F.A.Q.

Sony PlayStation 5 virallinen odotus- ja saatavuustietokysely

Sony PlayStation 5 virallinen odotus- ja saatavuustietokysely

Näytä ensimmäinen kirjoitus

1597 kommenttia

Yrittäkääs ihmiset hyvät rauhottua. Vietetään aika lailla vuoden kiireisintä myyntiaikaa, ja nettitilaukset varmasti kasvaneet tolkuttomasti koronan takia, jonka vuoksi nettisivut on aikamoisella rasituksella jatkuvasti. Joskus ne nettisivut heittää häränpyllyä ja näyttää mitä sattuu, muillakin kun elisalla. Vahinkoja tapahtuu.

Yrittäkääs ihmiset hyvät rauhottua. Vietetään aika lailla vuoden kiireisintä myyntiaikaa, ja nettitilaukset varmasti kasvaneet tolkuttomasti koronan takia, jonka vuoksi nettisivut on aikamoisella rasituksella jatkuvasti. Joskus ne nettisivut heittää häränpyllyä ja näyttää mitä sattuu, muillakin kun elisalla. Vahinkoja tapahtuu.

Ei systeemit siten toimi. Erpistä tms. on tullut virheellistä saldotietoa ja sivut sinänsä toimivat aivan oikein. Tuossa ei edes ruuhka erottunut - mitä nyt neljä tilausvahvistusta saapui kun onnistuin luomaan jollain ilveellä 4 tilausta todennäköisesti eri maksutapojen välillä vaihtelemalla. Onneksi laitoin laskutilauksen lopuksi niin rahat eivät lähteneet.

Yrittäkääs ihmiset hyvät rauhottua. Vietetään aika lailla vuoden kiireisintä myyntiaikaa, ja nettitilaukset varmasti kasvaneet tolkuttomasti koronan takia, jonka vuoksi nettisivut on aikamoisella rasituksella jatkuvasti. Joskus ne nettisivut heittää häränpyllyä ja näyttää mitä sattuu, muillakin kun elisalla. Vahinkoja tapahtuu.

 

Elisan verkkokaupassa vahinkoja sattuu jatkuvasti. Tilaukset kannattaa tehdä muualta.

Yrittäkääs ihmiset hyvät rauhottua. Vietetään aika lailla vuoden kiireisintä myyntiaikaa, ja nettitilaukset varmasti kasvaneet tolkuttomasti koronan takia, jonka vuoksi nettisivut on aikamoisella rasituksella jatkuvasti. Joskus ne nettisivut heittää häränpyllyä ja näyttää mitä sattuu, muillakin kun elisalla. Vahinkoja tapahtuu.

 

Elisan verkkokaupassa vahinkoja sattuu jatkuvasti. Tilaukset kannattaa tehdä muualta.

No sitten teet tilaukset muualla. Itsellä toiminut aina moitteettomasti.

Onkohan mitään tietoa mitä päivää Elisa toimittaa tällähetkellä. Jos sinne on koneita tullut niin missä ollaan menossa toimitusten suhteen :)

Yrittäkääs ihmiset hyvät rauhottua. Vietetään aika lailla vuoden kiireisintä myyntiaikaa, ja nettitilaukset varmasti kasvaneet tolkuttomasti koronan takia, jonka vuoksi nettisivut on aikamoisella rasituksella jatkuvasti. Joskus ne nettisivut heittää häränpyllyä ja näyttää mitä sattuu, muillakin kun elisalla. Vahinkoja tapahtuu.

 

Elisan verkkokaupassa vahinkoja sattuu jatkuvasti. Tilaukset kannattaa tehdä muualta.

No sitten teet tilaukset muualla. Itsellä toiminut aina moitteettomasti.

Ja tämä on sinusta moitteetonta toimintaa?

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Yrittäkääs ihmiset hyvät rauhottua. Vietetään aika lailla vuoden kiireisintä myyntiaikaa, ja nettitilaukset varmasti kasvaneet tolkuttomasti koronan takia, jonka vuoksi nettisivut on aikamoisella rasituksella jatkuvasti. Joskus ne nettisivut heittää häränpyllyä ja näyttää mitä sattuu, muillakin kun elisalla. Vahinkoja tapahtuu.

 

Elisan verkkokaupassa vahinkoja sattuu jatkuvasti. Tilaukset kannattaa tehdä muualta.

No sitten teet tilaukset muualla. Itsellä toiminut aina moitteettomasti.

Ja tämä on sinusta moitteetonta toimintaa?

 

 

Hei kaikille! Tämä verkkokaupan liikennevalojen vikatilanne näyttäisi olevan nyt korjattu. Asiat ovat kuitenkin selvityksessä ja teemme työtä hartiavoimin koko sotkun selvittämiseksi.

Haluan kuitenkin tässä muistuttaa, että pidetään ne asiattomuudet omina tietoinamme. Meillä on tapahtunut virhe, teemme parhaamme sen ja kaiken jälkisotkun ratkaisemiseksi. Näin ei saisi käydä, mutta nyt kävi näin. 

Nyt jatkamme asian selvittämistä :spy_tone3:

Käyttäjätaso 7

Ja tämä on sinusta moitteetonta toimintaa?

Kysymys ei ole minulle , mutta vastaan kuitenkin.

Jos Elisa ilmoittaa ennakkotilauksen tehneille sähköpostilla , että taas laitteita saa ja ei kuitenkaan saa , niin se ei ole moitteetonta toimintaa , vaan virhe.

Noin ylipäätään on kyllä niin , että ennakkotilaus on vain ennakkotilaus ja kun toimitukset on kiinni laitteen valmistajasta , niin mitäpä Elisa sille voi. Elisa on tilannut laitteita , mutta valmistaja ei pysty toimittamaan. Eikös vika ole silloin valmistajassa???

Ja tämä on sinusta moitteetonta toimintaa?

Kysymys ei ole minulle , mutta vastaan kuitenkin.

Jos Elisa ilmoittaa ennakkotilauksen tehneille sähköpostilla , että taas laitteita saa ja ei kuitenkaan saa , niin se ei ole moitteetonta toimintaa , vaan virhe.

Noin ylipäätään on kyllä niin , että ennakkotilaus on vain ennakkotilaus ja kun toimitukset on kiinni laitteen valmistajasta , niin mitäpä Elisa sille voi. Elisa on tilannut laitteita , mutta valmistaja ei pysty toimittamaan. Eikös vika ole silloin valmistajassa???

Nyt ei ollut kyse ennakkotilauksesta, vaan sivusto lupasi toimituksen saman päivän aikana Budbeella.

 

Käyttäjätaso 7

Ja tämä on sinusta moitteetonta toimintaa?

Kysymys ei ole minulle , mutta vastaan kuitenkin.

Jos Elisa ilmoittaa ennakkotilauksen tehneille sähköpostilla , että taas laitteita saa ja ei kuitenkaan saa , niin se ei ole moitteetonta toimintaa , vaan virhe.

Noin ylipäätään on kyllä niin , että ennakkotilaus on vain ennakkotilaus ja kun toimitukset on kiinni laitteen valmistajasta , niin mitäpä Elisa sille voi. Elisa on tilannut laitteita , mutta valmistaja ei pysty toimittamaan. Eikös vika ole silloin valmistajassa???

Nyt ei ollut kyse ennakkotilauksesta, vaan sivusto lupasi toimituksen saman päivän aikana Budbeella.

 


Hmmm…

No sitten verkkokauppa ei ole pysynyt tilausten vauhdissa mukana. Tilaukset toimitetaan tilausjärjestyksessä ja ilmeisesti tavara loppui ennen sinun vuoroasi.

Voisihan se verkkokauppa seurata tilauksia ja varastosaldoa realiajassa , mutta epäilen , että ei se nykyisellään sellaiseen kykene.

No en ole elisalainen , enkä tiedä millä syklillä varastosaldo päivittyy verkkokauppaan.

Yrittäkääs ihmiset hyvät rauhottua. Vietetään aika lailla vuoden kiireisintä myyntiaikaa, ja nettitilaukset varmasti kasvaneet tolkuttomasti koronan takia, jonka vuoksi nettisivut on aikamoisella rasituksella jatkuvasti. Joskus ne nettisivut heittää häränpyllyä ja näyttää mitä sattuu, muillakin kun elisalla. Vahinkoja tapahtuu.

 

Elisan verkkokaupassa vahinkoja sattuu jatkuvasti. Tilaukset kannattaa tehdä muualta.

No sitten teet tilaukset muualla. Itsellä toiminut aina moitteettomasti.

Ja tämä on sinusta moitteetonta toimintaa?

 

 

Moitteetonta? Ei. Mutta kuten tässä on nyt tullut selväksi, niin Elisan järjestelmissä on ollut virhe. Järjestelmissä, ei ihmisissä. Onhan se ikävä virhe, en sitä kiistä, mutta näitä tosiaan sattuu kaikille verkkokaupoille joskus. Koko jutun pointti on nyt siinä että ei kannata Elisan työntekijöitä syyttää ja heille purkaa kiukkua ja vaatia jotain muuta kuin pahottelua, parhaansa hekin yrittävät. En tiedä mitä muutakaan he voisivat asialle tehdä muuta kuin pahoitella, koska niitä pleikkoja nyt ei vain voi taikoa tyhjästä. Jätän tämän keskustelun nyt omalta osalta tähän, hyvää joulunaikaa joka ikisielle :) kyllä ne pleikat sieltä vielä tulee, itsekkin odottelen sitä.

Ja tämä on sinusta moitteetonta toimintaa?

Kysymys ei ole minulle , mutta vastaan kuitenkin.

Jos Elisa ilmoittaa ennakkotilauksen tehneille sähköpostilla , että taas laitteita saa ja ei kuitenkaan saa , niin se ei ole moitteetonta toimintaa , vaan virhe.

Noin ylipäätään on kyllä niin , että ennakkotilaus on vain ennakkotilaus ja kun toimitukset on kiinni laitteen valmistajasta , niin mitäpä Elisa sille voi. Elisa on tilannut laitteita , mutta valmistaja ei pysty toimittamaan. Eikös vika ole silloin valmistajassa???

Nyt ei ollut kyse ennakkotilauksesta, vaan sivusto lupasi toimituksen saman päivän aikana Budbeella.

 


Hmmm…

No sitten verkkokauppa ei ole pysynyt tilausten vauhdissa mukana. Tilaukset toimitetaan tilausjärjestyksessä ja ilmeisesti tavara loppui ennen sinun vuoroasi.

Voisihan se verkkokauppa seurata tilauksia ja varastosaldoa realiajassa , mutta epäilen että ei se nykyisellään sellaiseen kykene.

No en ole elisalainen , enkä tiedä millä syklillä varastosaldo päivittyy verkkokauppaan.

 

Yleensä se verkkokauppa nimenomaan seuraa saldoa ja yleensä asiakkaat voivat tehdä ostopäätöksen reaaliajassa päivittyvän saldon perusteella.

 

Elisan kaupassa näin ei ole. Varastosaldon ilmaisin voi näköjään tarkoittaa mitä vain.

Käyttäjätaso 7

Yleensä se verkkokauppa nimenomaan seuraa saldoa ja yleensä asiakkaat voivat tehdä ostopäätöksen reaaliajassa päivittyvän saldon perusteella.

Elisan kaupassa näin ei ole. Varastosaldon ilmaisin voi näköjään tarkoittaa mitä vain.

Enpä tiedä noista muistakaan verkkokaupoista. Kyllä nekin minun kokemuksieni valossa tuppaavat saldojen osalta laahaamaan perässä , varsinkin jos tulee 100 tilausta minuutissa tai jopa enemmän. Kyse lienee siitä millä syklillä se saldo päivittyy.

No en puolustele Elisaa , kyllä heilläkin on parannettavaa , mutta kaikki vie aikansa.

Sain sähköpostiini tämän virheellisen tiedon PS5 koneiden saatavuudesta, mutta saatavuuden tosi heikko tilanne oli aika lailla odotettua, jos oli tilannetta yleisesti vähän seurannut.

Sain myös tästä virheellisen kirjeen silloin kun maksu nousi

Saunalahti Tarkka Puhe

Edullinen liittymä ilman nettiä. Kiinteä nettihintahintakin on joskus  lasketettu väärin. Virheitä toki sattuu ja sen ymmärtää, mutta kun    esim.  juuri lasksuissa ne virheet menee aina  hinnoissa sinne ylöspäin, niin ei sitä kiitosta  aina kannata jakaa.

mulle tuli tekstiviedti missä lukee saan lisä tietoa 13.1 klo 15 vihjaako se sitä etä se tulee tuolla viikolla! 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

mulle tuli tekstiviedti missä lukee saan lisä tietoa 13.1 klo 15 vihjaako se sitä etä se tulee tuolla viikolla! 

Tuo tekstiviestissä ilmoittamamme päivä on sellainen, milloin viimeistään lähetämme seuraavan kerran lisä- tai väliaikatietoa tilauksesta jokaiselle tilaajalle. Saatavuustilanne näyttäisi jatkuvan kansainvälisesti haastavana. Tarkoitus on tuolloin tammikuussa tarkentaa tietoa vuoden 2021 saatavuustilanteesta.

Onko lähetyksissä vielä ennakkotilauksia paljon jäljellä vai lähestytäänkö jo sitä, kun julkaisupäivän konsoleita ruvetaan lähettämään?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Onko lähetyksissä vielä ennakkotilauksia paljon jäljellä vai lähestytäänkö jo sitä, kun julkaisupäivän konsoleita ruvetaan lähettämään?

@The Chosen One tällä hetkellä lähetysjonossa on purettu ennakkomyynnin aloituspäivänä tehtyjä tilauksia, eli ennakkomyyntitilauksia puretaan vielä :relaxed:

Moi! 
Voisiko joku vahvistaa milloin viimeistään voi tulla minun PS5? Ostin sen 26.11. 
Hyvää joulua kaikille!

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Moi! 
Voisiko joku vahvistaa milloin viimeistään voi tulla minun PS5? Ostin sen 26.11. 
Hyvää joulua kaikille!

Hei @Omer2020!  En osaa antaa vastausta kysymykseesi, sillä odotamme vielä tarkkaa tietoa ensi vuoden toimituseristä. Lähetämme kaikille tilaajille lisätietoa oman tilauksen tilanteesta seuraavan kerran viimeistään 13.1.2021. 

Olen tilannut ps5 jo syyskuussa, joten kiinnostaisi tietää milloin saisin kyseisen pelin? Tätä on odoteltu, mutta tietoa ei ole että koska se tulee kotiin. 

Sain äsken ao.viestin. Minua vähän huolestuttaa, että nyt viesteihinne on tullut tieto, että voimme peruttaa tilauksen? Tilasin omani silloin 18.9 ja maksoin kaiken kerralla. Mikäli nyt peruutan sen kuinka nopeasti saan sitten rahani takaisin?

 

“Hei! Tilaamasi Sony PlayStation 5 console lähetyksessä on valitettavasti viivettä johtuen sen haasteellisesta saatavuustilanteesta. Emme pysty vielä vahvistamaan tarkkaa toimitusaikaa, mutta ilmoitamme sinulle heti kun saamme lisätietoa laitetoimittajalta. Pakettisi lähtee matkaan, kun tuotteet saapuvat varastollemme ja saat tästä erikseen myös tekstiviestin. Voit seurata tilauksesi etenemistä kätevästi OmaElisassa osoitteessa elisa.fi/tilaukseni , jossa voit myös halutessasi peruuttaa tilauksen. T. Elisa”

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Sain äsken ao.viestin. Minua vähän huolestuttaa, että nyt viesteihinne on tullut tieto, että voimme peruttaa tilauksen? Tilasin omani silloin 18.9 ja maksoin kaiken kerralla. Mikäli nyt peruutan sen kuinka nopeasti saan sitten rahani takaisin?

 

“Hei! Tilaamasi Sony PlayStation 5 console lähetyksessä on valitettavasti viivettä johtuen sen haasteellisesta saatavuustilanteesta. Emme pysty vielä vahvistamaan tarkkaa toimitusaikaa, mutta ilmoitamme sinulle heti kun saamme lisätietoa laitetoimittajalta. Pakettisi lähtee matkaan, kun tuotteet saapuvat varastollemme ja saat tästä erikseen myös tekstiviestin. Voit seurata tilauksesi etenemistä kätevästi OmaElisassa osoitteessa elisa.fi/tilaukseni , jossa voit myös halutessasi peruuttaa tilauksen. T. Elisa”

 

Kaikille tilaajille on lähtenyt automaatioviesti, jossa kerrotaan yleisesti haastavasta saatavuustilanteesta. Viestissä mainitaan tilauksen peruutusmahdollisuudesta siltä varalta, jos laitteen on onnistunut saamaan jotain muuta kautta ja tilaus ei tästä syystä olisi enää ajankohtainen. Tilauksen peruutus onnistuu tarvittaessa OmaElisassa ja samasta paikasta voi pyytää myös rahanpalautusta. Rahanpalautusten käsittelyaika on noin 4 arkipäivää. 

Tilauksen ollessa edelleen ajankohtainen, ei sitä luonnollisesti kannata peruuttaa. Konsoleiden saatavuustilanteen on kansainvälisesti haastava, joten paikasta jonossa on hyvä pitää kiinni, sillä jonottaminen ei maksa mitään. Lähetämme luvatusti seuraavan kerran viestiä viimeistään 13.1.2021, jossa kerromme tilaajille tietoa oman tilauksen tilanteesta. 

Hei, olen ennakkotilannut levyasemallisen version 19.10. Osaatteko arvioida olenko seuraavassa tulevassa erässä vai millainen jono tilanne osallani on? Tiedän 13.1. tulevasta viestistä mutta ajattelin kysyä jos jotain tarkempaa arviota olisi?

Hei, olen ennakkotilannut levyasemallisen version 19.10. Osaatteko arvioida olenko seuraavassa tulevassa erässä vai millainen jono tilanne osallani on? Tiedän 13.1. tulevasta viestistä mutta ajattelin kysyä jos jotain tarkempaa arviota olisi?

Itse ennakkotilasin jo 21.9, joten itseänikin kiinnostaisi että saanko seuraavasta erästä oman pelini?

Osallistu keskusteluun