F.A.Q.

Sony PlayStation 5 virallinen odotus- ja saatavuustietokysely

Sony PlayStation 5 virallinen odotus- ja saatavuustietokysely

Näytä ensimmäinen kirjoitus

1597 kommenttia

Moi! 

Jos oma tilaus meni yli saldojen, milloin siitä olisi odotettavissa tekstiviesti? 

Moi

sain tilattua digiversion ja hetki sähköpostiin tulleen tilausvahvistuksen jälkeen sain viestin että playstation digital editionia ei ole varastossa ja toimitusaika ilmoitetaan kolmenpäivän sisällä tekstiviestillä. Tarkoittaako tämä siis suoraan että konsolin toimitus on vasta seuraavasta teille saapuvasta erästä?

Teille tuli kauheasti negatiivista palautetta, niin jospa vähän jotain positiivisempaa: Mun mielestä oli ainakin kiva että nämä tuli kaikille tarjolle ilman mitään muuta kikkailua, esim. Gigantissa piti mennä paikan päälle tekemään ennakkotilaus tiettyyn aikaan jolloin se on poissuljettu monelta jotka ovat esim töissä siihen aikaan. Näin Telian mainoksen missä annettaisiin osto oikeus PS5 jos päivittää 5G puhelimeen. Harmi että meni vinksin vonksin tämä mutta siitä oppii minkälaista ruuhkaa on tulossa ensikuukauden kuormaan. Elisalla on siis kaikista reiluiten ollut PS5 tarjolla verrattuna muihin:)

Jospa tammikuussa sitten onnistaa

Terve. Jos tuli tekstiviesti digiversiosta, niin tarkoittaako se että ei jouluksi saa konsolia vai lähtikö se kaikille digiversion tilanneille?

 

Asiaan olisi hyvä saada nopeasti selkeys, että ehtii ostamaan lapsille jotain muuta jouluksi. 
 

Kiitos. 

Käyttäjätaso 1

Terve. Jos tuli tekstiviesti digiversiosta, niin tarkoittaako se että ei jouluksi saa konsolia vai lähtikö se kaikille digiversion tilanneille?

 

Asiaan olisi hyvä saada nopeasti selkeys, että ehtii ostamaan lapsille jotain muuta jouluksi. 
 

Kiitos. 

No Elisa toimii kuten Posti, vastauksia kysymyksiin ei saa ja jos kiukkuat ni voi voi...

Hei kaikille!

 

Vilpittömät pahoittelumme myynnin uudelleenavauksessa tapahtuneista teknisistä haasteista.


Kysyntä ylitti kaikki odotuksemme, vaikka toki osasimme odottaa, että erä myydään nopeasti loppuun, mutta aliarvioimme tilanteen. Pahoittelemme sitä.

 

Liikennemäärä:

Verkkokaupassamme oli vuoden isoimpiin myyntitapahtumiin verrattavissa oleva kävijäpiikki, jonka vuoksi verkkokauppamme toiminnassa oli haasteita ja kauppa kävi hetken alhaalla ja toimi täten hitaastii.


Tilausmäärät:

Erä on nyt myyty loppuun, eikä tilauksia enää oteta vastaan.

 

PS5 Standard - näyttäisi että tämän mallin osalta ylimyyntiä ei päässyt syntymään ja kaikki tilaukset saadaan tänään / lähipäivinä toimitukseen.

 

PS5 Digi - Kun Standard otettiin pois myynnistä kohdistui Digiin valtava tilauspiikki ja se valitettavasti myytiin yli saldoille.

 

Käymme vielä tilausten kokonaistilannetta ja tapahtunutta läpi. Mahdollisista jonoon jääneistä tilauksista viestimme erikseen ja väistämättä osa näistä siirtyy 2022 toimituksiin.

 

  • Max

 

Mikäli “vilpittömät pahoittelut" ei muutu pleikkariksi nin voin sanoo että on turhaa sanahelinää, eikä tee mielestä yhtään sen parempaa.

 

Terve. Jos tuli tekstiviesti digiversiosta, niin tarkoittaako se että ei jouluksi saa konsolia vai lähtikö se kaikille digiversion tilanneille?

 

Asiaan olisi hyvä saada nopeasti selkeys, että ehtii ostamaan lapsille jotain muuta jouluksi. 
 

Kiitos. 

No Elisa toimii kuten Posti, vastauksia kysymyksiin ei saa ja jos kiukkuat ni voi voi...

Oletan että asiallisiin kysymyksiin tulee asiallinen vastaus. 
 

Iso peukku Elisalle, että otti tällaisen vielä ennen joulua. Varmasti tunnistivat mahdolliset riskit ja niistä aiheutuvan imagotappion. Pidän kuitenkin itse tärkeämpänä mahdollisuutta saada konsoli vielä jouluksi. Sitä on sen verran odotettu, ainakin täällä. 
 

 

Terve. Jos tuli tekstiviesti digiversiosta, niin tarkoittaako se että ei jouluksi saa konsolia vai lähtikö se kaikille digiversion tilanneille?

 

Asiaan olisi hyvä saada nopeasti selkeys, että ehtii ostamaan lapsille jotain muuta jouluksi. 
 

Kiitos. 

Itse tilasin digiversion ja ainakaan vielä ei ole tullut ko. tekstaria. Tuolla aiempana kyselinkin kans et milloin sellainen on odotettavissa jos ja kun oma tilaus meni yli saldojen, vastausta en vielä saanut. 

Moro

 

Toimi aivan mahtavasti, tilasin standardin ja ei ongelmia missään kohtia. Sujuvasti sai maksettua ja heti perään tekstari missä ilmoitettiin että lähetetään kohtapuoliin. 😃👍

Terve. Jos tuli tekstiviesti digiversiosta, niin tarkoittaako se että ei jouluksi saa konsolia vai lähtikö se kaikille digiversion tilanneille?

 

Asiaan olisi hyvä saada nopeasti selkeys, että ehtii ostamaan lapsille jotain muuta jouluksi. 
 

Kiitos. 

No Elisa toimii kuten Posti, vastauksia kysymyksiin ei saa ja jos kiukkuat ni voi voi...

No kyllä on kuule Postilta ja Elisalta aina tullut mulle vastaukset kaikkeen ja ongelmissa ollaan autettu heti, asiallisesti kun ottaa yhteyttä. Mahtaisiko olla asenne ongelma siellä päässä? 😜

Käyttäjätaso 1

Terve. Jos tuli tekstiviesti digiversiosta, niin tarkoittaako se että ei jouluksi saa konsolia vai lähtikö se kaikille digiversion tilanneille?

 

Asiaan olisi hyvä saada nopeasti selkeys, että ehtii ostamaan lapsille jotain muuta jouluksi. 
 

Kiitos. 

No Elisa toimii kuten Posti, vastauksia kysymyksiin ei saa ja jos kiukkuat ni voi voi...

Oletan että asiallisiin kysymyksiin tulee asiallinen vastaus. 
 

Iso peukku Elisalle, että otti tällaisen vielä ennen joulua. Varmasti tunnistivat mahdolliset riskit ja niistä aiheutuvan imagotappion. Pidän kuitenkin itse tärkeämpänä mahdollisuutta saada konsoli vielä jouluksi. Sitä on sen verran odotettu, ainakin täällä. 
 

 

Kysytään sitten asiallisesti:

Millaisella laitteistolla/kapasiteetilla suomen suurin operaattori pyörittää verkkopalveluitaan ?

Käyttäjätaso 1

Terve. Jos tuli tekstiviesti digiversiosta, niin tarkoittaako se että ei jouluksi saa konsolia vai lähtikö se kaikille digiversion tilanneille?

 

Asiaan olisi hyvä saada nopeasti selkeys, että ehtii ostamaan lapsille jotain muuta jouluksi. 
 

Kiitos. 

No Elisa toimii kuten Posti, vastauksia kysymyksiin ei saa ja jos kiukkuat ni voi voi...

No kyllä on kuule Postilta ja Elisalta aina tullut mulle vastaukset kaikkeen ja ongelmissa ollaan autettu heti, asiallisesti kun ottaa yhteyttä. Mahtaisiko olla asenne ongelma siellä päässä? 😜

Asenteessani ei ole mitään vikaa, olen ollut Elisan asiakas jo ainakin 20 vuotta ja nähnyt kuinka palvelut ovat huonontuneet tai muuttuneet äärettömän kalliiksi. 

Ja Elisan vastaukset ovt lähinnä copy/paste kamaa: “Olemme pahoillamme...”

Hienoa.

Ei jälleen mitään toivoa ehtiä tilausjonoihin, kun ihan tässä töissä ollaan(!). Niin nyt siis lounastunnilla tätä kirjoittamassa. Miten olisi ollut edes osto-oikeuden arvonta tasapuolisuuden nimissä? Miten meni noin niinkuin omasta mielestä? Ihan kuten Elisalta on totuttu odottamaankin, eli päin XXXXXXXX.

 

Käsittämätöntä että sekunneissa menee kaikki. Varmaan jokainen myyty botille

Onkohan sitä suoraan jonossa kun maksua vaille jäi tilaus. Tai siis olin jo maksamassa kun tuli ilmoitus ettei ostoskorin sisältöä enää ole. Kaikkien niiden kymmenien yritysten jälkeen kun siihen pisteeseen asti pääsin😔

Moikka!

Onkohan tilaukseni mennyt läpi, sain tilausvahvistuksen ja ei ole tullut ilmoitusta, että olisin jonossa ensi vuoden Playstationiin. Voinko luottaa, että paketti nyt saapuu vai voiko vielä olla niin, että en sitä saakkaan?

Kyllä varasto saldon pitäisi vähentyä sitä mukaa kun ostoskoriin lisätään, ja jos päätät perua ostoksen ja tyhjentää korin niin saldo palautuisi. Tässä juurikaan järkeä että toivotaan ja lopulta käteen jää tyhjä arpa… ei näin

Itse olen myös samaa mieltä, että jos tuotteen saat ostoskoriin laitettua, se ei sieltä saisi poistua. Tuote voisi olla varattuna juurikin vaikka sen puoli tuntia ja sitten se sieltä vapautuisi, jos tilausta ei suoriteta.

Kyllä varasto saldon pitäisi vähentyä sitä mukaa kun ostoskoriin lisätään, ja jos päätät perua ostoksen ja tyhjentää korin niin saldo palautuisi. Tässä juurikaan järkeä että toivotaan ja lopulta käteen jää tyhjä arpa… ei näin

Kyllä tuo useimmissa verkkokaupoissa noin toimiikin. Muistan aikanan PC raudalla kikkailleena kun odoteltiin kuin kuuta nousevaa uutta hitti näytönohjainta, sanotaan ny vaikka joku Geforce GTX 680, komponentin kun laittoi ostoskoriin, se vähentyi automaattisesti kyseisen kaupan varastosaldosta vähintään siksi aikaa että tilaus on vahvistettu.

Samaa kysyisin, jos sähköpostiin on tullut digiversiosta tilausvahvistus, ja eka tekstiviesti kiitos tilauksestasi. Mutta sen jälkeen tekstiviesti jossa sanotaan, että tuotetta ei ole tällä hetkellä varastossa vaan ilmoitatte 3 päivän sisällä paketin toimitusajan, niin mitäs tämä nyt sitten tarkoittaa? Tuleeko se siis vielä joulukuussa 2021 vai kesällä 2022?

Moi! 
 

Tuossa nyt pääsi käymään niin että sain tilattua konsolin, mutta noin 30min kuluttua sain viestin jossa pahoiteltiin sitä että tuote oli kuitenkin ehtinyt loppua varastosta vaikkakin olin saanut tilausvahvistuksen ja kaikki. Saako tälläisessä tilanteessa rahat takaisin jos ei halua jäädä odottamaan seuraavaa erää (koko summa on jo elisalle maksettu) 

parempi siirtyä odottamaan PS6 julkaisua, ehkä siihen mennessä tämä PS5 ongelmat korjaantuu.
 

Ihmettelen vaan että miten jotkut ovat sitten pystyneet ostamaan jos kerran on sivut ollu alhaalla 30minuuttia ja heti kun meikä pääsee edes tunnistautumaan nii on kaikki loppu.

Ne jotka laitto tänne jotain positiivista tästä farssista ei kyllä ymmärrä koko hommaa.

 

Citymarket arpoi sentään ostoluvat niin on kaikilla yhtä iso mahis saada mut ei kaikki vaa tänne samaa aikaa eikä sitten valmistauduta siihen ihmis määrää yhtää vaikka te toista sanotte, kyllähän sen nyt tyhmäkin näkee et ei valmistauduttu

Aamulla tilasin ja nyt jo matkahuollon kuljetuksessa, eli ehkä jo huomenna automaatissa. 

 

Ja kyllä, voin kirjoittaa positiivisesti kun kerrankin onnistuin tällaisessa. Ja ymmärrän oikeinkin hyvin tätä hommaa. Tämä ongelma ei koske pelkästään Elisaa, vaan tasan tarkkaan kaikkia jotka tällaisia tempauksia pistää pystyyn. 

Käyttäjätaso 1

Eipä ole niitä vastauksia näkynyt :)))

Osallistu keskusteluun