Skip to main content
ETUOHJELMA

Uusi Elisa Etuohjelma on täällä!

  • 10 September 2024
  • 99 kommenttia
  • 5583 katselukerrat
Uusi Elisa Etuohjelma on täällä!
Oliko tästä hyötyä?
Näytä ensimmäinen kirjoitus

Forum|alt.badge.img+12
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 14. syyskuuta 2024

Minusta tämä uusi Etuohjelma on oikein hyvä😊 Toki saisi olla enemmän puhelin- ja mobiililaajakaista liittymistä etuja niin, että S-ryhmän Bonus kuitenkin säilyisi niillä liittymillä joilla se on tällä hetkellä.

 

Itse olen Platina-tasolla, mutta en tiedä laskeeko se, kun irtisanoin Pilvilinnan ja Elisa Viihde Tupla boxin päättymään syyskuun loppuun.


  • 14. syyskuuta 2024

29 vuotta puhelinliittymäasiakkaana ja reilu parikymmentä vuotta nettiliittymäasiakkaana tuottaa vain hopeatason ja oikeuden osallistua muutamaan arvontaan. Kirjaakin käytin koko sen eliniän, mutta siitä ei ilmeisesti pisteitä heru.

Mistä lie tempaistu asiakkuuden aluksi vuosi 2015? Omaehtoisia muutoksia en liittymiini ole tehnyt; kaikki muutokset ovat olleet lähtöisin Radiolinjalta tai Elisalta.


Forum|alt.badge.img+5
  • Mentor
  • 15. syyskuuta 2024

OmaElisan mukaan asiakkuuteni alkoi 1/2010 mikä on pötyä. Hankin lankapuhelin liittymän Riihimäen Puhelimelta joskus 1993 ja minulla oli ADSL-liittymä kauan ennen kuin Elisa osti osake-enemmistön (90%) 2001. Lopullinen fuusio 2004. ADSL muuttui Saunalahdeksi jo varhaiheessa vaiheessa noissa ostokuvioissa. Vaihdoin Elisan kaapelimodeemiliittymään kun sellainen tuli saataville ja se on ollut laajakaistaliittymäni jatkuvasti siitä lähtien. Vain 180 pistettä 82,39€ laskutuksella.

 


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+14
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 16. syyskuuta 2024

Käytännössä siis tuo aika lasketaan siten, kun on ollut kuukausilaskuttuvia palveluita yhtäjaksoisesti voimassa eikä ole ollut tilannetta, ettei olisi voimassa olevia laskuttuvia palveluita. Ei siis väliä onko samalla asiakasnumerolla. 😊


  • 17. syyskuuta 2024

Käytännössä ei näytä kuitenkaan näytä menevän niin...


roopeg
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+19
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 17. syyskuuta 2024

Korostan vielä kertaalleen tässä ketjussakin jo aiemmin mainittua asiaa - Etuohjelman tasoihin ei vaikuta 11 vuotta pidempi asiakkuus, vaan tuolla 11 vuodella saa asiakkuuden kestosta jo täydet pisteet. Uskon, ettei myöskään olisi järkevää pitää tallessa yli 20 tai jopa 30 vuoden takaisia asiakkuuteen liittyviä tietoja.


Claudius
  • 17. syyskuuta 2024

Ymmärtääkseni sopimukset tulee säilyttää koko niiden voimassaolon ajan. Joku moderaattori taisi todeta, että sopimus ei perustu sopimuksen numeroon vaan sen tekijään eli tässäkin tapauksessa jatkuvan sopimuksen tiedot pitäisi olla tallessa.

Kirjanpitolaki taas edellyttää tietojen säilyttämistä aineistolajista riippuen 6-10 vuotta.

Mihin mahtaa perustua Elisan etuohjelmassa määritelty 11 vuotta?


error404
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 17. syyskuuta 2024
Claudius kirjoitti:

 

Mihin mahtaa perustua Elisan etuohjelmassa määritelty 11 vuotta?

 

Se nyt määritetty maksimiksi, ja tällä hetkellä mennään semmoisella 👍 Näkisin itse henkilökohtaisesti, että asiakasnäkökulmastahan tuo lyhyempi vuosimäärähän on parempi kuin vielä tuosta pidempi, kun jo lyhyemmällä saa täydet pisteet 😊


Sokrates
  • 17. syyskuuta 2024
error404 kirjoitti:
Claudius kirjoitti:

 

Mihin mahtaa perustua Elisan etuohjelmassa määritelty 11 vuotta?

 

Se nyt määritetty maksimiksi, ja tällä hetkellä mennään semmoisella 👍 Näkisin itse henkilökohtaisesti, että asiakasnäkökulmastahan tuo lyhyempi vuosimäärähän on parempi kuin vielä tuosta pidempi, kun jo lyhyemmällä saa täydet pisteet 😊

Hmmmm…

Eihän siitä lyhyemmän ajan asiakkaina olleille mitään haittaa ole , vaan vuosikymmeniä asiakkaana olleille.

Pitäisi varmaan perustaa superhyperplatina-luokka yli 11 vuotta asiakkkaina olleille. No ei ne Elisan myyntimerkonomit osaa ajatella kuin kvartaalin tai kaksi eteenpäin.


Claudius
  • 17. syyskuuta 2024
error404 kirjoitti:
Claudius kirjoitti:

 

Mihin mahtaa perustua Elisan etuohjelmassa määritelty 11 vuotta?

 

Se nyt määritetty maksimiksi, ja tällä hetkellä mennään semmoisella 👍 Näkisin itse henkilökohtaisesti, että asiakasnäkökulmastahan tuo lyhyempi vuosimäärähän on parempi kuin vielä tuosta pidempi, kun jo lyhyemmällä saa täydet pisteet 😊

Elisa ei tippaakaan välitä todellisista pitkäaikaisista asiakkaista? Toki sehän ei ole yllätys, koska heille ei useinkaan onnistuta myymään niitä superhyper-nopeusliittymiä eikä kaikenkattavia kanavapaketteja. He eivät ole niitä yli satasen kuukausilaskutettavia, jotka ovat markkinointikohteita ja joita operaattorit kilvan hamuavat.

Todella pitkäaikaisasiakkaat alkavat ikääntyä ja koska heille ei muuttuneessa elämäntilanteessa Elisalla ole mitään tarjottavaa - monikaan ei perusta jostain Etuohjelmasta. He hakevat tarpeen mukaiset palvelut kilpailijoilta, joilla niitä vielä saattaa olla.  Toki kaikki kolme ovat nykyään ilman kilpailua samaa massaa samoine palveluineen ja hintoineen.


  • 17. syyskuuta 2024

Huomioitaisiin edes se 11 vuotta. 29 vuodesta mulla huomioidaan jollakin oudolla logiikalla vain 9, vaikka mitään omaehtoisia muutoksia en tuona aikana ole asiakkuuteen tehnyt.


Joo, vähän selvittelin ja s-bonusta ei enää uusista liittymistä saa, vaikka s mainostaa Elisaa bonuskumppanina.

 

Oma liittymäni jolla sellaista vielä tulee, on vanha ja kallis. Kaikilla kilpailijoillakin on nopeampia halvemmalla. Yli 35 maksava liittymä tuottaa 30 euron bonusoston kuukaudessa mikä ei lopulta paljoa merkitse. Näin ollen operaattorin vaihto tulee olemaan todennäköinen ratkaisu.

 

Valitettavasti tämä kaikki selvisi vasta kun aloin oikeasti tutkimaan mistä tässä etuohjelmassa on kyse. Johtopäätös oli selvä, maksan liikaa eikä elisa ei välitä muusta kuin voitosta.


  • Keskustelija
  • 21. syyskuuta 2024

Kyllä Elisa pitää huolen vanhoista, pitkäaikaisista asiakkaistaan. Kilpailutin oman ja poitsun liittymän. Elisa laittoi yhden, todella onnettoman vastatarjouksen, odottelin seuraavaa tarjousta. Perjantaina piti liittymien siirtyä Dna:lle. Olin jättänyt soittopyynnön Elisalle, kun ei toista tarjousta tullut. Kävin torstaina jopa Elisan ständillä Kaaressa. Elisan jäbä totesi: ”kyllä sun kannattaa siirtyä denarille”😳 Yritin vielä pe-aamuna soittaa Elisan aspaan, mutta luovutin 55min jälkeen. Ja nyt sitten ollaan Dna:n asiakkaita puh.liittymien suhteen. Tänään lauantaina tuli sitten soitto Elisalta, kerroin että olet myöhässä. Pitää varmaan siirtää muutkin palvelut kilpailijalle. Tämä etuohjelma on yksi suuri vitsi…..


Forum|alt.badge.img+2
  • Avulias
  • 23. syyskuuta 2024

On kyllä surkea ilmestys tämä etuohjelma.

Laskennallinen 11 vuoden asiakkuus + 38,90e/kk maksava liittymä oikeuttaa surkeimmalle tasolle, eli Hopea. Samaan pääsee uus asiakas millä vain tilauksella. Oikein kannustava tapaus siis.


  • Keskustelija
  • 26. syyskuuta 2024

Onko tämä etuohjelma joku vitsi??? Liityin etuohjelmaan ja pisteitä 110 hopea tasolla,  "miten tasopisteet lasketaan" napin takaa paljastuu että olen ollut asiakkaana 3/2009 lähtien eli kohta 16 vuotta. 

Sitten "lue lisää etuohjelmasta" sivulla annetaan esimerkkinä platina tasolla Anni joka ollut asiakkaana 10 vuotta.

Millä logiikalla 16 vuoden asiakkuus on nyt surkeimmalla tasolla??! Huhhuh. Noh eli jatkan vielä 32 vuotta asiakkaana ja pääsen platina tasolle, moneenkohan arvontaan sitten pääsen osallistumaan. Kyllä jännittää jo valmiiksi!!


  • 27. syyskuuta 2024
kokisukko kirjoitti:

Noh eli jatkan vielä 32 vuotta asiakkaana ja pääsen platina tasolle, moneenkohan arvontaan sitten pääsen osallistumaan. Kyllä jännittää jo valmiiksi!!

Ja siihen mennessä Elisa on tehnyt tästäkin maksullisen palvelun 😉


error404
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 27. syyskuuta 2024
kokisukko kirjoitti:

Onko tämä etuohjelma joku vitsi??? Liityin etuohjelmaan ja pisteitä 110 hopea tasolla,  "miten tasopisteet lasketaan" napin takaa paljastuu että olen ollut asiakkaana 3/2009 lähtien eli kohta 16 vuotta. 

Sitten "lue lisää etuohjelmasta" sivulla annetaan esimerkkinä platina tasolla Anni joka ollut asiakkaana 10 vuotta.

Millä logiikalla 16 vuoden asiakkuus on nyt surkeimmalla tasolla??! Huhhuh. Noh eli jatkan vielä 32 vuotta asiakkaana ja pääsen platina tasolle, moneenkohan arvontaan sitten pääsen osallistumaan. Kyllä jännittää jo valmiiksi!!



Etuohjelman tasoon vaikuttaa asiakkuuden keston lisäksi myös kuukausilaskutus. Täältä löytyy tarkemmin miten kestosta ja laskutuksesta kertyy tasopisteitä. Asiakkuuden keston osalta jo 11 vuodella saa täydet tasopisteet. 


Forum|alt.badge.img+2
  • Avulias
  • 27. syyskuuta 2024
error404 kirjoitti:
kokisukko kirjoitti:

Onko tämä etuohjelma joku vitsi??? Liityin etuohjelmaan ja pisteitä 110 hopea tasolla,  "miten tasopisteet lasketaan" napin takaa paljastuu että olen ollut asiakkaana 3/2009 lähtien eli kohta 16 vuotta. 

Sitten "lue lisää etuohjelmasta" sivulla annetaan esimerkkinä platina tasolla Anni joka ollut asiakkaana 10 vuotta.

Millä logiikalla 16 vuoden asiakkuus on nyt surkeimmalla tasolla??! Huhhuh. Noh eli jatkan vielä 32 vuotta asiakkaana ja pääsen platina tasolle, moneenkohan arvontaan sitten pääsen osallistumaan. Kyllä jännittää jo valmiiksi!!



Etuohjelman tasoon vaikuttaa asiakkuuden keston lisäksi myös kuukausilaskutus. Täältä löytyy tarkemmin miten kestosta ja laskutuksesta kertyy tasopisteitä. Asiakkuuden keston osalta jo 11 vuodella saa täydet tasopisteet. 

Mitä niillä täysillä pisteillä tekee, jos niillä ei saa vielä yhtään mitään? Jos kaikki laskettaisiin, niin 15v asiakkuudelläa pääsisi suoraan kultatasolle, joten vähän erikoinen tyyli puhua että tuosta alennetusta "täysistä pisteistä" olisi jotain etua asiakkaalle.

Seuraavalle tasolle vaaditaan siis yli 11 vuoden asiakkuus ja jatkuva yli 40e/kk laskutus. Ihan järjetön idea. Ja koska ikäpisteet ei kerry jatkossakaan ilmeisesti yli tuon 11 vuoden? Vaaditaan aina tuo minimissään 40e/kk laskutus, jos haluaa päästä seuraavalle turhalle tasolle...


Forum|alt.badge.img+9
  • Älyniekka
  • 27. syyskuuta 2024

Olis hyvä että kerrottas jotain konreettisia  hyötyjä  etuohjelmaan liittymisestä  mitä en löytäny 

 meinaan usein  laite tarjoukset ja liittymä tarjoukset  löytää kyllä  helposti  samalla tai halvemmalla hinnalla  jos  viitsii vähän ettiä  

luulen vaan et etuohjelmasta hyötyy eniten  elisa  ja sen yhteistyökumppanit  kun saa asiakkaat tiedot  mainostusta varten .


error404
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 27. syyskuuta 2024

Loppujen lopuksi hyödyn jokainen kokee henkilökohtaisesti, ja Etuohjelmaan liittyminen onkin vapaaehtoista. Harmillista tietty kuulla, että tällä hetkellä eduista ei löydy mitään itselle sopivaa ja mieleistä 😕 Kannattaa kuitenkin muistaa, että vaikka tällä hetkellä eduista ei löydy itselle mieluista, niin edut tulee vaihtumaan ja myöhemmin sieltä sitten voikin löytyä jokin itselle hyödyllinen etu! 😊 Etuohjelmaa tullaan myös kehittämään, eli tämä ei ole ns. valmis paketti ja tällä jatkettaisiin hamaan tappiin asti. 


  • Tulokas
  • 28. syyskuuta 2024

Ööh oon ollu 13 vuotta asiakkaana (sitä ennen varmaan vanhempien nimissä ollu liittymät) ja oon alimmalla tasolla. :( Pitäis maksaa siis lisää et sais ostaa ennen muita alennuskorin tuotteita. Aika masentava etuohjelma.


Forum|alt.badge.img+5
  • Oppinut
  • 28. syyskuuta 2024

Melkein yhtä hyvä etuohjelma kuin entisen työnantajan henkilökunta-alennukset: samat laitteet sai parinsadan metrin päästä kivijalkaliikkeestä normaalihinnalla noin pari sataa euroa halvemmalla eikä tarvinnut edes odottaa kahta viikkoa...


Ladymummo
Forum|alt.badge.img+4
  • Vakiokalustoa
  • 1. lokakuuta 2024

Ihan jo periaatteesta täysin väärin, että vaikka olisi uskollista jäsenyyttä katkeamattomasti takana vuosikymmeniä - niistä ei huomioida kuin murto-osa ! Se tuntuu lisäksi erityisen pahalle ja asiakkaiden aliarvostamiselle, kun pitkä ( asiakkaan puolelta täysin katkeamaton ) asiakkuus johtaa uudessa etuohjelmassa vain alimmalle perustasolle !!! Se nyt vaan on väärin !!!

 

Olen itse tullut HPY:n lankapuhelin asiakkaaksi 1987 tai 1988 ja 2003 hankin myös Radiolinjan Kolumbus matkapuhelinliittymän. Nämä olivat ensin molemmat käytössä ja sitten lankapuhelin päivittyi netin kautta toimivaksi ja muutaman vuoden jälkeen käyttöön jäi vain kännykkäliittymä. Asiakkuus ei ole kertaakaan katkennut.

Radiolinjan Kolumbus vaihtui Elisan aloitteesta liittymäksi K1. Sama liittymä on vuosien myötä, Elisan aloitteesta, päivittynyt hieman ja tietenkin samalla aina myös kallistunut.  Itse EN ole koskaan tätä Elisan liittymää toiseksi vaihtanut, eikä siis puhelinosake /puhelinliittymä ole ollut koskaan katkolla tai muualla, vaan tauotta Elisalla.

Etuohjelma väittää, että asiakkuuteni olisi alkanut muka vasta 2016. Törkeää!

Mihin perustuu moinen tuulesta temmattu vuosi ???

Jos lankapuhelin aikaa ei hyväksytä, niin matkapuhelin on kuitenkin ollut sama tauotta vuodesta 2003. Liittymätyyppiä tai asiakkuutta EI ole kertaakaan minun aloitteestani muutettu!

Jos Elisa ITSE muuttaa omia liittymiään, eihän se ole minun tahtoni, enkä minä ole siihen voinut vaikuttaa. Kyllä pitää hyväksyä sen mukaan kauanko asiakas on itse ollut asiakkuuttaan ja/tai liittymiään muuttamatta!

 

 


Forum|alt.badge.img+7
  • Valmentaja
  • 2. lokakuuta 2024
ilponen kirjoitti:
Sokrates kirjoitti:

Kilpailjalla saa alennusta maksuista ilman , että pitää ostaa jotakin uutta.

Meillä on myös etuja asiakkaille jotka eivät ole osana Elisa Etuohjelmaa, mm. laitteista on monesti saatavilla joku asiakasetuhinta. Myös liittymiin ym. palveluihin on monesti mahdollista saada etuhinta ilman että pitäisi ostaa mitään uutta samalla. Etuhintoja kannattaa aina tiedustella meidän asiakaspalvelusta. 😊 Elisa Etuohjelmassa mukana oleminenhan ei maksa mitään. 👍

Yleensä vielä parempi tarjous tosiaan tullut kun vaihtaa liittymää kilpailijalle tai jostain kodinkoneliikkeessä tuotteita / lahjakorttia kaupanpäälle


Forum|alt.badge.img+10
  • Älyniekka
  • 2. lokakuuta 2024

Minä olen ostanut ensimmäisen kännykkäliittymäni (Radiolinja) vuonna 1997 ja ElisaViihteen asiakkaaksi olen tullut vuonna 2009, mistä vuodesta asiakkuuteni merkitään alkaneeksi. Tämähän on väärin. Miksi vuosi ei ole 1997? En ole koskaan vaihtanut kännykkäoperaattoriani. Pitäisi tämänkin  merkitä jotakin.


Osallistu keskusteluun