F.A.Q.

Sony PlayStation 5 virallinen odotus- ja saatavuustietokysely

Sony PlayStation 5 virallinen odotus- ja saatavuustietokysely

Näytä ensimmäinen kirjoitus

1597 kommenttia

Lähetämme eiliset tekstiviestit uudestaan tänään, keskiviikkona 19.5.2021, aamulla. On herännyt epäilys, että osa viesteistä on jäänyt matkan varrelle, joten kokeillaan uudelleen.

Jos sait viestin kahteen kertaan - pahoittelut. Mutta näin pyrimme tavoittamaan kaikki :relaxed:
 

Taas on tullut aika tiedottaa toimitusten etenemisestä.

Osa teistä saa, tai on jo saanut, hyviä uutisia konsolin toimituksesta. Olemme siis saaneet varastollemme erän Standard-konsoleita ja ne lähtevät matkaan aivan pian. Erä saapui odotettua aiemmin ja tästä syystä osa teistä saa suoraan lähetystunnuksen. Muille tilanneille lähetämme tekstiviestillä tietoa toimituksista tänään 18.5.2021.
 

Jos sait tiedon, että saat konsolin tästä erästä, tässä muistiin toimitusaikataulu:

  • PS5 Standard: Tämän hetkinen aikatauluarvio toimitukselle on viikoilla 20-21. Lähetämme vielä erikseen vahvistusviestin ja lähetystunnuksen, kun paketti lähtee matkaan.
  • PS5 Digital: Tämän hetkinen aikatauluarvio toimitukselle on viikoilla 21-22. Lähetämme vielä vahvistusviestin ja lähetystunnuksen, kun paketti lähtee matkaan.

Tästä erästä saamme jonoa purettua siten, että saamme toimitettua konsoleita marraskuun alkupuolella tehtyihin tilauksiin. PS5 Standard ja PS5 Digital konsoleiden jonoa saatiin uudella erällä purettua seuraavasti:

  • PS5 Standard: Uudella erällä purettiin jonoa kokonaisuudessaan 2.11.2020 saakka. Muutama 3.11. tehdyistä tilauksista saatiin toimitettua tästä erästä. Tällä hetkellä toimitamme siis seuraavaksi 3.11. tehtyjä tilauksia.
  • PS5 Digital: Uudella erällä purettiin jonoa kokonaisuudessaan 14.11.2020 saakka. Muutama 15.11. tehdyistä tilauksista saatiin toimitettua tästä erästä. Tällä hetkellä toimitamme siis seuraavaksi 15.11. tehtyjä tilauksia.

Tällä hetkellä meille saapuu uusi erä konsoleita noin kerran kuukaudessa. Saamme maahantuojalta aina erikseen tiedon kuukausittain saamastamme toimituserän suuruudesta ja toimitusaikataulusta näiden tarkentuessa. Tämän keskustelun aloituspostauksessa olemme vastanneet täälläkin useasti esille nousseisiin kysymyksiin toimitusaikataulusta sekä jonotustilanteesta. Lue kysymykset ja vastaukset aloituspostauksesta täältä.

Pyrimme viestimään saatavuustilanteesta säännöllisesti. Tässä vielä muistiin meidän viestintäaikataulu:

  • Jaamme väliaikatietoja täällä OmaYhteisössä seuraavan kerran noin kahden viikon päästä.
  • Seuraavan kerran olemme lähettämässä tekstiviestillä tietoa toimitustilanteesta viimeistään 16.6. klo 15.

 

Ei ole tullut viestiä ollenkaan ja olen tästä jo laittanut ihan sulle Suvi yksityisviestillä

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Lähetämme eiliset tekstiviestit uudestaan tänään, keskiviikkona 19.5.2021, aamulla. On herännyt epäilys, että osa viesteistä on jäänyt matkan varrelle, joten kokeillaan uudelleen.

Jos sait viestin kahteen kertaan - pahoittelut. Mutta näin pyrimme tavoittamaan kaikki :relaxed:
 

Taas on tullut aika tiedottaa toimitusten etenemisestä.

​​​​​​

 

Ei ole tullut viestiä ollenkaan ja olen tästä jo laittanut ihan sulle Suvi yksityisviestillä

Selvittelen tilannetta @Random0 - palaan yksärillä kunhan selviää :)

 

Lähetämme eiliset tekstiviestit uudestaan tänään, keskiviikkona 19.5.2021, aamulla. On herännyt epäilys, että osa viesteistä on jäänyt matkan varrelle, joten kokeillaan uudelleen.

Jos sait viestin kahteen kertaan - pahoittelut. Mutta näin pyrimme tavoittamaan kaikki :relaxed:
 

Taas on tullut aika tiedottaa toimitusten etenemisestä.

​​​​​​

 

Ei ole tullut viestiä ollenkaan ja olen tästä jo laittanut ihan sulle Suvi yksityisviestillä

Selvittelen tilannetta @Random0 - palaan yksärillä kunhan selviää :)

 

Jään odottelemaan vastausta

Kiitos Suvi,nyt sain asian ratkaistua 👍

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

@Random0 kysymyksen myötä meille kävi ilmi, että myös lähetystunnuksen sisältävien tekstiviestien lähetyksessä on ongelma. Käsittämätöntä, mutta totta.

Ensin hyvät uutiset, kaikki tällä viikolla varastollemme saapuneet konsolit ovat nyt matkalla! :joystick:

Järjestelmävirheen vuoksi lähetystunnuksen sisältävät tekstiviestit eivät valitettavasti ole vielä lähteneet teille - selvitämme vikaa ja pyrimme saamaan lähetystunnukset matkaan asap.

Lähetystunnukset ilmestyvät teille kuitenkin kuriirien omiin sovelluksiin näkyviin, joten sieltä voi kurkkia näkyykö lähetystä jo tulossa. Matkalla ne siis ovat jo kaikki :package::truck:

Hei,

Sain juuri viestin, että puratte 24.11.2020 saakka tehtyjä tilauksia ja etten olen niiden joukossa. 


Miten tämä voi olla mahdollista jos olen tehnyt tilaukseni 28.10.2020?

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Hei,

Sain juuri viestin, että puratte 24.11.2020 saakka tehtyjä tilauksia ja etten olen niiden joukossa. 


Miten tämä voi olla mahdollista jos olen tehnyt tilaukseni 28.10.2020?

 

@JK-Punk Laitatko asiakasnumerosi profiilitietoihisi niin katsotaan :slight_smile:

Suvi: asiakasnumero lisätty.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Lisätarvikkeiden saatavuustilanne: PS5 Pulse 3D -langattomat kuulokkeet 19.5.2021

Olemme viestineet erikseen kaikkia PS5 Pulse 3D -langattomien kuulokkeiden tilaajia. Tilaajille on lähetetty tekstiviestillä tietoa toimitustilanteesta. Kuulokkeiden osalta uudella erällä saatiin purettua jonoa 24.11.2020 saakka. Lähetämme tekstiviestillä tietoa toimitustilanteesta seuraavan kerran viimeistään 16.6. klo 15. Tarkennamme toimitusaikatietoa kuitenkin heti, jos saamme lisätietoja aiemmin.

Jep, hämäsi tuo PS5 viestissä, niin ajattelin, että koskee molempia :)

Ja konsoli tosiaan saapui tänään melkein heti edellisten viestieni jälkeen :D

Vihdoin pääsee tykitteleen Demons soulssia!

 

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

@Random0 kysymyksen myötä meille kävi ilmi, että myös lähetystunnuksen sisältävien tekstiviestien lähetyksessä on ongelma. Käsittämätöntä, mutta totta.

Ensin hyvät uutiset, kaikki tällä viikolla varastollemme saapuneet konsolit ovat nyt matkalla! :joystick:

Järjestelmävirheen vuoksi lähetystunnuksen sisältävät tekstiviestit eivät valitettavasti ole vielä lähteneet teille - selvitämme vikaa ja pyrimme saamaan lähetystunnukset matkaan asap.

Lähetystunnukset ilmestyvät teille kuitenkin kuriirien omiin sovelluksiin näkyviin, joten sieltä voi kurkkia näkyykö lähetystä jo tulossa. Matkalla ne siis ovat jo kaikki :package::truck:

Väliaikatietoja tilanteesta:

Vika on meillä edelleen selvityksessä. Viasta johtuen ne tilaajat, joille PS5 Standard-konsoli toimitetaan tästä toukokuun erästä, eivät valitettavasti ole saaneet tekstiviestillä lähetystunnusta. Konsolit ovat kuitenkin lähteneet varastoltamme ja ne ovat näin ollen matkalla. Tilauksen seuranta onnistuu kuriirien omista sovelluksista ja heidän toimesta lähetetään erillinen viesti, kun laite on noudettavissa. 

Hei!

tilasin ps5 digital editionin 12.11 niin onko asiallista odottaa tomitusta tässä kuussa vai ens kuussa?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Hei!

tilasin ps5 digital editionin 12.11 niin onko asiallista odottaa tomitusta tässä kuussa vai ens kuussa?

Hei @Valtteri20!

Tämänhetkinen aikatauluarvio PS5 Digital-konsoleiden toimitukselle on viikoilla 21-22. Jaamme tietoa tarkemmasta toimitusajasta tänne OmaYhteisön puolelle, kun olemme saaneet maahantuojalta tiedon, että laitteet ovat meille matkalla. Tällöin meidän on helpompi arvioida sitä, milloin laitteet ovat lähdössä meiltä toimitukseen. 

Osaisitteko karkeasti sanoa, onko ensimmäisten päivien jälkeen varausmäärät suunnilleen tasamääräiset, vai onko esim marras- ja joulukuissa tehty vähemmän tai enemmän tilauksia kun nyt selätetyn lokakuun aikana?

 

Oma tilaus oli vasta 27.12. ja pohdin että uskaltaisikohan jo varovasti haaveilla heinäkuutoimituksesta pikkuhiljaa :D

Käyttäjätaso 1

Osaisitteko karkeasti sanoa, onko ensimmäisten päivien jälkeen varausmäärät suunnilleen tasamääräiset, vai onko esim marras- ja joulukuissa tehty vähemmän tai enemmän tilauksia kun nyt selätetyn lokakuun aikana?

 

Oma tilaus oli vasta 27.12. ja pohdin että uskaltaisikohan jo varovasti haaveilla heinäkuutoimituksesta pikkuhiljaa :D

Ei kannata turhaan elätellä toiveita. Konsolin julkisupäivänä luultavasti normaalia enemmän tilauksia

Käyttäjätaso 2

Osaisitteko karkeasti sanoa, onko ensimmäisten päivien jälkeen varausmäärät suunnilleen tasamääräiset, vai onko esim marras- ja joulukuissa tehty vähemmän tai enemmän tilauksia kun nyt selätetyn lokakuun aikana?

 

Oma tilaus oli vasta 27.12. ja pohdin että uskaltaisikohan jo varovasti haaveilla heinäkuutoimituksesta pikkuhiljaa :D

Ei kannata turhaan elätellä toiveita. Konsolin julkisupäivänä luultavasti normaalia enemmän tilauksia

Itse tilasin 19.11.2020 ja sellainen kutina, ettei vielä ensi kuussa itselle tule. Kyseiselle päivälle tilauksia varmasti tullut PALJON. Ehkä elokuussa sitten, viimeistään joululahjaksi :joy:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Osaisitteko karkeasti sanoa, onko ensimmäisten päivien jälkeen varausmäärät suunnilleen tasamääräiset, vai onko esim marras- ja joulukuissa tehty vähemmän tai enemmän tilauksia kun nyt selätetyn lokakuun aikana?

 

Oma tilaus oli vasta 27.12. ja pohdin että uskaltaisikohan jo varovasti haaveilla heinäkuutoimituksesta pikkuhiljaa :D

Isoimmat piikit tilausmäärissä oli ennakkomyynnin alkaessa syyskuussa, toinen piikki oli nähtävillä lisäksi marraskuussa virallisen julkaisupäivän tienoilla. Muutoin kohtalaisen tasaista tahtia tullut tilauksia :relaxed:

Käyttäjätaso 2

Osaisitteko karkeasti sanoa, onko ensimmäisten päivien jälkeen varausmäärät suunnilleen tasamääräiset, vai onko esim marras- ja joulukuissa tehty vähemmän tai enemmän tilauksia kun nyt selätetyn lokakuun aikana?

 

Oma tilaus oli vasta 27.12. ja pohdin että uskaltaisikohan jo varovasti haaveilla heinäkuutoimituksesta pikkuhiljaa :D

Isoimmat piikit tilausmäärissä oli ennakkomyynnin alkaessa syyskuussa, toinen piikki oli nähtävillä lisäksi marraskuussa virallisen julkaisupäivän tienoilla. Muutoin kohtalaisen tasaista tahtia tullut tilauksia :relaxed:

Moi Suvi, 

 

Onko 19.11 tilaus määrän piikki verrattavissa ennakko julkaisu päivän tilauksiin, ollaanko siis samassa suuruus luokassa? 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Osaisitteko karkeasti sanoa, onko ensimmäisten päivien jälkeen varausmäärät suunnilleen tasamääräiset, vai onko esim marras- ja joulukuissa tehty vähemmän tai enemmän tilauksia kun nyt selätetyn lokakuun aikana?

 

Oma tilaus oli vasta 27.12. ja pohdin että uskaltaisikohan jo varovasti haaveilla heinäkuutoimituksesta pikkuhiljaa :D

Isoimmat piikit tilausmäärissä oli ennakkomyynnin alkaessa syyskuussa, toinen piikki oli nähtävillä lisäksi marraskuussa virallisen julkaisupäivän tienoilla. Muutoin kohtalaisen tasaista tahtia tullut tilauksia :relaxed:

Moi Suvi, 

 

Onko 19.11 tilaus määrän piikki verrattavissa ennakko julkaisu päivän tilauksiin, ollaanko siis samassa suuruus luokassa? 

 

@Mjo78 en itseasiassa ole vertaillut näitä kahta - isompi se tilausmäärä 19.11. on kuin muina päivinä. Tämän tarkemmalle tasolle en voi tätä kommentoida :relaxed:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

PlayStation 5 Digital -konsoleiden tilanne 20.5.2021

Harmiksemme olemme juuri saaneet maahantuojalta tiedon, että uusimman erän saapuminen varastollemme on viivästynyt. Konsolit saapuvat meille aiemmin arvioitua myöhemmin. Uusi arvioitu toimitusaika on viikoilla 24-25. 

Kun paketti lähtee meiltä matkaan, saat lähetystunnuksen ja vahvistuksen toimituksesta tekstiviestillä.

Tiedotamme muuttuneesta aikataulusta tänään 20.5.2021 tekstiviestitse kaikille, jotka ovat saamassa laitteen seuraavasta erästä. 

Pahoittelemme viivästystä :frowning2:

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +2

V***u te olette ihan vitsi. Kattokaa asiakasnumerosta ja selvitelkää kuka olen. 

 

Niin kovin pahoillani olen, mutta en maksa laskujani tässä kuussa teille, mitään hyvitystä ette siitä saa mutta olen todella pahoillani.

 

Sain nimittäin juuri tiedon että rahaa ei luvatusti olekaan, ni kattellaan sit joskus eiks niin? 

 

Ootte vetäneet tiedottamisen yms. odottavien tuotteiden katoamisen omilta sivuilta aivan lipan alta ja sama jatkuu. 

 

 

 

 

 

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

@Rauno-Setä ymmärrän, että tilanne harmittaa. Voitte varmasti kaikki uskoa, että meitä harmittaa ihan yhtälailla kertoa huonoja uutisia toisensa perään. Tilanne on ollut ja on edelleen erittäin poikkeuksellinen - ja kaiken päälle huonoja sattumuksia on ollut ihan ruuhkaksi asti.

Kun laitteita toimitetaan teille asiakkaille, kiertävät ne ennen sitä valmistajan tiloista käytännössä varastosta toiseen ennen teille saapumista. Senpä vuoksi on aina mahdollista, että toimitukset viivästyvät. Kuljetusvälineet kun voivat hajota ja kaiken maailman sattumuksia voi matkalle osua. Näinpä ollen ei voi kuin todeta, että näitä sattuu.

Pahoittelemme tilannetta, mutta mekään emme tälle tässä kohtaa mitään voi. Laitteiden saapuminen meidän varastolle on viivästynyt, emmekä me voi niitä toimittaa. Toimitamme ne kyllä heti, kun ne saapuvat meille.

Toivottakaamme kärsivällisyyttä meille kaikille :heart:

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +2

Toivon teiltä samaa kärsivällisyyttä kun maksuliikenne teillepäin tökkii. Raha kun kiertää monen mutkan kautta ja kaikenlaisia sattumuksia osuu matkalle. 

 

Ei voi muuta todeta kuin, että näitä sattuu. Muutama viikko sinne tai tänne.

 

Mun pointti on, että te pyydätte kärsivällisyyttä aina kun perseilyä tapahtuu. Toisin päin se kärsivällisyys on nollissa ollut aina. 

 

Tätäkään mielipahaa ei ihmisillä olisi tullut jos ette olisi lähetelleet viestejä että toukokuun aikana tavaraa taas tippuu asiakkaille. Kun ei tipu. Kuka tahansa voi perättömiä lupauksia tiputtella hihasta ja kun osuu tuulettimeen niin pyydellä anteeksi. Pelkkää sanahelinää taas.

 

Enkä usko että olette pahoillanne, te saatte tästä odottamisesta sentään palkan.

 

Oma PS5 saapui tänään meille. Kiitos paljon Elisa! Eihän siinä mennyt kuin 7kk odottelua 😅😂

Nyt on hyvää ajanvietettä.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +2

Jotkut sai jotkut ei. 

 

Elisa sanoo purkaneensa jonoa Digitalin osalta 14.11.2020 asti. Ei ole purettu, oma tilaus on tehty 13.11 ja konetta ei näy ei kuulu. 

Joko näitä päiviä vedetään hatusta tai sitten niitä toimitetaan ihan summamutikassa.

Edelleenkään Elisa ei ole kommentoinut miksi mulle tota ei oo toimitettu, seuraavasta on luvattu, mutta venyy ja sattuu kaikenlaista hasardia aina matkalla. Voitteko nyt kertoa miksi nähtävästi osa asiakkaista on jonossa ohitettu?

 

 

 

 

Osallistu keskusteluun