Skip to main content

PS5-konsolin virallinen lanseerauspäivä on 19.11.2020 :gem: 

Viimeisin erämyynti:

  • PS5 Standard ja Digital -konsolien rajoitettu erä tuli tilattavaksi Elisan myymälöihin ja Palvelupuoteihin 30.9.2022. Kyseessä on rajoitettu erä ja tilauksia ei oteta enää vastaan, kun se on myyty. 
  • Tarkempia tietoja erästä löydät tästä kommentista

 

Ajankohtainen saatavuus- ja toimitustilanne:point_down:

 

Minkälainen saatavuustilanne PlayStation 5-konsoleissa on? :thought_balloon:

  • Saatavuustilanne jatkuu edelleen haastavana ja tällä hetkellä konsoleita tulee tilattavaksi sitä mukaan, kun eriä meille saapuu. Erien myynnistä tiedotetaan erikseen tässä ketjussa.

Missä järjestyksessä laitteet toimitetaan? :thought_balloon:

  • Toimitamme laitteita toimitusjonosta tilausjärjestyksessä. Tilauksesi on siirtynyt toimitusjonoon, kun tilauksesi on kokonaisuudessaan käsitelty.

 

Alkuperäinen aloituspostaus:point_down:

PlayStation 5 -konsoli on avattu ennakkomyyntiin myös Elisan verkkokaupassa. Valitettavasti emme juuri nyt ota vastaan uusia tilauksia PS5-konsoleista huonon saatavuuden vuoksi. Tulemme saamaan rajattuja määriä konsoleita ja toimitamme niitä asiakkaille tilausjärjestyksessä.

Konsoleiden saatavuus lähiaikoina on globaalisti haastava. Elisan verkkokaupassa 18.9.2020 käynnistetty PS5 ennakkomyynti on ylittänyt kaikki arvioidut toimitusmäärät.

Tällä hetkellä on jo tiedossa, että toimitustilanne tulee olemaan pitkään haastava.  Saatavuuden on ennustettu pysyvän heikkona vielä vuonna 2021.

Valitettavasti emme voi tällä hetkellä ottaa vastaan uusia tilauksia PlayStation 5 -konsoleita, tilausmahdollisuus avataan uudelleen saatavuustilanteen helpottaessa.

 

Usein kysytyt kysymykset PlayStation 5 -konsoleiden toimituksesta ja jonotilanteesta:

 

Milloin saan tilaamani PS5 pelikonsolin?

  • Tilanne on tällä hetkellä se, että saamme kerran kuukaudessa erän PlayStation 5 -konsoleita. Saamme maahantuojalta aina erikseen tiedon kuukausittain saamastamme toimituserän suuruudesta ja toimitusaikataulusta näiden tarkentuessa. Koska tarkempaa tietoa määristä ei ole pitkälle tulevaisuuteen, emme valitettavasti pysty tarkasti arvioimaan millä hetkellä pystymme tietyn päivämäärän tilauksen toimittamaan.
  • Tiedotamme kaikkia konsolin tilanneita kuukausittain tekstiviestillä oman tilauksen tilanteesta. Näissä viesteissä ilmoitamme toimitusaika-arvion niille tilaajille, jotka tulevat saamaan konsolin kyseisen kuukauden erästä. Muille ilmoitamme, milloin lähetämme seuraavan kerran tekstiviestillä tietoa toimitustilanteesta. Tällä konseptilla mennään, kunnes konsoleiden saatavuustilanne paranee ja saamme isompia määriä Suomeen.

Paljonko tilauksia on toimitusjonossa ja millä sijalla olen jonossa?

  • Julkisesti emme voi valitettavasti kertoa jonossa olevien tilausten tarkkoja kappalemääriä tai yksittäisen tilauksen paikkaa jonossa. PS5 Standard -konsolin osalta jonomme on reilusti nelinumeroinen ja PS5 Digital Edition -konsolin osalta jäädään kolminumeroiseksi.

Mihin tilauspäivämäärään asti jonoa on saatu purettua?

  • Konsoli on ollut tilattavissa verkkokaupastamme ennakkomyynnin aloituspäivästä 18.9.2020 alkaen. Konsoleiden tilaus verkkokaupastamme on toistaiseksi tauolla. Ennakkomyynnin aloituspäivän tilausrypäs on siis saatu purettua ja jatkossa saapuvilla toimituserillä puretaan useamman päivän tilauksia kerrallaan.​​​​​​Kerromme viimeisen toimittamattoman tilauksen päivämäärän aina saatavuustietojen yhteydessä. Ajantasaisimman tiedon löydät siis ylempää.

Mistä voin tarkistaa oman tilaukseni tilauspäivän?

  • Tilauspäivämäärän voit tarkistaa tilausvahvistukselta (löytyy sähköpostistasi!) tai OmaElisan tilauksen seurannasta (mikäli tilauksesta on alle kuusi (6) kuukautta). Huomioithan, että kaikissa tilanteissa jonopaikka ei ole yhtäkuin tilauspäivä. Tilaus siirtyy jonoon, kun tilaus on käsitelty - tilauksen käsittelyssä tarkistetaan esimerkiksi luotto- ja osoitetiedot. Mikäli tilauksella on vaikka osoitetiedoissa virhe, siirtyy tilaus jonoon vasta kun osoite on korjattu.

Tekemäni tilaus ei näy OmaElisassa?

  • Laitetilaukset ovat OmaElisan tilauksen seurannassa näkyvillä puolen vuoden ajan. Tilaukset ovat normaalisti voimassa, eivätkä ne ole peruuntuneet, vaikka tilausta ei näy OmaElisassa. Tiedotamme kaikkia tilanneita toimitusten etenemisestä tekstiviestillä luvatun aikataulun mukaisesti. Kun tilauksesi etenee toimitukseen, lähetämme tekstiviestillä tietoa toimituksesta sekä lähetystunnuksen. Asiaa avattu enemmän tässä kommentissa.

 

 

Aiempi saatavuusviestintä:point_down:

Saatavuus- ja toimitustilanne 23.9.2020 

Arvio PS5 -lisätarvikkeiden saatavuudesta ja toimituksesta 2020 aikana

Saatavuus- ja toimitustilanne 4.11.2020

Lisätarvikkeiden saatavuus- ja toimitustilanne 12.11.2020

Saatavuus- ja toimitustilanne 1.12.2020

Saatavuus- ja toimitustilanne 13.1.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 11.2.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 17.3.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 14.4.2021

Lisätarvikkeiden saatavuustilanne 14.4.2021

Tiedotus toimitustilanteesta 6.5.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 18.5.2021

Tietoa toimituksista 19.5.2021

Lisätarvikkeiden saatavuustilanne 19.5.2021
Toimitustilanne 20.5.2021

Tietoa toimituksista 2.6.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 16.6.2021

Tietoa toimituksista 30.6.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 21.7.2021

 Tietoa toimituksista 5.8.2021 

Tietoa toimituksista 13.8.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 18.8.2021

 Tietoa toimituksista 1.9.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 15.9.2021

Tietoa toimituksista 7.10.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 13.10.2021

Tietoa toimituksista 29.10.2021

Tietoa toimituksista 8.11.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 17.11.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 19.1.2022

Saatavuus- ja toimitustilanne 16.3.2022

Saatavuus- ja toimitustilanne 3.2.2022

Saatavuus- ja toimitustilanne 22.4.2022

 

 

 

Päivitämme saatavuustietoja sekä toimitusten aikatauluja keskitetysti tähän ketjuun. Aiempi ketju samasta aiheesta täällä.
 

Viimeksi päivitetty 10.5.2022

noniin tulihan sieltä konsoli lopulta joka on jo valmiiksi rikki. peliä mikä tulli mukana ei voi asentaa tai voi asentaa mutta heti tulee virhe ilmooitus ja saman tekee ghost of susimakin. grafiikka virheitä näyttö täynnä.

 

noniin lopulta melkeen kaikki ps5 pelit ei toimi.  vaan ilmottaa virheen ce-108255-1  osa heti toiset  myöhemmin.mukana tullut peli horizon heti kun koittaa alottaa pelin, ghost of tsunima ihan heti ja vetää koko laitteen ihan jumiin samalla. f1 22 ennen ensimmäistä kisaa uratilassa, nhl 22 heti. demon soul 10min hahmon luonnissa. assettocorsa competetion melkeen heti,mutta pystyy timetrialia ajelee en tiedä kauanko. uraa ei ollenkaan. No maanantaina lähtee huoltoon sonylle. olihan se “hieno” 5 päivän kokemus. Huono maku jäi. koko konsolista. Nyt sitten sonyn mukaan odotellaan kuukausi korjausta.

 

ja kaikki netistä löytyvät temput koitettu ei vaan toimi.

EDIT // Kirosanat veks -Snouppi

Miksi tästä pitää purnata Elisalle? Ei se Elisan vika ole jos Sony:n laite ei toimi. Pauhaa oikeaan paikkaan. Vähän malttia taas käytökseen

 


Hei!

Kun täällä on ollut viime aikoina negatiivista palautetta jonkun verran, niin kirjoitan huvikseni jotain positiivista, oman konsolin sain jo toukokuussa ensimmäisellä yrittämällä Elisalta, konsoli tuli nopeasti ja toimii moitteettomasti, niinkuin toimii myös LG:n 65" C1 televisio, jonka tilasin myös Elisalta ja sain sen tilattua, vaikka verkkokaupassa luki "ei varastossa" . PS5 toimii hyvin verkkopeleissä, koska vaihdoin alkuvuodesta nettiliittymäni DNA:lta Elisalle, DNA latausnopeus 1,8 megaa ja kun vaihdoin vain kortin reitittimeen, niin latausnopeus oli 196 megaa 😄 

Hyvä postaus. Itsellä PS5 launch päivän tilaus teki matkaa 7kk, tosin se nyt ei ollut Elisan vika. Vaikka välillä otti hattuun. Täällä purnataan jos pari kk saa odottaa, toista se oli reilu vuosi sitten :) 

 


Hei!

Kun täällä on ollut viime aikoina negatiivista palautetta jonkun verran, niin kirjoitan huvikseni jotain positiivista, oman konsolin sain jo toukokuussa ensimmäisellä yrittämällä Elisalta, konsoli tuli nopeasti ja toimii moitteettomasti, niinkuin toimii myös LG:n 65" C1 televisio, jonka tilasin myös Elisalta ja sain sen tilattua, vaikka verkkokaupassa luki "ei varastossa" . PS5 toimii hyvin verkkopeleissä, koska vaihdoin alkuvuodesta nettiliittymäni DNA:lta Elisalle, DNA latausnopeus 1,8 megaa ja kun vaihdoin vain kortin reitittimeen, niin latausnopeus oli 196 megaa 😄 

Hyvä postaus. Itsellä PS5 launch päivän tilaus teki matkaa 7kk, tosin se nyt ei ollut Elisan vika. Vaikka välillä otti hattuun. Täällä purnataan jos pari kk saa odottaa, toista se oli reilu vuosi sitten :) 

 

Eihän sun launchpäivän odotteluflexaukset oo mitekää relevanttei tähän päivään? :D


noniin tulihan sieltä konsoli lopulta joka on jo valmiiksi rikki. peliä mikä tulli mukana ei voi asentaa tai voi asentaa mutta heti tulee virhe ilmooitus ja saman tekee ghost of susimakin. grafiikka virheitä näyttö täynnä.

 

noniin lopulta melkeen kaikki ps5 pelit ei toimi.  vaan ilmottaa virheen ce-108255-1  osa heti toiset  myöhemmin.mukana tullut peli horizon heti kun koittaa alottaa pelin, ghost of tsunima ihan heti ja vetää koko laitteen ihan jumiin samalla. f1 22 ennen ensimmäistä kisaa uratilassa, nhl 22 heti. demon soul 10min hahmon luonnissa. assettocorsa competetion melkeen heti,mutta pystyy timetrialia ajelee en tiedä kauanko. uraa ei ollenkaan. No maanantaina lähtee huoltoon sonylle. olihan se “hieno” 5 päivän kokemus. Huono maku jäi. koko konsolista. Nyt sitten sonyn mukaan odotellaan kuukausi korjausta.

 

Ymmärrän harmistuksen. Minun oman PS5 kohdalla kävi myös niin, että laitteessa grafiikkapiiri oli sökö ja laite kävi tämän johdosta kolmen viikon ranskan reissun Sonyn pleikkarihuollossa. Tämän jälkeen kaikki rokannut erinomaisesti ja alun harmistuksesta huolimatta olen loppujenlopuksi tyytyväinen lopputulemaan.

 

Malttia siis 😊 Kyllä sinulle ehjä laite tulee. Pahoittelut toki, että huono tuuri osui kohdallesi tämän yksilön kohdalla.


Onko vielä tietoa millon se jono saadaan purettua?


voinko perua kaupan? se on siellä huollossa.

 


en ala kuukautta odottamaan saan sen muualta .

 


miksi lähetätte rikkinäisiä laitteit?

 


jos ei tule 3 viikon sisällä niin perun kaupan.

 


jos ei tule 3 viikon sisällä niin perun kaupan.

 

noniin se konsoli on lähetetty etelä amerikkaan.

 


elisa perun kaupan.  perua sen kaupan? laittakaa 550e tilille.

 

 


elisa perun kaupan.  perua sen kaupan? laittakaa 550e tilille.

 

 

Soita elisan asiakaspalveluun luultavasti sielä saat asiaa nopeempaa eteenpäin kun täälä.


elisa perun kaupan.  perua sen kaupan? laittakaa 550e tilille.

 

 

Suosittelen soittamaan asiakaspalveluumme tai vaihtoehtoisesti voit jättää soittopyynnön: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/soittakaa-minulle/ .


hei, milloin tulee lisää ps5 konsoleita ja onko mahdollista saada tekstiviesti kun niitä on tilattavissa.


hei, milloin tulee lisää ps5 konsoleita ja onko mahdollista saada tekstiviesti kun niitä on tilattavissa.

Hei @Sahra,

Vielä ei ole tiedossa, milloin PS5 olisi tulossa taas tilattavaksi, Tarkoitus on, että jaamme tietoa täällä yhteisössä, kun tilauksia otetaan taas vastaan. 🙂


Onpas ollut hiljasta. Eikö oikeesti oo tulossa lähipäivinä lisää konsoleita? Alkaa tulla hätä. 


Onpas ollut hiljasta. Eikö oikeesti oo tulossa lähipäivinä lisää konsoleita? Alkaa tulla hätä. 

Hei @IsoSaku77,

Meillä ei ole vielä tiedossa, milloin konsolit ovat tulossa taas tilattavaksi. Jaamme tietoa kyllä täällä, kun meillä on antaa tarkempia tietoja asiasta. 😊


PS5 Standard ja Digital -konsoleita tilattavissa Elisan myymälöistä ja Palvelupuodeista. 🔊

Seuraava erä PS5-konsoleista on saapunut ja tilauksen pääsee tekemään Elisan myymälässä ja Palvelupuodissa. Etsi lähin myymäläsi tai palvelupisteesi täältä. Kyseessä on rajattu erä ja tilauksia ei oteta enää vastaan, kun erä on myyty. Konsolit toimitetaan tilauksen teon jälkeen kotiin 1-2 päivässä. Käynnin yhteydessä myyjämme voivat samalla varmistaa, että kaikki muutkin palvelusi ovat ajan tasalla. 🙂

 


Hei! Olisiko mitään tietoa millon tulee taas konsoleita? Tänään olivat kaikki loppu...


Olisiko tietoa milloin tulee lisää konsoleita. ja pitääkö kirjautua tänne omayhteisöön aina että näkee milloin on tilattavissa. Vai onko mahdollista saada sähköpostia tai tekstiviestiä kun on saatavilla


Heippa @Missämunpleikkari ja @Sahra,

Vielä ei ole tietoa tuosta uudesta erästä. Jaamme tänne kyllä tietoa, kun PS5 tulee taas tilattavaksi. Saatavuudesta ei ole mahdollista tilata erillistä ilmoitusta, mutta tämän keskustelun voi kyllä lisätä suosikiksi, niin uusista kommenteista tulee ilmoitus sähköpostiin. Suosikiksi lisääminen onnistuu tämän ketjun aloituspostauksesta


Joo onko teille tulossa fifa23 ja ps5 konsoli samassa paketissa. Telialle tuli tänään mutta en ehtinyt tilata oli loppuunmyyty. Ja onko minkään laistatietoa onko tulossa ennen 14.10 uusia eriä konsoleita.?


Hei @Sahra!

Vielä odotellaan vahvistusta uudesta erästä. Jaamme täällä tietoa, kun konsoleita on taas tilattavissa myymälöistämme. 😊


Joo onko teille tulossa fifa23 ja ps5 konsoli samassa paketissa. Telialle tuli tänään mutta en ehtinyt tilata oli loppuunmyyty. Ja onko minkään laistatietoa onko tulossa ennen 14.10 uusia eriä konsoleita.?

FYI, löytyy taas


nyt verkkokaupassa ja prismoissa, koska elisalla?


Osallistu keskusteluun