Skip to main content

PS5-konsolin virallinen lanseerauspäivä on 19.11.2020 :gem: 

Viimeisin erämyynti:

  • PS5 Standard ja Digital -konsolien rajoitettu erä tuli tilattavaksi Elisan myymälöihin ja Palvelupuoteihin 30.9.2022. Kyseessä on rajoitettu erä ja tilauksia ei oteta enää vastaan, kun se on myyty. 
  • Tarkempia tietoja erästä löydät tästä kommentista

 

Ajankohtainen saatavuus- ja toimitustilanne:point_down:

 

Minkälainen saatavuustilanne PlayStation 5-konsoleissa on? :thought_balloon:

  • Saatavuustilanne jatkuu edelleen haastavana ja tällä hetkellä konsoleita tulee tilattavaksi sitä mukaan, kun eriä meille saapuu. Erien myynnistä tiedotetaan erikseen tässä ketjussa.

Missä järjestyksessä laitteet toimitetaan? :thought_balloon:

  • Toimitamme laitteita toimitusjonosta tilausjärjestyksessä. Tilauksesi on siirtynyt toimitusjonoon, kun tilauksesi on kokonaisuudessaan käsitelty.

 

Alkuperäinen aloituspostaus:point_down:

PlayStation 5 -konsoli on avattu ennakkomyyntiin myös Elisan verkkokaupassa. Valitettavasti emme juuri nyt ota vastaan uusia tilauksia PS5-konsoleista huonon saatavuuden vuoksi. Tulemme saamaan rajattuja määriä konsoleita ja toimitamme niitä asiakkaille tilausjärjestyksessä.

Konsoleiden saatavuus lähiaikoina on globaalisti haastava. Elisan verkkokaupassa 18.9.2020 käynnistetty PS5 ennakkomyynti on ylittänyt kaikki arvioidut toimitusmäärät.

Tällä hetkellä on jo tiedossa, että toimitustilanne tulee olemaan pitkään haastava.  Saatavuuden on ennustettu pysyvän heikkona vielä vuonna 2021.

Valitettavasti emme voi tällä hetkellä ottaa vastaan uusia tilauksia PlayStation 5 -konsoleita, tilausmahdollisuus avataan uudelleen saatavuustilanteen helpottaessa.

 

Usein kysytyt kysymykset PlayStation 5 -konsoleiden toimituksesta ja jonotilanteesta:

 

Milloin saan tilaamani PS5 pelikonsolin?

  • Tilanne on tällä hetkellä se, että saamme kerran kuukaudessa erän PlayStation 5 -konsoleita. Saamme maahantuojalta aina erikseen tiedon kuukausittain saamastamme toimituserän suuruudesta ja toimitusaikataulusta näiden tarkentuessa. Koska tarkempaa tietoa määristä ei ole pitkälle tulevaisuuteen, emme valitettavasti pysty tarkasti arvioimaan millä hetkellä pystymme tietyn päivämäärän tilauksen toimittamaan.
  • Tiedotamme kaikkia konsolin tilanneita kuukausittain tekstiviestillä oman tilauksen tilanteesta. Näissä viesteissä ilmoitamme toimitusaika-arvion niille tilaajille, jotka tulevat saamaan konsolin kyseisen kuukauden erästä. Muille ilmoitamme, milloin lähetämme seuraavan kerran tekstiviestillä tietoa toimitustilanteesta. Tällä konseptilla mennään, kunnes konsoleiden saatavuustilanne paranee ja saamme isompia määriä Suomeen.

Paljonko tilauksia on toimitusjonossa ja millä sijalla olen jonossa?

  • Julkisesti emme voi valitettavasti kertoa jonossa olevien tilausten tarkkoja kappalemääriä tai yksittäisen tilauksen paikkaa jonossa. PS5 Standard -konsolin osalta jonomme on reilusti nelinumeroinen ja PS5 Digital Edition -konsolin osalta jäädään kolminumeroiseksi.

Mihin tilauspäivämäärään asti jonoa on saatu purettua?

  • Konsoli on ollut tilattavissa verkkokaupastamme ennakkomyynnin aloituspäivästä 18.9.2020 alkaen. Konsoleiden tilaus verkkokaupastamme on toistaiseksi tauolla. Ennakkomyynnin aloituspäivän tilausrypäs on siis saatu purettua ja jatkossa saapuvilla toimituserillä puretaan useamman päivän tilauksia kerrallaan.​​​​​​Kerromme viimeisen toimittamattoman tilauksen päivämäärän aina saatavuustietojen yhteydessä. Ajantasaisimman tiedon löydät siis ylempää.

Mistä voin tarkistaa oman tilaukseni tilauspäivän?

  • Tilauspäivämäärän voit tarkistaa tilausvahvistukselta (löytyy sähköpostistasi!) tai OmaElisan tilauksen seurannasta (mikäli tilauksesta on alle kuusi (6) kuukautta). Huomioithan, että kaikissa tilanteissa jonopaikka ei ole yhtäkuin tilauspäivä. Tilaus siirtyy jonoon, kun tilaus on käsitelty - tilauksen käsittelyssä tarkistetaan esimerkiksi luotto- ja osoitetiedot. Mikäli tilauksella on vaikka osoitetiedoissa virhe, siirtyy tilaus jonoon vasta kun osoite on korjattu.

Tekemäni tilaus ei näy OmaElisassa?

  • Laitetilaukset ovat OmaElisan tilauksen seurannassa näkyvillä puolen vuoden ajan. Tilaukset ovat normaalisti voimassa, eivätkä ne ole peruuntuneet, vaikka tilausta ei näy OmaElisassa. Tiedotamme kaikkia tilanneita toimitusten etenemisestä tekstiviestillä luvatun aikataulun mukaisesti. Kun tilauksesi etenee toimitukseen, lähetämme tekstiviestillä tietoa toimituksesta sekä lähetystunnuksen. Asiaa avattu enemmän tässä kommentissa.

 

 

Aiempi saatavuusviestintä:point_down:

Saatavuus- ja toimitustilanne 23.9.2020 

Arvio PS5 -lisätarvikkeiden saatavuudesta ja toimituksesta 2020 aikana

Saatavuus- ja toimitustilanne 4.11.2020

Lisätarvikkeiden saatavuus- ja toimitustilanne 12.11.2020

Saatavuus- ja toimitustilanne 1.12.2020

Saatavuus- ja toimitustilanne 13.1.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 11.2.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 17.3.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 14.4.2021

Lisätarvikkeiden saatavuustilanne 14.4.2021

Tiedotus toimitustilanteesta 6.5.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 18.5.2021

Tietoa toimituksista 19.5.2021

Lisätarvikkeiden saatavuustilanne 19.5.2021
Toimitustilanne 20.5.2021

Tietoa toimituksista 2.6.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 16.6.2021

Tietoa toimituksista 30.6.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 21.7.2021

 Tietoa toimituksista 5.8.2021 

Tietoa toimituksista 13.8.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 18.8.2021

 Tietoa toimituksista 1.9.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 15.9.2021

Tietoa toimituksista 7.10.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 13.10.2021

Tietoa toimituksista 29.10.2021

Tietoa toimituksista 8.11.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 17.11.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 19.1.2022

Saatavuus- ja toimitustilanne 16.3.2022

Saatavuus- ja toimitustilanne 3.2.2022

Saatavuus- ja toimitustilanne 22.4.2022

 

 

 

Päivitämme saatavuustietoja sekä toimitusten aikatauluja keskitetysti tähän ketjuun. Aiempi ketju samasta aiheesta täällä.
 

Viimeksi päivitetty 10.5.2022

Arvaa kuinka paljon tuntuu nyt mehun maku suussa kun kysyin eilen Telia Chatista että koska tulee ps5 myyntiin niin ei osannut sanoa, sen jälkeen oli tullut ps5 digitaali versioita myyntiin kauppaan ja kaikki kukka myyty loppuun kun huomasin tänä aamuna, en kyllä käsitä TÄTÄ hommaa yhtään !!!!!

Piti ottaa Telian liittymät mut taitaa vaihtua takas ELISALLE


Edit. Siivottu kielenkäyttöä /JJesseJ


Lähetämme tänään 18.8. tilaajille tietoa toimitustilanteesta tekstiviestillä. :calling:

Vahvistimme aiemmin tässä kuussa (5.8.2021) toimituksen niille tilaajille, jotka tulevat saamaan konsolin meille seuraavaksi saapuvista PS5 Standard ja PS5 Digital -konsoleiden eristä. Peruutuksista johtuen PS5 Standard-tilauksia saadaan toimitettua muutama kappale lisää, joten jonossa päästiin aiemmin ilmoitetusta (3.1.) päivällä eteenpäin. Näille tilaajille lähetämme tänään viestin, jossa vahvistamme toimituksen seuraavasta erästä. 

Jos sait aiemmin tiedon, että saat konsolin tästä erästä, tässä muistiin toimitustilanne:

  • PS5 Standard: Tämän hetkinen aikatauluarvio erän toimitukselle on viikolla 34. Lähetämme vielä erikseen vahvistusviestin ja lähetystunnuksen, kun paketti lähtee matkaan.
  • PS5 Digital: Seuraavan erän tarkempi toimitusaika ei ole vielä tiedossa. Tarkennamme toimitusaikaa tekstiviestitse, kun saamme lisätietoja maahantuojalta.

Muille tilaajille lähetämme tekstiviestillä tietoa yleisestä toimitustilanteesta. Tässä vielä muistiin, mihin asti jonoa tullaan saamaan purettua seuraavaksi toimitettavilla erillä. 

  • PS5 Standard: 4.1.2021 asti tehdyt tilaukset :ballot_box_with_check:  
  • PS5 Digital: 4.1.2021 asti tehdyt tilaukset :ballot_box_with_check:

Pyrimme viestimään saatavuustilanteesta säännöllisesti. Tässä vielä muistiin meidän viestintäaikataulu:

  • Jaamme väliaikatietoja täällä OmaYhteisössä seuraavan kerran viimeistään noin kahden viikon päästä.
  • Seuraavan kerran olemme lähettämässä tekstiviestillä tietoa toimitustilanteesta viimeistään 15.9. klo 15.

Tuleekohan meikäläisen konsoli vihdoin ja viimein syyskuun erästä, tarkkaa päivää en muista mutta tammikuun lopussa tilasin, ei vaan pysty tarkistamaan kun tilaus tehty ystäväni nimellä ja tästä mennytkin jo yli puoli vuotta niin hävinnyt varmaan sieltä omaelisasta. Osaatteko/pystyttekö yhtään sanoa paljon tossa tammikuussa on tilauksia tullut, olisi kiva tietää että odottelenko syyskuuta vai lokakuuta😄


Sähköpostin tilausvahvistuksesta jouduin itsekkin varmistamaan päivämäärän, omaelisastahan ne jäviää kuudessa kuikaudessa


Sähköpostin tilausvahvistuksesta jouduin itsekkin varmistamaan päivämäärän, omaelisastahan ne jäviää kuudessa kuikaudessa

Juu kyllä sen tiedän, eise tässä nyt ollutkaan se pääasia :D


Tuleekohan meikäläisen konsoli vihdoin ja viimein syyskuun erästä, tarkkaa päivää en muista mutta tammikuun lopussa tilasin, ei vaan pysty tarkistamaan kun tilaus tehty ystäväni nimellä ja tästä mennytkin jo yli puoli vuotta niin hävinnyt varmaan sieltä omaelisasta. Osaatteko/pystyttekö yhtään sanoa paljon tossa tammikuussa on tilauksia tullut, olisi kiva tietää että odottelenko syyskuuta vai lokakuuta😄

Ehkä tuollaisia asioita ei kannata huudella julkisesti. Tuo on periaatteessa sopimus rikkomusta jollain tasolla, kun toisen nimissä tilaillaan. Jos tilaus vaiheessa tuote maksettu, niin siinä tapauksessa hyvä. Mutta luottokaupassa toisen nimiin tilaaminen on erittäin harmaalla alueella :D


Lähetämme tänään 18.8. tilaajille tietoa toimitustilanteesta tekstiviestillä. :calling:

Vahvistimme aiemmin tässä kuussa (5.8.2021) toimituksen niille tilaajille, jotka tulevat saamaan konsolin meille seuraavaksi saapuvista PS5 Standard ja PS5 Digital -konsoleiden eristä. Peruutuksista johtuen PS5 Standard-tilauksia saadaan toimitettua muutama kappale lisää, joten jonossa päästiin aiemmin ilmoitetusta (3.1.) päivällä eteenpäin. Näille tilaajille lähetämme tänään viestin, jossa vahvistamme toimituksen seuraavasta erästä. 

Jos sait aiemmin tiedon, että saat konsolin tästä erästä, tässä muistiin toimitustilanne:

  • PS5 Standard: Tämän hetkinen aikatauluarvio erän toimitukselle on viikolla 34. Lähetämme vielä erikseen vahvistusviestin ja lähetystunnuksen, kun paketti lähtee matkaan.
  • PS5 Digital: Seuraavan erän tarkempi toimitusaika ei ole vielä tiedossa. Tarkennamme toimitusaikaa tekstiviestitse, kun saamme lisätietoja maahantuojalta.

Muille tilaajille lähetämme tekstiviestillä tietoa yleisestä toimitustilanteesta. Tässä vielä muistiin, mihin asti jonoa tullaan saamaan purettua seuraavaksi toimitettavilla erillä. 

  • PS5 Standard: 4.1.2021 asti tehdyt tilaukset :ballot_box_with_check:  
  • PS5 Digital: 4.1.2021 asti tehdyt tilaukset :ballot_box_with_check:

Pyrimme viestimään saatavuustilanteesta säännöllisesti. Tässä vielä muistiin meidän viestintäaikataulu:

  • Jaamme väliaikatietoja täällä OmaYhteisössä seuraavan kerran viimeistään noin kahden viikon päästä.
  • Seuraavan kerran olemme lähettämässä tekstiviestillä tietoa toimitustilanteesta viimeistään 15.9. klo 15.

Hei,

sain 13.8. viestin, jossa lupailtiin laite viikolla 34. Sen perästä ei kuulunut mitään? Nyt alkoi viikko 34?


Hei,

sain 13.8. viestin, jossa lupailtiin laite viikolla 34. Sen perästä ei ole kuulunut mitään?

Nyt alkoi viikko 34?


Hei,

sain 13.8. viestin, jossa lupailtiin laite viikolla 34. Sen perästä ei ole kuulunut mitään?

Nyt alkoi viikko 34?

Hei @TerhiAnnika!

Laitteet lähtevät meiltä toimitukseen tässä alkuviikosta. Lähetämme vielä erillisen tekstiviestin, joka sisältää lähetystunnuksen. 


Tuleekohan meikäläisen konsoli vihdoin ja viimein syyskuun erästä, tarkkaa päivää en muista mutta tammikuun lopussa tilasin, ei vaan pysty tarkistamaan kun tilaus tehty ystäväni nimellä ja tästä mennytkin jo yli puoli vuotta niin hävinnyt varmaan sieltä omaelisasta. Osaatteko/pystyttekö yhtään sanoa paljon tossa tammikuussa on tilauksia tullut, olisi kiva tietää että odottelenko syyskuuta vai lokakuuta😄

Hei @Miskakiskakii,

Isoimmat tilauspiikit olivat ennakkomyynnin ja varsinaisen myynnin aloituspäivinä. Tällä hetkellä jonoa on saatu purettua molempien konsoleiden osalta 4.1.2021 asti, eli nämä tilauspiikit on saatu purettua. Saamme maahantuojalta aina erikseen tiedon kuukausittain saamastamme toimituserän suuruudesta ja toimitusaikataulusta näiden tarkentuessa. Vielä tässä kohtaa minulla ei tästä syystä ole antaa tarkempaa vastausta kysymykseesi. Ilmoitamme näistä kyllä aina tilaajille, kun saamme tarkempaa tietoa seuraavan toimituserän suuruudesta.


Terve!

 

Soittelin tuossa asiakaspalveluun mutta ilmeisesti siellä ei oikein tietoa näistä tilauksista enempää joten kysäsen täällä. 
 

Olen siis saamassa nyt Elokuun erästä konsolin joka ilmeisesti pitäisi lähettää tällä viikolla. Lähden kuitenkin Perjantai aamuna matkalle n. 2-3vkoa. Paketin pitäisi tulla matkahuollon automaattiin. Luuletteko, että tulee jo torstaiksi jotta kerkeän tuon hakemaan? Koittanut toki kysellä tuttavilta jos voisivat hakea puolestani sen mutta kukaan ei tunnu olevan vapaana..


Terve!

 

Soittelin tuossa asiakaspalveluun mutta ilmeisesti siellä ei oikein tietoa näistä tilauksista enempää joten kysäsen täällä. 
 

Olen siis saamassa nyt Elokuun erästä konsolin joka ilmeisesti pitäisi lähettää tällä viikolla. Lähden kuitenkin Perjantai aamuna matkalle n. 2-3vkoa. Paketin pitäisi tulla matkahuollon automaattiin. Luuletteko, että tulee jo torstaiksi jotta kerkeän tuon hakemaan? Koittanut toki kysellä tuttavilta jos voisivat hakea puolestani sen mutta kukaan ei tunnu olevan vapaana..

Hei @Rajjer ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Tässä kohtaa olisi hyvä edetä niin, että käymme läpi tilauksen, jotta voimme miettiä vaihtoehtoja. Saisitko lisättyä asiakasnumeron profiiliisi tai lähetä minulle yksityisviestiä, niin voidaan käydä tilanteesi vielä tarkemmin läpi. 


Terve!

 

Soittelin tuossa asiakaspalveluun mutta ilmeisesti siellä ei oikein tietoa näistä tilauksista enempää joten kysäsen täällä. 
 

Olen siis saamassa nyt Elokuun erästä konsolin joka ilmeisesti pitäisi lähettää tällä viikolla. Lähden kuitenkin Perjantai aamuna matkalle n. 2-3vkoa. Paketin pitäisi tulla matkahuollon automaattiin. Luuletteko, että tulee jo torstaiksi jotta kerkeän tuon hakemaan? Koittanut toki kysellä tuttavilta jos voisivat hakea puolestani sen mutta kukaan ei tunnu olevan vapaana..

Hei @Rajjer ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Tässä kohtaa olisi hyvä edetä niin, että käymme läpi tilauksen, jotta voimme miettiä vaihtoehtoja. Saisitko lisättyä asiakasnumeron profiiliisi tai lähetä minulle yksityisviestiä, niin voidaan käydä tilanteesi vielä tarkemmin läpi. 

Hei!

 

Sain sovittua ystävän kanssa, että hän hakee sen automaatista. Varmuudenvuoksi laitan valtakirjan vielä mikäli auomaatti on täynnä.


Its week 34 tuesday but still no sign on my PS5 which was promised earlier this week. How long will i have wait? Already waiting for 9months.


Hei, tuolla aikaisemmin ilmoitettiin että laitteet lähtevät toimitukseen alkuviikosta, ja vieläkään ei ole tullut lähetystunnusta, ja keskiviikko ei mielestäni ole enää alkuviikkoa, missä mättää??


Hei, tuolla aikaisemmin ilmoitettiin että laitteet lähtevät toimitukseen alkuviikosta, ja vieläkään ei ole tullut lähetystunnusta, ja keskiviikko ei mielestäni ole enää alkuviikkoa, missä mättää??

Hei, @janiv37,

Kuten luvattu, konsoleiden toimitukset ovat käynnistyneet tänään. Konsoleita saapui meille isohko erä ja näin ollen ihan kaikkia ei saada yhden päivän aikana toimitettua. Osa on siis pakattu tänään ja loput pakataan tulevien päivien aikana. Laitteet toimitetaan viikolla 34.

Järjestelmävirheestä johtuen yli 6 kk vanhoille tilauksille lähetystunnukset eivät lähde automaattisesti, vaan ne lähtevät tällä hetkellä viiveellä, manuaalisesti lähetettyinä. Ensimmäiset saavat tästä johtuen lähetystunnuksen vasta huomenna keskiviikkona. Huomaattehan, että lähetystunnuksen sisältävän viestin lähetyksen viive ei ole millään tavalla sidoksissa itse lähetykseen, vaan lähetykset etenevät kuljetusyhtiöillä normaalisti.


Its week 34 tuesday but still no sign on my PS5 which was promised earlier this week. How long will i have wait? Already waiting for 9months.

Hello @Haris,

The deliveries of PS5 Standars’s patch have started today. If you received the confirmation that you will be having your device from the next patch we will deliver it to you this week. 


Hei,

Postin sovellus (mikäli tulevat Postin kautta) pitäisi kyllä tunnistaa uusi paketti, kun se lähtee kuljetukseen, vaikka teillä tekstiviestit lähtisivätkin myöhässä? Minun sovelluksessani ei ole mainintaa uudesta lähetyksestä?


Juuri tuli Matkahuollolta tekstari, että lähetys on noudettavissa automaatista. Mitään aiempaa viestiä viime viikkoisen tiedotteen lisäksi ei tullut.

Eli sieltä se tulee kyllä, vaikkei etukäteistietoa olisikaan :)


Hei,

Postin sovellus (mikäli tulevat Postin kautta) pitäisi kyllä tunnistaa uusi paketti, kun se lähtee kuljetukseen, vaikka teillä tekstiviestit lähtisivätkin myöhässä? Minun sovelluksessani ei ole mainintaa 


Juuri tuli Matkahuollolta tekstari, että lähetys on noudettavissa automaatista. Mitään aiempaa viestiä viime viikkoisen tiedotteen lisäksi ei tullut.

Eli sieltä se tulee kyllä, vaikkei etukäteistietoa olisikaan :)

Muistakko millon tilasit ja oliko Levyllinen vai Digital?


Juuri tuli Matkahuollolta tekstari, että lähetys on noudettavissa automaatista. Mitään aiempaa viestiä viime viikkoisen tiedotteen lisäksi ei tullut.

Eli sieltä se tulee kyllä, vaikkei etukäteistietoa olisikaan :)

Muistakko millon tilasit ja oliko Levyllinen vai Digital?

Levyllinen ja taisin tilata 15.12.


Minä tilasin levyllisen 14.12. ei ole tullut laitetta?


Minä tilasin levyllisen 14.12. ei ole tullut laitetta?

Voisi olettaa siis, että on paraikaa matkalla sekin. Asuinpaikka merkitsee varmasti toimitusaikaan ja moni muukin asia.


Hei,

Postin sovellus (mikäli tulevat Postin kautta) pitäisi kyllä tunnistaa uusi paketti, kun se lähtee kuljetukseen, vaikka teillä tekstiviestit lähtisivätkin myöhässä? Minun sovelluksessani ei ole mainintaa uudesta lähetyksestä?

Hei @TerhiAnnika,

Avasin eilen toimitustilannetta tarkemmin tässä kommentissa. Osa laitteista saatiin siis pakattua ja toimitettua eilen. Saapunut erä oli kuitenkin sen verran suuri, että kaikkia konsoleita ei saatu eilen matkaan. Toimitukset jatkuvat siis tänään. 


Osallistu keskusteluun