Vastattu

Elisa Viihteen myyntihuijaus

  • 4 lokakuu 2019
  • 18 kommenttia
  • 1301 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
Saavatko Elisa Viidettä kaupittelevat myyjät bonuksia jokaisesta myymästään Viihde-paketista?

Minulle myytiin Viihde-paketti, joka osoittautui jälkikäteen 24 kk:n määräaikaiseksi sopimukseksi. Myyntitilanteessa myyjä vakuutti, että sopimuksen voi irtisanoa milloin vain. Olisin halunnut myyjän lähettävän sopimuksen kotiini, jossa olisin voinut sitä rauhassa tarkastella, mutta myyjällä oli kova kiire saada paketti minulle heti mukaan ”kun ihan ilmaiseksi saa puoleksi vuodeksi ja milloin vain voi peruuttaa”. Ei olisi pitänyt luottaa myyjän sanaan ja nauhoittaa keskustelu. Kiireessä allekirjoitin ja liian sinisilmäisesti luotin myyjän suulliseen lupaukseen.

Ihmetyttää ja vihastuttaa tällainen huijausmyynti, onko tämä Elisan yleinen käytäntö vai onko kyseinen myyjä toiminut näin bonuksien toivossa? Ohjeistatteko myyjiä toimimaan näin, kun näkevät potentiaalisen ”uhrin” (vanhuksen/muuten sopivalta vaikuttavan kohteen)?

Asiakkaan harhauttaminen on kielletty kuluttajansuojalaissakin, enkä usko että tällaisella toiminnalla saatte kovin uskollisia asiakkaita. Uutisotsikoissahan olette olleetkin jo vanhusten huijaamisesta puhelimitse, mutta näköjään ette kavahda päin naamaa valehteluakin.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs 4 lokakuu 2019, 10:15

Moro @akuusita ja tervetuloa OmaYhteisöön! 🙂 Ikävä kuulla ettei meillä ole mennyt kaikki kuten pitää tuossa myyntitilanteessa :(

Jo itsessään lain puitteissa tulee aina käydä noi sopimusehdot läpi, eli asiakkaalle tulee aina kertoa mahdollisesta määräaikaisuudesta, sen kestosta ja kokonaishinnasta että asiakas tietää mihin sitoutuu. Toki jos kaupat tehdään etämyyntinä (puhelimitse/netissä), niin silloin mukaan tulee aina myös etämyynnin peruutusoikeus (säädännön vaatimana 14 vuorokautta, meillä 28 vuorokautta) jona aikana määräaikaisenkin sopimuksen voi perua ilman sen kummempaa perustelua.

Missään nimessä siis emme opasta asiakaspalvelijoitamme ja myyjiämme huijaamaan, vaan päinvastoin sekä ohjeistukseen että koulutukseen kuuluu opit siitä mitä kaikkea tulee käydä läpi asiakkaan kanssa jotta tilaus voidaan tehdä. Se on aika paljon välillä tavaraa mikä pitää läpikäydä ja itsekin olen joutunut joskus kiireisempää asiakasta toppuuttelemaan että saan käytyä asiat läpi ennen kuin suostun pistämään tilauksen sisään 😅

Jotta tilanne saadaan osaltasi tarkistettua ja mahdollisen meidän virheen ilmetessä myös sitten tottakai korjattua, laitatko tosiaan meille @OmaYhteisö-tiimi'lle yksityisviestillä tietojasi (nimi, osoite ja syntymäaika) sekä tarkemmat tiedot siitä milloin ja mitä kautta tilaus on tehty, niin päästään tutkimaan? 🙂
Katso alkuperäinen viesti

18 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Tervetuloa kerhoon. Tapauksia mm. nimimerkillä velikulta...

Eikä siitä velikullan tilanteesta ole kauan, ja sinä tuskin olet viimeinen asiakas.

Hänelle myytiin risman liikkeessä ylimääräinen määräaikainen 24 kk digibox.

https://yhteiso.elisa.fi/elisa-viihde-digiboksit-14/risman-liikkeestae-elisan-myymaelaestae-moeivaet-toisen-elisaliitymaen-514944

Itsellä on kokemusta, kun on yritetty ja harhautettukin mm. tuntemaani eläkeikää 10 vuoden päästä nauttivaa niin Viihteen sopparin jatkosta, jota tuli sanomaan irti kuin silloinkin että tuli vaan kysymään halvempaa liittymää Elisalta. Oli Elisa, käveli ulos kalliin puhelimen kera ja kalliimman Elisan liittymän kera. Elisalla on kaikki mahdollista. Seuraan myös Elisan ständien toimintaa. Siellä meno on hurjaa, niin hurjaa, että silmiäni usko en kun seuraan...

Täysin asiatonta myyntiä mm. kieltäytyjiä jahdataan ja pakotetaan pysähtymään kuulemaan heti tarjouksista. Tullaan pelikoneita pelaavien luo kysymään onko liittymät ajan tasalla.


Näissä tilanteissa aina viestiä @OmaYhteisö-tiimi ja vaatimaan oikeuttaan.

Nyt soi Partyraiser & Destructive Tendencies - Sound Becomes One (Original Mix).
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Moro @akuusita ja tervetuloa OmaYhteisöön! 🙂 Ikävä kuulla ettei meillä ole mennyt kaikki kuten pitää tuossa myyntitilanteessa :(

Jo itsessään lain puitteissa tulee aina käydä noi sopimusehdot läpi, eli asiakkaalle tulee aina kertoa mahdollisesta määräaikaisuudesta, sen kestosta ja kokonaishinnasta että asiakas tietää mihin sitoutuu. Toki jos kaupat tehdään etämyyntinä (puhelimitse/netissä), niin silloin mukaan tulee aina myös etämyynnin peruutusoikeus (säädännön vaatimana 14 vuorokautta, meillä 28 vuorokautta) jona aikana määräaikaisenkin sopimuksen voi perua ilman sen kummempaa perustelua.

Missään nimessä siis emme opasta asiakaspalvelijoitamme ja myyjiämme huijaamaan, vaan päinvastoin sekä ohjeistukseen että koulutukseen kuuluu opit siitä mitä kaikkea tulee käydä läpi asiakkaan kanssa jotta tilaus voidaan tehdä. Se on aika paljon välillä tavaraa mikä pitää läpikäydä ja itsekin olen joutunut joskus kiireisempää asiakasta toppuuttelemaan että saan käytyä asiat läpi ennen kuin suostun pistämään tilauksen sisään 😅

Jotta tilanne saadaan osaltasi tarkistettua ja mahdollisen meidän virheen ilmetessä myös sitten tottakai korjattua, laitatko tosiaan meille @OmaYhteisö-tiimi'lle yksityisviestillä tietojasi (nimi, osoite ja syntymäaika) sekä tarkemmat tiedot siitä milloin ja mitä kautta tilaus on tehty, niin päästään tutkimaan? 🙂
Käyttäjätaso 1


Missään nimessä siis emme opasta asiakaspalvelijoitamme ja myyjiämme huijaamaan, vaan päinvastoin sekä ohjeistukseen että koulutukseen kuuluu opit siitä mitä kaikkea tulee käydä läpi asiakkaan kanssa jotta tilaus voidaan tehdä.




Niinhän sitä voisi luulla ja näin rehellisen yrityksen tulisi toimia. Jos teidän koulutuksenne ovat niin kattavia, kyseessä ei ole voinut edes olla uuden työntekijän erehdys. Ei ole uskottavaa, etteikö myyjä olisi tiennyt Viihteen määräaikaisuudesta. Kyseessä on siis ollut puhtaan tahallinen toiminta harhautustarkoituksessa. En myöskään usko hetkeäkään, etteikö tämä toiminta olisi myös esimiehen tasolta hyväksytty.
Käyttäjätaso 1
Tuo vanhusten harhaanjohtaminen on kyllä todella alhaista toimintaa. Uudessa Suomessa oli hyvä artikkeli vanhusten huijaamisesta:


"Kuluttaja-asiamiehelle on tullut ilmoitus, jonka mukaan Elisa Viihde -sovellus olisi myyty väittäen, että televisio ei toimi ilman heidän tuotettaan.
Uuden Suomen saaman vinkin mukaan palvelua olisi myyty tällä väitteellä iäkkäille ihmisille.
Kuluttaja-asiamiestoimiston lakimies Miina Ojajärvi vahvistaa Uudelle Suomelle, että kuluttaja-asiamiehelle on tullut yhteydenotto, jonka mukaan Elisa Viihdettä olisi myyty väittäen, että televisio enää näy, jos ei osta tuotetta.

– Elisa-myymälässä on sanottu, että telkkari ei enää näy jos ei ota Elisa Viihdettä, Ojajärvi lukee kuluttajalta tullutta viestiä.
Kuluttaja-asiamiehelle on tullut aiemminkin useita valituksia liittyen Elisa Viihteen markkinointiin ja yhtiön kanssa on Ojajärven mukaan jouduttu ”säännöllisesti” neuvottelemaan yhtiön markkinoinnista.
– On ollut kaikenlaisia ongelmia. Myyty vanhoille ihmisille, jotka eivät ymmärrä miten se laitetaan päälle, Ojajärvi kertoo.

Kuluttajaviranomainen ei kuitenkaan ole nostanut Elisaa vastaan kannetta.
Ojajärvi korostaa, että markkinoinnin pitää noudattaa kuluttajasuojalakia, ja kuluttaja-asiamies voi ottaa käsittelyyn ihmisten ilmoittamia tapauksia, ja viedä niitä myös markkinaoikeuden käsiteltäväksi.
– Kuluttajasuojalaki kieltää totuuden vastaisen ja harhaanjohtavan markkinoinnin. Se on ihan selvä, ettei voi markkinoida sellaisella tavalla, mikä ei ole totta, Ojajärvi kertoo.
Hän kehottaa ilmoittamaan kuluttaja-asiamiehelle, jos on joutunut valheellisen markkinoinnin uhriksi, eikä tuotteen palautus myyjän kanssa onnistu.
– Monien tuotteiden puhelinmyynti aiheuttaa ongelmia. Kannattaa olla tarkkana, Ojajärvi toteaa.
Ojajärvi muistuttaa, että esimerkiksi vanhuksille voi asettaa eston, jolla puhelinmyynnin voi estää ennakkoon.
Elisan myyntijohtaja Pasi Vannisen mukaan Elisan viralliseen toimintatapaan ei kuulu väittää asiakkaalle, että televisio lakkaisi toimimasta, jos ei osta Elisa Viihdettä.
– Tuntuu aika erikoiselta väitteeltä siinäkin mielessä, että kuka tuollaista ylipäätään uskoisi, Vanninen kommentoi Uudelle Suomelle.

Hän korostaa, että Suomessa on talouksia, joissa ei ole kaapeli- tai antenniverkkoa, jolloin Elisa Viihde mahdollistaa television katselun internetyhteyden avulla. Tämä koskee kuitenkin vain niitä talouksia, joissa televisio ei ennestään näy. Kenenkään televisio ei lakkaa toimimasta, jos päättää olla ostamatta Elisa Viihdettä."



Vannisesta tuntuu siis "erikoiselta väitteeltä", että näin olisi toimittu, koska kukaan ei voisi uskoa, että televisio lakkaa toimimasta, jos siihen ei osta Elisa Viihdettä. Eikö Vanninen tiedä, että A) monet vanhukset ovat täysin ulalla tekniikasta ja B ) kun ollaan kuitenkin Suomessa, tulee harvoin ajatelleeksi, että jotkut kehtaavat/uskaltavat valehdella noin törkeästi? Vannisen firmassahan tämä tosin näyttää olevan ihan suorastaan tapana, sillä kuluttaja-asiamiehelle tulee säännöllisesti valituksia Elisan markkinoinnista.

"Elisan myyntijohtaja Pasi Vannisen mukaan Elisan viralliseen toimintatapaan ei kuulu väittää asiakkaalle, että televisio lakkaisi toimimasta, jos ei osta Elisa Viihdettä."

Epäviralliseen toimintatapaanne se sitten kuulukin sitäkin enemmän.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
@akuusita - Emme salli myyjien tai muiden henkilöiden tehdä epärehellistä tai epäeettistä myyntityötä. Toivommekin, että mikäli tällaista tapahtuu, siitä ilmoitettaisin meille, jotta pystymme viemään asiaa eteenpäin. Toimintatapoihimme ei kuulu virallisesti tai epävirallisestikaan esittää virheellisä väittämiä. Mikäli olet saanut väärää tietoa myyntitilanteessa, pyydämme ilmoitamaan tästä meille, jotta asiaan voidaan puuttua.
Käyttäjätaso 1
Ilmoitin asiasta kyseiselle myyjälle ja jätin soittopyynnön (Leppävaaran Sellon) esimiehelle sekä kopiot kuluttajansuojalaista. Odottelen nyt esimiehen yhteydenottoa, katsotaan tuleeko sitä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Ilmoitin asiasta kyseiselle myyjälle ja jätin soittopyynnön (Leppävaaran Sellon) esimiehelle sekä kopiot kuluttajansuojalaista. Odottelen nyt esimiehen yhteydenottoa, katsotaan tuleeko sitä.
Oikein tehty.

Oikein tehty myös se, että laitoit kokemuksesi julkiseksi. Niin minäkin. Jos satut oleilemaan Twitterissä, niin pistä kokemus jakoon sitäkin kautta. Olisi tärkeää, että maailma näkee kuinka Elisa myy tavaraa, ja joskus valitettavan pettyneitä asiakkaita. Olet varmasti harmissasi, minäkin olen ollut, ja moni hyvän päivän tuttu. Elisa on tavalla tai toisella aiheuttanut pettymyksen, ja sitä kautta vienyt elämistämme tuntikaupalla selvittelyaikaa, pahimmillaan soppareita on sanottu irti tai siirretty muualle. Omasta kokemuksesta voin kertoa, että Elisan myymäläpäällikkö ei tule esiin, paitsi Elisan ukaasista. Silloin tarina on jo menetetty, ja asiakkaana olet varmaan itsekin päätelmät tehnyt. Tekeekö mieli asioida Elisan kanssa, jos vain kokemuksiaan miettii. Elisa tuntuu suuttuvan siitä, että näitä kokemuksia ylipäätään on, koska "se on julkisivun mustamaalaamista". Palautteita halutaan ilmeisesti OmaElisaan, joissa niihin voidaan vastata, mutta itse tapahtuma jää varjoon. Some on siitä hyvä keksintö, että kokemuksen näkevät muutkin, siksi Elisan tulisikin tehdä kaikkensa että julkisivu olisi aidosti hyvä. Asiakkaat kyllä pitävät huolta julkisivusta, jos kokevat sen aiheelliseksi, ja saavat oikeasti sellaista palvelua. Olen minäkin saanut Elisalta hyvää palvelua, ja kertonut siitä kaikille, mutta ei noita huonoja kokemuksia saisi lakaista maton alle vain siksi että ne ovat huonoja. Tietämissäni tilanteissa Elisa on kyllä reagoinut asioihin, mutta valitettavasti liian myöhässä, tuolloin menettivät kolmen puheliittymän rahavirrat. Samoin menettivät myös mokkulavirran. Toki osittain palveluita on pakko käyttää, kuten nettiä, ja tässä sitä ei vaihtaakaan voi. Siksi meillä on edelleen Elisalta tuplalaajakaista, mutta jos olisi muu vaihtoehto, kyllä olisin valintoja tehnyt. Valitettavasti ei ole ollut vain positiivisia kokemuksia Elisasta, eikä sitä voi mitätöidä sillä, että moderaattori sanoo minun mustamaalavan Elisaa aidoilla kokemuksillamme siitä kuinka meitä kohdeltiin. Jokainen kokemus on otettava kehitysideana, ja aina on parannettavaa, Elisallakin.

Ottakaa kurssi vastaan ja tehkää mitä pitää, että huomenna olisi paremmin.

Ehkä sitä kautta nuo "koijauksetkin" vähenevät aiheena luonnollisella tavalla.

Jos koet tulleesi petetyksi Elisan toimesta, ole yhteydessä Elisaan, ja kirjoita myös julkisesti. Näin muutkin saavat tietää lisää. Asioita ei lakaista maton alle, tai salata muilta, jos niitä tapahtuu.
Käyttäjätaso 1

Ilmoitin asiasta kyseiselle myyjälle ja jätin soittopyynnön (Leppävaaran Sellon) esimiehelle sekä kopiot kuluttajansuojalaista. Odottelen nyt esimiehen yhteydenottoa, katsotaan tuleeko sitä.Oikein tehty.

Oikein tehty myös se, että laitoit kokemuksesi julkiseksi. Niin minäkin. Jos satut oleilemaan Twitterissä, niin pistä kokemus jakoon sitäkin kautta. Olisi tärkeää, että maailma näkee kuinka Elisa myy tavaraa, ja joskus valitettavan pettyneitä asiakkaita. Olet varmasti harmissasi, minäkin olen ollut, ja moni hyvän päivän tuttu. Elisa on tavalla tai toisella aiheuttanut pettymyksen, ja sitä kautta vienyt elämistämme tuntikaupalla selvittelyaikaa, pahimmillaan soppareita on sanottu irti tai siirretty muualle. Omasta kokemuksesta voin kertoa, että Elisan myymäläpäällikkö ei tule esiin, paitsi Elisan ukaasista. Silloin tarina on jo menetetty, ja asiakkaana olet varmaan itsekin päätelmät tehnyt. Tekeekö mieli asioida Elisan kanssa, jos vain kokemuksiaan miettii. Elisa tuntuu suuttuvan siitä, että näitä kokemuksia ylipäätään on, koska "se on julkisivun mustamaalaamista". Palautteita halutaan ilmeisesti OmaElisaan, joissa niihin voidaan vastata, mutta itse tapahtuma jää varjoon. Some on siitä hyvä keksintö, että kokemuksen näkevät muutkin, siksi Elisan tulisikin tehdä kaikkensa että julkisivu olisi aidosti hyvä. Asiakkaat kyllä pitävät huolta julkisivusta, jos kokevat sen aiheelliseksi, ja saavat oikeasti sellaista palvelua. Olen minäkin saanut Elisalta hyvää palvelua, ja kertonut siitä kaikille, mutta ei noita huonoja kokemuksia saisi lakaista maton alle vain siksi että ne ovat huonoja. Tietämissäni tilanteissa Elisa on kyllä reagoinut asioihin, mutta valitettavasti liian myöhässä, tuolloin menettivät kolmen puheliittymän rahavirrat. Samoin menettivät myös mokkulavirran. Toki osittain palveluita on pakko käyttää, kuten nettiä, ja tässä sitä ei vaihtaakaan voi. Siksi meillä on edelleen Elisalta tuplalaajakaista, mutta jos olisi muu vaihtoehto, kyllä olisin valintoja tehnyt. Valitettavasti ei ole ollut vain positiivisia kokemuksia Elisasta, eikä sitä voi mitätöidä sillä, että moderaattori sanoo minun mustamaalavan Elisaa aidoilla kokemuksillamme siitä kuinka meitä kohdeltiin. Jokainen kokemus on otettava kehitysideana, ja aina on parannettavaa, Elisallakin.

Ottakaa kurssi vastaan ja tehkää mitä pitää, että huomenna olisi paremmin.

Ehkä sitä kautta nuo "koijauksetkin" vähenevät aiheena luonnollisella tavalla.

Jos koet tulleesi petetyksi Elisan toimesta, ole yhteydessä Elisaan, ja kirjoita myös julkisesti. Näin muutkin saavat tietää lisää. Asioita ei lakaista maton alle, tai salata muilta, jos niitä tapahtuu.



Joo, en ajatellutkaan jättää asiaa tähän, vaan ihan oikeasti haluan jonkun ottavan yhteyttä. Ellei kyseinen esimies uskalla ottaa vastuuta, niin sitten hänen esimiehensä, tai sitä seuraava, vaikka toimitusjohtajaan asti. Joku saa luvan kertoa, kuka tällaisesta toiminnasta on vastuussa. Luulisi olevan myyjillä ja myymälävastaavilla olevan aika kuumottavaa olla töissäkin tuolla meiningillä. Onko heillä tuo takahuoneeseen pakeneminen se yleinen taktiikka sitten... ainakin omalla kohdallani myyjä lähti aika livakkaan, kun näki minun tulevan 😃
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Pidän sinulle peukkuja :)

Elisan voittaminen vaatii vähemmän lujuutta ja tarjoaa enemmän. Älä pelkää, pelko on vain mielen funktio. Operaattoreilla voi joutua kuka tahansa vaikeuksiin, mutta kova työ palkitaan. Muista hakea kulut, joita on aiheutunut asioiden selvittämisestä, muun muassa puhelinkulut.

Nyt soi ATB - 9PM (Till I Come) (Twisted Melodiez & ParaNoiz Hardstyle Bootleg).
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Sekö oikeuttaa koko yrityksen mustamaalaamiseen jos yksittäinen työntekijä on toiminut väärin? Kyllä asiat hoituu muullakin tavalla kuin mustamaalaamalla ja riitelemällä.
Käyttäjätaso 1
Sekö oikeuttaa koko yrityksen mustamaalaamiseen jos yksittäinen työntekijä on toiminut väärin? Kyllä asiat hoituu muullakin tavalla kuin mustamaalaamalla ja riitelemällä.

Ei laittomasta toiminnasta huomauttaminen ole mustamaalausta tai riitelyä. Sitähän tässä yritetään selvittää, kuka tällaisen toiminnan on valtuuttanut. Niin kauan, kun esimiehet eivät ota vastuuta, ei voi vetää muuta johtopäätöstä kuin sen, että he hyväksyvät tällaisen ”myyntistrategian”. Vai onko sinusta asiakkaalle valehteleminen normaalia ja hyväksyttävissä? Olet vissiin Elisan leivissä?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Asiakkaalle valehtelu ei ole normaalia eikä hyväksyttävää. Mielellään autetaan tilanteen selvittelyssä, eli jos yhteydenottoa ei meinaa sovitusti kuulua niin laita meille @OmaYhteisö-tiimi'lle viestillä tarkempia tietojasi niin katsotaan että saadaan tilanteeseen selkoa. Tämä ihan tällain Elisan leivissä työskentelevänä kommentoituna 🙂
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
En ole Elisan leivissä, enkä myöskään hyväksy valehtelua, eikä se ole normaalia. Joku sanoi että pitäisi ympäri nettiä kirjoitella kuinka Elisa huijaa..
Käyttäjätaso 1

Asiakkaalle valehtelu ei ole normaalia eikä hyväksyttävää. Mielellään autetaan tilanteen selvittelyssä, eli jos yhteydenottoa ei meinaa sovitusti kuulua niin laita meille@OmaYhteisö-tiimi'lle viestillä tarkempia tietojasi niin katsotaan että saadaan tilanteeseen selkoa. Tämä ihan tällain Elisan leivissä työskentelevänä kommentoituna 🙂

 

Laitettu viestiä tiimille pari viikkoa sitten, mutten vieläkään ole saanut luvattua yhteydenottoa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Asiakkaalle valehtelu ei ole normaalia eikä hyväksyttävää. Mielellään autetaan tilanteen selvittelyssä, eli jos yhteydenottoa ei meinaa sovitusti kuulua niin laita meille@OmaYhteisö-tiimi'lle viestillä tarkempia tietojasi niin katsotaan että saadaan tilanteeseen selkoa. Tämä ihan tällain Elisan leivissä työskentelevänä kommentoituna 🙂

 

Laitettu viestiä tiimille pari viikkoa sitten, mutten vieläkään ole saanut luvattua yhteydenottoa.

Pahoitteluni :( Selvitellään miksi ei ole vielä kuulunut mitään!

Pitäisköhän Elisan (ja muidenkin operaattorien) vähän tarkistaa tuotepolitiikkaa.  Esimerkki Elisan toiminnasta: vuosia sitten otin adsl -yhteyden, jota silloin myytiin teoreettisella 24 Mbps nopeudella.  Sain sitten tähän pääliskauppana Elisa viihteen ja digiboxin. 

Oliskohan noin vuosi sitten kun hinnoittelua muutettiin, adsl muuttuikin ilmaiseksi ja koko hinta meni elisa viihteeseen.  Kaiken lisäksi nämä kaksi asiaa on nyt niputettu toisistaan riippuvaisiksi.  En siis voi irtisanoa elisa viihdettä, jossa on ilmaiskanavista aivan kohtuuton hinta, koska silloin menetän myös adsl-yhteyden.  Pariin kertaan olen jo saanut kuulla, että käytän vanhaa tekniikkaa,  Se vanha tekniikka nyt vaan sattuu olemaan se, joka pitää nettini edes jossain vauhdissa. 

 

Menin onneton vielä hybridilaajakaistavipuun.  Tänä aamuna jälleen tilanne:

Että tämmöstä palvelua.  Tämän jälkeen ei sitten meikäläisen palvelussa lue ELISA.  Way to go boys...

Käyttäjätaso 2

Pitäisköhän Elisan (ja muidenkin operaattorien) vähän tarkistaa tuotepolitiikkaa.  Esimerkki Elisan toiminnasta: vuosia sitten otin adsl -yhteyden, jota silloin myytiin teoreettisella 24 Mbps nopeudella.  Sain sitten tähän pääliskauppana Elisa viihteen ja digiboxin. 

Oliskohan noin vuosi sitten kun hinnoittelua muutettiin, adsl muuttuikin ilmaiseksi ja koko hinta meni elisa viihteeseen.  Kaiken lisäksi nämä kaksi asiaa on nyt niputettu toisistaan riippuvaisiksi.  En siis voi irtisanoa elisa viihdettä, jossa on ilmaiskanavista aivan kohtuuton hinta, koska silloin menetän myös adsl-yhteyden.  Pariin kertaan olen jo saanut kuulla, että käytän vanhaa tekniikkaa,  Se vanha tekniikka nyt vaan sattuu olemaan se, joka pitää nettini edes jossain vauhdissa. 

 

Menin onneton vielä hybridilaajakaistavipuun.  Tänä aamuna jälleen tilanne:

Että tämmöstä palvelua.  Tämän jälkeen ei sitten meikäläisen palvelussa lue ELISA.  Way to go boys...

 

Hei @SG1 ja tervetuloa OmaYhteisöön! Ikävää että on ongelmia :sweat: Nyt kyllä mielellään tarkistettaisiin tuota sopimusasiaa tarkemmin! Tekeekö modeemi tuota nyt useasti? Laittaisitko meille yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi niin päästäisiin katsomaan tilannetta :slight_smile:

Käyttäjätaso 2

Kaikilla kolmella operaattorilla on myyjien toiminnassa vakavia puutteita. Aina tulee joku puhuva pää, joka sanoo ettei ole nyt toimittu meidän ohjeiden mukaan, mutta uusia tapauksia vain tulee kokoajan esiin. Milloin kaupataan liittymää kuolleen omaisensa liittymäasioita hoitamaan tulleelle, soitellaan alaikäisten lasten liittymiin, myydään vanhemmille ihmisille määräaikaisina tuotteita, joita eivät tarvitse ja kaikkea muuta lieveilmiötä.

 

 

Osallistu keskusteluun