Skip to main content
F.A.Q.

Sony PlayStation 5 virallinen odotus- ja saatavuustietokysely

Sony PlayStation 5 virallinen odotus- ja saatavuustietokysely

PS5-konsolin virallinen lanseerauspäivä on 19.11.2020 :gem: 

Viimeisin erämyynti:

  • PS5 Standard ja Digital -konsolien rajoitettu erä tuli tilattavaksi Elisan myymälöihin ja Palvelupuoteihin 30.9.2022. Kyseessä on rajoitettu erä ja tilauksia ei oteta enää vastaan, kun se on myyty. 
  • Tarkempia tietoja erästä löydät tästä kommentista

 

Ajankohtainen saatavuus- ja toimitustilanne:point_down:

 

Minkälainen saatavuustilanne PlayStation 5-konsoleissa on? :thought_balloon:

  • Saatavuustilanne jatkuu edelleen haastavana ja tällä hetkellä konsoleita tulee tilattavaksi sitä mukaan, kun eriä meille saapuu. Erien myynnistä tiedotetaan erikseen tässä ketjussa.

Missä järjestyksessä laitteet toimitetaan? :thought_balloon:

  • Toimitamme laitteita toimitusjonosta tilausjärjestyksessä. Tilauksesi on siirtynyt toimitusjonoon, kun tilauksesi on kokonaisuudessaan käsitelty.

 

Alkuperäinen aloituspostaus:point_down:

PlayStation 5 -konsoli on avattu ennakkomyyntiin myös Elisan verkkokaupassa. Valitettavasti emme juuri nyt ota vastaan uusia tilauksia PS5-konsoleista huonon saatavuuden vuoksi. Tulemme saamaan rajattuja määriä konsoleita ja toimitamme niitä asiakkaille tilausjärjestyksessä.

Konsoleiden saatavuus lähiaikoina on globaalisti haastava. Elisan verkkokaupassa 18.9.2020 käynnistetty PS5 ennakkomyynti on ylittänyt kaikki arvioidut toimitusmäärät.

Tällä hetkellä on jo tiedossa, että toimitustilanne tulee olemaan pitkään haastava.  Saatavuuden on ennustettu pysyvän heikkona vielä vuonna 2021.

Valitettavasti emme voi tällä hetkellä ottaa vastaan uusia tilauksia PlayStation 5 -konsoleita, tilausmahdollisuus avataan uudelleen saatavuustilanteen helpottaessa.

 

Usein kysytyt kysymykset PlayStation 5 -konsoleiden toimituksesta ja jonotilanteesta:

 

Milloin saan tilaamani PS5 pelikonsolin?

  • Tilanne on tällä hetkellä se, että saamme kerran kuukaudessa erän PlayStation 5 -konsoleita. Saamme maahantuojalta aina erikseen tiedon kuukausittain saamastamme toimituserän suuruudesta ja toimitusaikataulusta näiden tarkentuessa. Koska tarkempaa tietoa määristä ei ole pitkälle tulevaisuuteen, emme valitettavasti pysty tarkasti arvioimaan millä hetkellä pystymme tietyn päivämäärän tilauksen toimittamaan.
  • Tiedotamme kaikkia konsolin tilanneita kuukausittain tekstiviestillä oman tilauksen tilanteesta. Näissä viesteissä ilmoitamme toimitusaika-arvion niille tilaajille, jotka tulevat saamaan konsolin kyseisen kuukauden erästä. Muille ilmoitamme, milloin lähetämme seuraavan kerran tekstiviestillä tietoa toimitustilanteesta. Tällä konseptilla mennään, kunnes konsoleiden saatavuustilanne paranee ja saamme isompia määriä Suomeen.

Paljonko tilauksia on toimitusjonossa ja millä sijalla olen jonossa?

  • Julkisesti emme voi valitettavasti kertoa jonossa olevien tilausten tarkkoja kappalemääriä tai yksittäisen tilauksen paikkaa jonossa. PS5 Standard -konsolin osalta jonomme on reilusti nelinumeroinen ja PS5 Digital Edition -konsolin osalta jäädään kolminumeroiseksi.

Mihin tilauspäivämäärään asti jonoa on saatu purettua?

  • Konsoli on ollut tilattavissa verkkokaupastamme ennakkomyynnin aloituspäivästä 18.9.2020 alkaen. Konsoleiden tilaus verkkokaupastamme on toistaiseksi tauolla. Ennakkomyynnin aloituspäivän tilausrypäs on siis saatu purettua ja jatkossa saapuvilla toimituserillä puretaan useamman päivän tilauksia kerrallaan.​​​​​​Kerromme viimeisen toimittamattoman tilauksen päivämäärän aina saatavuustietojen yhteydessä. Ajantasaisimman tiedon löydät siis ylempää.

Mistä voin tarkistaa oman tilaukseni tilauspäivän?

  • Tilauspäivämäärän voit tarkistaa tilausvahvistukselta (löytyy sähköpostistasi!) tai OmaElisan tilauksen seurannasta (mikäli tilauksesta on alle kuusi (6) kuukautta). Huomioithan, että kaikissa tilanteissa jonopaikka ei ole yhtäkuin tilauspäivä. Tilaus siirtyy jonoon, kun tilaus on käsitelty - tilauksen käsittelyssä tarkistetaan esimerkiksi luotto- ja osoitetiedot. Mikäli tilauksella on vaikka osoitetiedoissa virhe, siirtyy tilaus jonoon vasta kun osoite on korjattu.

Tekemäni tilaus ei näy OmaElisassa?

  • Laitetilaukset ovat OmaElisan tilauksen seurannassa näkyvillä puolen vuoden ajan. Tilaukset ovat normaalisti voimassa, eivätkä ne ole peruuntuneet, vaikka tilausta ei näy OmaElisassa. Tiedotamme kaikkia tilanneita toimitusten etenemisestä tekstiviestillä luvatun aikataulun mukaisesti. Kun tilauksesi etenee toimitukseen, lähetämme tekstiviestillä tietoa toimituksesta sekä lähetystunnuksen. Asiaa avattu enemmän tässä kommentissa.

 

 

Aiempi saatavuusviestintä:point_down:

Saatavuus- ja toimitustilanne 23.9.2020 

Arvio PS5 -lisätarvikkeiden saatavuudesta ja toimituksesta 2020 aikana

Saatavuus- ja toimitustilanne 4.11.2020

Lisätarvikkeiden saatavuus- ja toimitustilanne 12.11.2020

Saatavuus- ja toimitustilanne 1.12.2020

Saatavuus- ja toimitustilanne 13.1.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 11.2.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 17.3.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 14.4.2021

Lisätarvikkeiden saatavuustilanne 14.4.2021

Tiedotus toimitustilanteesta 6.5.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 18.5.2021

Tietoa toimituksista 19.5.2021

Lisätarvikkeiden saatavuustilanne 19.5.2021
Toimitustilanne 20.5.2021

Tietoa toimituksista 2.6.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 16.6.2021

Tietoa toimituksista 30.6.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 21.7.2021

 Tietoa toimituksista 5.8.2021 

Tietoa toimituksista 13.8.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 18.8.2021

 Tietoa toimituksista 1.9.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 15.9.2021

Tietoa toimituksista 7.10.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 13.10.2021

Tietoa toimituksista 29.10.2021

Tietoa toimituksista 8.11.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 17.11.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 19.1.2022

Saatavuus- ja toimitustilanne 16.3.2022

Saatavuus- ja toimitustilanne 3.2.2022

Saatavuus- ja toimitustilanne 22.4.2022

 

 

 

Päivitämme saatavuustietoja sekä toimitusten aikatauluja keskitetysti tähän ketjuun. Aiempi ketju samasta aiheesta täällä.
 

Viimeksi päivitetty 10.5.2022

@Ent lähtökohtaisesti meidän tilausjärjestelmä toimii niin, että jos samaan tilaukseen kuuluu useampi tuote mistä osa on aiemmin ja osa myöhemmin saatavilla, niin tuotteet lähetetään silloin kahdessa tai useammassa erässä niin, että jo saatavilla olevat tuotteet laitetaan ensin matkaan.

@Jesodes minkä(laisen) viestin siis kerkesit saamaan, ja mikä viesti sinulta on jäänyt uupumaan? :thinking:  Oletko saanut ollenkaan viestiä, missä kerrotaan saatko laitteen tänä vai ensi vuonna?

@draakki Olen siis saanut yhden viestin keskiviikkona klo 14.16.

 

"Kiitos, kun teit PlayStation 5 -ennakkotilauksen! Saatavuus tulee olemaan kansainvälisesti haastava. Valitettavasti ensimmäisen erän konsoleita ei riittänyt sinulle. Laitetoimitukset alkavat ensi vuoden puolella. Saat lisätietoa tilauksesi tilanteesta tammikuun aikana. Ajankohtaisen tiedon löydät OmaYhteisöstämme: http://elisa.to/PS5 Terveisin Elisa"

 

Tämän jälkeen en ole saanut mitään viestejä.

 

 


Se uusin viesti tuli vain niille jotka saavat konsolin marras tai joulukuussa. 


Millä tekstiviestin aikaleimalla nyt siis nähtävästi ehti mukaan levyasemallisen version ekaan erään? t. tekstari klo 11.58, mutta ei konsolia :frowning2:


Millä tekstiviestin aikaleimalla nyt siis nähtävästi ehti mukaan levyasemallisen version ekaan erään? t. tekstari klo 11.58, mutta ei konsolia :frowning2:

Minun tekstiviestivahvistuksen aikaleima oli 11.55.


On kyllä tunteita nostattava julkaisu tulossa!

Vaikka toisia varmasti, ja syystäkin harmittaa, niin ennemmin tai myöhemmin me kaikki päästään nauttimaan uuden sukupolven antoisista pelikokemuksista! 😄


Millä tekstiviestin aikaleimalla nyt siis nähtävästi ehti mukaan levyasemallisen version ekaan erään? t. tekstari klo 11.58, mutta ei konsolia :frowning2:

Jos sait tekstarin että saat konsolin marras-joulukuussa ehdit mukaan, jos tekstarissa luki että ensi vuonna niin sitten saat sen ensi vuonna.


@Ent lähtökohtaisesti meidän tilausjärjestelmä toimii niin, että jos samaan tilaukseen kuuluu useampi tuote mistä osa on aiemmin ja osa myöhemmin saatavilla, niin tuotteet lähetetään silloin kahdessa tai useammassa erässä niin, että jo saatavilla olevat tuotteet laitetaan ensin matkaan.

@Jesodes minkä(laisen) viestin siis kerkesit saamaan, ja mikä viesti sinulta on jäänyt uupumaan? :thinking:  Oletko saanut ollenkaan viestiä, missä kerrotaan saatko laitteen tänä vai ensi vuonna?

@draakki Olen siis saanut yhden viestin keskiviikkona klo 14.16.

 

"Kiitos, kun teit PlayStation 5 -ennakkotilauksen! Saatavuus tulee olemaan kansainvälisesti haastava. Valitettavasti ensimmäisen erän konsoleita ei riittänyt sinulle. Laitetoimitukset alkavat ensi vuoden puolella. Saat lisätietoa tilauksesi tilanteesta tammikuun aikana. Ajankohtaisen tiedon löydät OmaYhteisöstämme: http://elisa.to/PS5 Terveisin Elisa"

 

Tämän jälkeen en ole saanut mitään viestejä.

 

 

Hei @Jesodes!

 

Perjantaina lähti tosiaan viestejä niille, joille ei oltu vielä aiemmin tarkennettu, milloin tilauksesta on odotettavissa lisätietoa.  Asiakkaita tiedotetaan aina sitä mukaan, kun meillä on antaa tarkennusta edelliseen viestiin. :relaxed:  Sinun uusimmassa viestissä olemme viitanneet tammikuuhun. Tämän tarkentuessa lähetämme sinullekin lisätietoa tekstiviestitse.:thumbsup_tone1:


Onko näin, että tämän vuoden eristä saaville tulee siis tarkentava viesti vasta silloin 17.11? Monet muut jälleenmyyjät ovat osanneet jo kertoa tarkemman saatavuuden julkaisupäivän ja joulukuun eristä asiakkaille. Joten voisi luulla että Elisallakin olisi jo tarkempaa tietoa erien suuruudesta. 


Onko näin, että tämän vuoden eristä saaville tulee siis tarkentava viesti vasta silloin 17.11? Monet muut jälleenmyyjät ovat osanneet jo kertoa tarkemman saatavuuden julkaisupäivän ja joulukuun eristä asiakkaille. Joten voisi luulla että Elisallakin olisi jo tarkempaa tietoa erien suuruudesta. 

 

Juuri näin @Enrarliz. Tämän hetken tiedon valossa viestimme 17.11.2020 tarkempaa tietoa niille asiakkaille, jotka tulevat saamaan laitteensa tämän vuoden puolella. :blush: 


Onko näin, että tämän vuoden eristä saaville tulee siis tarkentava viesti vasta silloin 17.11? Monet muut jälleenmyyjät ovat osanneet jo kertoa tarkemman saatavuuden julkaisupäivän ja joulukuun eristä asiakkaille. Joten voisi luulla että Elisallakin olisi jo tarkempaa tietoa erien suuruudesta. 

 

Juuri näin @Enrarliz. Tämän hetken tiedon valossa viestimme 17.11.2020 tarkempaa tietoa niille asiakkaille, jotka tulevat saamaan laitteensa tämän vuoden puolella. :blush: 

Tuleeko tästä lisätietoa jo mahdollisesti aiemmin jos vaikka tarkka laitteiden saatavuus varmistuu jo aiemmin?


Onko näin, että tämän vuoden eristä saaville tulee siis tarkentava viesti vasta silloin 17.11? Monet muut jälleenmyyjät ovat osanneet jo kertoa tarkemman saatavuuden julkaisupäivän ja joulukuun eristä asiakkaille. Joten voisi luulla että Elisallakin olisi jo tarkempaa tietoa erien suuruudesta. 

 

Juuri näin @Enrarliz. Tämän hetken tiedon valossa viestimme 17.11.2020 tarkempaa tietoa niille asiakkaille, jotka tulevat saamaan laitteensa tämän vuoden puolella. :blush: 

Tuleeko tästä lisätietoa jo mahdollisesti aiemmin jos vaikka tarkka laitteiden saatavuus varmistuu jo aiemmin?

Jos tietoomme tulisi jotain sellaista, joka vaikuttaisi laitteiden toimitukseen, viestisimme tästä kyllä asiakkaille. Haluamme pitää teidät niin ajan tasalla kuin mahdollista. Pitäisin kuitenkin jo tarkennettuja päiviä sellaisina, että tällöin on seuraavan kerran odotettavissa lisätietoja. :relaxed:


Olen ollut Elisan asiakkaana laitteiden ja liittymien osalta reilusti päälle viisi vuotta, enkä saanut mitään viestiä tästä ennakkomyynnistä!!!


Olen ollut Elisan asiakkaana laitteiden ja liittymien osalta reilusti päälle viisi vuotta, enkä saanut mitään viestiä tästä ennakkomyynnistä!!!

No voi voi


Olen ollut Elisan asiakkaana laitteiden ja liittymien osalta reilusti päälle viisi vuotta, enkä saanut mitään viestiä tästä ennakkomyynnistä!!!

 

Terve Pazimus,

ikävä kuulla että viestintämme ei sinua tavoittanut, tiedostimme että konsoleita tulee rajoitettu erä joten mitään Supermassiivista rummutusta ei ollut järkevää rakentaa.

Me kerroimme kolmessa lokaatiossa tästä myynninaloituksesta ja kampanjan idea oli että jokainen voi jättää puhelinumeronsa niin laitamme SMS-viestillä ennakkotiedon myynnin aloituksesta.

Lokaatitot olivat:

  1. Elisa.fi (banneria)
  2. Omayhteisö (konsolikeskustelu uusista konsoleista)
  3. Pelaaja.fi banneria + pelaajacast kuunteljoille info

 

  • Max

Onko tullut vielä lisätietoa siitä, ketkä saavat laitteensa julkaisuerästä?

Vai pitääkö oikeasti odottaa tuonne 17.11 asti?


Eipä tullut yllätyksenä että itselläni toimitus meni myöskin ensi vuodelle. Muutama vuosi sitten tilasin elisalta soundbarin ale päiviltä ja mainitsin siitä seuraavana päivänä työkaverille joka tilasi sen myöskin. Lopputulos oli että hänelle soundbar toimitettiin ja minulle tuli viesti, että ovat loppuneet ja lisää ei ole tulossa. Ei pitänyt ainakaan silloin tilausjärjestyksessä toimitukset elisalla.


Onko tullut vielä lisätietoa siitä, ketkä saavat laitteensa julkaisuerästä?

Vai pitääkö oikeasti odottaa tuonne 17.11 asti?

 

Moi,

 

fakta jonka kanssa tässä elämme on, että meillä on “arvio” meidän saamasta julkaisumäärästä.

Kun tämä arvio tarkentuu 100% varmuudella kappaleiksi niin uskallamme lähettää tarkempia viestejä, joten joudumme vielä odottelemaan kunnes saamme täyden varmuuden tämän ensimmäisen erän kokoon.

 

  • Max

Hei @Fugqzo  !

Harmillisesti konsoleiden saatavuus on ollut kansainvälisesti haastava ja tästä syystä iso osa PlayStation tilauksien toimituksista siirtyy ensi vuodelle. Saatavuus tulee olemaan haasteellinen vielä 2021 alkuvuoden. Pyrimme pitämään tilauksen tehneet parhaamme mukaan ajan tasalla omasta tilanteesta. 


Eikö mitään lisätietoa voida antaa edes sellaisille tilaajille jotka laitteensa tilasivat aivan ensimmäisinä minuutteina tilausten alkamisesta? Sitähän voisi olettaa että silloin laite tulee julkaisuun tai jouluksi mutta kaikki pessimistinen puhe luo mielikuvan että kaikki sitä laitetta saavat ensi vuoteen odottaa.


Eikö mitään lisätietoa voida antaa edes sellaisille tilaajille jotka laitteensa tilasivat aivan ensimmäisinä minuutteina tilausten alkamisesta? Sitähän voisi olettaa että silloin laite tulee julkaisuun tai jouluksi mutta kaikki pessimistinen puhe luo mielikuvan että kaikki sitä laitetta saavat ensi vuoteen odottaa.

Olemme lähettäneet kaikille tilaajille tekstiviestitse tarkempaa tietoa siitä, milloin tilauksesta on odotettavissa lisätietoja. Olemme antaneet myös tarkennuksen siitä toimitetaanko laite tämän vuoden puolella vai siirtyykö toimitus ensi vuoteen. Kuten @Maximilliam tuossa vähän ylempänä avasi, niin meillä on tällä hetkellä arvio meidän saamasta julkaisumäärästä. Kun tähän saadaan varmuus, pystymme viestimään asiasta tarkemmin. :slight_smile:

 


Jenkeissä julkaisupäivä on viikkoa ennen euromaita. Siellä konsolit saapuivat jälleenmyyjien varastoihin pari päivää sitten, eli noin 2 viikkoa ennen julkaisupäivää. Olettaisin näin, että suomessa saavat ensi viikon torstaihin (5.11) mennessä tavarat varastoon ja tiedottavat tämän jälkeen ennakkotilaajille kun ovat käyneet tilanteen läpi.


Jenkeissä julkaisupäivä on viikkoa ennen euromaita. Siellä konsolit saapuivat jälleenmyyjien varastoihin pari päivää sitten, eli noin 2 viikkoa ennen julkaisupäivää. Olettaisin näin, että suomessa saavat ensi viikon torstaihin (5.11) mennessä tavarat varastoon ja tiedottavat tämän jälkeen ennakkotilaajille kun ovat käyneet tilanteen läpi.

Virallisestihan asiasta tiedotetaan tekstiviestin mukaan vasta 17.11 ja uskon itsekin että sinne asti sitä tietoa saa odotella, mutta jos Elisa haluaisi tätä epävarmuutta hälventää niin toivottavasti sieltä tulee infoa niin pian kuin mahdollista. Eiköhän nämä maahantuojan luvut sun muut kuitenkin varmistu jo ennen tuota 17.11 ajankohtaa.


Jenkeissä julkaisupäivä on viikkoa ennen euromaita. Siellä konsolit saapuivat jälleenmyyjien varastoihin pari päivää sitten, eli noin 2 viikkoa ennen julkaisupäivää. Olettaisin näin, että suomessa saavat ensi viikon torstaihin (5.11) mennessä tavarat varastoon ja tiedottavat tämän jälkeen ennakkotilaajille kun ovat käyneet tilanteen läpi.

Virallisestihan asiasta tiedotetaan tekstiviestin mukaan vasta 17.11 ja uskon itsekin että sinne asti sitä tietoa saa odotella, mutta jos Elisa haluaisi tätä epävarmuutta hälventää niin toivottavasti sieltä tulee infoa niin pian kuin mahdollista. Eiköhän nämä maahantuojan luvut sun muut kuitenkin varmistu jo ennen tuota 17.11 ajankohtaa.

Kyllä, tiedän mitä tekstiviestissä lukee, vaan uskoisin että tuo 17.11 on kuitenkin asetettu deadlineksi, sillä varmuutta ei laitteiden määrästä ollut/ole. Jenkeissä on nyt jo lähtenyt mailit niille, jotka tulevat julkaisupäivänä laitteensa saamaan ja tätä toivon myös Elisalta. Tiedottaminen heti kun tilanne on ajantasalla, se on hyvää asiakaspalvelua.


Tänään tiistaina ja eilen netissä on alkanut liikkumaan juttua että ainakin joissain euroopan maissa konsolin julkaisua aikaistettaisiin ja se julkaistaisiin 12.11. Olen nähnyt jopa kuvamateriaalia jossa Amazon UK:n asiakaspalvelijat chatissa toteavat tämän. Onko Elisalla tähän mitään kommentoitavaa? Jos ei, niin eikö edes laitemääristä pitäisi tässä kohtaa olla melko selvää tietoa? Laitteen julkaisuun euroopassa on 16 päivää, viime viikolla näkyi kuvia kuinka amerikassa monien kauppojen varastossa konsolia jo oli joten on aika selvää että laitetta toimitetaan joidenkin kauppojen varastoihin hyvissä ajoin. Jos ei mitään tietoa ole vieläkään jakaa niin sopiiko edes olettaa että vika on täysin maahantuojassa ja heidän haluttomuudessaan kertoa mitään?


Tänään tiistaina ja eilen netissä on alkanut liikkumaan juttua että ainakin joissain euroopan maissa konsolin julkaisua aikaistettaisiin ja se julkaistaisiin 12.11. Olen nähnyt jopa kuvamateriaalia jossa Amazon UK:n asiakaspalvelijat chatissa toteavat tämän. Onko Elisalla tähän mitään kommentoitavaa? Jos ei, niin eikö edes laitemääristä pitäisi tässä kohtaa olla melko selvää tietoa? Laitteen julkaisuun euroopassa on 16 päivää, viime viikolla näkyi kuvia kuinka amerikassa monien kauppojen varastossa konsolia jo oli joten on aika selvää että laitetta toimitetaan joidenkin kauppojen varastoihin hyvissä ajoin. Jos ei mitään tietoa ole vieläkään jakaa niin sopiiko edes olettaa että vika on täysin maahantuojassa ja heidän haluttomuudessaan kertoa mitään?

Voi olla, että EU on reippaasti kakkos-sijalla tärkeysjärjestyksessä.
Uutisisraporteissa ainakin ollut, että Sony aikoo teettää 10 miljoonaa konsolia tän vuoden puolella ja myyntiarvio tän vuoden loppuun olisi sellainen 7.5 miljoonaa. Silti arvio täällä on, että saadaan jopa tunnin myöhässä tilanneina odotella Tammikuuhun lisätietoa.

Tietty toivo elää, että Sony yllättäisikin suuremmalla erällä, mutta se on aikalailla varmaa, että jos ja kun tietoa tulee mitä voi asiakkaille antaa, Elisa (ja muutkin suomen myyjät) sen varmasti myös varsin halukkaana asiakkailleen kertoo.

Eli juu luulisi, että hidasteet korkeammista tahoista kiinni.

Amazon UK näyttäisi listaavan oheislaitteet, kuten ohjaimen jne. Marraskuun 12 julkaistavaks. Konsoli näyttää ei-oota; “Currently unavailable.
We don't know when or if this item will be back in stock.”

Melko synkältä näyttää toiveet saada tässä kuussa ainakaan, ellei ihan kärkipäähän ehtinyt jo laittaa tilausta, minuutteja ennen virallista ennakkomyyntiaikaa. Voihan sitä tietty koittaa kauppoja kärkkyä, mutta jotenkin tuntuu, että siellä on jonottamassa ihmiset jo tunteja ennen.

Harmillisia kyllä tälläiset julkaisut jossa sen kerran, kun ennakkotilaisi jotain, ei siitä ole kuitenkaan hyötyä. (Elisaa tai suomen myyjiä en tästä kyllä syytä.)


Osallistu keskusteluun