Häiriöitä Elisa Viihde-palvelussa // Tilanne ratkennut 17.8.2020



Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

180 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki

Nyt olisi hyvä tietää missä se vika oikein on? 

 

Itselläni on kai tuo N7800 boksi ja noista ohjeista jotka 

https://elisa.fi/viihde-hairio/ näkyvät, mainitaan että päivitys auttaisi. Itsellä se varmaan edellyttää ainakin verkkopiuhan liittämistä reitittimen ja boxin välille. Koskaan ei ole Wifi yhteydellä päivitys onnistunut tuolla reitittimellä.

 

Mutta, eihän niin saa tapahtua, että Tallenteet osioon tai Areenaan pääsy estyy sillä , että boxia ei ole päivitetty!

 

Ja mitä siellä oikein tehdään jos vian korjaukseen menee arvioidusti 2 vuorokautta  kokonaisuudessaan?

Minulla on N7950 boksi, enkä saa tuota päivitystä tehtyä tuon ohjeen mukaan. Otin boksin käyttöön kesämökillä mökin langattomassa verkossa, ja olen tällä hetkellä kotona, jossa minulla on käytössä eri verkko.joka kerta kun yritän tehdämtuon päivityksen niin boksi yrittää ladata uutta ohjelmistoa mökin langattoman verkon kautta. Osaisiko joku neuvoa miten päivitys onnistuisi täällä kotiverkossa?

 

https://elisa.fi/viihde-hairio/ näkyvät, mainitaan että päivitys auttaisi. Itsellä se varmaan edellyttää ainakin verkkopiuhan liittämistä reitittimen ja boxin välille. Koskaan ei ole Wifi yhteydellä päivitys onnistunut tuolla reitittimellä.

Kiitos vinkistä, itsellänikään ei lähtenyt päivittämään WiFillä useasta yrityksestä huolimatta. Vasta kun liitin suoraan piuhalla reitittimeen, alkoi päivittää.

En ollut palauttanut tehdasasetuksia, siitä huolimatta päivitys WiFin yli ei näemmä onnistu.

Ja nyt siis kaikki taas ok (N7800).

Boksini on täällä kotona kiinni verkkopiuhalla, mutta boksi yrittää silti ladata ohjelmostipäivitystä mökin langattoman reitittimen kautta.

Elisa Viihde -digiboksilla on vika, joka estää tallenteiden ja suoratoistopalveluiden katsomisen sekä vuokrauksen. Katselu onnistuu normaalisti sovelluksen ja elisaviihde.fi-sivun kautta. Vikaa korjataan parhaillaan :tools:

 

HUOM! Tällä hetkellä emme suosittele palauttamaan digibokseille tehdasasetuksia, sillä tietoomme on tullut, että digiboksit ovat menettäneet internet-yhteyden kokonaan tehdasasetusten palauttamisen myötä.

 

Keräämme ohjeita mm. tallenteiden katsomiseen sovelluksella tähän ohjeeseen :point_down_tone1:

https://elisa.fi/viihde-hairio/

Kurkkaa ohjeesta neuvot ja vinkkaa tarvittaessa myös tutuille :relaxed:

Toimin ohjeiden mukaan ja sain tomimaan. Selkeät ohjeet. Kiitos

Päivitin boksin Elisan häiriösivuilta löytyvän ohjeen ja videon avulla ja nyt toimii taas tallenteet. Joitakin valikoita ei lataudu mutten kaipaa muuta kun tallenteet, hieno homma että näin nopeasti tuli kuntoon.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Niin, itsehän sen kai voisi korjata. :grin: Vaikka Elisan se pitäisi tehdä! Olen kuitenkin jo mummoikäinen ja pelkään tekeväni enemmän haittaa kopeloimalla näitä laitteita. Onkin ihmeen kauan toiminut ongelmitta.  En aio alkaa konttaileen digiboksin kyljessä jne. vaan odotan korjausta.

Ihmeen kauan se kestääkin. Alan kyllästyä näihin kaikkiin laitteisiin, joihin voi tulla vikaa ja kun kotona ei ole sitä peräkammarinpoika-it-neroa, käy liian vaikeaksi. En suostunut päivittämään uuteen 5G-boksiinkaan kun aavistan ongelmia. En vaan jaksa.

Varmaan pikapuoliin luovun koko Viihteestä. Ei se ihan ole hintansa väärti, varsinkin kun muuttaessani menetin edullisemman hinnan. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Ei toimi vieläkään tallenteet,areena, ruutu!

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Ei toimi vieläkään tallenteet,areena, ruutu!

Nyt sain toimimaan päivittämällä ohjeen mukaan!

Käyttäjätaso 2

Ei toimi vieläkään tallenteet,areena, ruutu!

Nyt sain toimimaan päivittämällä ohjeen mukaan!

Torstai-illasta asti ollut poissa pelistä. Olen yrittänyt

päivittää wifin ja ethernetkaapelilla kautta ja aina ilmoittaa että päivitys epäonnistui.

Eikös tää pitäisi hoitaa elisan päästä eikä täällä yrittää räpeltää kuntoon.

 

 

Käyttäjätaso 2

Ei toimi vieläkään tallenteet,areena, ruutu!

Nyt sain toimimaan päivittämällä ohjeen mukaan!

Päivititkö wifillä vai kaapelilla?

Onko havaintoa vaikuttaako häiriö kaapelinetin toimintaan?

Itsellä ollut yhteys poikki eilisestä lähtien. Modeemina Cisco epc3928. Kokeillut nyt kahdella eri modeemilla ja eri pistoikkeista, sekä kaksilla eri johdoilla, myös kahdella eri haaroittimella ja ei vaan nouse linjalle.

Eilen sammutin laitteet kotoa lähtiessä, eikä enää ole yhteys palannut kun uudestaan käynnistin. Modeemi ollut päällä kokoajan kuitenkin. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Ei toimi vieläkään tallenteet,areena, ruutu!

Nyt sain toimimaan päivittämällä ohjeen mukaan!

Päivititkö wifillä vai kaapelilla?

Boxi on kaapelilla kiinni.Boxi on n 7950.

 

Käyttäjätaso 1

Eipä toimi vieläkään. Sanokaapa joku jos tässä itse alkaa itse korjaajaksi ja toimii tuon ohjeen mukaan niin meneekö vaivalla paikoilleen laitetut kanavat taas sikin sokin sen jälkeen tästä "hienosta" laatikosta? Jos menee en todellakaan tee itse mitään vaan odotan. On sen verran ikävää hommaa pariksi tunniksi taas askarrella noita kanavia paikoilleen.

Eipä toimi vieläkään. Sanokaapa joku jos tässä itse alkaa itse korjaajaksi ja toimii tuon ohjeen mukaan niin meneekö vaivalla paikoilleen laitetut kanavat taas sikin sokin sen jälkeen tästä "hienosta" laatikosta? Jos menee en todellakaan tee itse mitään vaan odotan. On sen verran ikävää hommaa pariksi tunniksi taas askarrella noita kanavia paikoilleen.

Ainakin täällä tuon ohjeen mukaan tehtynä järjestetyt kanavat pysyivät ennallaan ja tallenteet alkoivat näkymään.

Boksina N7800. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Onko havaintoa vaikuttaako häiriö kaapelinetin toimintaan?

Itsellä ollut yhteys poikki eilisestä lähtien. Modeemina Cisco epc3928. Kokeillut nyt kahdella eri modeemilla ja eri pistoikkeista, sekä kaksilla eri johdoilla, myös kahdella eri haaroittimella ja ei vaan nouse linjalle.

Eilen sammutin laitteet kotoa lähtiessä, eikä enää ole yhteys palannut kun uudestaan käynnistin. Modeemi ollut päällä kokoajan kuitenkin. 

Tämä päällä oleva häiriötilanne ei vaikuta internet-yhteyksien toimintaan vaan Viihteen tallenteiden ja ohjelmakirjastojen/suoratoistopalveluiden toimintaan.

Toimimattomasta nettiyhteydestä kannattaa tehdä häiriöilmoitus, jos ei itsestään kohta tokene.

Minulla on N7950 boksi, enkä saa tuota päivitystä tehtyä tuon ohjeen mukaan. Otin boksin käyttöön kesämökillä mökin langattomassa verkossa, ja olen tällä hetkellä kotona, jossa minulla on käytössä eri verkko.joka kerta kun yritän tehdämtuon päivityksen niin boksi yrittää ladata uutta ohjelmistoa mökin langattoman verkon kautta. Osaisiko joku neuvoa miten päivitys onnistuisi täällä kotiverkossa?

 

Boksini on täällä kotona kiinni verkkopiuhalla, mutta boksi yrittää silti ladata ohjelmostipäivitystä mökin langattoman reitittimen kautta.

Kun yritän päivittää boksiani tuon ohjeen mukaan niin ruudulle tulee virheilmoitus ”Päivitys epäonnistui. Virhe: X33282: Wifi AP not found (1635)”

Osaisiko joku neuvoa miten saan boksin päivitettyä?

Käyttäjätaso 2

Minulla on N7950 boksi, enkä saa tuota päivitystä tehtyä tuon ohjeen mukaan. Otin boksin käyttöön kesämökillä mökin langattomassa verkossa, ja olen tällä hetkellä kotona, jossa minulla on käytössä eri verkko.joka kerta kun yritän tehdämtuon päivityksen niin boksi yrittää ladata uutta ohjelmistoa mökin langattoman verkon kautta. Osaisiko joku neuvoa miten päivitys onnistuisi täällä kotiverkossa?

 

Boksini on täällä kotona kiinni verkkopiuhalla, mutta boksi yrittää silti ladata ohjelmostipäivitystä mökin langattoman reitittimen kautta.

Kun yritän päivittää boksiani tuon ohjeen mukaan niin ruudulle tulee virheilmoitus ”Päivitys epäonnistui. Virhe: X33282: Wifi AP not found (1635)”

Osaisiko joku neuvoa miten saan boksin päivitettyä?

Sama virheilmoitus täällä. Ihan sama yrittääkö wifillä tai kaapelilla

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Toimiiko boksin verkkoyhteys normaalisti? Eli esim. IP-kanavat pyörivät ja Netflix tai Youtube aukeaa.

Käyttäjätaso 2

Toimiiko boksin verkkoyhteys normaalisti? Eli esim. IP-kanavat pyörivät ja Netflix tai Youtube aukeaa.

Kyllä. 100:n megan valokuitu. 

Käyttäjätaso 1

Näin tämä minulla meni:

  1. Ensin tein ekojen ohjeiden mukaan tehdasasetuksiin palautuksen. Ekassa startissa wifi eikä kaapelinetti kelvannut, joten ohitin sen. Sen jälkeen wifinetti yhdistyi kun sen laitoin asetuksista itse. Palveluihin ei kuitenkaan päässyt ja valikot oli sekaisin.
  1. Uuden ohjeen mukaan (7800-poksi) virtapiuha irti ja reset-nappi pohjaan. Nappi pohjassa virtapiuha kiinni ja poksi aloitti parin sekunnin päästä päivityksen wifin kautta (oli asetettu siis tuossa aikaisemmin).
  1. Asennuksen jälkeen virrat päälle poksiin, Valikot sekaisin.
  1. virtapiuha irti, hetken odotus ja piuha takaisin kiinni. Valikot tuli takaisin ja kaikki tuntuu toimivan niin kuin pitääkin. Tallennukset näkyvät normaalisti.

       -Kähmy

Toimiiko boksin verkkoyhteys normaalisti? Eli esim. IP-kanavat pyörivät ja Netflix tai Youtube aukeaa.

Kyllä, kaikki muu toimii 100 megan valokuidun kautta ihan ok.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Minulla on ollut käytössä kaikki boksimallit SaunaVisiosta alkaen eli siitä on aikaakin jo 13 vuotta eikä ole koskaan tullut häiriöitä tallenteiden katseluun. Eli eihän tämä ole millään tavalla maatamullistava tilanne. Nytkin toimii IP-kanavat ja kaapelikanavat sekä NetFlix.

En edes huomannut että on jotain vikaa ennenkuin luin Elisan lähettämän tekstiviestin tänäaamuna. Heti kokeilin kummallakin boksillani n7800 ja n7950 niin tosiaan tallenteet ja Areena ei toimi.

Eikö siihen Boksin alkukuvaan saisi varoitusta siitä resetoinnin toimimattomuudesta jotta ei tulisi tuhansia bokseja Elisalle vaihtoon turhaan. Se N7700 kyllä jo joutaakin vaihtaa.

Kahteen saman talouden boxiin tein virtapiuha irti, reset nappi alas samalla kun piuha takaisin ja 3 sekuntia pohjassa pidin. Valo vilkkuu ja kestää jonkun aikaa. Kun ei vilku, kake käteen ja tallenteet näkyy.  Huh helpotus

Käyttäjätaso 2

Eipä onnistu. Ootteko tehneet tehdaspalautuksen ensin?