Skip to main content

PS5-konsolin virallinen lanseerauspäivä on 19.11.2020 :gem: 

Viimeisin erämyynti:

  • PS5 Standard ja Digital -konsolien rajoitettu erä tuli tilattavaksi Elisan myymälöihin ja Palvelupuoteihin 30.9.2022. Kyseessä on rajoitettu erä ja tilauksia ei oteta enää vastaan, kun se on myyty. 
  • Tarkempia tietoja erästä löydät tästä kommentista

 

Ajankohtainen saatavuus- ja toimitustilanne:point_down:

 

Minkälainen saatavuustilanne PlayStation 5-konsoleissa on? :thought_balloon:

  • Saatavuustilanne jatkuu edelleen haastavana ja tällä hetkellä konsoleita tulee tilattavaksi sitä mukaan, kun eriä meille saapuu. Erien myynnistä tiedotetaan erikseen tässä ketjussa.

Missä järjestyksessä laitteet toimitetaan? :thought_balloon:

  • Toimitamme laitteita toimitusjonosta tilausjärjestyksessä. Tilauksesi on siirtynyt toimitusjonoon, kun tilauksesi on kokonaisuudessaan käsitelty.

 

Alkuperäinen aloituspostaus:point_down:

PlayStation 5 -konsoli on avattu ennakkomyyntiin myös Elisan verkkokaupassa. Valitettavasti emme juuri nyt ota vastaan uusia tilauksia PS5-konsoleista huonon saatavuuden vuoksi. Tulemme saamaan rajattuja määriä konsoleita ja toimitamme niitä asiakkaille tilausjärjestyksessä.

Konsoleiden saatavuus lähiaikoina on globaalisti haastava. Elisan verkkokaupassa 18.9.2020 käynnistetty PS5 ennakkomyynti on ylittänyt kaikki arvioidut toimitusmäärät.

Tällä hetkellä on jo tiedossa, että toimitustilanne tulee olemaan pitkään haastava.  Saatavuuden on ennustettu pysyvän heikkona vielä vuonna 2021.

Valitettavasti emme voi tällä hetkellä ottaa vastaan uusia tilauksia PlayStation 5 -konsoleita, tilausmahdollisuus avataan uudelleen saatavuustilanteen helpottaessa.

 

Usein kysytyt kysymykset PlayStation 5 -konsoleiden toimituksesta ja jonotilanteesta:

 

Milloin saan tilaamani PS5 pelikonsolin?

  • Tilanne on tällä hetkellä se, että saamme kerran kuukaudessa erän PlayStation 5 -konsoleita. Saamme maahantuojalta aina erikseen tiedon kuukausittain saamastamme toimituserän suuruudesta ja toimitusaikataulusta näiden tarkentuessa. Koska tarkempaa tietoa määristä ei ole pitkälle tulevaisuuteen, emme valitettavasti pysty tarkasti arvioimaan millä hetkellä pystymme tietyn päivämäärän tilauksen toimittamaan.
  • Tiedotamme kaikkia konsolin tilanneita kuukausittain tekstiviestillä oman tilauksen tilanteesta. Näissä viesteissä ilmoitamme toimitusaika-arvion niille tilaajille, jotka tulevat saamaan konsolin kyseisen kuukauden erästä. Muille ilmoitamme, milloin lähetämme seuraavan kerran tekstiviestillä tietoa toimitustilanteesta. Tällä konseptilla mennään, kunnes konsoleiden saatavuustilanne paranee ja saamme isompia määriä Suomeen.

Paljonko tilauksia on toimitusjonossa ja millä sijalla olen jonossa?

  • Julkisesti emme voi valitettavasti kertoa jonossa olevien tilausten tarkkoja kappalemääriä tai yksittäisen tilauksen paikkaa jonossa. PS5 Standard -konsolin osalta jonomme on reilusti nelinumeroinen ja PS5 Digital Edition -konsolin osalta jäädään kolminumeroiseksi.

Mihin tilauspäivämäärään asti jonoa on saatu purettua?

  • Konsoli on ollut tilattavissa verkkokaupastamme ennakkomyynnin aloituspäivästä 18.9.2020 alkaen. Konsoleiden tilaus verkkokaupastamme on toistaiseksi tauolla. Ennakkomyynnin aloituspäivän tilausrypäs on siis saatu purettua ja jatkossa saapuvilla toimituserillä puretaan useamman päivän tilauksia kerrallaan.​​​​​​Kerromme viimeisen toimittamattoman tilauksen päivämäärän aina saatavuustietojen yhteydessä. Ajantasaisimman tiedon löydät siis ylempää.

Mistä voin tarkistaa oman tilaukseni tilauspäivän?

  • Tilauspäivämäärän voit tarkistaa tilausvahvistukselta (löytyy sähköpostistasi!) tai OmaElisan tilauksen seurannasta (mikäli tilauksesta on alle kuusi (6) kuukautta). Huomioithan, että kaikissa tilanteissa jonopaikka ei ole yhtäkuin tilauspäivä. Tilaus siirtyy jonoon, kun tilaus on käsitelty - tilauksen käsittelyssä tarkistetaan esimerkiksi luotto- ja osoitetiedot. Mikäli tilauksella on vaikka osoitetiedoissa virhe, siirtyy tilaus jonoon vasta kun osoite on korjattu.

Tekemäni tilaus ei näy OmaElisassa?

  • Laitetilaukset ovat OmaElisan tilauksen seurannassa näkyvillä puolen vuoden ajan. Tilaukset ovat normaalisti voimassa, eivätkä ne ole peruuntuneet, vaikka tilausta ei näy OmaElisassa. Tiedotamme kaikkia tilanneita toimitusten etenemisestä tekstiviestillä luvatun aikataulun mukaisesti. Kun tilauksesi etenee toimitukseen, lähetämme tekstiviestillä tietoa toimituksesta sekä lähetystunnuksen. Asiaa avattu enemmän tässä kommentissa.

 

 

Aiempi saatavuusviestintä:point_down:

Saatavuus- ja toimitustilanne 23.9.2020 

Arvio PS5 -lisätarvikkeiden saatavuudesta ja toimituksesta 2020 aikana

Saatavuus- ja toimitustilanne 4.11.2020

Lisätarvikkeiden saatavuus- ja toimitustilanne 12.11.2020

Saatavuus- ja toimitustilanne 1.12.2020

Saatavuus- ja toimitustilanne 13.1.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 11.2.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 17.3.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 14.4.2021

Lisätarvikkeiden saatavuustilanne 14.4.2021

Tiedotus toimitustilanteesta 6.5.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 18.5.2021

Tietoa toimituksista 19.5.2021

Lisätarvikkeiden saatavuustilanne 19.5.2021
Toimitustilanne 20.5.2021

Tietoa toimituksista 2.6.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 16.6.2021

Tietoa toimituksista 30.6.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 21.7.2021

 Tietoa toimituksista 5.8.2021 

Tietoa toimituksista 13.8.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 18.8.2021

 Tietoa toimituksista 1.9.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 15.9.2021

Tietoa toimituksista 7.10.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 13.10.2021

Tietoa toimituksista 29.10.2021

Tietoa toimituksista 8.11.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 17.11.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 19.1.2022

Saatavuus- ja toimitustilanne 16.3.2022

Saatavuus- ja toimitustilanne 3.2.2022

Saatavuus- ja toimitustilanne 22.4.2022

 

 

 

Päivitämme saatavuustietoja sekä toimitusten aikatauluja keskitetysti tähän ketjuun. Aiempi ketju samasta aiheesta täällä.
 

Viimeksi päivitetty 10.5.2022

Kannattaa kirjautua matkahuollon sivuille ja tarkistaa. Siellä tuo minuakin odottaa eikä mitään viestiä ole tullut, spostiin tai puhelimeen.

 

Lähetystunnuksen sisältävissä viesteissä on tosiaan teknisiä ongelmia, ja tästä johtuen ne ovat manuaalisessa lähetyksessä. Manuaalisesta lähetyksestä johtuen, viestit lähtevät viiveellä. Eli tilanne voi hyvin olla se, että lähetystunnuksen saapuessa paketti on jo kovaa kyytiä matkalla :relaxed:


Onko tuosta PS5 Digitalin tulevasta erästä mitään tietoa tai veikkailuja?


Onko tuosta PS5 Digitalin tulevasta erästä mitään tietoa tai veikkailuja?

@Warra toistaiseksi ei ole vielä tietoa, jonka voisin vahvistaa. Kerromme, kun tiedotettavaa on :relaxed:


Olisi hyvä jos voisitte kertoa kuinka monta konsolia on jonossa eli esim monta konsolia on minun edellä ja monta konsolia saatte varastoon. Nuo päivä muodossa laitetut jonoviestit eivät oikein sano paljon mitään. Mulla on vielä oottamista, digital edition tilattu 21.1.2021….


Olisi hyvä jos voisitte kertoa kuinka monta konsolia on jonossa eli esim monta konsolia on minun edellä ja monta konsolia saatte varastoon. Nuo päivä muodossa laitetut jonoviestit eivät oikein sano paljon mitään. Mulla on vielä oottamista, digital edition tilattu 21.1.2021….

Moi Miskakiskakii,

tuo liittyy Elisan liikesalaisuuden piiriin, eli tietoa ei kerrota. Aikaisemmin kysyttiin saako järjestysnumeroa, ei onnistu sillä sama liikesalaisuus. Voit lohduttautua ajatukseen, noin 7-8 kk on toimitusaika.

itse tilasin 19.11.2020 ja PS5 on tänään haettavissa postissa.


Oma tilattu 25.11. josko olisi seuraavana vuorossa. Saisi konsolin juuri sopivasti kesälomaksi😁


Olisi hyvä jos voisitte kertoa kuinka monta konsolia on jonossa eli esim monta konsolia on minun edellä ja monta konsolia saatte varastoon. Nuo päivä muodossa laitetut jonoviestit eivät oikein sano paljon mitään. Mulla on vielä oottamista, digital edition tilattu 21.1.2021….

Moi Miskakiskakii,

tuo liittyy Elisan liikesalaisuuden piiriin, eli tietoa ei kerrota. Aikaisemmin kysyttiin saako järjestysnumeroa, ei onnistu sillä sama liikesalaisuus. Voit lohduttautua ajatukseen, noin 7-8 kk on toimitusaika.

itse tilasin 19.11.2020 ja PS5 on tänään haettavissa postissa.

Onpas hurja liikesalaisuus😂 mut joo, johkii 6-9kk oottelu aikaa oon varautun.


Olisi hyvä jos voisitte kertoa kuinka monta konsolia on jonossa eli esim monta konsolia on minun edellä ja monta konsolia saatte varastoon. Nuo päivä muodossa laitetut jonoviestit eivät oikein sano paljon mitään. Mulla on vielä oottamista, digital edition tilattu 21.1.2021….

Moi Miskakiskakii,

tuo liittyy Elisan liikesalaisuuden piiriin, eli tietoa ei kerrota. Aikaisemmin kysyttiin saako järjestysnumeroa, ei onnistu sillä sama liikesalaisuus. Voit lohduttautua ajatukseen, noin 7-8 kk on toimitusaika.

itse tilasin 19.11.2020 ja PS5 on tänään haettavissa postissa.

Onpas hurja liikesalaisuus😂 mut joo, johkii 6-9kk oottelu aikaa oon varautun.

Itse asiassa se on aikamoinen liikesalaisuus. Osaatko miettiä Elisan kannalta? Paljastamalla lukuja julkisesti, paljastaa kilpailijoille omaa myyntiään ja omia kanaviaan hankinnoissa. Ei kukaan tuollaista tee, pitää osata ymmärtää yritysmaailman kannalta asiaa. Kaikki ei ole aina niin mustavalkoista…


Tässä lupaamamme väliaikatiedotusta - tällä kertaa vain täällä OmaYhteisössä :joystick:

Tällä hetkellä saamme edelleen uuden erän konsoleita n. kerran kuussa. Aiemmin kesäkuussa lupaamamme erä PS5 Digital-konsoleita on saapumassa meille. Tämän hetken tiedon mukaan ensi kuussa on tulossa seuraavat erät molempia konsoleita. Tässä tarkempia tietoja:

 

PS5 Digital-konsolit:

Jos sait aiemmin kesäkuussa tiedon, että saat konsolin seuraavasta erästä, niin hyviä uutisia! Erä on saapumassa varastollemme ihan lähiaikoina. Toimitukset käynnistyvät tämän hetken tiedon mukaan viikoilla 27-28.

Pulse-kuulokkeet:

Kuulokkeiden seuraavan erän toimitus on myös viikoilla 27-28.

 

Tulevat erät:

Maahantuojan arvion mukaan olemme saamassa seuraavan PS5 Standard ja PS5 Digital -konsoleita heinäkuussa.  Tällä hetkellä tarkemmat yksityiskohdat tämän erän osalta ovat vielä avoinna. Tiedotamme tämän erän toimitusten osalta lisää viimeistään 21.7.2021.

Pyrimme viestimään saatavuustilanteesta säännöllisesti. Tässä vielä muistiin meidän viestintäaikataulu:

  • Seuraavan kerran olemme lähettämässä tekstiviestillä tietoa toimitustilanteesta viimeistään 21.7. klo 15.
  • Jaamme väliaikatietoja täällä OmaYhteisössä seuraavan kerran viimeistään noin kuukauden päästä.

hola, Onko tietoa milloin tilaus avataan, pääsis jonoon eikä tarvis kyttäillä millon voi tilata.


hola, Onko tietoa milloin tilaus avataan, pääsis jonoon eikä tarvis kyttäillä millon voi tilata.

@yksilöllinen_käyttäjänimi tällä hetkellä verkkokaupan tilausten avaamiselle ei ole selkeää aikataulua.

Halutessasi voit tehdä tilauksen asiakaspalvelun kautta (esim. @OmaYhteisö-tiimi kautta!) ja liittyä jonoon :relaxed:  


Kun seuraava erä saapu, voiko konsoleita tilata vai menevätkö kaikki konsolit suoraan jo tehtyihin tilauksiin? 


Kun seuraava erä saapu, voiko konsoleita tilata vai menevätkö kaikki konsolit suoraan jo tehtyihin tilauksiin? 

Hei @takuna ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Toistaiseksi kaikilla saapuvilla erillä puretaan olemassaolevien tilausten jonoa, uusiin tilauksiin konsoleita ei nyt saapuvista eristä vielä riitä.


Voiko jotenkin ennakkotilata Playstation 5:sen että pääsisi jonoon eikä tarvitsisi katsella jatkuvasti että milloin olisi saatavilla ?


Voiko jotenkin ennakkotilata Playstation 5:sen että pääsisi jonoon eikä tarvitsisi katsella jatkuvasti että milloin olisi saatavilla ?

Moi Hautzi! 

Tilaus onnistuu asiakaspalvelun kautta. @Suvi siitä jo näköjään mainitsikin pari kommenttia taaksepäin.

------

Itse tilasin PS5 Digital -konsolin 12.12. ja toivon, että jono purkaantuisi tässä kuussa vihdoin ja pääsisin pelailemaan. Ohjaintelakka ja toinen ohjain tuli samantien. Pulse 3D’t sain viime viikolla.

Konsolin tilasta en tiedä yhtään, koska kuulokkeet ja konsoli ovat molemmat kadonneet OmaElisan Tilaukset -osiosta ja asiakaspalvelun mukaan näin on voinut käydä useammallekin henkilölle:disappointed_relieved: , mutta tilaukset ovat edelleen toki voimassa ja jonopaikka säilyy.

Harmittaa vaan, kun en pysty seuraamaan mitenkään enää tilausta, muutakuin odottamalla tekstiviestiä, että paketti on noudettavissa.. :thinking:


Voiko jotenkin ennakkotilata Playstation 5:sen että pääsisi jonoon eikä tarvitsisi katsella jatkuvasti että milloin olisi saatavilla ?

Moi Hautzi! 

Tilaus onnistuu asiakaspalvelun kautta. @Suvi siitä jo näköjään mainitsikin pari kommenttia taaksepäin.

------

Itse tilasin PS5 Digital -konsolin 12.12. ja toivon, että jono purkaantuisi tässä kuussa vihdoin ja pääsisin pelailemaan. Ohjaintelakka ja toinen ohjain tuli samantien. Pulse 3D’t sain viime viikolla.

Konsolin tilasta en tiedä yhtään, koska kuulokkeet ja konsoli ovat molemmat kadonneet OmaElisan Tilaukset -osiosta ja asiakaspalvelun mukaan näin on voinut käydä useammallekin henkilölle:disappointed_relieved: , mutta tilaukset ovat edelleen toki voimassa ja jonopaikka säilyy.

Harmittaa vaan, kun en pysty seuraamaan mitenkään enää tilausta, muutakuin odottamalla tekstiviestiä, että paketti on noudettavissa.. :thinking:

Kiitos @mgroove kun paikkasit :ok_hand:

Ja on tosiaan näin, että yli 6 kk vanhat tilaukset eivät näy OmaElisassa.

Laitetilaukset ovat siis OmaElisan tilauksen seurannassa näkyvillä puolen vuoden ajan. Yli puoli vuotta vanhat tilaukset ovat normaalisti voimassa, eivätkä ne ole peruuntuneet, vaikka tilausta ei näy OmaElisassa. Tiedotamme kaikkia tilanneita toimitusten etenemisestä tekstiviestillä luvatun aikataulun mukaisesti. Kun tilauksesi etenee toimitukseen, lähetämme tekstiviestillä tietoa toimituksesta sekä lähetystunnuksen.


Ja on tosiaan näin, että yli 6 kk vanhat tilaukset eivät näy OmaElisassa.

Laitetilaukset ovat siis OmaElisan tilauksen seurannassa näkyvillä puolen vuoden ajan. Yli puoli vuotta vanhat tilaukset ovat normaalisti voimassa, eivätkä ne ole peruuntuneet, vaikka tilausta ei näy OmaElisassa. Tiedotamme kaikkia tilanneita toimitusten etenemisestä tekstiviestillä luvatun aikataulun mukaisesti. Kun tilauksesi etenee toimitukseen, lähetämme tekstiviestillä tietoa toimituksesta sekä lähetystunnuksen.

 

Ah så! Kiitos, @Suvi, tää on hyvä tietää. Sanoin tuon viimeisen kommenttini, (että en voi muuta kuin odotella Postilta viestiä), siksi, kun noiden Pulse 3D -kuulokkeiden kanssa kävi juurikin tuolla tavalla, eli jostain syystä en ehtinyt saamaan tekstiviestiä Elisalta ollenkaan tulevasta toimituksesta, vaan 16.6 perjantaina Postilta yhtäkkiä tipahti tekstiviesti, että Elisalta on tullut paketti. Paketin paino paljasti, että mikä tuote oli kyseessä - ehdin jo innostua, että konsoli on matkalla. :D 

Toisaalta näin pitkän odotuksen jälkeen otin tuon vain positiivisena yllätyksenä sopivasti viikonlopun alkuun ja tässä maailmantilanteessa noita iloisia yllätyksiä ei mielestäni voi koskaan olla liikaakaan! :)

 

-m


Niin se vaan on mennyt näköjään yli puoli vuotta kun tilaus on hävinnyt OmaElisasta 😅😂


Onko seuraavista eristä kuulunut mitään?


Onko seuraavista eristä kuulunut mitään?

Kun vierittää hiirellä muutaman kerran alaspäin, näkee @Suvi viestin missä kerrotaan seuraava tiedotus ajankohta. Kannattaa lukea aina aikaisemmat viestit ennen kuin kyselee. Ihan vaan vinkkinä jatkoa ajatellen…

Ps.

PS5 on aivan huippu, mukava pelailla :grinning:


Onko seuraavista eristä kuulunut mitään?

Kun vierittää hiirellä muutaman kerran alaspäin, näkee @Suvi viestin missä kerrotaan seuraava tiedotus ajankohta. Kannattaa lukea aina aikaisemmat viestit ennen kuin kyselee. Ihan vaan vinkkinä jatkoa ajatellen…

Ps.

PS5 on aivan huippu, mukava pelailla :grinning:

23.11 tilattu digital niin ei tässä jaksaisi enää yhtään odotella :D


Onko seuraavista eristä kuulunut mitään?

Moi @Warra, ensi viikolla (viikko 29) saadaan tosiaan lisätietoa seuraavista eristä. @Suvin kertoma viimeisin info löytyy täältä

 


Sain äsken viestin, joka tuli eri numerosta kuin aiemmat väliaikatiedot, ja eri muotoilun. Sanamuodot olivat mm seuraavaa:

"Selvitämme parhaillaan milloin seuraava erä saapuu varastoomme. Voit siis olla huoletta, ilmoitamme sinulle pakettisi toimitusajan heti kun saamme tiedon laitetoimittajalta."

 

Voiko tästä päätellä että olisi seuraavan erän toimituslistalla, kunhan se elisalle joskus saapuu? Vai onko kyseessä kaikille tullut viesti vain uudesta numerosta ja uudella muotoilulla?


Sain äsken viestin, joka tuli eri numerosta kuin aiemmat väliaikatiedot, ja eri muotoilun. Sanamuodot olivat mm seuraavaa:

"Selvitämme parhaillaan milloin seuraava erä saapuu varastoomme. Voit siis olla huoletta, ilmoitamme sinulle pakettisi toimitusajan heti kun saamme tiedon laitetoimittajalta."

 

Voiko tästä päätellä että olisi seuraavan erän toimituslistalla, kunhan se elisalle joskus saapuu? Vai onko kyseessä kaikille tullut viesti vain uudesta numerosta ja uudella muotoilulla?

Mulle tuli sama. Näytti olevan käytännössä tismalleen sama viesti, kuin tilaushetkellä joulukuussa tullut.


Ilmeisesti huomenna tulossa vihdoin pleikka. Sain vaan viestin, että Budbee tuo paketin Elisalta huomenna. En oo mielestäni muutakaan sielt tilannut 😃 johan tässä onkin yli 6kk odotettu. 😅Marraskuussa siis tilasin. Oisko 19.11. ollut ja Digital edition kyseessä.

 

 


Osallistu keskusteluun