Skip to main content

PS5-konsolin virallinen lanseerauspäivä on 19.11.2020 :gem: 

Viimeisin erämyynti:

  • PS5 Standard ja Digital -konsolien rajoitettu erä tuli tilattavaksi Elisan myymälöihin ja Palvelupuoteihin 30.9.2022. Kyseessä on rajoitettu erä ja tilauksia ei oteta enää vastaan, kun se on myyty. 
  • Tarkempia tietoja erästä löydät tästä kommentista

 

Ajankohtainen saatavuus- ja toimitustilanne:point_down:

 

Minkälainen saatavuustilanne PlayStation 5-konsoleissa on? :thought_balloon:

  • Saatavuustilanne jatkuu edelleen haastavana ja tällä hetkellä konsoleita tulee tilattavaksi sitä mukaan, kun eriä meille saapuu. Erien myynnistä tiedotetaan erikseen tässä ketjussa.

Missä järjestyksessä laitteet toimitetaan? :thought_balloon:

  • Toimitamme laitteita toimitusjonosta tilausjärjestyksessä. Tilauksesi on siirtynyt toimitusjonoon, kun tilauksesi on kokonaisuudessaan käsitelty.

 

Alkuperäinen aloituspostaus:point_down:

PlayStation 5 -konsoli on avattu ennakkomyyntiin myös Elisan verkkokaupassa. Valitettavasti emme juuri nyt ota vastaan uusia tilauksia PS5-konsoleista huonon saatavuuden vuoksi. Tulemme saamaan rajattuja määriä konsoleita ja toimitamme niitä asiakkaille tilausjärjestyksessä.

Konsoleiden saatavuus lähiaikoina on globaalisti haastava. Elisan verkkokaupassa 18.9.2020 käynnistetty PS5 ennakkomyynti on ylittänyt kaikki arvioidut toimitusmäärät.

Tällä hetkellä on jo tiedossa, että toimitustilanne tulee olemaan pitkään haastava.  Saatavuuden on ennustettu pysyvän heikkona vielä vuonna 2021.

Valitettavasti emme voi tällä hetkellä ottaa vastaan uusia tilauksia PlayStation 5 -konsoleita, tilausmahdollisuus avataan uudelleen saatavuustilanteen helpottaessa.

 

Usein kysytyt kysymykset PlayStation 5 -konsoleiden toimituksesta ja jonotilanteesta:

 

Milloin saan tilaamani PS5 pelikonsolin?

  • Tilanne on tällä hetkellä se, että saamme kerran kuukaudessa erän PlayStation 5 -konsoleita. Saamme maahantuojalta aina erikseen tiedon kuukausittain saamastamme toimituserän suuruudesta ja toimitusaikataulusta näiden tarkentuessa. Koska tarkempaa tietoa määristä ei ole pitkälle tulevaisuuteen, emme valitettavasti pysty tarkasti arvioimaan millä hetkellä pystymme tietyn päivämäärän tilauksen toimittamaan.
  • Tiedotamme kaikkia konsolin tilanneita kuukausittain tekstiviestillä oman tilauksen tilanteesta. Näissä viesteissä ilmoitamme toimitusaika-arvion niille tilaajille, jotka tulevat saamaan konsolin kyseisen kuukauden erästä. Muille ilmoitamme, milloin lähetämme seuraavan kerran tekstiviestillä tietoa toimitustilanteesta. Tällä konseptilla mennään, kunnes konsoleiden saatavuustilanne paranee ja saamme isompia määriä Suomeen.

Paljonko tilauksia on toimitusjonossa ja millä sijalla olen jonossa?

  • Julkisesti emme voi valitettavasti kertoa jonossa olevien tilausten tarkkoja kappalemääriä tai yksittäisen tilauksen paikkaa jonossa. PS5 Standard -konsolin osalta jonomme on reilusti nelinumeroinen ja PS5 Digital Edition -konsolin osalta jäädään kolminumeroiseksi.

Mihin tilauspäivämäärään asti jonoa on saatu purettua?

  • Konsoli on ollut tilattavissa verkkokaupastamme ennakkomyynnin aloituspäivästä 18.9.2020 alkaen. Konsoleiden tilaus verkkokaupastamme on toistaiseksi tauolla. Ennakkomyynnin aloituspäivän tilausrypäs on siis saatu purettua ja jatkossa saapuvilla toimituserillä puretaan useamman päivän tilauksia kerrallaan.​​​​​​Kerromme viimeisen toimittamattoman tilauksen päivämäärän aina saatavuustietojen yhteydessä. Ajantasaisimman tiedon löydät siis ylempää.

Mistä voin tarkistaa oman tilaukseni tilauspäivän?

  • Tilauspäivämäärän voit tarkistaa tilausvahvistukselta (löytyy sähköpostistasi!) tai OmaElisan tilauksen seurannasta (mikäli tilauksesta on alle kuusi (6) kuukautta). Huomioithan, että kaikissa tilanteissa jonopaikka ei ole yhtäkuin tilauspäivä. Tilaus siirtyy jonoon, kun tilaus on käsitelty - tilauksen käsittelyssä tarkistetaan esimerkiksi luotto- ja osoitetiedot. Mikäli tilauksella on vaikka osoitetiedoissa virhe, siirtyy tilaus jonoon vasta kun osoite on korjattu.

Tekemäni tilaus ei näy OmaElisassa?

  • Laitetilaukset ovat OmaElisan tilauksen seurannassa näkyvillä puolen vuoden ajan. Tilaukset ovat normaalisti voimassa, eivätkä ne ole peruuntuneet, vaikka tilausta ei näy OmaElisassa. Tiedotamme kaikkia tilanneita toimitusten etenemisestä tekstiviestillä luvatun aikataulun mukaisesti. Kun tilauksesi etenee toimitukseen, lähetämme tekstiviestillä tietoa toimituksesta sekä lähetystunnuksen. Asiaa avattu enemmän tässä kommentissa.

 

 

Aiempi saatavuusviestintä:point_down:

Saatavuus- ja toimitustilanne 23.9.2020 

Arvio PS5 -lisätarvikkeiden saatavuudesta ja toimituksesta 2020 aikana

Saatavuus- ja toimitustilanne 4.11.2020

Lisätarvikkeiden saatavuus- ja toimitustilanne 12.11.2020

Saatavuus- ja toimitustilanne 1.12.2020

Saatavuus- ja toimitustilanne 13.1.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 11.2.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 17.3.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 14.4.2021

Lisätarvikkeiden saatavuustilanne 14.4.2021

Tiedotus toimitustilanteesta 6.5.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 18.5.2021

Tietoa toimituksista 19.5.2021

Lisätarvikkeiden saatavuustilanne 19.5.2021
Toimitustilanne 20.5.2021

Tietoa toimituksista 2.6.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 16.6.2021

Tietoa toimituksista 30.6.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 21.7.2021

 Tietoa toimituksista 5.8.2021 

Tietoa toimituksista 13.8.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 18.8.2021

 Tietoa toimituksista 1.9.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 15.9.2021

Tietoa toimituksista 7.10.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 13.10.2021

Tietoa toimituksista 29.10.2021

Tietoa toimituksista 8.11.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 17.11.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 19.1.2022

Saatavuus- ja toimitustilanne 16.3.2022

Saatavuus- ja toimitustilanne 3.2.2022

Saatavuus- ja toimitustilanne 22.4.2022

 

 

 

Päivitämme saatavuustietoja sekä toimitusten aikatauluja keskitetysti tähän ketjuun. Aiempi ketju samasta aiheesta täällä.
 

Viimeksi päivitetty 10.5.2022

Miltä se tilanne nyt näyttää? Onko pientäkään mahdollisuutta että ennen viikonloppua koneen kerkeisi saamaan?

?

@Tinp me emme valitettavasti ole saanut tällä hetkellä mitään päivitettyä tietoa, arvio on siis sama n. viikolla 25-26.

Tuo varasto, josta laitteet toimitetaan sijaitsee fyysisesti eri paikassa kuin me (ja meidän toimistomme), joten me emme valitettavasti tiedä joka käänteessä ihan tarkinta tietoa siitä, onko lähetys meille jo saapunut vai ei.

Kerromme luonnollisesti jos meille tietoa tulee 😊


Onko tälle viikolle mitään näkyvyyttä että koska konsolit teille saapuvat?


Onko tälle viikolle mitään näkyvyyttä että koska konsolit teille saapuvat?

cool down, bro. Kyllä se masina sinulle tulee pian. Ei se jatkuvalla kyselyllä sen nopeammin tule. Nyt sentään jonot alkaa olla purettu. Toista se oli oli launch päivänä ja sen jälkeen. 

 


Onko tälle viikolle mitään näkyvyyttä että koska konsolit teille saapuvat?

cool down, bro. Kyllä se masina sinulle tulee pian. Ei se jatkuvalla kyselyllä sen nopeammin tule. Nyt sentään jonot alkaa olla purettu. Toista se oli oli launch päivänä ja sen jälkeen. 

 

Ok sry bro


Onko tälle viikolle mitään näkyvyyttä että koska konsolit teille saapuvat?

@Tinp Saamani tiedon mukaan laitteiden pitäisi näillä näkymin saapua meille tällä viikolla. 


Onko tälle viikolle mitään näkyvyyttä että koska konsolit teille saapuvat?

@Tinp Saamani tiedon mukaan laitteiden pitäisi näillä näkymin saapua meille tällä viikolla. 

Jännä miten paketin toimitusajankohdan arvio on viikolla 25-26 jos konsolit ilmestyy teille vasta tän viikon puolella. Vaatii kyllä jo melkein suunnittelua et saa vedettyy näin vihkoon verkkokaupan toiminnan sekä viestinnän asiakkaiden kanssa, varsinkin kun muilla yrityksillä lojuu hyllyillä samaa konsolia. T. Kohta 2kk “odotellut huoletta” niinkuin teidän jokaviikkoinen “pahoitteluviesti” ohjeistaa.


Onko tälle viikolle mitään näkyvyyttä että koska konsolit teille saapuvat?

@Tinp Saamani tiedon mukaan laitteiden pitäisi näillä näkymin saapua meille tällä viikolla. 

Jännä miten paketin toimitusajankohdan arvio on viikolla 25-26 jos konsolit ilmestyy teille vasta tän viikon puolella. Vaatii kyllä jo melkein suunnittelua et saa vedettyy näin vihkoon verkkokaupan toiminnan sekä viestinnän asiakkaiden kanssa, varsinkin kun muilla yrityksillä lojuu hyllyillä samaa konsolia. T. Kohta 2kk “odotellut huoletta” niinkuin teidän jokaviikkoinen “pahoitteluviesti” ohjeistaa.

@Körmy1234 korostan, että ajat mitä esitämme ovat arvioita. Näihin arvioihin vaikuttaa moni asia ja viime viikolla esim, perjantaille osunut arkipyhä.


Ei taida ehtiä tälläkään viikolla?


Kerkesin jo innostua että no joko nyt, mutta ei, tätä samaa taas. Pitääkö täs nyt vähitellen ettiä konsolia muualta vai onko sitä saamassa täältä?


Onko tälle viikolle mitään näkyvyyttä että koska konsolit teille saapuvat?

@Tinp Saamani tiedon mukaan laitteiden pitäisi näillä näkymin saapua meille tällä viikolla. 

Jännä miten paketin toimitusajankohdan arvio on viikolla 25-26 jos konsolit ilmestyy teille vasta tän viikon puolella. Vaatii kyllä jo melkein suunnittelua et saa vedettyy näin vihkoon verkkokaupan toiminnan sekä viestinnän asiakkaiden kanssa, varsinkin kun muilla yrityksillä lojuu hyllyillä samaa konsolia. T. Kohta 2kk “odotellut huoletta” niinkuin teidän jokaviikkoinen “pahoitteluviesti” ohjeistaa.

@Körmy1234 korostan, että ajat mitä esitämme ovat arvioita. Näihin arvioihin vaikuttaa moni asia ja viime viikolla esim, perjantaille osunut arkipyhä.

Ja kenelle suomalaiselle juhannus tulee yllätyksenä, luulis et se on laskettu arvioon mukaan. Kuitenki arvio kahen viikon aikataululla on aika suuri haarukka. Kustaan kyllä asiakkaiden nilkoille ihan huolella ja jatkuvalla syötöllä kun äsken tuli viesti että teillä ei ole edes tietoa millon seuraava erä tulee.


Onko tälle viikolle mitään näkyvyyttä että koska konsolit teille saapuvat?

@Tinp Saamani tiedon mukaan laitteiden pitäisi näillä näkymin saapua meille tällä viikolla. 

Jännä miten paketin toimitusajankohdan arvio on viikolla 25-26 jos konsolit ilmestyy teille vasta tän viikon puolella. Vaatii kyllä jo melkein suunnittelua et saa vedettyy näin vihkoon verkkokaupan toiminnan sekä viestinnän asiakkaiden kanssa, varsinkin kun muilla yrityksillä lojuu hyllyillä samaa konsolia. T. Kohta 2kk “odotellut huoletta” niinkuin teidän jokaviikkoinen “pahoitteluviesti” ohjeistaa.

@Körmy1234 korostan, että ajat mitä esitämme ovat arvioita. Näihin arvioihin vaikuttaa moni asia ja viime viikolla esim, perjantaille osunut arkipyhä.

Ja kenelle suomalaiselle juhannus tulee yllätyksenä, luulis et se on laskettu arvioon mukaan. Kuitenki arvio kahen viikon aikataululla on aika suuri haarukka. Kustaan kyllä asiakkaiden nilkoille ihan huolella ja jatkuvalla syötöllä kun äsken tuli viesti että teillä ei ole edes tietoa millon seuraava erä tulee.

OIkeasti, mitä kitisijä porukkaa täällä on. Ihan alkuaikaan ihmiset joutui odottamaan 6-8kk tilauksia. Tilanne on edelleen haastava PS5 toimituksissa ja jos nyt 2kk joutuu odottamaan, niin kauhea itku potku raivarit. Pikkasen myötätuntoa Elisan porukoille, ei he pysty sen parempaa arviota tekemään, jos heille annetaan kanssa noin arviota. Kasvakaa oikeasti nyt vähän ja antakaa kunnioitusta työtä tekevilleen.

 


Kerkesin jo innostua että no joko nyt, mutta ei, tätä samaa taas. Pitääkö täs nyt vähitellen ettiä konsolia muualta vai onko sitä saamassa täältä?

Hei @Tinp,

 

varmaa on se, että konsolin tulet saamaan lähiaikoina. Valitettavasti aikataulu ei ehtine tälle viikolle - syvimmät pahoitteluni siitä.

Tuo viesti, jonka sait on automaationa lähetetty ja siksi se tuli näin hassuun aikaan. Selvittelen Digital-erän tilannetta, josko saisin päivitetyn aikatauluarvion.


Onko sitä uutta aikatauluarviota vielä saatu selville?🤔


Onko sitä uutta aikatauluarviota vielä saatu selville?🤔

Digital-konsoleiden osalta kaikkiin jonossa oleviin tullaan olemaan ihan lähiaikoina yhteydessä.

Konsolit ovat saapuneet meille, mutta tuotekombinaatio on hieman eri kuin toukokuussa myynnissä ollut yhdistelmä. Meiltä ollaan tosiaan kaikkiin jonottajiin yhteydessä ja katsotaan läpi, että onko tämä kombinaatio tilaajalle ok 🙂


Onko sitä uutta aikatauluarviota vielä saatu selville?🤔

Digital-konsoleiden osalta kaikkiin jonossa oleviin tullaan olemaan ihan lähiaikoina yhteydessä.

Konsolit ovat saapuneet meille, mutta tuotekombinaatio on hieman eri kuin toukokuussa myynnissä ollut yhdistelmä. Meiltä ollaan tosiaan kaikkiin jonottajiin yhteydessä ja katsotaan läpi, että onko tämä kombinaatio tilaajalle ok 🙂

Kerkeekö ne enää tänään lähteä matkaan vai ensi viikolla?


Mitä kautta se yhteydenotto tulee? Tekstiviesti? Sähköposti? Liittyen siis siihen tuotekombinaatioon


Mitä kautta se yhteydenotto tulee? Tekstiviesti? Sähköposti? Liittyen siis siihen tuotekombinaatioon

Hei @Tinp, yhteydenotto tulee puhelimitse eli sinulle soitetaan meiltä 🙂


Mitä kautta se yhteydenotto tulee? Tekstiviesti? Sähköposti? Liittyen siis siihen tuotekombinaatioon

Hei @Tinp, yhteydenotto tulee puhelimitse eli sinulle soitetaan meiltä 🙂

Koska soitto tulisi suurinpiirtein? Tietää sitten vastata, mikäli vain töiden ohella kerkeää


Mitä kautta se yhteydenotto tulee? Tekstiviesti? Sähköposti? Liittyen siis siihen tuotekombinaatioon

Hei @Tinp, yhteydenotto tulee puhelimitse eli sinulle soitetaan meiltä 🙂

Koska soitto tulisi suurinpiirtein? Tietää sitten vastata, mikäli vain töiden ohella kerkeää

Soitto tulee todennäköisesti tänään, ja jos et ehdi vastaamaan, sinulle soitetaan myöhemmin uudelleen.


noniin tulihan sieltä konsoli lopulta joka on jo valmiiksi rikki. peliä mikä tulli mukana ei voi asentaa tai voi asentaa mutta heti tulee virhe ilmooitus ja saman tekee ghost of susimakin. grafiikka virheitä näyttö täynnä.

 


Onko mitään tietoa millon se konsoli lähtee tulemaan?


noniin tulihan sieltä konsoli lopulta joka on jo valmiiksi rikki. peliä mikä tulli mukana ei voi asentaa tai voi asentaa mutta heti tulee virhe ilmooitus ja saman tekee ghost of susimakin. grafiikka virheitä näyttö täynnä.

 

noniin lopulta melkeen kaikki ps5 pelit ei toimi.  vaan ilmottaa virheen ce-108255-1  osa heti toiset  myöhemmin.mukana tullut peli horizon heti kun koittaa alottaa pelin, ghost of tsunima ihan heti ja vetää koko laitteen ihan jumiin samalla. f1 22 ennen ensimmäistä kisaa uratilassa, nhl 22 heti. demon soul 10min hahmon luonnissa. assettocorsa competetion melkeen heti,mutta pystyy timetrialia ajelee en tiedä kauanko. uraa ei ollenkaan. No maanantaina lähtee huoltoon sonylle. olihan se “hieno” 5 päivän kokemus. Huono maku jäi. koko konsolista. Nyt sitten sonyn mukaan odotellaan kuukausi korjausta.

 


noniin tulihan sieltä konsoli lopulta joka on jo valmiiksi rikki. peliä mikä tulli mukana ei voi asentaa tai voi asentaa mutta heti tulee virhe ilmooitus ja saman tekee ghost of susimakin. grafiikka virheitä näyttö täynnä.

 

noniin lopulta melkeen kaikki ps5 pelit ei toimi.  vaan ilmottaa virheen ce-108255-1  osa heti toiset  myöhemmin.mukana tullut peli horizon heti kun koittaa alottaa pelin, ghost of tsunima ihan heti ja vetää koko laitteen ihan jumiin samalla. f1 22 ennen ensimmäistä kisaa uratilassa, nhl 22 heti. demon soul 10min hahmon luonnissa. assettocorsa competetion melkeen heti,mutta pystyy timetrialia ajelee en tiedä kauanko. uraa ei ollenkaan. No maanantaina lähtee huoltoon sonylle. olihan se “hieno” 5 päivän kokemus. Huono maku jäi. koko konsolista. Nyt sitten sonyn mukaan odotellaan kuukausi korjausta.

 

ja kaikki netistä löytyvät temput koitettu ei vaan toimi.

EDIT // Kirosanat veks -Snouppi


noniin tulihan sieltä konsoli lopulta joka on jo valmiiksi rikki. peliä mikä tulli mukana ei voi asentaa tai voi asentaa mutta heti tulee virhe ilmooitus ja saman tekee ghost of susimakin. grafiikka virheitä näyttö täynnä.

 

noniin lopulta melkeen kaikki ps5 pelit ei toimi.  vaan ilmottaa virheen ce-108255-1  osa heti toiset  myöhemmin.mukana tullut peli horizon heti kun koittaa alottaa pelin, ghost of tsunima ihan heti ja vetää koko laitteen ihan jumiin samalla. f1 22 ennen ensimmäistä kisaa uratilassa, nhl 22 heti. demon soul 10min hahmon luonnissa. assettocorsa competetion melkeen heti,mutta pystyy timetrialia ajelee en tiedä kauanko. uraa ei ollenkaan. No maanantaina lähtee huoltoon sonylle. olihan se “hieno” 5 päivän kokemus. Huono maku jäi. koko konsolista. Nyt sitten sonyn mukaan odotellaan kuukausi korjausta.

 

 


Hei!

Kun täällä on ollut viime aikoina negatiivista palautetta jonkun verran, niin kirjoitan huvikseni jotain positiivista, oman konsolin sain jo toukokuussa ensimmäisellä yrittämällä Elisalta, konsoli tuli nopeasti ja toimii moitteettomasti, niinkuin toimii myös LG:n 65" C1 televisio, jonka tilasin myös Elisalta ja sain sen tilattua, vaikka verkkokaupassa luki "ei varastossa" . PS5 toimii hyvin verkkopeleissä, koska vaihdoin alkuvuodesta nettiliittymäni DNA:lta Elisalle, DNA latausnopeus 1,8 megaa ja kun vaihdoin vain kortin reitittimeen, niin latausnopeus oli 196 megaa 😄 


Osallistu keskusteluun