Skip to main content

PS5-konsolin virallinen lanseerauspäivä on 19.11.2020 :gem: 

Viimeisin erämyynti:

  • PS5 Standard ja Digital -konsolien rajoitettu erä tuli tilattavaksi Elisan myymälöihin ja Palvelupuoteihin 30.9.2022. Kyseessä on rajoitettu erä ja tilauksia ei oteta enää vastaan, kun se on myyty. 
  • Tarkempia tietoja erästä löydät tästä kommentista

 

Ajankohtainen saatavuus- ja toimitustilanne:point_down:

 

Minkälainen saatavuustilanne PlayStation 5-konsoleissa on? :thought_balloon:

  • Saatavuustilanne jatkuu edelleen haastavana ja tällä hetkellä konsoleita tulee tilattavaksi sitä mukaan, kun eriä meille saapuu. Erien myynnistä tiedotetaan erikseen tässä ketjussa.

Missä järjestyksessä laitteet toimitetaan? :thought_balloon:

  • Toimitamme laitteita toimitusjonosta tilausjärjestyksessä. Tilauksesi on siirtynyt toimitusjonoon, kun tilauksesi on kokonaisuudessaan käsitelty.

 

Alkuperäinen aloituspostaus:point_down:

PlayStation 5 -konsoli on avattu ennakkomyyntiin myös Elisan verkkokaupassa. Valitettavasti emme juuri nyt ota vastaan uusia tilauksia PS5-konsoleista huonon saatavuuden vuoksi. Tulemme saamaan rajattuja määriä konsoleita ja toimitamme niitä asiakkaille tilausjärjestyksessä.

Konsoleiden saatavuus lähiaikoina on globaalisti haastava. Elisan verkkokaupassa 18.9.2020 käynnistetty PS5 ennakkomyynti on ylittänyt kaikki arvioidut toimitusmäärät.

Tällä hetkellä on jo tiedossa, että toimitustilanne tulee olemaan pitkään haastava.  Saatavuuden on ennustettu pysyvän heikkona vielä vuonna 2021.

Valitettavasti emme voi tällä hetkellä ottaa vastaan uusia tilauksia PlayStation 5 -konsoleita, tilausmahdollisuus avataan uudelleen saatavuustilanteen helpottaessa.

 

Usein kysytyt kysymykset PlayStation 5 -konsoleiden toimituksesta ja jonotilanteesta:

 

Milloin saan tilaamani PS5 pelikonsolin?

  • Tilanne on tällä hetkellä se, että saamme kerran kuukaudessa erän PlayStation 5 -konsoleita. Saamme maahantuojalta aina erikseen tiedon kuukausittain saamastamme toimituserän suuruudesta ja toimitusaikataulusta näiden tarkentuessa. Koska tarkempaa tietoa määristä ei ole pitkälle tulevaisuuteen, emme valitettavasti pysty tarkasti arvioimaan millä hetkellä pystymme tietyn päivämäärän tilauksen toimittamaan.
  • Tiedotamme kaikkia konsolin tilanneita kuukausittain tekstiviestillä oman tilauksen tilanteesta. Näissä viesteissä ilmoitamme toimitusaika-arvion niille tilaajille, jotka tulevat saamaan konsolin kyseisen kuukauden erästä. Muille ilmoitamme, milloin lähetämme seuraavan kerran tekstiviestillä tietoa toimitustilanteesta. Tällä konseptilla mennään, kunnes konsoleiden saatavuustilanne paranee ja saamme isompia määriä Suomeen.

Paljonko tilauksia on toimitusjonossa ja millä sijalla olen jonossa?

  • Julkisesti emme voi valitettavasti kertoa jonossa olevien tilausten tarkkoja kappalemääriä tai yksittäisen tilauksen paikkaa jonossa. PS5 Standard -konsolin osalta jonomme on reilusti nelinumeroinen ja PS5 Digital Edition -konsolin osalta jäädään kolminumeroiseksi.

Mihin tilauspäivämäärään asti jonoa on saatu purettua?

  • Konsoli on ollut tilattavissa verkkokaupastamme ennakkomyynnin aloituspäivästä 18.9.2020 alkaen. Konsoleiden tilaus verkkokaupastamme on toistaiseksi tauolla. Ennakkomyynnin aloituspäivän tilausrypäs on siis saatu purettua ja jatkossa saapuvilla toimituserillä puretaan useamman päivän tilauksia kerrallaan.​​​​​​Kerromme viimeisen toimittamattoman tilauksen päivämäärän aina saatavuustietojen yhteydessä. Ajantasaisimman tiedon löydät siis ylempää.

Mistä voin tarkistaa oman tilaukseni tilauspäivän?

  • Tilauspäivämäärän voit tarkistaa tilausvahvistukselta (löytyy sähköpostistasi!) tai OmaElisan tilauksen seurannasta (mikäli tilauksesta on alle kuusi (6) kuukautta). Huomioithan, että kaikissa tilanteissa jonopaikka ei ole yhtäkuin tilauspäivä. Tilaus siirtyy jonoon, kun tilaus on käsitelty - tilauksen käsittelyssä tarkistetaan esimerkiksi luotto- ja osoitetiedot. Mikäli tilauksella on vaikka osoitetiedoissa virhe, siirtyy tilaus jonoon vasta kun osoite on korjattu.

Tekemäni tilaus ei näy OmaElisassa?

  • Laitetilaukset ovat OmaElisan tilauksen seurannassa näkyvillä puolen vuoden ajan. Tilaukset ovat normaalisti voimassa, eivätkä ne ole peruuntuneet, vaikka tilausta ei näy OmaElisassa. Tiedotamme kaikkia tilanneita toimitusten etenemisestä tekstiviestillä luvatun aikataulun mukaisesti. Kun tilauksesi etenee toimitukseen, lähetämme tekstiviestillä tietoa toimituksesta sekä lähetystunnuksen. Asiaa avattu enemmän tässä kommentissa.

 

 

Aiempi saatavuusviestintä:point_down:

Saatavuus- ja toimitustilanne 23.9.2020 

Arvio PS5 -lisätarvikkeiden saatavuudesta ja toimituksesta 2020 aikana

Saatavuus- ja toimitustilanne 4.11.2020

Lisätarvikkeiden saatavuus- ja toimitustilanne 12.11.2020

Saatavuus- ja toimitustilanne 1.12.2020

Saatavuus- ja toimitustilanne 13.1.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 11.2.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 17.3.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 14.4.2021

Lisätarvikkeiden saatavuustilanne 14.4.2021

Tiedotus toimitustilanteesta 6.5.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 18.5.2021

Tietoa toimituksista 19.5.2021

Lisätarvikkeiden saatavuustilanne 19.5.2021
Toimitustilanne 20.5.2021

Tietoa toimituksista 2.6.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 16.6.2021

Tietoa toimituksista 30.6.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 21.7.2021

 Tietoa toimituksista 5.8.2021 

Tietoa toimituksista 13.8.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 18.8.2021

 Tietoa toimituksista 1.9.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 15.9.2021

Tietoa toimituksista 7.10.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 13.10.2021

Tietoa toimituksista 29.10.2021

Tietoa toimituksista 8.11.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 17.11.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 19.1.2022

Saatavuus- ja toimitustilanne 16.3.2022

Saatavuus- ja toimitustilanne 3.2.2022

Saatavuus- ja toimitustilanne 22.4.2022

 

 

 

Päivitämme saatavuustietoja sekä toimitusten aikatauluja keskitetysti tähän ketjuun. Aiempi ketju samasta aiheesta täällä.
 

Viimeksi päivitetty 10.5.2022

Mitään viestiä ei koskaan tullut, mutta oma postissa näkyy 6.8kg paketti matkalla noutopisteelle. Eli jos et myöskään koskaan saanut viestiä tms tarkista oma postisi! 

Jep, tuo 6.8kg kuulostaa konsolilta mutta mikähän tämä 1.5kg mikä mulle olisi tulossa on 😅. Mitään muuta en ole tilannut 🤔


miten on mahdollista että elisa ei tiedä missä laite on, jos se olisi tulossa kai he sen näkisivät tietokannasta? 

Hei @varastettups5, saisitko lisättyä asiakas- tai puhelinnumerosi omaan profiilisi, niin tsekataan mikä on sinun PS5-tilauksesi tilanne.


Mitään viestiä ei koskaan tullut, mutta oma postissa näkyy 6.8kg paketti matkalla noutopisteelle. Eli jos et myöskään koskaan saanut viestiä tms tarkista oma postisi! 

Jep, tuo 6.8kg kuulostaa konsolilta mutta mikähän tämä 1.5kg mikä mulle olisi tulossa on 😅. Mitään muuta en ole tilannut 🤔

Veikkaan, että kyseessä on tosiaan sinun ps5 vaikka paino onkin merkattu 1,5kg. Muistelin lukeneeni tästä samasta virheestä muualla. Paino saattaa muuttua suuremmaksi. Sormet ristiin vaan ja toivotaan, että näin on käynyt sinunkin kohdalla.


Mitään viestiä ei koskaan tullut, mutta oma postissa näkyy 6.8kg paketti matkalla noutopisteelle. Eli jos et myöskään koskaan saanut viestiä tms tarkista oma postisi! 

Jep, tuo 6.8kg kuulostaa konsolilta mutta mikähän tämä 1.5kg mikä mulle olisi tulossa on 😅. Mitään muuta en ole tilannut 🤔

Veikkaan, että kyseessä on tosiaan sinun ps5 vaikka paino onkin merkattu 1,5kg. Muistelin lukeneeni tästä samasta virheestä muualla. Paino saattaa muuttua suuremmaksi. Sormet ristiin vaan ja toivotaan, että näin on käynyt sinunkin kohdalla.

Ellet ole tilannut lisäohjainta konsolin lisäksi? 


Mitään viestiä ei koskaan tullut, mutta oma postissa näkyy 6.8kg paketti matkalla noutopisteelle. Eli jos et myöskään koskaan saanut viestiä tms tarkista oma postisi! 

Jep, tuo 6.8kg kuulostaa konsolilta mutta mikähän tämä 1.5kg mikä mulle olisi tulossa on 😅. Mitään muuta en ole tilannut 🤔

Veikkaan, että kyseessä on tosiaan sinun ps5 vaikka paino onkin merkattu 1,5kg. Muistelin lukeneeni tästä samasta virheestä muualla. Paino saattaa muuttua suuremmaksi. Sormet ristiin vaan ja toivotaan, että näin on käynyt sinunkin kohdalla.

Ellet ole tilannut lisäohjainta konsolin lisäksi? 

Ei ole lisäohjaimia tilattu. Katsotaan miten muuttuu kun posti saa paketin käsiinsä.


14.12 tilattu ja tänään saapui.


@Jariko ja @terrrrrrror Osa asiakkaistamme on saattanut saada alkuviikosta viestintää numerosta 173601, ja kaikille tämän viestin saaneille on tänään 21.7. lähetetty uusi tekstiviesti. Alkuviikon tekstiviesti on lähtenyt automaatiosta ja siksi siinä on ollut eri muotoilu kuin tämän päivän viestissä. Tänään lähteneessä viestissä ei näy lähettäjän numeroa, vaan lähettäjän nimenä näkyy Elisa.

@Miguelbass@Warra​, @ibe ja @asdasdasdasasdadqw Jos ette ole saaneet tämän päivän viestiä yleisestä toimitustilanteesta, teidän pitäisi saada tämän viikon aikana toimituksen vahvistusviesti ja lähetystunnus. Osa onkin sen jo saanut, mutta kaikille sitä ei ole ehditty vielä lähettää. :slight_smile: Jos teillä olisi jostain syystä puhelinnumero vaihtunut tilauksen jälkeen, niin lisäilkäähän numero omaan profiiliinne ja päivitetään tieto asiakastietoihinne. 

Sain vahvistuksen siitä, että kaikille tämän viikon erän asiakkaillemme on lähtenyt toimituksen vahvistusviesti ja lähetystunnus. Jos et ole saanut tällä viikolla mitään viestiä meiltä, niin kerro ja selvitellään tilannetta.


@freesoul Onko niin, että laitteita lähetetään viikoittain vai tuleeko erä aina kerran kuukaudessa ja se puretaan sitten saapumisviikolla?

Mietin lähinnä sitä, milloin 15.12. tilattu voisi olla toimituksessa… :)


Tuli tässä mieleen, että onkohan joulun aikoihin tullut millainen määrä uusia tilauksia? Kun itse tilasin 3.1. niin vähän mietityttää, että näinköhän vielä ensi satsistakaan saan omaani. 🤔😅


Tuli tässä mieleen, että onkohan joulun aikoihin tullut millainen määrä uusia tilauksia? Kun itse tilasin 3.1. niin vähän mietityttää, että näinköhän vielä ensi satsistakaan saan omaani. 🤔😅

 

samaa miettinyt 😀

tilasin myös samoihin aikoihin omani..


@freesoul Onko niin, että laitteita lähetetään viikoittain vai tuleeko erä aina kerran kuukaudessa ja se puretaan sitten saapumisviikolla?

Mietin lähinnä sitä, milloin 15.12. tilattu voisi olla toimituksessa… :)

@terrrrrrror pahoittelut, että viestiisi on jäänyt vastaamatta aiemmin! Syyttäkäämme kesälomakautta tästä :relaxed:

Tällä hetkellä laitteita tulee meille pääsääntöisesti yksi erä per kuukausi. Tämä erä lähetetään sitten kerralla (muutaman päivän aikana useimmiten) eteenpäin.
 

Tuli tässä mieleen, että onkohan joulun aikoihin tullut millainen määrä uusia tilauksia? Kun itse tilasin 3.1. niin vähän mietityttää, että näinköhän vielä ensi satsistakaan saan omaani. 🤔😅

@Niksu91 Joulun ajan tilauspiikistä minulla ei tässä kohtaa ole tietoa. Isoimmat piikit kuitenkin olivat syyskuussa ennakkomyynnin käynnistyttyä sekä varsinaisena myynninaloituspäivänä.


Tässä luvatusti tietoa tämän hetken toimitustilanteesta:loud_sound:

Saimme juuri maahantuojalta tietoa seuraavista PS5 Standard ja PS5 Digital -konsoleiden eristä. Toimitusaikataulu tarkentuu lähiviikkoina. 

Lähetämme tänään tekstiviestillä vahvistuksen niille tilaajille, jotka tulevat saamaan konsolin seuraavaksi toimitettavista PS5 Standard ja PS5 Digital eristä. Tarkennamme toimitusaikaa heti, kun saamme lisätietoja maahantuojalta.

Näillä seuraavaksi toimitettavilla erillä saadaan purettua jonoa seuraavasti:

  • PS5 Standard: 3.1.2021 asti tehdyt tilaukset :ballot_box_with_check:
  • PS5 Digital: 4.1.2021 asti tehdyt tilaukset :ballot_box_with_check:

Lähetämme tekstiviestillä tietoa yleisestä toimitustilanteesta seuraavan kerran viimeistään keskiviikkona 18.8. klo 15 jonossa oleville tilaajille. 


Tuli tässä mieleen, että onkohan joulun aikoihin tullut millainen määrä uusia tilauksia? Kun itse tilasin 3.1. niin vähän mietityttää, että näinköhän vielä ensi satsistakaan saan omaani. 🤔😅

Tilasin 26.12. ja sain jo viestin että elokuun erästä vihdoin tulee meille (levyasemaversio). 🎉 Eli vaikka olisi ollut joululahkapiikkiä niin sekin oletettavasti on nyt selätetty. 


Tuli tässä mieleen, että onkohan joulun aikoihin tullut millainen määrä uusia tilauksia? Kun itse tilasin 3.1. niin vähän mietityttää, että näinköhän vielä ensi satsistakaan saan omaani. 🤔😅

Tilasin 26.12. ja sain jo viestin että elokuun erästä vihdoin tulee meille (levyasemaversio). 🎉 Eli vaikka olisi ollut joululahkapiikkiä niin sekin oletettavasti on nyt selätetty. 

Joo saman viestin sain minäkin 🙂


Tilasin PS5 5.1.2021 ja sain viestin, että saisin konsolin seuraavasta erästä ja ilmeisesti tällä erällä saatiin purettua jonoa 3.1. Pitääköhän tuo saamani viesti kuitenkin paikkansa?


Tilasin PS5 5.1.2021 ja sain viestin, että saisin konsolin seuraavasta erästä ja ilmeisesti tällä erällä saatiin purettua jonoa 3.1. Pitääköhän tuo saamani viesti kuitenkin paikkansa?

Hei @JP97,

PS5 Standard -konsoleissa jonoa saatiin purettua 3.1. asti ja PS5 Digital -konsoleissa 4.1. asti. Muistitko tilauspäivän varmasti oikein? Jos haluat, että tarkistamme tilauspäiväsi ja tilauksesi, niin lisää asiakasnumerosi profiiliisi. :slight_smile:


Tilasin PS5 5.1.2021 ja sain viestin, että saisin konsolin seuraavasta erästä ja ilmeisesti tällä erällä saatiin purettua jonoa 3.1. Pitääköhän tuo saamani viesti kuitenkin paikkansa?

Hei @JP97,

PS5 Standard -konsoleissa jonoa saatiin purettua 3.1. asti ja PS5 Digital -konsoleissa 4.1. asti. Muistitko tilauspäivän varmasti oikein? Jos haluat, että tarkistamme tilauspäiväsi ja tilauksesi, niin lisää asiakasnumerosi profiiliisi. :slight_smile:

Joo muistinkin väärin. Olin tosiaan tilannutkin Standard mallin juuri tuossa 3.1 🙂.

 

Onkohan tietoa vielä milloin konsolit saapuvat varastoon ja koskakoha mahdollisesti lähetetään?


Itse tilasin olikohan 22.12 ja ei ole mitään viestiä kuulunut, että saisin konsolin tässä kuussa


14.12 tilattu ja tänään saapui.

Meillä myös tilauspäivä 14.12. → ei ole laitetta tullut vieläkään? 


Osaakohan joku Elisalta nyt tarkemmin kertoa missä mennään toimitusten kanssa? Soitin eilen asiakaspalveluun, siellä ei tiedetä mitään. Pyydettiin vaan seuraamaan tekstiviestejä asian tiimoilta. 
ketjusta huomasin, että samalla tilauspäivällä kuin meillä 14.12. jotkut ovat laitteensa saaneet jo heinäkuussa? 
Reilu viikko sitten sain kyllä viestin, että olisimme saamassa laitteen seuraavasta erästä… kukaan ei vaan tunnu tietävän koska se erä on jaossa??!


Väliaikatietoa seuraavan erän toimituksiin liittyen:

  • PS5 Standard: Lähetämme tänään väliaikatietoja tekstiviestillä niille tilaajille, jotka saivat aiemmin vahvistuksen, että tulevat saamaan konsolin seuraavasta erästä. Tämän hetkinen aikatauluarvio toimitukselle on viikolla 34. Lähetämme vielä erikseen vahvistusviestin ja lähetystunnuksen, kun paketti on lähtenyt matkaan. 
  • PS5 Digital: Tarkennamme toimitusaikaa heti, kun saamme lisätietoja maahantuojalta.

Lähetämme tekstiviestillä tietoa yleisestä toimitustilanteesta seuraavan kerran viimeistään keskiviikkona 18.8. klo 15 jonossa oleville tilaajille. 


Hei @JP97   ja @TerhiAnnika,

kyselitte seuraavaksi toimitettavan erien toimitusaikataulusta. 

Väliaikatietoja seuraavan erän toimituksesta löytyy juuri julkaisemastani kommentista. PS5 Standard -konsolien osalta tämän hetkinen aikatauluarvio toimitukselle on viikolla 34. PS5 Digital -konsolin osalta tarkennamme toimitusaikaa heti, kun saamme lisätietoja maahantuojalta. 


Itse tilasin olikohan 22.12 ja ei ole mitään viestiä kuulunut, että saisin konsolin tässä kuussa

Hei @Ufferi52,

Lähestyin sinua viestillä asiasta. Vastaa viestiini, niin saadaan tilauksesi tarkistettua. :relaxed:


En ole vielä mitään tekstiviestejä saanut tilaukseeni liittyen. Mikäköhän mättää? Tilaus vahvistunut kuitenkin jo tammikuun alkupuolella.

Hei @Matkailijamies ja tervetuloa OmaYhteisöön! Saisitko sinäkin lisättyä asiakas- tai puhelinnumerosi omaan profiilisi, niin tsekataan tilanne.

Numero lisätty 

Mikäs juttu tää nyt on kun kuukaus sitten oon lisänny tarvittavat, eikä edelleenkään mitään väliaika inffoja?


En ole vielä mitään tekstiviestejä saanut tilaukseeni liittyen. Mikäköhän mättää? Tilaus vahvistunut kuitenkin jo tammikuun alkupuolella.

Hei @Matkailijamies ja tervetuloa OmaYhteisöön! Saisitko sinäkin lisättyä asiakas- tai puhelinnumerosi omaan profiilisi, niin tsekataan tilanne.

Numero lisätty 

Mikäs juttu tää nyt on kun kuukaus sitten oon lisänny tarvittavat, eikä edelleenkään mitään väliaika inffoja?

Hei @Matkailijamies,

Pahoittelut, että asiasi hoitaminen on jäänyt kesken. Laitoin sinulle yksityisviestiä asiasta. Pyytäisin sinua vastaamaan siihen, niin lähdetään selvittämään tilannetta. 


Osallistu keskusteluun