Häiriöitä Elisa Viihde-palvelussa // Tilanne ratkennut 17.8.2020



Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

180 kommenttia

Voiko ongelma päivityksessä johtua siitä, jos modeemi vaihdettu välillä. Meillä Asus vaihdettiin nopeampaan Telewelliin kun yhteys Wifillä tökki viihteessä. Elisa viihde asennettu edellisen laitteen aikana.  Elisan laite N7800 .

Meillä onnistui päivitys kun kaivoin edellisen vanhan romun  Zyxelin kaapista minne se joutui pätkimisen ja hidastelun takia ja modeemi vaihdettiin Huaweihin. Laitoin vanhan wifin salasanan ja varmuudeksi vielä piuhan kiinni (ei onnistunut piuhalla uudemman Huawein päivitys), kolmannella resetointikerralla lähti päivitys tulemaan vanhan kokoonpanon kanssa. Tätä ennen torstaista asti varmaan toistasataa resetointiyritystä tuolla Huaweilla 😂 Eli voidaanko tästä päätellä ettei päivitys onnistu jos tosiaan WLAN/modeemissa tapahtunut muutoksia Elisan viihdeboksin käyttöönoton jälkeen?

Minulla 7800. Olen yrittänyt perjantaista lähtien tehdä kuten ohjeet sanovat - mutta päivityspalkkia ei ilmeisty. Vihreä-punainen valo vilkkuu 5 min ja sitten boksi käynnistyy vanhalla firmiksellä.

Myöskään manuaalisesti lisäasetuksista ei löydä uutta päivitystä vaan tulee herja “palvelu ei ole juuri nyt käytössä”. 

Eli milloin tämä oikeasti saadaan etänä kuntoon?? Kuka on sössinyt tämän asian tällä tavalla? Ja hyvityksiä pitää hinnassa tulla.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

Voiko ongelma päivityksessä johtua siitä, jos modeemi vaihdettu välillä. Meillä Asus vaihdettiin nopeampaan Telewelliin kun yhteys Wifillä tökki viihteessä. Elisa viihde asennettu edellisen laitteen aikana.  Elisan laite N7800 .

Meillä onnistui päivitys kun kaivoin edellisen vanhan romun  Zyxelin kaapista minne se joutui pätkimisen ja hidastelun takia ja modeemi vaihdettiin Huaweihin. Laitoin vanhan wifin salasanan ja varmuudeksi vielä piuhan kiinni (ei onnistunut piuhalla uudemman Huawein päivitys), kolmannella resetointikerralla lähti päivitys tulemaan vanhan kokoonpanon kanssa. Tätä ennen torstaista asti varmaan toistasataa resetointiyritystä tuolla Huaweilla 😂 Eli voidaanko tästä päätellä ettei päivitys onnistu jos tosiaan WLAN/modeemissa tapahtunut muutoksia Elisan viihdeboksin käyttöönoton jälkeen?

... Jaa, meillä kun 7950 yrittää hakea päivitystä jo edesmenneen Elisa mobiilin kautta niin pitääkö meidän ostaa Elisan 300Mbps liittymä tätä varten??? Siihen kuuluva Huawein boxi on kyllä vielä tallella ... Jos näin on niin voi morjens!!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Voiko ongelma päivityksessä johtua siitä, jos modeemi vaihdettu välillä. Meillä Asus vaihdettiin nopeampaan Telewelliin kun yhteys Wifillä tökki viihteessä. Elisa viihde asennettu edellisen laitteen aikana.  Elisan laite N7800 .

Meillä onnistui päivitys kun kaivoin edellisen vanhan romun  Zyxelin kaapista minne se joutui pätkimisen ja hidastelun takia ja modeemi vaihdettiin Huaweihin. Laitoin vanhan wifin salasanan ja varmuudeksi vielä piuhan kiinni (ei onnistunut piuhalla uudemman Huawein päivitys), kolmannella resetointikerralla lähti päivitys tulemaan vanhan kokoonpanon kanssa. Tätä ennen torstaista asti varmaan toistasataa resetointiyritystä tuolla Huaweilla 😂 Eli voidaanko tästä päätellä ettei päivitys onnistu jos tosiaan WLAN/modeemissa tapahtunut muutoksia Elisan viihdeboksin käyttöönoton jälkeen?

... Jaa, meillä kun 7950 yrittää hakea päivitystä jo edesmenneen Elisa mobiilin kautta niin pitääkö meidän ostaa Elisan 300Mbps liittymä tätä varten??? Siihen kuuluva Huawein boxi on kyllä vielä tallella ... Jos näin on niin voi morjens!!

Voit määrittää nykyään käytössäsi olevaan modeemiin saman langattoman verkon nimen ja salasanan, kuin tuossa Huawein boksissasi on ollut, niin boksi luulee sitä samaksi verkoksi ja päivitys onnistuu. Eli mitään uutta mobiililiittymää ei tietenkään tarvitse ostaa.

Toinen, helpompi vaihtoehto on kytkeä se Huawein modeemi ETH-portista nykyisen reitittimen perään, se kun osaa toimia myös tavallisena reitittimenä, ei pelkästään 4G-modeemina. Olettaen, että kyseessä EI ole mikään ikivanha USB-liitäntäinen Huawein malli.

Minulla 7800. Olen yrittänyt perjantaista lähtien tehdä kuten ohjeet sanovat - mutta päivityspalkkia ei ilmeisty. Vihreä-punainen valo vilkkuu 5 min ja sitten boksi käynnistyy vanhalla firmiksellä.

Myöskään manuaalisesti lisäasetuksista ei löydä uutta päivitystä vaan tulee herja “palvelu ei ole juuri nyt käytössä”. 

Eli milloin tämä oikeasti saadaan etänä kuntoon?? Kuka on sössinyt tämän asian tällä tavalla? Ja hyvityksiä pitää hinnassa tulla.

Kokeilin piuhan kanssa ja lähti pelittämään… eli kaikki nyt kunnossa.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

Voiko ongelma päivityksessä johtua siitä, jos modeemi vaihdettu välillä. Meillä Asus vaihdettiin nopeampaan Telewelliin kun yhteys Wifillä tökki viihteessä. Elisa viihde asennettu edellisen laitteen aikana.  Elisan laite N7800 .

Meillä onnistui päivitys kun kaivoin edellisen vanhan romun  Zyxelin kaapista minne se joutui pätkimisen ja hidastelun takia ja modeemi vaihdettiin Huaweihin. Laitoin vanhan wifin salasanan ja varmuudeksi vielä piuhan kiinni (ei onnistunut piuhalla uudemman Huawein päivitys), kolmannella resetointikerralla lähti päivitys tulemaan vanhan kokoonpanon kanssa. Tätä ennen torstaista asti varmaan toistasataa resetointiyritystä tuolla Huaweilla 😂 Eli voidaanko tästä päätellä ettei päivitys onnistu jos tosiaan WLAN/modeemissa tapahtunut muutoksia Elisan viihdeboksin käyttöönoton jälkeen?

... Jaa, meillä kun 7950 yrittää hakea päivitystä jo edesmenneen Elisa mobiilin kautta niin pitääkö meidän ostaa Elisan 300Mbps liittymä tätä varten??? Siihen kuuluva Huawein boxi on kyllä vielä tallella ... Jos näin on niin voi morjens!!

Voit määrittää nykyään käytössäsi olevaan modeemiin saman langattoman verkon nimen ja salasanan, kuin tuossa Huawein boksissasi on ollut, niin boksi luulee sitä samaksi verkoksi ja päivitys onnistuu. Eli mitään uutta mobiililiittymää ei tietenkään tarvitse ostaa.

Toinen, helpompi vaihtoehto on kytkeä se Huawein modeemi ETH-portista nykyisen reitittimen perään, se kun osaa toimia myös tavallisena reitittimenä, ei pelkästään 4G-modeemina. Olettaen, että kyseessä EI ole mikään ikivanha USB-liitäntäinen Huawein malli.

Boxi on B715 eli ei vanha MUTTA ei ole maksavan asiakkaan tehtävä alkaa kikkailemaan laitteistolla vaan korjauksen PITÄÄ tulla operaattorin puolelta ja täysin veloituksetta!!

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

Minulla 7800. Olen yrittänyt perjantaista lähtien tehdä kuten ohjeet sanovat - mutta päivityspalkkia ei ilmeisty. Vihreä-punainen valo vilkkuu 5 min ja sitten boksi käynnistyy vanhalla firmiksellä.

Myöskään manuaalisesti lisäasetuksista ei löydä uutta päivitystä vaan tulee herja “palvelu ei ole juuri nyt käytössä”. 

Eli milloin tämä oikeasti saadaan etänä kuntoon?? Kuka on sössinyt tämän asian tällä tavalla? Ja hyvityksiä pitää hinnassa tulla.

Kokeilin piuhan kanssa ja lähti pelittämään… eli kaikki nyt kunnossa.

... Kokeilin piuhalla, nyt tuli ilmoitus et yrittää USB:n kautta jonka jälkeen yritti taas mobiilin kautta ... Junalautoja saatavana perkiön asemalta!! 

Täällä N7800 softaversio 126. Useampi kokeilu tehty sekä langallisena että langattomana, mutta softa ei päivity. Aivan käsittämätöntä touhua Elisalta, vika päällä kohta 4 vrk. Mielenkiinnolla odotan miten kaiken tämän jälkeen Elisa tulee tätä selittelemään ja ennen kaikkea korvaamaan. Luultavasti ei mitenkään jos yhtiön linja pitää. Kun ottaa huomioon Elisan aggressiivisen markkinoinnin tai suorastaan pakkosyötön viime vuosina ja sitten kyvyttömyyden/haluttomuuden hoitaa vikatilanteet, katkaisen sopimuksen heti kun siitä irti pääsen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Nyt pitäisi päivitysten taas rullata normaalisti. Virallinen tieto tästä on tulossa myöhemmin tänään, mutta mielelläni kuulisimme palstalaisten kokemuksia.

Itse sain päivitettyä ihan normaalisti useita bokseja äsken.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki

Päivittyi minulla täällä. Tuntuu toimivan eli normaalit tallenteet ja yle areena joita käytän.

 

Nyt vain odotan miten Elisa ottaa meihin yhteyttä korvausten muodossa.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

Nyt pitäisi päivitysten taas rullata normaalisti. Virallinen tieto tästä on tulossa myöhemmin tänään, mutta mielelläni kuulisimme palstalaisten kokemuksia.

Itse sain päivitettyä ihan normaalisti useita bokseja äsken.

... Pitäisi ... Siinä sana joka täytyisi poistaa suomenkielen sanastosta ...

Nyt pitäisi päivitysten taas rullata normaalisti. Virallinen tieto tästä on tulossa myöhemmin tänään, mutta mielelläni kuulisimme palstalaisten kokemuksia.

Itse sain päivitettyä ihan normaalisti useita bokseja äsken.

 

Mä en uskalla päivittä/käyttää n7800 boskia jos se vaikka menee verkon painoksi. Mulla on vielä muutama kk sopparia jäljellä, mutta lähettäisin boksin takaisin jo.

Nyt pitäisi päivitysten taas rullata normaalisti. Virallinen tieto tästä on tulossa myöhemmin tänään, mutta mielelläni kuulisimme palstalaisten kokemuksia.

Itse sain päivitettyä ihan normaalisti useita bokseja äsken.

No eipä toimi VIELÄKÄÄN!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Kerrotko tarkemmin mitä toimenpiteitä teit? Otitko virtajohdon hetkeksi irti vai valitsitko valikosta “Tarkista ohjelmistopäivitys”? 

2h sitten onnistui päivitys vanhan, huhti-toukokuussa vaihdetun, modeemin avulla (onneksi ei oltu viety vielä pois!), ja tietenkin palstalta tosiaan löytyi tieto tästä verkon nimestä riippuvuudesta. Itse olisin selvinnyt varmaan tavalliseen päivitykseen asti, mutta flunssaisen lapsen viihdykkeeksi piti tehdä etuajassa. Käsittämättömän pitkä katkos kyllä. Kiitos elisalaisille, jotka ovat varmasti kovasti tehneet töitä korjaamiseksi, mutta kyllä kiinnostaa kovasti, mikä tälle kaikelle oli/on syynä 🤔🤓

Nyt onnistui N7800-boxin päivitys. Olin jo kokeillut langalla ja ilman lankaa, mutta tämä meni kyllä ihan wifillä. Ensin tuntui, että vielä(kään) ei tapahdu mitään, mutta hetken eli vajaan minuutin päästä se teki itseboottauksen ja latasi päivityksen 131. Nyt tuntuisi toimivan.

Kunniamerkki +1

Uusin versio 7800 boxissa , Lauantaina päivitetty. Toimi hyvin mutta hetki sitten palasi samaan kuin ennen päivitystä. Tallenteet yms . palvelut eivät toimi. Siihen vielä kylkeen tuo uusi mobiiliyhteys joka hukkaa yhteyden lähes päivittäin. Modeemi käynnistettävä uudelleen ja jopa resetoitava että yhteys palaa. 

Ei ole tullut vastaan vastaavaa tapausta missä ongelma olisi palannut. Onko boksissa edelleen ohjelmistoversio 8.4.03-131?

Vika olikin tuo Mobiiliyhteys joka katkeaa kesken katselun tai muuten vaan. Esim tänään kahdesti yhteys katkennut.  Modeemin resetointi palauttaa yhteyden mutta sen lisäksi pitää boxin virtajohto käyttää irti. Vaikuttaa siltä ettei Elisan mobiiliyhteys toimi meillä, kokeiltiin Hybridimodeemeitakin kunnes todettiin ettei toimi. Niissäkin juuri tuo mobiili oli se ongelma. Varminta olisi kai laittaa koko paketti virtakytkimen taakse, virrat poikki aina kun ei katso. Helpompaa kuin irroitelle johtoja joka välissä. 

Käyttäjätaso 2

Itse sain pakkopäivityksellä 7800 päivitettyä 132 versioon. Normaali päivityksen haku ei päivitystä tarjonnut. Päivityksen myötä tallennukset ja ohjelmakirjastot taas toimivat.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Kuten @BK_viihde tuossa jo vihjasikin, Elisa Viihde -digiboksin häiriötilanne on nyt selvitetty.

Vian korjaava ohjelmistoversio latautuu digibokseille aamuyöllä (18.8.) automaattisesti.

Digiboksin voit myös päivittää heti irroittamalla virtajohdon hetkeksi. Jos boksi on päivitetty jo aiemmin manuaalisilla toimenpiteillä, ei päivitystä tarvitse tehdä uudelleen.

Pahoittelemme häiriöstä aiheutunutta harmia. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

@Suvi ja @sakarialanne Kai julkisesti kerrotte hyvityksistä? Itse tulen ainakin irtisanomaan, heti kun on mahdollista.

Tämä vikatilanne oli tosiaan hyvin poikkeuksellinen ja kestoltaan myös harmillisen pitkä.

Pahoittelemme suuresti sen aiheuttamaa mielipahaa ja harmia. Onneksi sentään monet palvelun osat olivat käytettävissä koko viikonlopun yli - ja perjantaina toiminnallisuudet pystyi jo palauttamaan pienellä toimenpiteellä - joten ihan ilman viihdettä ei tarvinnut viikonloppua viettää.

Hyvitysten osalta tulemme katsomaan tilannetta tapauskohtaisesti. 

Käyttäjätaso 1

@Suvi ja @sakarialanne Kai julkisesti kerrotte hyvityksistä? Itse tulen ainakin irtisanomaan, heti kun on mahdollista.

Tämä vikatilanne oli tosiaan hyvin poikkeuksellinen ja kestoltaan myös harmillisen pitkä.

Pahoittelemme suuresti sen aiheuttamaa mielipahaa ja harmia. Onneksi sentään monet palvelun osat olivat käytettävissä koko viikonlopun yli - ja perjantaina toiminnallisuudet pystyi jo palauttamaan pienellä toimenpiteellä - joten ihan ilman viihdettä ei tarvinnut viikonloppua viettää.

Hyvitysten osalta tulemme katsomaan tilannetta tapauskohtaisesti. 

Jotenkin arvasin vaikka eikös tämä kaikkia viihteen käyttäjiä koskenut? Ei se että palvelu tökki monta päivää vaan että kaupanpäälle piti vielä itse alkaa kikkamieheksi säätämään.

Kunniamerkki +1

Liittyykö tähän samaan vikaan kun tulee ruutuun ilmoituksia, -yhteysvirhe kokeile myöhemmin uudestaanm / yhteys katkaistu  / yhdistetty lähiverkkoon. Tallennetta katsoessa , ääni jää kuulumaan ruutu mustenee, Sitten palaa tallenne valikkoon ääni kuuluu edelleen, aloita katsominen uudestaa kuva tulee ja  ääni kahtena. Tunnin aikana 4 toistui kertaa , modeemi oli koko ajan verkkoyhteydessä boxin yhteys katkoi.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

@Suvi ja @sakarialanne Kai julkisesti kerrotte hyvityksistä? Itse tulen ainakin irtisanomaan, heti kun on mahdollista.

Tämä vikatilanne oli tosiaan hyvin poikkeuksellinen ja kestoltaan myös harmillisen pitkä.

Pahoittelemme suuresti sen aiheuttamaa mielipahaa ja harmia. Onneksi sentään monet palvelun osat olivat käytettävissä koko viikonlopun yli - ja perjantaina toiminnallisuudet pystyi jo palauttamaan pienellä toimenpiteellä - joten ihan ilman viihdettä ei tarvinnut viikonloppua viettää.

Hyvitysten osalta tulemme katsomaan tilannetta tapauskohtaisesti. 

Jotenkin arvasin vaikka eikös tämä kaikkia viihteen käyttäjiä koskenut? Ei se että palvelu tökki monta päivää vaan että kaupanpäälle piti vielä itse alkaa kikkamieheksi säätämään.

… Eli heitetään kolikko! ...

HYi hitsi ! Televisio ei toimi Elisa Viihteen kautta ! Pätkii eikä kuva liiku, eikä tule puhetta.

Olen irrottanut Digiboksin johdon ainakin kymmenen kertaa. Tämä on aika surkeaa nyr Elisalta. !!!

Mitä tehdään ???? 

Nyt N7950 boksin päivitys onnistui ja kaikki toimii taas niinkuin pitää. Ikävää, että vian korjaus kesti näin pitkään.