimi.


Mulla toimi Youtube ja Amazon Prime jo eilen illalla. Netflixistä en tiedä, kun ei ole tunnuksia.

Kyllä Netflix ja Amazon Prime ovat toimineet koko ajan. Koska diagnostiikasta ja IP-kanavien näkymisestä voi päätellä, että IP-yhteys toimii, eikä normaali boottikaan auta, niin ihmettelen, mitä ihmekorjausta ihmiset ovat hakeneet tehdasasetusten palautuksella? Vai käskikö Elisa tehdä niin ja miksi??

 

Tehdasasetusten palautus on ollut yleisohjeena _aina_ kun on ongelmia boxin kanssa. Nyt tuo ohje teki boxista tiiliskiven. 

Että terveisiä vaan Elisan suuntaan.

Käyttäjätaso 1

Nyt näyttäis toimivan YouTube, Amazon Prime ja Netflix. Areena ja tallenteet eivät toimi.


Mulla toimi Youtube ja Amazon Prime jo eilen illalla. Netflixistä en tiedä, kun ei ole tunnuksia.

Kyllä Netflix ja Amazon Prime ovat toimineet koko ajan. Koska diagnostiikasta ja IP-kanavien näkymisestä voi päätellä, että IP-yhteys toimii, eikä normaali boottikaan auta, niin ihmettelen, mitä ihmekorjausta ihmiset ovat hakeneet tehdasasetusten palautuksella? Vai käskikö Elisa tehdä niin ja miksi??

Siksi tehdä tehdasasetukset, jos ei Viihde toimi niin kuin pitäisi. Esim. tallenteet eivät tule näkyviin, näyttää vaan hakevan eli ‘jumissa’,  En katsele viihteen kautta netflixiä tms!

Ei kyllä onnistu televisiolla katselu niin kuin annetaan mukavasti ymmärtää, että "Katselu onnistuu normaalisti sovelluksen ja elisaviihde.fi-sivun kautta". Kun menee tv:n internetselaimen kautta sivulle niin ei tv jaksa sivustoa aukaista. Katselu ei myöskään onnistu tv:ssä olevan valmiin sovelluksen kautta. Kuka pimentyy ja vain äänet kuuluu. Joko Elisa osaa sanoa mikä mättää??

Ei kyllä onnistu televisiolla katselu niin kuin annetaan mukavasti ymmärtää, että "Katselu onnistuu normaalisti sovelluksen ja elisaviihde.fi-sivun kautta". Kun menee tv:n internetselaimen kautta sivulle niin ei tv jaksa sivustoa aukaista. Katselu ei myöskään onnistu tv:ssä olevan valmiin sovelluksen kautta. Kuka pimentyy ja vain äänet kuuluu. Joko Elisa osaa sanoa mikä mättää??

 

Laita tietokone kiinni televisioon.

Televisioiden selaimet ovat ominaisuuksiltaan vajavaisia, jos vähänkään monipuolisempaa www-sivua halutaan käyttää.

Osallistu keskusteluun