Häiriöitä Elisa Viihde-palvelussa // Tilanne ratkennut 17.8.2020



Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

180 kommenttia

Käyttäjätaso 2

Elisalta soitettiin ja käskettiin tehdä tehdasasetukset. Nyt ei enää yhdistä nettiin kaapelin eikä,wifin kautta. Jos sieltä Elisalta saatais tähän vielä korjausehdotus

 

Tosiaan virtapiuha irti, virtanappi pohjaan ennen johdon kiinnittämistä ja pohjassa niin kauan kun alkaa vihreävalo vilkkua. Alkoi YleAreena toimia!!! Jess. Olishan nuo ohjeet voineet tulla Elisalta vaikka tekstiviestiin, jos tämän olisi saanut aiemmin toimimaan.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki

Arvioitu korjausaika: 15.8.2020 klo 20:00

Kyllä kyllä.. kai se pitää sitten manuaalisesti kaikki itse tehdä. Mikä ihme hajosi?

Eipä onnistu. Ootteko tehneet tehdaspalautuksen ensin?

En ole palauttanut tehdasasetuksia, sillä Elisan ohjeen mukaan niin ei tarvitse tehdä

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Kyllä taas on viisainta, etten ainakaan minä  ala säätämään yhtään mitään. Aikoinaan hankin Topfieldin olikohan 5100 -boksin, enkä ikinä päivittänyt sitä. Koska JOS olisin tajunnut, että se pitää jotenkin tietokoneen kautta päivittää, en olisi koko vehjettä hankkinut. No, Topfield toimi muistaakseni reippaasti yli viisi vuotta aloituspäivityksellä.

Käyttäjätaso 1

Eipä onnistu. Ootteko tehneet tehdaspalautuksen ensin?

En ole palauttanut tehdasasetuksia, sillä Elisan ohjeen mukaan niin ei tarvitse tehdä

Kuten tuossa aeimmin kirjoitin, minä tein tehdasasetukset, jonka jälkeen käynnistyksessä ei toiminut netti. Ohitin sen ongelmat ja laitoin myöhemmin netin käsin (wifi). Sen jälkeen tein tuon resetin ja siinä poksi löysi tuon aiemmin asettamani wifin ja latasi sen kautta päivityksen.

Eipä onnistu. Ootteko tehneet tehdaspalautuksen ensin?

En ole palauttanut tehdasasetuksia, sillä Elisan ohjeen mukaan niin ei tarvitse tehdä

Kuten tuossa aeimmin kirjoitin, minä tein tehdasasetukset, jonka jälkeen käynnistyksessä ei toiminut netti. Ohitin sen ongelmat ja laitoin myöhemmin netin käsin (wifi). Sen jälkeen tein tuon resetin ja siinä poksi löysi tuon aiemmin asettamani wifin ja latasi sen kautta päivityksen.

Täytyypä kokeilla kunhan F1 aika-ajot on ajettu

Käyttäjätaso 1

Tällä hetkellä uusien Premium-digiboksien (digiboksin pohjassa lukee N7950) käyttöönotto on estynyt, eli toimenpiteet eivät näihin valitettavasti vielä auta. Etsimme ratkaisua ja ilmoitamme kun sellainen löytyy. Pahoittelemme ongelmaa!

 

Premium 😁

Tästä täytyy tulla automaattinen hyvitys kaikille boksillisen Viihteen tilaajille ilman, että on tehnyt vikailmoitusta.

Vaihtoehtoisesti hyvitys kk-maksusta, pari lippua vuokraamoon tms.


Automaattinen hyvitys kyllä, mutta EI mitään turhanpäiväisiä lippuja vuokraamoon! Jos ostettu palvelu ei pelaa, vähimmäiskorvaus on ilman muuta po. ajalta kk-maksun palautus. Sen päälle tulevat mahdolliset hyvitykset on tietysti järkevää goodwilliä.

 

Olen samaa mieltä tai sitten Elisalla on tuhansia entisiä asiakkaita.

Käyttäjätaso 2

Samaa mieltä. Ei mitään leffalippuja vain hyvitys kuukausimaksuun

@Suvi ja @sakarialanne Kai julkisesti kerrotte hyvityksistä? Itse tulen ainakin irtisanomaan, heti kun on mahdollista.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Jännä juttu.

Tallenteet toimii ainakin N7950 boksilla ElisaViihde-valikon “uusimmat talletukset”-osiosta.

En ole tehnyt mitään korjaustoimia. Tallenteet-valinnasta ei toimi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

N7950-boksilla tallenteita voi tosiaan käyttää useita muitakin reittejä kuin vanhan tallenteet-sovelluksen kautta.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

En malttanut odotella korjausta automaattiseti.

Ohjeen mukaan starttasin päivityksen. Ensiksi painoin kaukosäätimen virtanappia siinä startissa eikä se tietenkään käynnistänyt sitä päivitystä vaan ihan normaalisti tuon boksin.

En ollut huomannutkaan aiemmin että boksissa on virtapainike siinä vasemmassa poskessa. Kun se mulle valkeni niin päivitys alkoi niinkun oli tarkoituskin ja eteni loppuun saakka.

Nyt toimii kaikki niinkun pitääkin.Eikä kadonnut NetFlix-tunnuksetkaan eikä kanavajärjestykseni.

OHJE: https://elisa.fi/viihde-hairio/

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Edellinen viestini koski N7950Premiumboksia. Myös N7800 kakkosboxini päivittyi yhtä helpolla tavalla. Ei mitään vikaa enää!

Nyt olisi vielä N7700 kolmosboksini tuolla caravan-alueen kausipaikalla jota en nyt pysty koklaamaankaan kun en ole siellä :nerd:

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Ohjeessa voisi lukea että boksin kupeessa on se virtanappi jota painetaan. Itse en ollut huomannut sellaista aikaisemmin ollenkaan :thinking:

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Minä olen kyllä joskus jopa resetoinutkin boksin. Nyt en vaan kipeän selänkään takia ala konttailemaan lattialla.  Kyllä ohjelmat on surkeita nyt kun on pakko katsoa sitä, mitä juuri nyt tulee :(

Siis eikö Elisa vaan saa sitä TÄNÄÄNKÄÄN korjattua?? Laittaa vaan asiakkaat töihin!

Telia lähettelee tarjoksiaan...:smile_cat:

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Minä olen kyllä joskus jopa resetoinutkin boksin. Nyt en vaan kipeän selänkään takia ala konttailemaan lattialla.  Kyllä ohjelmat on surkeita nyt kun on pakko katsoa sitä, mitä juuri nyt tulee :(

Siis eikö Elisa vaan saa sitä TÄNÄÄNKÄÄN korjattua?? Laittaa vaan asiakkaat töihin!

Telia lähettelee tarjoksiaan...:smile_cat:

Tuossa ei tartte konttailla ollenkaan. Nyppäät töpselin irti ja samalla kun painat boksin kupeen ainoata painiketta niin tökkäät töpselin kiinni. 3 sekunttia ja laite hoitaa loput.

Luonnollisesti siinä pitää olla toimiva netti jotta se hakee sen uuden firmiksen.

Boksia ei pidä resetoida tällä kertaa! Siitä tulee ehkä ongelmia!

Minulla on n7700. Yritin toimia ohjeen mukaan. Kun tulee kohta yhdistetään ethernetillä, digiboksi samuu ja päivitys ei etene. Ehdin tehdä tehdasasetusten palautuksen. Mitä tehdä? 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Täällä auttoi ohjeiden mukainen päivitys. Boksi N7950

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Minulla on n7700. Yritin toimia ohjeen mukaan. Kun tulee kohta yhdistetään ethernetillä, digiboksi samuu ja päivitys ei etene. Ehdin tehdä tehdasasetusten palautuksen. Mitä tehdä? 

Luulenpa että päivitys pitää tehdä tikulta jos nettiyhteyttä ei ole. Tuossa pakkopäivityksessä tv-näytöltä käy ilmi että laite hakee päivitystä ensisijaisesti USB-väytästä ja sen jälkeen Ethernetistä.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Tänään kävin tytön N7800-boksin pakkopäivittämässä eikä siinä ollut mitään ongelmaa.

Ja tässä tosiaan huomasin näytön teksteistä että laite hakee päivitystä ensiksi USB-väylästä ja siirtyy sitten vasta hakemaan sitä Ethetnet-verkosta.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +5

7800, ei päivitä ainakaan WLANin kautta.

 

Vilkuttaa vuorotellen vihreää ja keltaista noin 5 min ajan, sitten boottaa vanhaan firmikseen.

 

Milloin tulee toimiva OTA-päivitys?

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki

Tässä on nyt se ongelma, että vaikka pakotettua päivitystä suositellaan, niin se ei onnistu meille, joiden boksin on vanha wifi verkkomme “rekisteröinyt”/ominut.

Tarkemmin tästä: https://yhteiso.elisa.fi/elisa-viihde-digiboksit-14/elisaviihteen-vaihtunut-ssid-ohjelmapaeivitys-ei-onnistu-517404

 

Vaikka me yritämme kiinteään verkkoon, jos DSL reititin tai muu sellainen Ethernet, niin päivitystä tehtäessä boksi haluaa vain vanhan Wifi verkon, jota ei siis meilla ole.

 

Ei kannata tehdä mitään tehdasasetuksia tai muita sellaisia joita tietämättömät “gurut” tarjoavat melkein ensimmäiseksi, luulisin. Itsellä boksilla toimii suorat telkkari kanavat ja YouTube. Molemmat voivat havitä jos boksinne koko internet-yhteys katoaa.

 

Nyt on jo niin kauan mennyt, ettei Elisa mielestäni ilman korvauksia meille tästä selviä.

Käyttäjätaso 1

Käsittämätöntä miten vian korjaus kestää näin kauan. lienee hommat ulkoistettu jonnekin vinkuintiaan puolitaitoisille "ammattilaisille".

Näin it ammattilaisena kauhea myötähäpeä.