F.A.Q.

Sony PlayStation 5 virallinen odotus- ja saatavuustietokysely

Sony PlayStation 5 virallinen odotus- ja saatavuustietokysely

Näytä ensimmäinen kirjoitus

1597 kommenttia

Käyttäjätaso 1

Perhana ei tästäkään tärpännyt 😅 

 

Olisi kyllä kiva tietää että monesko tilaaja todellisuudessa olen ollut, kun tosiaan ensimmäisten joukossa sen tilauksen sisälle sain hieman ennen klo 12.00. Samaa valitus virttä juu, mutta tuntuu niin epätodelliselta…

 

11.56 tilaus sisällä, 12.07 tilausvahvistus. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Perhana ei tästäkään tärpännyt 😅 

 

Olisi kyllä kiva tietää että monesko tilaaja todellisuudessa olen ollut, kun tosiaan ensimmäisten joukossa sen tilauksen sisälle sain hieman ennen klo 12.00. Samaa valitus virttä juu, mutta tuntuu niin epätodelliselta…

 

11.56 tilaus sisällä, 12.07 tilausvahvistus. 

Hei @Jesodes !

On hyvä muistaa, että tilausaika ei suoraan kerro paikkaa jonossa, sillä tilaukset etenevät toimitusjonoon tilauskäsittelyn jälkeen. Muistuttelen vielä aiemminkin esille nousseesta aiheesta tilaus- ja toimitusaikoihin liittyen. Koko kommentin pääsee lukemaan täältä. Meillä ei ole täällä OmaYhteisön puolella pääsyä tilauslistoihin, joten emme myöskään voi ottaa kantaa yksittäisten asiakkaiden paikkaan jonossa. Tilauksen tilanteesta viestimme jokaiselle asiakkaalle erikseen tekstiviesteillä.

Tuliko se tämän vuoden viimeinen erä jo? Sain viestin että kone olisi tulossa ensi viikoksi, mutta ei ole kuulunut mitään muuta. Katselin vain että monet verkkokaupat oli jo eilen saanut pieniä eriä.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Tuliko se tämän vuoden viimeinen erä jo? Sain viestin että kone olisi tulossa ensi viikoksi, mutta ei ole kuulunut mitään muuta. Katselin vain että monet verkkokaupat oli jo eilen saanut pieniä eriä.

@Micco83 laitteet lähtevät meiltä toimitukseen ensi viikon aikana, kun ne saapuvat meidän varastolle. Tiedotamme asiasta vielä tarkemmin, kun tiedämme tarkan päivän, jolloin laitteet lähtevät meiltä matkaan. 

Jaahas. Menin sitten hätäpäissäni tähän miinaan ja tilasin tänään elisalta pleikkarin ja maksoinkin sen heti, tietämättä minä vuonna tulen laitteen saamaan 😂

Jaahas. Menin sitten hätäpäissäni tähän miinaan ja tilasin tänään elisalta pleikkarin ja maksoinkin sen heti, tietämättä minä vuonna tulen laitteen saamaan 😂


Ainahan sen tilauksen voi peruuttaa jos menee liian pitkäksi odotus, itsellä useammasta paikasta tiliaus sisällä ja sieltä mistä ekana tulee niin on onnea sitten.

Jaahas. Menin sitten hätäpäissäni tähän miinaan ja tilasin tänään elisalta pleikkarin ja maksoinkin sen heti, tietämättä minä vuonna tulen laitteen saamaan 😂


Ainahan sen tilauksen voi peruuttaa jos menee liian pitkäksi odotus, itsellä useammasta paikasta tiliaus sisällä ja sieltä mistä ekana tulee niin on onnea sitten.

Joo, peruin tilauksen samana päivänä, sillä ei huvita lainata elisalle rahaa nolla korolla. Etenkin kun tilausjonon pituudesta ei ole mitään käsitystä. Rahojen palautuminen kestää kuitenkin noin neljä arkipäivää.

Tänään ilmeisesti tapahtu “pikkunen virhe” ja PS5 tuli saataville. Paitsi ettei tullutkaan. Toivottavasti kukaan ei lähtenyt rahojaan laittamaan sisään.

Tänään ilmeisesti tapahtu “pikkunen virhe” ja PS5 tuli saataville. Paitsi ettei tullutkaan. Toivottavasti kukaan ei lähtenyt rahojaan laittamaan sisään.

Näin tuli tehtyä, ennenkuin rupesi epäilys heräämään, että onkohan tuotteita oikeasti. Tälläkin hetkellä näyttää, että “Reilusti verkkokaupan varastossa” tuolla tuotesivulla… Tilausvahvistuskin tuli nätisti sähköpostiin. Mut eipä taida tulla konsolia.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Tänään ilmeisesti tapahtu “pikkunen virhe” ja PS5 tuli saataville. Paitsi ettei tullutkaan. Toivottavasti kukaan ei lähtenyt rahojaan laittamaan sisään.

Näin tuli tehtyä, ennenkuin rupesi epäilys heräämään, että onkohan tuotteita oikeasti. Tälläkin hetkellä näyttää, että “Reilusti verkkokaupan varastossa” tuolla tuotesivulla… Tilausvahvistuskin tuli nätisti sähköpostiin. Mut eipä taida tulla konsolia.

Hei @pahakon  ja @Borga! Verkkokaupan saatavuustieto näyttää tällä hetkellä virheellisesti, että PS5-konsoleita olisi varastolla. Näin ei kuitenkaan ole. Konsoleiden saatavuustilanteessa ei ole tapahtunut muutosta, vaan verkkokauppa näyttää tällä hetkellä laitteen saatavuustilanteen väärin. Virhettä selvitetään ja korjataan parhaillaan. Pahoittelut virheellisen saatavuustiedon aiheuttamasta sekaannuksesta.

Hienosti menee Elisa,

 

minulle tuli sähköpostiin ilmoitus, että laitetta on kuin onkin saatavana, sähköpostissa ohjaus verkkosivulle, jossa ilmoitus, että saldoa on reilusti verkkokaupan varastossa.

 

Tilasin laitteen saman tien ja maksoin heti. Ilo oli lyhytaikainen, kun puolen tunnin päästä sain ilmoituksen tekstarilla, että laitetta ei olekaan tällä hetkellä varastossa.

 

Voin sanoa, että viimeaikaiset kokemukseni teidän verkkokauppanne ympärillä olevasta palvelusta ovat sysihuonot. Olette varmaan eräs huonoimmin toimivista verkkokaupoista koko Suomessa.

 

Hei, 

 

Lankesin itsekin tähän ansaan. Mitähän kautta saan kaupan purettua?

Hienosti menee Elisa,

 

minulle tuli sähköpostiin ilmoitus, että laitetta on kuin onkin saatavana, sähköpostissa ohjaus verkkosivulle, jossa ilmoitus, että saldoa on reilusti verkkokaupan varastossa.

 

Tilasin laitteen saman tien ja maksoin heti. Ilo oli lyhytaikainen, kun puolen tunnin päästä sain ilmoituksen tekstarilla, että laitetta ei olekaan tällä hetkellä varastossa.

 

Voin sanoa, että viimeaikaiset kokemukseni teidän verkkokauppanne ympärillä olevasta palvelusta ovat sysihuonot. Olette varmaan eräs huonoimmin toimivista verkkokaupoista koko Suomessa.

 

Jep. Tilaus peruutukseen ja verkkokauppa boikottiin täälläkin.

Hienosti menee Elisa,

 

minulle tuli sähköpostiin ilmoitus, että laitetta on kuin onkin saatavana, sähköpostissa ohjaus verkkosivulle, jossa ilmoitus, että saldoa on reilusti verkkokaupan varastossa.

 

Tilasin laitteen saman tien ja maksoin heti. Ilo oli lyhytaikainen, kun puolen tunnin päästä sain ilmoituksen tekstarilla, että laitetta ei olekaan tällä hetkellä varastossa.

 

Voin sanoa, että viimeaikaiset kokemukseni teidän verkkokauppanne ympärillä olevasta palvelusta ovat sysihuonot. Olette varmaan eräs huonoimmin toimivista verkkokaupoista koko Suomessa.

 

Jep. Tilaus peruutukseen ja verkkokauppa boikottiin täälläkin.

Sivulla on kuitenkin varoitus saatavuudesta. Olisiko kannattanut kysyä ennen tilausta, kun muutenkin kone on maailmanlaajuisesti todellaa kiven alla saatavuudeltaan ja tilausjonot tyhjennetään kuitenkin aina ensin.

 

Mitä tällaisesta viestistä pitäisi tilaajan ajatella sitten? 

 

Mitä tällaisesta viestistä pitäisi tilaajan ajatella sitten? 

tämmöinen rimpsukin siellä oli

Eli kun toimittaja ilmoittaa erikseen sähköpostilla, että jonotettua laitetta on nyt saatavana, verkkokauppa kertoo, että saldoa on reilusti, tilaus menee läpi maksua myöten mainiosti, niin vika on silti asiakkaan päässä ja jostain pitäisi arvata, että joulun halutunta tuotetta ei tietenkään ole saatavana.

Hienosti menee Elisa,

 

minulle tuli sähköpostiin ilmoitus, että laitetta on kuin onkin saatavana, sähköpostissa ohjaus verkkosivulle, jossa ilmoitus, että saldoa on reilusti verkkokaupan varastossa.

 

Tilasin laitteen saman tien ja maksoin heti. Ilo oli lyhytaikainen, kun puolen tunnin päästä sain ilmoituksen tekstarilla, että laitetta ei olekaan tällä hetkellä varastossa.

 

Voin sanoa, että viimeaikaiset kokemukseni teidän verkkokauppanne ympärillä olevasta palvelusta ovat sysihuonot. Olette varmaan eräs huonoimmin toimivista verkkokaupoista koko Suomessa.

 

Jep. Tilaus peruutukseen ja verkkokauppa boikottiin täälläkin.

Sivulla on kuitenkin varoitus saatavuudesta. Olisiko kannattanut kysyä ennen tilausta, kun muutenkin kone on maailmanlaajuisesti todellaa kiven alla saatavuudeltaan ja tilausjonot tyhjennetään kuitenkin aina ensin.

Viime perjantaina Poweriin ja Giganttiin tuli lisäerät, jotka menivät minuuteissa. Sähköposti-ilmoituksen tullessa ei paljon ollut varaa jäädä arpomaan (jos ilmoitus nyt ei olisi ollut virheellinen).

 

Ja oletuksena minulla olisi tässä ollut tuon tekstin lukiessa se, että varastotilanne on päivittynyt mutta kuvaustekstiä ei ole päivitetty samassa yhteydessä.

 

Uskomatonta, että jotkut laittavat tälläisen virheen kuluttajan piikkiin.
 

 

Käyttäjätaso 7

Eli kun toimittaja ilmoittaa erikseen sähköpostilla, että jonotettua laitetta on nyt saatavana, verkkokauppa kertoo, että saldoa on reilusti, tilaus menee läpi maksua myöten mainiosti, niin vika on silti asiakkaan päässä ja jostain pitäisi arvata, että joulun halutunta tuotetta ei tietenkään ole saatavana.


Sähköpostista en tiedä , mutta minulle verkkokauppa näyttää tällaista.

 

Eli kun toimittaja ilmoittaa erikseen sähköpostilla, että jonotettua laitetta on nyt saatavana, verkkokauppa kertoo, että saldoa on reilusti, tilaus menee läpi maksua myöten mainiosti, niin vika on silti asiakkaan päässä ja jostain pitäisi arvata, että joulun halutunta tuotetta ei tietenkään ole saatavana.


Sähköpostista en tiedä , mutta minulle verkkokauppa näyttää tällaista.

 

 

Mitä tämän Playstation 5:n digitaalisen version kuvaustekstin pointti on pari tuntia sen jälkeen kun levyllistä versiota on ollut verkkokaupan mukaan varastossa?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Tietoomme on tullut, että verkkokaupan saatavuustiedoissa olleen virheen takia robotti on automaattisesti lähettänyt saatavuusilmoituksen niille asiakkaille, jotka ovat sen aiemmin verkkokaupasta tilanneet. Tämä sähköpostirobotti lukee saatavuustiedon verkkokaupan liikennevaloista, eikä todellisesta varastotilanteesta. Tämän vuoksi viestejä on päässyt lähtemään virheellisesti. Verkkokaupan saatavuustiedoissa havaittu vikatilanne on meillä parhaillaan selvityksessä ja pyrimme korjaamaan vian mahdollisimman pian. Pahoittelemme tilannetta.

Manna, miten tilanne korjataan? Vai pahoitteletteko vaan?

Käyttäjätaso 7

Manna, miten tilanne korjataan? Vai pahoitteletteko vaan?


Eiköhän se ilmoitus korjata ja laitteen saat sitten , kun niitä jälleen on vuonna 2021.

Manna, miten tilanne korjataan? Vai pahoitteletteko vaan?


Eiköhän se ilmoitus korjata ja laitteen saat sitten , kun niitä jälleen on vuonna 2021.

Ei huvita odotella, Elisa otti rahat, mutta myy ei-oota. 

 

100% kaupoista, jotka olen hoitanut Elisan kanssa vuonna 2020 on mennyt tavalla tai toisella kiville. Verkkokaupan laatu on huono, järjestelmät ja prosessit sen taustalla tekevät jatkuvia virhetoimintoja ja riski on tällä hetkellä asiakkaan käsissä.

 

Elisa ei missään näissä tapauksisa ole kuin pahoitellut. Parhaimmillaan olen odottanut viallisten tuotteiden vaihtoa toimiviin viikkotolkulla, koska palveluprosessi ei vain tunne tilannetta, jossa asiakkaalle toimitetaan viallisia laitteita, jos ovat tietyn merkkisiä.

 

Palvelu on laadullisesti huonoa. Kuten nytkin.

Käyttäjätaso 7

Manna, miten tilanne korjataan? Vai pahoitteletteko vaan?


Eiköhän se ilmoitus korjata ja laitteen saat sitten , kun niitä jälleen on vuonna 2021.

Ei huvita odotella, Elisa otti rahat, mutta myy ei-oota. 


Niinpä ja ikäväähän se on. Jos olet tilannut laitteen etämyyntinä , niin sinulla on oikeus 14vrk tilauksesta peruuttaa tilaus kuiluitta.

Osallistu keskusteluun