Skip to main content

Häiriöitä Elisa Viihde-palvelussa // Tilanne ratkennut 17.8.2020


Oliko tästä hyötyä?
Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

180 kommenttia

Forum|alt.badge.img+15
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 298 kommenttia
  • 16. elokuuta 2020

Minulla on vanha 7700 boksi joka on ollut eri verkossa kun mihin se alunperin on asennettu ja äsken päivitin sen käyttämällä puhelinta tukiasemana.

 

Varmuuden vuoksi sammutin dlinkin reitittimestä sähköt jonka SSID:tä boksi yritti hakea --> Vaihdoin puhelimeen D-linkin SSID:n ja salasanan → Päivitys heittämällä lävitse.

 

Jos jollain nyt ei tukiasemaa enää ole lainkaan ja salasana on tiedossa...


Sokrates
  • 6402 kommenttia
  • 16. elokuuta 2020
libMU35evGYh6RAV4lsy kirjoitti:

Käsittämätöntä miten vian korjaus kestää näin kauan. lienee hommat ulkoistettu jonnekin vinkuintiaan puolitaitoisille "ammattilaisille".

Näin it ammattilaisena kauhea myötähäpeä.


Aiemmin käsittääkseni noiden Netgemien softakehitys on ulkoistettu “vinkupuolaan”. No voin olla väärässäkin.  :blush:


  • Osallistuja
  • 14 kommenttia
  • 16. elokuuta 2020
kestosippi kirjoitti:
Sabe41 kirjoitti:

Minulla on n7700. Yritin toimia ohjeen mukaan. Kun tulee kohta yhdistetään ethernetillä, digiboksi samuu ja päivitys ei etene. Ehdin tehdä tehdasasetusten palautuksen. Mitä tehdä? 

Luulenpa että päivitys pitää tehdä tikulta jos nettiyhteyttä ei ole. Tuossa pakkopäivityksessä tv-näytöltä käy ilmi että laite hakee päivitystä ensisijaisesti USB-väytästä ja sen jälkeen Ethernetistä.

Entäs jos minulla ei ole mokkulaa? 🙄


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 16. elokuuta 2020

Minulla toimii kun suoritin softan päivityksen versioon ...75 . (elisa priimium + cisco 100M). Kuva on kuitenkin alkanut  satunnaisesti pätkimään. Näyttää joskus n. vajaan sekunnin mustaa ruutua ja jatkaa sitten normaalisti. Onko muilla samoja kokemuksia? 


  • Avulias
  • 48 kommenttia
  • 16. elokuuta 2020

Resetointi auttoi meillä. Boxi toimii nyt moittettomasti. Netgem N7800.


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 16. elokuuta 2020

Terve

Just yritin taas N7800 Boxia päivittää ohjeiden mukaisesti, ei päivity vanha versio pysyy. Yhteys äidillä. Onko tietoa miksei onnistu kaikilla tuo päivitys ?  Tehdaspäivityksiä ei ole tehty.


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 16. elokuuta 2020

Juu yhteys Wifillä ei äidillä. Ennakoiva syöttö päällä.

😬 


  • Keskustelija
  • 7 kommenttia
  • 16. elokuuta 2020
brecker kirjoitti:

Just todettu tilanne. Naapurin boxiin palautettu tehdasasetukset ja tavan kanavat näkyvät. Muuten tiiliskivi. Valikotkin puuttuvat. Hieno homma.

Jep. Sama vika täällä.


  • Avulias
  • 4 kommenttia
  • 16. elokuuta 2020
Jaappaaja kirjoitti:

Terve

Just yritin taas N7800 Boxia päivittää ohjeiden mukaisesti, ei päivity vanha versio pysyy. Yhteys äidillä. Onko tietoa miksei onnistu kaikilla tuo päivitys ?  Tehdaspäivityksiä ei ole tehty.

Sama täällä. Olen päivitellyt N7800-boxia parin päivän ajan ja useampaan kertaan, mutta ei vain päivity. 


  • Osallistuja
  • 14 kommenttia
  • 16. elokuuta 2020

Käykö muille niin että kun päivitätte boksia, se ensin yrittää joku 5 sekuntia yhdistää usb:n kautta ja kun tulee teksti : yhdistetään ethernet niin boksi sammuu ja mitään ei tapahdu sen jälkeen? 


Forum|alt.badge.img+1
  • Avulias
  • 29 kommenttia
  • 16. elokuuta 2020

Uusin versio 7800 boxissa , Lauantaina päivitetty. Toimi hyvin mutta hetki sitten palasi samaan kuin ennen päivitystä. Tallenteet yms . palvelut eivät toimi. Siihen vielä kylkeen tuo uusi mobiiliyhteys joka hukkaa yhteyden lähes päivittäin. Modeemi käynnistettävä uudelleen ja jopa resetoitava että yhteys palaa. 


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 634 kommenttia
  • 16. elokuuta 2020
vesku61 kirjoitti:

Uusin versio 7800 boxissa , Lauantaina päivitetty. Toimi hyvin mutta hetki sitten palasi samaan kuin ennen päivitystä. Tallenteet yms . palvelut eivät toimi. Siihen vielä kylkeen tuo uusi mobiiliyhteys joka hukkaa yhteyden lähes päivittäin. Modeemi käynnistettävä uudelleen ja jopa resetoitava että yhteys palaa. 

Ei ole tullut vastaan vastaavaa tapausta missä ongelma olisi palannut. Onko boksissa edelleen ohjelmistoversio 8.4.03-131?


KooMikko
Forum|alt.badge.img+20
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 1013 kommenttia
  • 16. elokuuta 2020

Mitä vikaa minun boksissani on, kun en ole huomannut  siinä mitään ongelmaa koko viikonloppuna? Ihan joka toimintoa en ole käyttänyt/kokeillut.

Eli kannattaako pakkopäivittää, jos ei ole huoamnnut mitään? Mutta voi olla toki edelleen joku piilossa. Ja päivittääkö ihan uuden firmiksen vai vanhan uudestaan masiinaan?

 

 


DesmondMiles
Forum|alt.badge.img+3
  • Avulias
  • 33 kommenttia
  • 16. elokuuta 2020

7950 boxille kun yritin ohjeiden mukaan hakea päivitystä, se yrittää kirjautua ei olemassa olevaan Elisan mobiiliin (irtisanottu) eikä olemassa olevaan uuteen verkkoon ... 


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 15 kommenttia
  • 16. elokuuta 2020

Miksei päivitystä vain jaeta normaalisti?


Docento
Forum|alt.badge.img+13
  • Oppinut
  • 150 kommenttia
  • 16. elokuuta 2020
raiseraise kirjoitti:

Miksei päivitystä vain jaeta normaalisti?

Ei toimi normaalin kautta. Ei ainakaan minulla kun yritin etsi vain päivitystä eikä mennyt siitä eteenpäin. 


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 16. elokuuta 2020

Voiko ongelma päivityksessä johtua siitä, jos modeemi vaihdettu välillä. Meillä Asus vaihdettiin nopeampaan Telewelliin kun yhteys Wifillä tökki viihteessä. Elisa viihde asennettu edellisen laitteen aikana.  Elisan laite N7800 .


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 634 kommenttia
  • 16. elokuuta 2020

Boksi käyttää edellisen ohjelmistopäivityksen aikaisia verkkoasetuksia tässä pakotetussa päivityksessä. Jos päivityksiä ei ole tullut käyttöönoton jälkeen, niin silloin käytetään käyttöönoton aikaisia asetuksia.


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 16. elokuuta 2020

Mitä pitäisi tehdä jotta päivittyy meidän tapauksessa?


Forum|alt.badge.img+15
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 298 kommenttia
  • 16. elokuuta 2020
KooMikko kirjoitti:

Mitä vikaa minun boksissani on, kun en ole huomannut  siinä mitään ongelmaa koko viikonloppuna? Ihan joka toimintoa en ole käyttänyt/kokeillut.

Eli kannattaako pakkopäivittää, jos ei ole huoamnnut mitään? Mutta voi olla toki edelleen joku piilossa. Ja päivittääkö ihan uuden firmiksen vai vanhan uudestaan masiinaan?

 

 

 

Helpoitenhan tuon oireen huomaa siitä, että aukeaako tallennevalikko siitä punaisesta nauhan kuvasta.


  • Osallistuja
  • 14 kommenttia
  • 16. elokuuta 2020

Uutena ilmiönä ettei boksi yhdistä nettiin jos sen käynnistää kaukosäätimestä... Kohta menee käpy tähän kuraan. 


DesmondMiles
Forum|alt.badge.img+3
  • Avulias
  • 33 kommenttia
  • 16. elokuuta 2020
BK_viihde kirjoitti:

Boksi käyttää edellisen ohjelmistopäivityksen aikaisia verkkoasetuksia tässä pakotetussa päivityksessä. Jos päivityksiä ei ole tullut käyttöönoton jälkeen, niin silloin käytetään käyttöönoton aikaisia asetuksia.

... Jaaha, tästä syystä meidän pikkumusta "preerium" yrittää hakea mobiilia ... Onneksi sentään maksukanavat näkyi eikä missannut Formulaa ...  


DesmondMiles
Forum|alt.badge.img+3
  • Avulias
  • 33 kommenttia
  • 16. elokuuta 2020

... Mitenkäs tulevat tallennukset? ... Jääkö nyt ohjelmia tallentumatta? ... Vaikuttaako niihin? ... Guide ainakaan ei näytä ohjelmia oikein ...


DesmondMiles
Forum|alt.badge.img+3
  • Avulias
  • 33 kommenttia
  • 16. elokuuta 2020

... Elisan asiat on varmaan ihan tukossa, mitähän kautta korvauksia kannattaa hakea varmiten ...


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 16. elokuuta 2020

2kpl N7800 päivitetty ilman mitään ongelmia, kolmas sitten ei ole ollut mitään muuta kuin ongelmaa. Koitin päivitää samassa verkossa kuin toinen noista kahdesta, ei tulosta… koitin jopa samallaa paikallaa, ei onnistu päivitys… No olihan se tehdasasetusten palautus kokeilla, ei olisi kannattanut sillä oli sellaisen huoneen boksi mistä juuri muutama viikko sitten otin antennihodon kokonaan pois sillä käytän vain IP-kanavia.

 

Sanotaanko näin, että tällä hetkellä kaipaisin kyllä kovasti esim USB-tikulla asennettavaa päivitystä, että saisi “oman boxin” pelikuntoon.