Skip to main content

PS5-konsolin virallinen lanseerauspäivä on 19.11.2020 :gem: 

Viimeisin erämyynti:

  • PS5 Standard ja Digital -konsolien rajoitettu erä tuli tilattavaksi Elisan myymälöihin ja Palvelupuoteihin 30.9.2022. Kyseessä on rajoitettu erä ja tilauksia ei oteta enää vastaan, kun se on myyty. 
  • Tarkempia tietoja erästä löydät tästä kommentista

 

Ajankohtainen saatavuus- ja toimitustilanne:point_down:

 

Minkälainen saatavuustilanne PlayStation 5-konsoleissa on? :thought_balloon:

  • Saatavuustilanne jatkuu edelleen haastavana ja tällä hetkellä konsoleita tulee tilattavaksi sitä mukaan, kun eriä meille saapuu. Erien myynnistä tiedotetaan erikseen tässä ketjussa.

Missä järjestyksessä laitteet toimitetaan? :thought_balloon:

  • Toimitamme laitteita toimitusjonosta tilausjärjestyksessä. Tilauksesi on siirtynyt toimitusjonoon, kun tilauksesi on kokonaisuudessaan käsitelty.

 

Alkuperäinen aloituspostaus:point_down:

PlayStation 5 -konsoli on avattu ennakkomyyntiin myös Elisan verkkokaupassa. Valitettavasti emme juuri nyt ota vastaan uusia tilauksia PS5-konsoleista huonon saatavuuden vuoksi. Tulemme saamaan rajattuja määriä konsoleita ja toimitamme niitä asiakkaille tilausjärjestyksessä.

Konsoleiden saatavuus lähiaikoina on globaalisti haastava. Elisan verkkokaupassa 18.9.2020 käynnistetty PS5 ennakkomyynti on ylittänyt kaikki arvioidut toimitusmäärät.

Tällä hetkellä on jo tiedossa, että toimitustilanne tulee olemaan pitkään haastava.  Saatavuuden on ennustettu pysyvän heikkona vielä vuonna 2021.

Valitettavasti emme voi tällä hetkellä ottaa vastaan uusia tilauksia PlayStation 5 -konsoleita, tilausmahdollisuus avataan uudelleen saatavuustilanteen helpottaessa.

 

Usein kysytyt kysymykset PlayStation 5 -konsoleiden toimituksesta ja jonotilanteesta:

 

Milloin saan tilaamani PS5 pelikonsolin?

  • Tilanne on tällä hetkellä se, että saamme kerran kuukaudessa erän PlayStation 5 -konsoleita. Saamme maahantuojalta aina erikseen tiedon kuukausittain saamastamme toimituserän suuruudesta ja toimitusaikataulusta näiden tarkentuessa. Koska tarkempaa tietoa määristä ei ole pitkälle tulevaisuuteen, emme valitettavasti pysty tarkasti arvioimaan millä hetkellä pystymme tietyn päivämäärän tilauksen toimittamaan.
  • Tiedotamme kaikkia konsolin tilanneita kuukausittain tekstiviestillä oman tilauksen tilanteesta. Näissä viesteissä ilmoitamme toimitusaika-arvion niille tilaajille, jotka tulevat saamaan konsolin kyseisen kuukauden erästä. Muille ilmoitamme, milloin lähetämme seuraavan kerran tekstiviestillä tietoa toimitustilanteesta. Tällä konseptilla mennään, kunnes konsoleiden saatavuustilanne paranee ja saamme isompia määriä Suomeen.

Paljonko tilauksia on toimitusjonossa ja millä sijalla olen jonossa?

  • Julkisesti emme voi valitettavasti kertoa jonossa olevien tilausten tarkkoja kappalemääriä tai yksittäisen tilauksen paikkaa jonossa. PS5 Standard -konsolin osalta jonomme on reilusti nelinumeroinen ja PS5 Digital Edition -konsolin osalta jäädään kolminumeroiseksi.

Mihin tilauspäivämäärään asti jonoa on saatu purettua?

  • Konsoli on ollut tilattavissa verkkokaupastamme ennakkomyynnin aloituspäivästä 18.9.2020 alkaen. Konsoleiden tilaus verkkokaupastamme on toistaiseksi tauolla. Ennakkomyynnin aloituspäivän tilausrypäs on siis saatu purettua ja jatkossa saapuvilla toimituserillä puretaan useamman päivän tilauksia kerrallaan.​​​​​​Kerromme viimeisen toimittamattoman tilauksen päivämäärän aina saatavuustietojen yhteydessä. Ajantasaisimman tiedon löydät siis ylempää.

Mistä voin tarkistaa oman tilaukseni tilauspäivän?

  • Tilauspäivämäärän voit tarkistaa tilausvahvistukselta (löytyy sähköpostistasi!) tai OmaElisan tilauksen seurannasta (mikäli tilauksesta on alle kuusi (6) kuukautta). Huomioithan, että kaikissa tilanteissa jonopaikka ei ole yhtäkuin tilauspäivä. Tilaus siirtyy jonoon, kun tilaus on käsitelty - tilauksen käsittelyssä tarkistetaan esimerkiksi luotto- ja osoitetiedot. Mikäli tilauksella on vaikka osoitetiedoissa virhe, siirtyy tilaus jonoon vasta kun osoite on korjattu.

Tekemäni tilaus ei näy OmaElisassa?

  • Laitetilaukset ovat OmaElisan tilauksen seurannassa näkyvillä puolen vuoden ajan. Tilaukset ovat normaalisti voimassa, eivätkä ne ole peruuntuneet, vaikka tilausta ei näy OmaElisassa. Tiedotamme kaikkia tilanneita toimitusten etenemisestä tekstiviestillä luvatun aikataulun mukaisesti. Kun tilauksesi etenee toimitukseen, lähetämme tekstiviestillä tietoa toimituksesta sekä lähetystunnuksen. Asiaa avattu enemmän tässä kommentissa.

 

 

Aiempi saatavuusviestintä:point_down:

Saatavuus- ja toimitustilanne 23.9.2020 

Arvio PS5 -lisätarvikkeiden saatavuudesta ja toimituksesta 2020 aikana

Saatavuus- ja toimitustilanne 4.11.2020

Lisätarvikkeiden saatavuus- ja toimitustilanne 12.11.2020

Saatavuus- ja toimitustilanne 1.12.2020

Saatavuus- ja toimitustilanne 13.1.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 11.2.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 17.3.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 14.4.2021

Lisätarvikkeiden saatavuustilanne 14.4.2021

Tiedotus toimitustilanteesta 6.5.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 18.5.2021

Tietoa toimituksista 19.5.2021

Lisätarvikkeiden saatavuustilanne 19.5.2021
Toimitustilanne 20.5.2021

Tietoa toimituksista 2.6.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 16.6.2021

Tietoa toimituksista 30.6.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 21.7.2021

 Tietoa toimituksista 5.8.2021 

Tietoa toimituksista 13.8.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 18.8.2021

 Tietoa toimituksista 1.9.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 15.9.2021

Tietoa toimituksista 7.10.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 13.10.2021

Tietoa toimituksista 29.10.2021

Tietoa toimituksista 8.11.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 17.11.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 19.1.2022

Saatavuus- ja toimitustilanne 16.3.2022

Saatavuus- ja toimitustilanne 3.2.2022

Saatavuus- ja toimitustilanne 22.4.2022

 

 

 

Päivitämme saatavuustietoja sekä toimitusten aikatauluja keskitetysti tähän ketjuun. Aiempi ketju samasta aiheesta täällä.
 

Viimeksi päivitetty 10.5.2022

Juuri haettu PS5 ja lisälaitteet Matkahuollolta, joten tässä kohtaa iso kiitos Elisan tiimille hyvin hoidetusta myynnistä sekä asiakkaiden informoinnista täällä!


huono “saatavuus” on tehty tarkoituksella covid19 takia. Tuttu on isossa kauppaketjussa töissä, laitteitta on kuulema paljon ja niitä tule jatkuvasti...


Jaa, eilisaamusta lähtien "paketti ei ole vielä saapumut postille" mikähän tässä mahtaa kestää?


Jaa, eilisaamusta lähtien "paketti ei ole vielä saapumut postille" mikähän tässä mahtaa kestää?

Näyttäisi siltä, että yksi erä oli inhimillisestä virheestä johtuen jäänyt eilen kuormasta. Kuljetusyhtiö on noutanut tänään viimeisen erän. Pahoittelut virheestä johtuneesta viivästyksestä. Laitteet ovat kaikki onneksi saatu meiltä matkaan ja saapuvat perille sitä mukaan, kun kuljetusyhtiö saa ne toimitettua. @Alsviks, tilauksesi on siis matkalla ja tilauksesi statuksenkin tulisi sitä mukaan päivittyä.


Jaa, eilisaamusta lähtien "paketti ei ole vielä saapumut postille" mikähän tässä mahtaa kestää?

Näyttäisi siltä, että yksi erä oli inhimillisestä virheestä johtuen jäänyt eilen kuormasta. Kuljetusyhtiö on noutanut tänään viimeisen erän. Pahoittelut virheestä johtuneesta viivästyksestä. Laitteet ovat kaikki onneksi saatu meiltä matkaan ja saapuvat perille sitä mukaan, kun kuljetusyhtiö saa ne toimitettua. @Alsviks, tilauksesi on siis matkalla ja tilauksesi statuksenkin tulisi sitä mukaan päivittyä.

Kuulokkeet, kapula ja telakka saapuivat, toinen lähetys näyttää edelleen, että posti odottaa lähetystä. 😞 Toivottavasti on kuitenkin liikkeellä. Kiitos tiedottamisesta jälleen kerran! 

 


Jaa, eilisaamusta lähtien "paketti ei ole vielä saapumut postille" mikähän tässä mahtaa kestää?

Näyttäisi siltä, että yksi erä oli inhimillisestä virheestä johtuen jäänyt eilen kuormasta. Kuljetusyhtiö on noutanut tänään viimeisen erän. Pahoittelut virheestä johtuneesta viivästyksestä. Laitteet ovat kaikki onneksi saatu meiltä matkaan ja saapuvat perille sitä mukaan, kun kuljetusyhtiö saa ne toimitettua. @Alsviks, tilauksesi on siis matkalla ja tilauksesi statuksenkin tulisi sitä mukaan päivittyä.

Kuulokkeet, kapula ja telakka saapuivat, toinen lähetys näyttää edelleen, että posti odottaa lähetystä. 😞 Toivottavasti on kuitenkin liikkeellä. Kiitos tiedottamisesta jälleen kerran! 

 

Meidän tietojen mukaan tuon olisi kyllä pitänyt kyllä jo päivittyä. Onko tilassa tapahtunut muutoksia @Daeora @Alsviks ? 


Kieltämättä ärsyttää tämä toimitusongelma, joka näyttää olevan ihan kaikkialla. Elisa on kyllä hienosti hoitanut tiedottamisen, mutta harmittaa vaan kun ei laitetta saa jouluksi, niinkuin olin sitä alunperin suunnitellutkin.


Jaa, eilisaamusta lähtien "paketti ei ole vielä saapumut postille" mikähän tässä mahtaa kestää?

Näyttäisi siltä, että yksi erä oli inhimillisestä virheestä johtuen jäänyt eilen kuormasta. Kuljetusyhtiö on noutanut tänään viimeisen erän. Pahoittelut virheestä johtuneesta viivästyksestä. Laitteet ovat kaikki onneksi saatu meiltä matkaan ja saapuvat perille sitä mukaan, kun kuljetusyhtiö saa ne toimitettua. @Alsviks, tilauksesi on siis matkalla ja tilauksesi statuksenkin tulisi sitä mukaan päivittyä.

Kuulokkeet, kapula ja telakka saapuivat, toinen lähetys näyttää edelleen, että posti odottaa lähetystä. 😞 Toivottavasti on kuitenkin liikkeellä. Kiitos tiedottamisesta jälleen kerran! 

 

Meidän tietojen mukaan tuon olisi kyllä pitänyt kyllä jo päivittyä. Onko tilassa tapahtunut muutoksia @Daeora @Alsviks ? 

Moikka!

Tänään päivittyi ja näyttäisi ehtivän täksi päiväksi lähipostiin. Erittäin paljon kiitoksia sinne tiedottamisesta ja hyvää viikonloppua 🙂 @Manna K 


Kysyntä on varmasti yllättänyt kaikki valmistajaa lukuunottamatta. Itse laitoin tilaukseni pari päivää sitten, joten voin kyllä ottaa rennosti ja nostaa jalat pöydälle odotellessani tilauksen valmistumista. 😂 Voimia tämän härdellin selvittämiseen vaikka ongelma on enemmän positiivinen kuin negatiivinen.
 

näin mielenkiinnosta, onkohan eroa määrissä kuinka paljon levyasemallista versiota on tilattu verrattuna digitaaliseen ja vaikuttaako tämä toimitusaikoihin tai saatavuuteen, vai meneekö molempia niin paljon, ettei väliä?

 

T: Toni


Kysyntä on varmasti yllättänyt kaikki valmistajaa lukuunottamatta. Itse laitoin tilaukseni pari päivää sitten, joten voin kyllä ottaa rennosti ja nostaa jalat pöydälle odotellessani tilauksen valmistumista. 😂 Voimia tämän härdellin selvittämiseen vaikka ongelma on enemmän positiivinen kuin negatiivinen.
 

näin mielenkiinnosta, onkohan eroa määrissä kuinka paljon levyasemallista versiota on tilattu verrattuna digitaaliseen ja vaikuttaako tämä toimitusaikoihin tai saatavuuteen, vai meneekö molempia niin paljon, ettei väliä?

 

T: Toni

 

Näistä kahdesta levyasemallinen versio on ollut suositumpi ja sitä on tilattu enemmän. Näin on toki myös ennakoitu ja toimituserät ovat olleet tästä versiosta myös isompia. Vaikka PS5 Digital edition -konsolin tilausmäärät ovat pienemmät, ei tämä automaattisesti tarkoita sitä, että saatavuus olisi tässä versiossa parempi. Paljolti riippuu siitä, millaisissa erissä näitä kahta versiota maahantuoja meille toimittaa. Liian monta kysymysmerkkiä siis vielä, että osaisin sinulle antaa tähän vastauksen. Kun olemme viisaampia ensi vuoden toimitusmääristä, päivitämme tietoa kyllä tänne OmaYhteisön puolelle ja lähetämme tuttuun tapaan tilaajille myös tekstiviestillä tietoa omasta tilauksesta. :relaxed:


https://twitter.com/PlayStation/status/1331583421668319234

 

Sony luvannut lisää konsoleita täksi vuodeksi, vielä varmasti liian aikaista sanoa mitään mutta toivottavasti saadaan tänne myös.


Jännittää. Jokohan sitä

ensviikolla saa pleikkarin? Tekstiviestiä odotellaan. :)


https://twitter.com/PlayStation/status/1331583421668319234

 

Sony luvannut lisää konsoleita täksi vuodeksi, vielä varmasti liian aikaista sanoa mitään mutta toivottavasti saadaan tänne myös.

Moi,

tämä tviitti oli käsittääkseni SONY USA -tilin tekemä joten meidän tietojen mukaan nyt tiedossa olevien erien lisäksi lisää tänne Pohjolaan ei olla koneita saamassa.

Nyt enemmänkin suunnataan katseet ja toiveet vuoteen 2021 ja toivotaan että saatavuus aikaisintaan kevään aikana parantuisi.

 

  • Max

Millonkas se olikaan odotettavissa lisätietoja Elisalta joulukuun erästä pleikkarin saaville tilaajille? Tekstiviestissä mainittiin että tuun saamaan joulukuun erästä PS5:n ja että tarkempi tieto lähetyksestä ilmoitetaan vähän lähempänä.


Millonkas se olikaan odotettavissa lisätietoja Elisalta joulukuun erästä pleikkarin saaville tilaajille? Tekstiviestissä mainittiin että tuun saamaan joulukuun erästä PS5:n ja että tarkempi tieto lähetyksestä ilmoitetaan vähän lähempänä.

4.11 saapuneessa tekstiviestissä ilmoitettiin tarkemmin, että lisätietoa joulukuun lähetyksestä tulee 2.12.


Kuinka paljon takua on PlayStation5:ssa?

 


Nyt lukee omaelisassa näin: 

Kerromme sinulle tekstiviestillä lisätietoa pakettisi toimitusajasta. Saat tiedon kolmen päivän sisällä.

Tuo on lukenut itsellä ainakin jo viime viikosta asti

 

Ite katellut tuota viestiä jo kuukauden päivät 😂


Kuinka paljon takua on PlayStation5:ssa?

 

Takuu? Uskoisin että  1 Vuosi 


Nyt lukee omaelisassa näin: 

Kerromme sinulle tekstiviestillä lisätietoa pakettisi toimitusajasta. Saat tiedon kolmen päivän sisällä.

Tuo on lukenut itsellä ainakin jo viime viikosta asti

 

Ite katellut tuota viestiä jo kuukauden päivät 😂

Juuri äsken vaihtui itselle että pakettisi on pian matkalla ja saan seurantatunnuksen piakkoin. Itse kuulun siis tähän toisen erän porukkaan.


Nyt lukee omaelisassa näin: 

Kerromme sinulle tekstiviestillä lisätietoa pakettisi toimitusajasta. Saat tiedon kolmen päivän sisällä.

Tuo on lukenut itsellä ainakin jo viime viikosta asti

 

Ite katellut tuota viestiä jo kuukauden päivät 😂

Juuri äsken vaihtui itselle että pakettisi on pian matkalla ja saan seurantatunnuksen piakkoin. Itse kuulun siis tähän toisen erän porukkaan.

Täällä sama homma. Siis pakettisi on pian matkalla. 🙏


Hellow :-)

I have a question in my mind about the availability of the PS5. I have just ordered it yesterday. So I would receive it for the next year? No hope for the Christmas holidays? :-))) 


Hellow :-)

I have a question in my mind about the availability of the PS5. I have just ordered it yesterday. So I would receive it for the next year? No hope for the Christmas holidays? :-))) 

I hate to break it to you, but no, absolutely not. If you ordered it just yesterday, I think you'll get it in april, if you're lucky.


Kuinka paljon takua on PlayStation5:ssa?

 

Takuu? Uskoisin että  1 Vuosi 

2 vuotta periaattees on takuu kaikilla elektroniikalla. Pitää vaa yli vuoden jälkeen osaa vetoo EU:n lakipykäliin..


Nyt lukee omaelisassa näin: 

Kerromme sinulle tekstiviestillä lisätietoa pakettisi toimitusajasta. Saat tiedon kolmen päivän sisällä.

Tuo on lukenut itsellä ainakin jo viime viikosta asti

 

Ite katellut tuota viestiä jo kuukauden päivät 😂

Juuri äsken vaihtui itselle että pakettisi on pian matkalla ja saan seurantatunnuksen piakkoin. Itse kuulun siis tähän toisen erän porukkaan.

Täällä sama homma. Siis pakettisi on pian matkalla. 🙏

 

 

 

Näyttäisi siltä, että joulukuun erä saadaan toimitettua tämän viikon aikana. Jokainen joulukuussa laitteensa saava tulee saamaan vahvistuksen tekstiviestillä, kun laite on lähetetty. Tilauksen etenemistä voi seurata myös OmaElisassa:hugging: Emme siis lähetä erillistä tilannekatsausta tekstiviestillä, vaan lähetämme suoraan vahvistuksen viimeistään huomenna 2.12.2020. **

Ne asiakkaat, joiden laitetoimitus on vuoden 2021 aikana, tulevat saamaan tekstiviestillä tietoa luvatusti huomenna 2.12.2020.

 

** Muokattu kommenttia 1.12.2020. Tarkennettu tietoa joulukuussa laitteensa saaville lähetettävistä tekstiviesteistä. 


Missä vaiheessa “tilausjono” tällä hetkellä menee? Eli milloin tilatut laitteet toimitetaan nyt? 

 

Muokattu: Entä onko digital editionin ja levymallillisen konsolin toimituksissa eroja?


Osallistu keskusteluun