Skip to main content

PS5-konsolin virallinen lanseerauspäivä on 19.11.2020 :gem: 

Viimeisin erämyynti:

  • PS5 Standard ja Digital -konsolien rajoitettu erä tuli tilattavaksi Elisan myymälöihin ja Palvelupuoteihin 30.9.2022. Kyseessä on rajoitettu erä ja tilauksia ei oteta enää vastaan, kun se on myyty. 
  • Tarkempia tietoja erästä löydät tästä kommentista

 

Ajankohtainen saatavuus- ja toimitustilanne:point_down:

 

Minkälainen saatavuustilanne PlayStation 5-konsoleissa on? :thought_balloon:

  • Saatavuustilanne jatkuu edelleen haastavana ja tällä hetkellä konsoleita tulee tilattavaksi sitä mukaan, kun eriä meille saapuu. Erien myynnistä tiedotetaan erikseen tässä ketjussa.

Missä järjestyksessä laitteet toimitetaan? :thought_balloon:

  • Toimitamme laitteita toimitusjonosta tilausjärjestyksessä. Tilauksesi on siirtynyt toimitusjonoon, kun tilauksesi on kokonaisuudessaan käsitelty.

 

Alkuperäinen aloituspostaus:point_down:

PlayStation 5 -konsoli on avattu ennakkomyyntiin myös Elisan verkkokaupassa. Valitettavasti emme juuri nyt ota vastaan uusia tilauksia PS5-konsoleista huonon saatavuuden vuoksi. Tulemme saamaan rajattuja määriä konsoleita ja toimitamme niitä asiakkaille tilausjärjestyksessä.

Konsoleiden saatavuus lähiaikoina on globaalisti haastava. Elisan verkkokaupassa 18.9.2020 käynnistetty PS5 ennakkomyynti on ylittänyt kaikki arvioidut toimitusmäärät.

Tällä hetkellä on jo tiedossa, että toimitustilanne tulee olemaan pitkään haastava.  Saatavuuden on ennustettu pysyvän heikkona vielä vuonna 2021.

Valitettavasti emme voi tällä hetkellä ottaa vastaan uusia tilauksia PlayStation 5 -konsoleita, tilausmahdollisuus avataan uudelleen saatavuustilanteen helpottaessa.

 

Usein kysytyt kysymykset PlayStation 5 -konsoleiden toimituksesta ja jonotilanteesta:

 

Milloin saan tilaamani PS5 pelikonsolin?

  • Tilanne on tällä hetkellä se, että saamme kerran kuukaudessa erän PlayStation 5 -konsoleita. Saamme maahantuojalta aina erikseen tiedon kuukausittain saamastamme toimituserän suuruudesta ja toimitusaikataulusta näiden tarkentuessa. Koska tarkempaa tietoa määristä ei ole pitkälle tulevaisuuteen, emme valitettavasti pysty tarkasti arvioimaan millä hetkellä pystymme tietyn päivämäärän tilauksen toimittamaan.
  • Tiedotamme kaikkia konsolin tilanneita kuukausittain tekstiviestillä oman tilauksen tilanteesta. Näissä viesteissä ilmoitamme toimitusaika-arvion niille tilaajille, jotka tulevat saamaan konsolin kyseisen kuukauden erästä. Muille ilmoitamme, milloin lähetämme seuraavan kerran tekstiviestillä tietoa toimitustilanteesta. Tällä konseptilla mennään, kunnes konsoleiden saatavuustilanne paranee ja saamme isompia määriä Suomeen.

Paljonko tilauksia on toimitusjonossa ja millä sijalla olen jonossa?

  • Julkisesti emme voi valitettavasti kertoa jonossa olevien tilausten tarkkoja kappalemääriä tai yksittäisen tilauksen paikkaa jonossa. PS5 Standard -konsolin osalta jonomme on reilusti nelinumeroinen ja PS5 Digital Edition -konsolin osalta jäädään kolminumeroiseksi.

Mihin tilauspäivämäärään asti jonoa on saatu purettua?

  • Konsoli on ollut tilattavissa verkkokaupastamme ennakkomyynnin aloituspäivästä 18.9.2020 alkaen. Konsoleiden tilaus verkkokaupastamme on toistaiseksi tauolla. Ennakkomyynnin aloituspäivän tilausrypäs on siis saatu purettua ja jatkossa saapuvilla toimituserillä puretaan useamman päivän tilauksia kerrallaan.​​​​​​Kerromme viimeisen toimittamattoman tilauksen päivämäärän aina saatavuustietojen yhteydessä. Ajantasaisimman tiedon löydät siis ylempää.

Mistä voin tarkistaa oman tilaukseni tilauspäivän?

  • Tilauspäivämäärän voit tarkistaa tilausvahvistukselta (löytyy sähköpostistasi!) tai OmaElisan tilauksen seurannasta (mikäli tilauksesta on alle kuusi (6) kuukautta). Huomioithan, että kaikissa tilanteissa jonopaikka ei ole yhtäkuin tilauspäivä. Tilaus siirtyy jonoon, kun tilaus on käsitelty - tilauksen käsittelyssä tarkistetaan esimerkiksi luotto- ja osoitetiedot. Mikäli tilauksella on vaikka osoitetiedoissa virhe, siirtyy tilaus jonoon vasta kun osoite on korjattu.

Tekemäni tilaus ei näy OmaElisassa?

  • Laitetilaukset ovat OmaElisan tilauksen seurannassa näkyvillä puolen vuoden ajan. Tilaukset ovat normaalisti voimassa, eivätkä ne ole peruuntuneet, vaikka tilausta ei näy OmaElisassa. Tiedotamme kaikkia tilanneita toimitusten etenemisestä tekstiviestillä luvatun aikataulun mukaisesti. Kun tilauksesi etenee toimitukseen, lähetämme tekstiviestillä tietoa toimituksesta sekä lähetystunnuksen. Asiaa avattu enemmän tässä kommentissa.

 

 

Aiempi saatavuusviestintä:point_down:

Saatavuus- ja toimitustilanne 23.9.2020 

Arvio PS5 -lisätarvikkeiden saatavuudesta ja toimituksesta 2020 aikana

Saatavuus- ja toimitustilanne 4.11.2020

Lisätarvikkeiden saatavuus- ja toimitustilanne 12.11.2020

Saatavuus- ja toimitustilanne 1.12.2020

Saatavuus- ja toimitustilanne 13.1.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 11.2.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 17.3.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 14.4.2021

Lisätarvikkeiden saatavuustilanne 14.4.2021

Tiedotus toimitustilanteesta 6.5.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 18.5.2021

Tietoa toimituksista 19.5.2021

Lisätarvikkeiden saatavuustilanne 19.5.2021
Toimitustilanne 20.5.2021

Tietoa toimituksista 2.6.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 16.6.2021

Tietoa toimituksista 30.6.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 21.7.2021

 Tietoa toimituksista 5.8.2021 

Tietoa toimituksista 13.8.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 18.8.2021

 Tietoa toimituksista 1.9.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 15.9.2021

Tietoa toimituksista 7.10.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 13.10.2021

Tietoa toimituksista 29.10.2021

Tietoa toimituksista 8.11.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 17.11.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 19.1.2022

Saatavuus- ja toimitustilanne 16.3.2022

Saatavuus- ja toimitustilanne 3.2.2022

Saatavuus- ja toimitustilanne 22.4.2022

 

 

 

Päivitämme saatavuustietoja sekä toimitusten aikatauluja keskitetysti tähän ketjuun. Aiempi ketju samasta aiheesta täällä.
 

Viimeksi päivitetty 10.5.2022

Ilmeisesti huomenna tulossa vihdoin pleikka. Sain vaan viestin, että Budbee tuo paketin Elisalta huomenna. En oo mielestäni muutakaan sielt tilannut 😃 johan tässä onkin yli 6kk odotettu. 😅Marraskuussa siis tilasin. Oisko 19.11. ollut ja Digital edition kyseessä.

 

 

14.12. tilauksia taitaa saada vielä pari kuukautta odotella😅


Ilmeisesti huomenna tulossa vihdoin pleikka. Sain vaan viestin, että Budbee tuo paketin Elisalta huomenna. En oo mielestäni muutakaan sielt tilannut 😃 johan tässä onkin yli 6kk odotettu. 😅Marraskuussa siis tilasin. Oisko 19.11. ollut ja Digital edition kyseessä.

 

 

14.12. tilauksia taitaa saada vielä pari kuukautta odotella😅

 

Mahdoton sanoa 😅 Mut voi sen varmaan aikaisemminkin

 saada


Eilen lähti normi PS5 matkaan. 4.12. tilattu. 


Eilen lähti normi PS5 matkaan. 4.12. tilattu. 

Sama homma. Täsmälleen samana päivänä tilattu. Tänään jopa mahdollisesti noudettavissa. 


Hyviä uutisia! Saimme tällä viikolla uudet erät malleista PS5 Standard ja PS5 Digital. Osa teistä onkin jo alkuviikon aikana saanut vahvistusviestin ja lähetystunnuksen, kun paketti on lähtenyt matkaan.

Lähetämme tänään 21.7. kaikille jonossa oleville tilaajille tietoa toimitustilanteesta tekstiviestillä.

Tämän viikon toimituksilla jonoa saatiin purettua seuraavasti:

  • PS5 Standard: 13.12.2020 asti tehdyt tilaukset
  • PS5 Digital: 8.12.2020 asti tehdyt tilaukset

Lähetämme tekstiviestillä tietoa toimitustilanteesta seuraavan kerran viimeistään keskiviikkona 18.8. klo 15, ja jaamme väliaikatietoja täällä OmaYhteisössä seuraavan kerran elokuussa.


 

Tämän viikon toimituksilla jonoa saatiin purettua seuraavasti:

  • PS5 Standard: 13.12.2020 asti tehdyt tilaukset
  • PS5 Digital: 8.12.2020 asti tehdyt tilaukset

 

 

”14.12. tilauksia taitaa saada vielä pari kuukautta odotella😅

Läheltä piti😀


En ole vielä mitään tekstiviestejä saanut tilaukseeni liittyen. Mikäköhän mättää? Tilaus vahvistunut kuitenkin jo tammikuun alkupuolella.


Sain äsken viestin, joka tuli eri numerosta kuin aiemmat väliaikatiedot, ja eri muotoilun. Sanamuodot olivat mm seuraavaa:

"Selvitämme parhaillaan milloin seuraava erä saapuu varastoomme. Voit siis olla huoletta, ilmoitamme sinulle pakettisi toimitusajan heti kun saamme tiedon laitetoimittajalta."

 

Voiko tästä päätellä että olisi seuraavan erän toimituslistalla, kunhan se elisalle joskus saapuu? Vai onko kyseessä kaikille tullut viesti vain uudesta numerosta ja uudella muotoilulla?

Mulle tuli sama. Näytti olevan käytännössä tismalleen sama viesti, kuin tilaushetkellä joulukuussa tullut.

Hei @Jariko ja @terrrrrrror, saisitteko lisättyä asiakas- tai puhelinnumeronne omaan profiiliin, niin voisin selvitellä näitä viestejä :slight_smile:


En ole vielä mitään tekstiviestejä saanut tilaukseeni liittyen. Mikäköhän mättää? Tilaus vahvistunut kuitenkin jo tammikuun alkupuolella.

Hei @Matkailijamies ja tervetuloa OmaYhteisöön! Saisitko sinäkin lisättyä asiakas- tai puhelinnumerosi omaan profiilisi, niin tsekataan tilanne.


@freesoul lisäsin puhelinnumeroni! Toki tuo äsken tullut tilanneinfo selvitti tilannetta jo sen verran että oma tilaus ei ihan vielä ollut vuorossa. Eli joku muu syy oli kai tuolle viestille.


Moi, olen tilannut PS5 Digitalin 24.11 mutta en ole saanut tekstiviestiä. 


Moi, olen tilannut PS5 Digitalin 24.11 mutta en ole saanut tekstiviestiä. 

23.11 tilattu digital ja myös ei viestiä. Kyllä se varmaan sieltä tulee.


Sain äsken viestin, joka tuli eri numerosta kuin aiemmat väliaikatiedot, ja eri muotoilun. Sanamuodot olivat mm seuraavaa:

"Selvitämme parhaillaan milloin seuraava erä saapuu varastoomme. Voit siis olla huoletta, ilmoitamme sinulle pakettisi toimitusajan heti kun saamme tiedon laitetoimittajalta."

 

Voiko tästä päätellä että olisi seuraavan erän toimituslistalla, kunhan se elisalle joskus saapuu? Vai onko kyseessä kaikille tullut viesti vain uudesta numerosta ja uudella muotoilulla?

Mulle tuli sama. Näytti olevan käytännössä tismalleen sama viesti, kuin tilaushetkellä joulukuussa tullut.

Hei @Jariko ja @terrrrrrror, saisitteko lisättyä asiakas- tai puhelinnumeronne omaan profiiliin, niin voisin selvitellä näitä viestejä :slight_smile:

Hei! Minulle tuli täysin samanlainen viesti myös. Olen tilannut ps5 standard editionin 2.12.2020. Viestiäkään ei ole tosiaan vielä tullut tämän päivän puolella.


27.11 tilattu. Eikä ole viestiä kuulunut? Kai se sieltä sitten joskus :D


Oma levyversio saapui eilen budbeen tuomana taisi olla tilattu 11.12. 


@Jariko ja @terrrrrrror Osa asiakkaistamme on saattanut saada alkuviikosta viestintää numerosta 173601, ja kaikille tämän viestin saaneille on tänään 21.7. lähetetty uusi tekstiviesti. Alkuviikon tekstiviesti on lähtenyt automaatiosta ja siksi siinä on ollut eri muotoilu kuin tämän päivän viestissä. Tänään lähteneessä viestissä ei näy lähettäjän numeroa, vaan lähettäjän nimenä näkyy Elisa.

@Miguelbass@Warra​, @ibe ja @asdasdasdasasdadqw Jos ette ole saaneet tämän päivän viestiä yleisestä toimitustilanteesta, teidän pitäisi saada tämän viikon aikana toimituksen vahvistusviesti ja lähetystunnus. Osa onkin sen jo saanut, mutta kaikille sitä ei ole ehditty vielä lähettää. :slight_smile: Jos teillä olisi jostain syystä puhelinnumero vaihtunut tilauksen jälkeen, niin lisäilkäähän numero omaan profiiliinne ja päivitetään tieto asiakastietoihinne. 


@freesoul Kiitos vastauksista!

Lisäsin asiakasnumeron tietoihin. Itse tilannut 15.12. eli lähellä mennään :)


En ole vielä mitään tekstiviestejä saanut tilaukseeni liittyen. Mikäköhän mättää? Tilaus vahvistunut kuitenkin jo tammikuun alkupuolella.

Hei @Matkailijamies ja tervetuloa OmaYhteisöön! Saisitko sinäkin lisättyä asiakas- tai puhelinnumerosi omaan profiilisi, niin tsekataan tilanne.

Numero lisätty 


VAROITUS!!!! älkää hyvät ihmiset tilatko elisalta mitään. väittävät että ovat toimittaneet ps5 tilaukset 13.12 asti, mutta minun 5.12 tilaus ei tullut. Elisa on varastanut konsolini ja ei suostu kertomaan missä se on?


VAROITUS!!!! älkää hyvät ihmiset tilatko elisalta mitään. väittävät että ovat toimittaneet ps5 tilaukset 13.12 asti, mutta minun 5.12 tilaus ei tullut. Elisa on varastanut konsolini ja ei suostu kertomaan missä se on?

He nimittäin eivät ole vielä toimittaneet kaikkia konsoleita vaan nimenomaan tämän viikon aikana pitäisi vielä lähteä osa.


VAROITUS!!!! älkää hyvät ihmiset tilatko elisalta mitään. väittävät että ovat toimittaneet ps5 tilaukset 13.12 asti, mutta minun 5.12 tilaus ei tullut. Elisa on varastanut konsolini ja ei suostu kertomaan missä se on?

He nimittäin eivät ole vielä toimittaneet kaikkia konsoleita vaan nimenomaan tämän viikon aikana pitäisi vielä lähteä osa.

 miten on mahdollista että elisa ei tiedä missä laite on, jos se olisi tulossa kai he sen näkisivät tietokannasta? 


VAROITUS!!!! älkää hyvät ihmiset tilatko elisalta mitään. väittävät että ovat toimittaneet ps5 tilaukset 13.12 asti, mutta minun 5.12 tilaus ei tullut. Elisa on varastanut konsolini ja ei suostu kertomaan missä se on?

He nimittäin eivät ole vielä toimittaneet kaikkia konsoleita vaan nimenomaan tämän viikon aikana pitäisi vielä lähteä osa.

 miten on mahdollista että elisa ei tiedä missä laite on, jos se olisi tulossa kai he sen näkisivät tietokannasta? 

ahaa eli he siis eivät ole tietoisia missä ps5 konsolisi menee tai oletko sen edes saamassa tästä erästä? Itse tosiaan tilasin 2.12 enkä ole saanut minkäänlaista viestiä itsekkään, mutta toivoa on vielä viestin tulevan taikka edes lähetystunnus tms.


10.12 tilattu standart ja ei tullut viestiä. Eilen tuli sama viesti kuin jarikolla ja terrrrrorilla. Tuleeko sitä pleikkaria vai ei? 😅


Viestiä ei tullut mutta Oma Posti sovelluksessa näkyy Elisalta Edi sanomalla ja seurantakoodilla 1.5kg paketti. Ps5 digital tilattu 24.11. Paha sanoa onko vielä tuloillaan vai makaako Elisan varastoilla.


Mitään viestiä ei koskaan tullut, mutta oma postissa näkyy 6.8kg paketti matkalla noutopisteelle. Eli jos et myöskään koskaan saanut viestiä tms tarkista oma postisi! 


Osallistu keskusteluun