Vastattu

Elisa Viihteen myyntihuijaus

  • 4 lokakuu 2019
  • 33 kommenttia
  • 2229 katselukerrat

Käyttäjätaso 2
Saavatko Elisa Viidettä kaupittelevat myyjät bonuksia jokaisesta myymästään Viihde-paketista?

Minulle myytiin Viihde-paketti, joka osoittautui jälkikäteen 24 kk:n määräaikaiseksi sopimukseksi. Myyntitilanteessa myyjä vakuutti, että sopimuksen voi irtisanoa milloin vain. Olisin halunnut myyjän lähettävän sopimuksen kotiini, jossa olisin voinut sitä rauhassa tarkastella, mutta myyjällä oli kova kiire saada paketti minulle heti mukaan ”kun ihan ilmaiseksi saa puoleksi vuodeksi ja milloin vain voi peruuttaa”. Ei olisi pitänyt luottaa myyjän sanaan ja nauhoittaa keskustelu. Kiireessä allekirjoitin ja liian sinisilmäisesti luotin myyjän suulliseen lupaukseen.

Ihmetyttää ja vihastuttaa tällainen huijausmyynti, onko tämä Elisan yleinen käytäntö vai onko kyseinen myyjä toiminut näin bonuksien toivossa? Ohjeistatteko myyjiä toimimaan näin, kun näkevät potentiaalisen ”uhrin” (vanhuksen/muuten sopivalta vaikuttavan kohteen)?

Asiakkaan harhauttaminen on kielletty kuluttajansuojalaissakin, enkä usko että tällaisella toiminnalla saatte kovin uskollisia asiakkaita. Uutisotsikoissahan olette olleetkin jo vanhusten huijaamisesta puhelimitse, mutta näköjään ette kavahda päin naamaa valehteluakin.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs 4 lokakuu 2019, 10:15

Moro @akuusita ja tervetuloa OmaYhteisöön! 🙂 Ikävä kuulla ettei meillä ole mennyt kaikki kuten pitää tuossa myyntitilanteessa :(

Jo itsessään lain puitteissa tulee aina käydä noi sopimusehdot läpi, eli asiakkaalle tulee aina kertoa mahdollisesta määräaikaisuudesta, sen kestosta ja kokonaishinnasta että asiakas tietää mihin sitoutuu. Toki jos kaupat tehdään etämyyntinä (puhelimitse/netissä), niin silloin mukaan tulee aina myös etämyynnin peruutusoikeus (säädännön vaatimana 14 vuorokautta, meillä 28 vuorokautta) jona aikana määräaikaisenkin sopimuksen voi perua ilman sen kummempaa perustelua.

Missään nimessä siis emme opasta asiakaspalvelijoitamme ja myyjiämme huijaamaan, vaan päinvastoin sekä ohjeistukseen että koulutukseen kuuluu opit siitä mitä kaikkea tulee käydä läpi asiakkaan kanssa jotta tilaus voidaan tehdä. Se on aika paljon välillä tavaraa mikä pitää läpikäydä ja itsekin olen joutunut joskus kiireisempää asiakasta toppuuttelemaan että saan käytyä asiat läpi ennen kuin suostun pistämään tilauksen sisään 😅

Jotta tilanne saadaan osaltasi tarkistettua ja mahdollisen meidän virheen ilmetessä myös sitten tottakai korjattua, laitatko tosiaan meille @OmaYhteisö-tiimi'lle yksityisviestillä tietojasi (nimi, osoite ja syntymäaika) sekä tarkemmat tiedot siitä milloin ja mitä kautta tilaus on tehty, niin päästään tutkimaan? 🙂
Katso alkuperäinen viesti

33 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Tervetuloa kerhoon. Tapauksia mm. nimimerkillä velikulta...

Eikä siitä velikullan tilanteesta ole kauan, ja sinä tuskin olet viimeinen asiakas.

Hänelle myytiin risman liikkeessä ylimääräinen määräaikainen 24 kk digibox.

https://yhteiso.elisa.fi/elisa-viihde-digiboksit-14/risman-liikkeestae-elisan-myymaelaestae-moeivaet-toisen-elisaliitymaen-514944

Itsellä on kokemusta, kun on yritetty ja harhautettukin mm. tuntemaani eläkeikää 10 vuoden päästä nauttivaa niin Viihteen sopparin jatkosta, jota tuli sanomaan irti kuin silloinkin että tuli vaan kysymään halvempaa liittymää Elisalta. Oli Elisa, käveli ulos kalliin puhelimen kera ja kalliimman Elisan liittymän kera. Elisalla on kaikki mahdollista. Seuraan myös Elisan ständien toimintaa. Siellä meno on hurjaa, niin hurjaa, että silmiäni usko en kun seuraan...

Täysin asiatonta myyntiä mm. kieltäytyjiä jahdataan ja pakotetaan pysähtymään kuulemaan heti tarjouksista. Tullaan pelikoneita pelaavien luo kysymään onko liittymät ajan tasalla.


Näissä tilanteissa aina viestiä @OmaYhteisö-tiimi ja vaatimaan oikeuttaan.

Nyt soi Partyraiser & Destructive Tendencies - Sound Becomes One (Original Mix).
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Moro @akuusita ja tervetuloa OmaYhteisöön! 🙂 Ikävä kuulla ettei meillä ole mennyt kaikki kuten pitää tuossa myyntitilanteessa :(

Jo itsessään lain puitteissa tulee aina käydä noi sopimusehdot läpi, eli asiakkaalle tulee aina kertoa mahdollisesta määräaikaisuudesta, sen kestosta ja kokonaishinnasta että asiakas tietää mihin sitoutuu. Toki jos kaupat tehdään etämyyntinä (puhelimitse/netissä), niin silloin mukaan tulee aina myös etämyynnin peruutusoikeus (säädännön vaatimana 14 vuorokautta, meillä 28 vuorokautta) jona aikana määräaikaisenkin sopimuksen voi perua ilman sen kummempaa perustelua.

Missään nimessä siis emme opasta asiakaspalvelijoitamme ja myyjiämme huijaamaan, vaan päinvastoin sekä ohjeistukseen että koulutukseen kuuluu opit siitä mitä kaikkea tulee käydä läpi asiakkaan kanssa jotta tilaus voidaan tehdä. Se on aika paljon välillä tavaraa mikä pitää läpikäydä ja itsekin olen joutunut joskus kiireisempää asiakasta toppuuttelemaan että saan käytyä asiat läpi ennen kuin suostun pistämään tilauksen sisään 😅

Jotta tilanne saadaan osaltasi tarkistettua ja mahdollisen meidän virheen ilmetessä myös sitten tottakai korjattua, laitatko tosiaan meille @OmaYhteisö-tiimi'lle yksityisviestillä tietojasi (nimi, osoite ja syntymäaika) sekä tarkemmat tiedot siitä milloin ja mitä kautta tilaus on tehty, niin päästään tutkimaan? 🙂
Käyttäjätaso 2


Missään nimessä siis emme opasta asiakaspalvelijoitamme ja myyjiämme huijaamaan, vaan päinvastoin sekä ohjeistukseen että koulutukseen kuuluu opit siitä mitä kaikkea tulee käydä läpi asiakkaan kanssa jotta tilaus voidaan tehdä.




Niinhän sitä voisi luulla ja näin rehellisen yrityksen tulisi toimia. Jos teidän koulutuksenne ovat niin kattavia, kyseessä ei ole voinut edes olla uuden työntekijän erehdys. Ei ole uskottavaa, etteikö myyjä olisi tiennyt Viihteen määräaikaisuudesta. Kyseessä on siis ollut puhtaan tahallinen toiminta harhautustarkoituksessa. En myöskään usko hetkeäkään, etteikö tämä toiminta olisi myös esimiehen tasolta hyväksytty.
Käyttäjätaso 2
Tuo vanhusten harhaanjohtaminen on kyllä todella alhaista toimintaa. Uudessa Suomessa oli hyvä artikkeli vanhusten huijaamisesta:


"Kuluttaja-asiamiehelle on tullut ilmoitus, jonka mukaan Elisa Viihde -sovellus olisi myyty väittäen, että televisio ei toimi ilman heidän tuotettaan.
Uuden Suomen saaman vinkin mukaan palvelua olisi myyty tällä väitteellä iäkkäille ihmisille.
Kuluttaja-asiamiestoimiston lakimies Miina Ojajärvi vahvistaa Uudelle Suomelle, että kuluttaja-asiamiehelle on tullut yhteydenotto, jonka mukaan Elisa Viihdettä olisi myyty väittäen, että televisio enää näy, jos ei osta tuotetta.

– Elisa-myymälässä on sanottu, että telkkari ei enää näy jos ei ota Elisa Viihdettä, Ojajärvi lukee kuluttajalta tullutta viestiä.
Kuluttaja-asiamiehelle on tullut aiemminkin useita valituksia liittyen Elisa Viihteen markkinointiin ja yhtiön kanssa on Ojajärven mukaan jouduttu ”säännöllisesti” neuvottelemaan yhtiön markkinoinnista.
– On ollut kaikenlaisia ongelmia. Myyty vanhoille ihmisille, jotka eivät ymmärrä miten se laitetaan päälle, Ojajärvi kertoo.

Kuluttajaviranomainen ei kuitenkaan ole nostanut Elisaa vastaan kannetta.
Ojajärvi korostaa, että markkinoinnin pitää noudattaa kuluttajasuojalakia, ja kuluttaja-asiamies voi ottaa käsittelyyn ihmisten ilmoittamia tapauksia, ja viedä niitä myös markkinaoikeuden käsiteltäväksi.
– Kuluttajasuojalaki kieltää totuuden vastaisen ja harhaanjohtavan markkinoinnin. Se on ihan selvä, ettei voi markkinoida sellaisella tavalla, mikä ei ole totta, Ojajärvi kertoo.
Hän kehottaa ilmoittamaan kuluttaja-asiamiehelle, jos on joutunut valheellisen markkinoinnin uhriksi, eikä tuotteen palautus myyjän kanssa onnistu.
– Monien tuotteiden puhelinmyynti aiheuttaa ongelmia. Kannattaa olla tarkkana, Ojajärvi toteaa.
Ojajärvi muistuttaa, että esimerkiksi vanhuksille voi asettaa eston, jolla puhelinmyynnin voi estää ennakkoon.
Elisan myyntijohtaja Pasi Vannisen mukaan Elisan viralliseen toimintatapaan ei kuulu väittää asiakkaalle, että televisio lakkaisi toimimasta, jos ei osta Elisa Viihdettä.
– Tuntuu aika erikoiselta väitteeltä siinäkin mielessä, että kuka tuollaista ylipäätään uskoisi, Vanninen kommentoi Uudelle Suomelle.

Hän korostaa, että Suomessa on talouksia, joissa ei ole kaapeli- tai antenniverkkoa, jolloin Elisa Viihde mahdollistaa television katselun internetyhteyden avulla. Tämä koskee kuitenkin vain niitä talouksia, joissa televisio ei ennestään näy. Kenenkään televisio ei lakkaa toimimasta, jos päättää olla ostamatta Elisa Viihdettä."



Vannisesta tuntuu siis "erikoiselta väitteeltä", että näin olisi toimittu, koska kukaan ei voisi uskoa, että televisio lakkaa toimimasta, jos siihen ei osta Elisa Viihdettä. Eikö Vanninen tiedä, että A) monet vanhukset ovat täysin ulalla tekniikasta ja B ) kun ollaan kuitenkin Suomessa, tulee harvoin ajatelleeksi, että jotkut kehtaavat/uskaltavat valehdella noin törkeästi? Vannisen firmassahan tämä tosin näyttää olevan ihan suorastaan tapana, sillä kuluttaja-asiamiehelle tulee säännöllisesti valituksia Elisan markkinoinnista.

"Elisan myyntijohtaja Pasi Vannisen mukaan Elisan viralliseen toimintatapaan ei kuulu väittää asiakkaalle, että televisio lakkaisi toimimasta, jos ei osta Elisa Viihdettä."

Epäviralliseen toimintatapaanne se sitten kuulukin sitäkin enemmän.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
@akuusita - Emme salli myyjien tai muiden henkilöiden tehdä epärehellistä tai epäeettistä myyntityötä. Toivommekin, että mikäli tällaista tapahtuu, siitä ilmoitettaisin meille, jotta pystymme viemään asiaa eteenpäin. Toimintatapoihimme ei kuulu virallisesti tai epävirallisestikaan esittää virheellisä väittämiä. Mikäli olet saanut väärää tietoa myyntitilanteessa, pyydämme ilmoitamaan tästä meille, jotta asiaan voidaan puuttua.
Käyttäjätaso 2
Ilmoitin asiasta kyseiselle myyjälle ja jätin soittopyynnön (Leppävaaran Sellon) esimiehelle sekä kopiot kuluttajansuojalaista. Odottelen nyt esimiehen yhteydenottoa, katsotaan tuleeko sitä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Ilmoitin asiasta kyseiselle myyjälle ja jätin soittopyynnön (Leppävaaran Sellon) esimiehelle sekä kopiot kuluttajansuojalaista. Odottelen nyt esimiehen yhteydenottoa, katsotaan tuleeko sitä.
Oikein tehty.

Oikein tehty myös se, että laitoit kokemuksesi julkiseksi. Niin minäkin. Jos satut oleilemaan Twitterissä, niin pistä kokemus jakoon sitäkin kautta. Olisi tärkeää, että maailma näkee kuinka Elisa myy tavaraa, ja joskus valitettavan pettyneitä asiakkaita. Olet varmasti harmissasi, minäkin olen ollut, ja moni hyvän päivän tuttu. Elisa on tavalla tai toisella aiheuttanut pettymyksen, ja sitä kautta vienyt elämistämme tuntikaupalla selvittelyaikaa, pahimmillaan soppareita on sanottu irti tai siirretty muualle. Omasta kokemuksesta voin kertoa, että Elisan myymäläpäällikkö ei tule esiin, paitsi Elisan ukaasista. Silloin tarina on jo menetetty, ja asiakkaana olet varmaan itsekin päätelmät tehnyt. Tekeekö mieli asioida Elisan kanssa, jos vain kokemuksiaan miettii. Elisa tuntuu suuttuvan siitä, että näitä kokemuksia ylipäätään on, koska "se on julkisivun mustamaalaamista". Palautteita halutaan ilmeisesti OmaElisaan, joissa niihin voidaan vastata, mutta itse tapahtuma jää varjoon. Some on siitä hyvä keksintö, että kokemuksen näkevät muutkin, siksi Elisan tulisikin tehdä kaikkensa että julkisivu olisi aidosti hyvä. Asiakkaat kyllä pitävät huolta julkisivusta, jos kokevat sen aiheelliseksi, ja saavat oikeasti sellaista palvelua. Olen minäkin saanut Elisalta hyvää palvelua, ja kertonut siitä kaikille, mutta ei noita huonoja kokemuksia saisi lakaista maton alle vain siksi että ne ovat huonoja. Tietämissäni tilanteissa Elisa on kyllä reagoinut asioihin, mutta valitettavasti liian myöhässä, tuolloin menettivät kolmen puheliittymän rahavirrat. Samoin menettivät myös mokkulavirran. Toki osittain palveluita on pakko käyttää, kuten nettiä, ja tässä sitä ei vaihtaakaan voi. Siksi meillä on edelleen Elisalta tuplalaajakaista, mutta jos olisi muu vaihtoehto, kyllä olisin valintoja tehnyt. Valitettavasti ei ole ollut vain positiivisia kokemuksia Elisasta, eikä sitä voi mitätöidä sillä, että moderaattori sanoo minun mustamaalavan Elisaa aidoilla kokemuksillamme siitä kuinka meitä kohdeltiin. Jokainen kokemus on otettava kehitysideana, ja aina on parannettavaa, Elisallakin.

Ottakaa kurssi vastaan ja tehkää mitä pitää, että huomenna olisi paremmin.

Ehkä sitä kautta nuo "koijauksetkin" vähenevät aiheena luonnollisella tavalla.

Jos koet tulleesi petetyksi Elisan toimesta, ole yhteydessä Elisaan, ja kirjoita myös julkisesti. Näin muutkin saavat tietää lisää. Asioita ei lakaista maton alle, tai salata muilta, jos niitä tapahtuu.
Käyttäjätaso 2

Ilmoitin asiasta kyseiselle myyjälle ja jätin soittopyynnön (Leppävaaran Sellon) esimiehelle sekä kopiot kuluttajansuojalaista. Odottelen nyt esimiehen yhteydenottoa, katsotaan tuleeko sitä.Oikein tehty.

Oikein tehty myös se, että laitoit kokemuksesi julkiseksi. Niin minäkin. Jos satut oleilemaan Twitterissä, niin pistä kokemus jakoon sitäkin kautta. Olisi tärkeää, että maailma näkee kuinka Elisa myy tavaraa, ja joskus valitettavan pettyneitä asiakkaita. Olet varmasti harmissasi, minäkin olen ollut, ja moni hyvän päivän tuttu. Elisa on tavalla tai toisella aiheuttanut pettymyksen, ja sitä kautta vienyt elämistämme tuntikaupalla selvittelyaikaa, pahimmillaan soppareita on sanottu irti tai siirretty muualle. Omasta kokemuksesta voin kertoa, että Elisan myymäläpäällikkö ei tule esiin, paitsi Elisan ukaasista. Silloin tarina on jo menetetty, ja asiakkaana olet varmaan itsekin päätelmät tehnyt. Tekeekö mieli asioida Elisan kanssa, jos vain kokemuksiaan miettii. Elisa tuntuu suuttuvan siitä, että näitä kokemuksia ylipäätään on, koska "se on julkisivun mustamaalaamista". Palautteita halutaan ilmeisesti OmaElisaan, joissa niihin voidaan vastata, mutta itse tapahtuma jää varjoon. Some on siitä hyvä keksintö, että kokemuksen näkevät muutkin, siksi Elisan tulisikin tehdä kaikkensa että julkisivu olisi aidosti hyvä. Asiakkaat kyllä pitävät huolta julkisivusta, jos kokevat sen aiheelliseksi, ja saavat oikeasti sellaista palvelua. Olen minäkin saanut Elisalta hyvää palvelua, ja kertonut siitä kaikille, mutta ei noita huonoja kokemuksia saisi lakaista maton alle vain siksi että ne ovat huonoja. Tietämissäni tilanteissa Elisa on kyllä reagoinut asioihin, mutta valitettavasti liian myöhässä, tuolloin menettivät kolmen puheliittymän rahavirrat. Samoin menettivät myös mokkulavirran. Toki osittain palveluita on pakko käyttää, kuten nettiä, ja tässä sitä ei vaihtaakaan voi. Siksi meillä on edelleen Elisalta tuplalaajakaista, mutta jos olisi muu vaihtoehto, kyllä olisin valintoja tehnyt. Valitettavasti ei ole ollut vain positiivisia kokemuksia Elisasta, eikä sitä voi mitätöidä sillä, että moderaattori sanoo minun mustamaalavan Elisaa aidoilla kokemuksillamme siitä kuinka meitä kohdeltiin. Jokainen kokemus on otettava kehitysideana, ja aina on parannettavaa, Elisallakin.

Ottakaa kurssi vastaan ja tehkää mitä pitää, että huomenna olisi paremmin.

Ehkä sitä kautta nuo "koijauksetkin" vähenevät aiheena luonnollisella tavalla.

Jos koet tulleesi petetyksi Elisan toimesta, ole yhteydessä Elisaan, ja kirjoita myös julkisesti. Näin muutkin saavat tietää lisää. Asioita ei lakaista maton alle, tai salata muilta, jos niitä tapahtuu.



Joo, en ajatellutkaan jättää asiaa tähän, vaan ihan oikeasti haluan jonkun ottavan yhteyttä. Ellei kyseinen esimies uskalla ottaa vastuuta, niin sitten hänen esimiehensä, tai sitä seuraava, vaikka toimitusjohtajaan asti. Joku saa luvan kertoa, kuka tällaisesta toiminnasta on vastuussa. Luulisi olevan myyjillä ja myymälävastaavilla olevan aika kuumottavaa olla töissäkin tuolla meiningillä. Onko heillä tuo takahuoneeseen pakeneminen se yleinen taktiikka sitten... ainakin omalla kohdallani myyjä lähti aika livakkaan, kun näki minun tulevan 😃
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Pidän sinulle peukkuja :)

Elisan voittaminen vaatii vähemmän lujuutta ja tarjoaa enemmän. Älä pelkää, pelko on vain mielen funktio. Operaattoreilla voi joutua kuka tahansa vaikeuksiin, mutta kova työ palkitaan. Muista hakea kulut, joita on aiheutunut asioiden selvittämisestä, muun muassa puhelinkulut.

Nyt soi ATB - 9PM (Till I Come) (Twisted Melodiez & ParaNoiz Hardstyle Bootleg).
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Sekö oikeuttaa koko yrityksen mustamaalaamiseen jos yksittäinen työntekijä on toiminut väärin? Kyllä asiat hoituu muullakin tavalla kuin mustamaalaamalla ja riitelemällä.
Käyttäjätaso 2
Sekö oikeuttaa koko yrityksen mustamaalaamiseen jos yksittäinen työntekijä on toiminut väärin? Kyllä asiat hoituu muullakin tavalla kuin mustamaalaamalla ja riitelemällä.

Ei laittomasta toiminnasta huomauttaminen ole mustamaalausta tai riitelyä. Sitähän tässä yritetään selvittää, kuka tällaisen toiminnan on valtuuttanut. Niin kauan, kun esimiehet eivät ota vastuuta, ei voi vetää muuta johtopäätöstä kuin sen, että he hyväksyvät tällaisen ”myyntistrategian”. Vai onko sinusta asiakkaalle valehteleminen normaalia ja hyväksyttävissä? Olet vissiin Elisan leivissä?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Asiakkaalle valehtelu ei ole normaalia eikä hyväksyttävää. Mielellään autetaan tilanteen selvittelyssä, eli jos yhteydenottoa ei meinaa sovitusti kuulua niin laita meille @OmaYhteisö-tiimi'lle viestillä tarkempia tietojasi niin katsotaan että saadaan tilanteeseen selkoa. Tämä ihan tällain Elisan leivissä työskentelevänä kommentoituna 🙂
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
En ole Elisan leivissä, enkä myöskään hyväksy valehtelua, eikä se ole normaalia. Joku sanoi että pitäisi ympäri nettiä kirjoitella kuinka Elisa huijaa..
Käyttäjätaso 2

Asiakkaalle valehtelu ei ole normaalia eikä hyväksyttävää. Mielellään autetaan tilanteen selvittelyssä, eli jos yhteydenottoa ei meinaa sovitusti kuulua niin laita meille@OmaYhteisö-tiimi'lle viestillä tarkempia tietojasi niin katsotaan että saadaan tilanteeseen selkoa. Tämä ihan tällain Elisan leivissä työskentelevänä kommentoituna 🙂

 

Laitettu viestiä tiimille pari viikkoa sitten, mutten vieläkään ole saanut luvattua yhteydenottoa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Asiakkaalle valehtelu ei ole normaalia eikä hyväksyttävää. Mielellään autetaan tilanteen selvittelyssä, eli jos yhteydenottoa ei meinaa sovitusti kuulua niin laita meille@OmaYhteisö-tiimi'lle viestillä tarkempia tietojasi niin katsotaan että saadaan tilanteeseen selkoa. Tämä ihan tällain Elisan leivissä työskentelevänä kommentoituna 🙂

 

Laitettu viestiä tiimille pari viikkoa sitten, mutten vieläkään ole saanut luvattua yhteydenottoa.

Pahoitteluni :( Selvitellään miksi ei ole vielä kuulunut mitään!

Pitäisköhän Elisan (ja muidenkin operaattorien) vähän tarkistaa tuotepolitiikkaa.  Esimerkki Elisan toiminnasta: vuosia sitten otin adsl -yhteyden, jota silloin myytiin teoreettisella 24 Mbps nopeudella.  Sain sitten tähän pääliskauppana Elisa viihteen ja digiboxin. 

Oliskohan noin vuosi sitten kun hinnoittelua muutettiin, adsl muuttuikin ilmaiseksi ja koko hinta meni elisa viihteeseen.  Kaiken lisäksi nämä kaksi asiaa on nyt niputettu toisistaan riippuvaisiksi.  En siis voi irtisanoa elisa viihdettä, jossa on ilmaiskanavista aivan kohtuuton hinta, koska silloin menetän myös adsl-yhteyden.  Pariin kertaan olen jo saanut kuulla, että käytän vanhaa tekniikkaa,  Se vanha tekniikka nyt vaan sattuu olemaan se, joka pitää nettini edes jossain vauhdissa. 

 

Menin onneton vielä hybridilaajakaistavipuun.  Tänä aamuna jälleen tilanne:

Että tämmöstä palvelua.  Tämän jälkeen ei sitten meikäläisen palvelussa lue ELISA.  Way to go boys...

Käyttäjätaso 2

Pitäisköhän Elisan (ja muidenkin operaattorien) vähän tarkistaa tuotepolitiikkaa.  Esimerkki Elisan toiminnasta: vuosia sitten otin adsl -yhteyden, jota silloin myytiin teoreettisella 24 Mbps nopeudella.  Sain sitten tähän pääliskauppana Elisa viihteen ja digiboxin. 

Oliskohan noin vuosi sitten kun hinnoittelua muutettiin, adsl muuttuikin ilmaiseksi ja koko hinta meni elisa viihteeseen.  Kaiken lisäksi nämä kaksi asiaa on nyt niputettu toisistaan riippuvaisiksi.  En siis voi irtisanoa elisa viihdettä, jossa on ilmaiskanavista aivan kohtuuton hinta, koska silloin menetän myös adsl-yhteyden.  Pariin kertaan olen jo saanut kuulla, että käytän vanhaa tekniikkaa,  Se vanha tekniikka nyt vaan sattuu olemaan se, joka pitää nettini edes jossain vauhdissa. 

 

Menin onneton vielä hybridilaajakaistavipuun.  Tänä aamuna jälleen tilanne:

Että tämmöstä palvelua.  Tämän jälkeen ei sitten meikäläisen palvelussa lue ELISA.  Way to go boys...

 

Hei @SG1 ja tervetuloa OmaYhteisöön! Ikävää että on ongelmia :sweat: Nyt kyllä mielellään tarkistettaisiin tuota sopimusasiaa tarkemmin! Tekeekö modeemi tuota nyt useasti? Laittaisitko meille yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi niin päästäisiin katsomaan tilannetta :slight_smile:

Käyttäjätaso 2

Kaikilla kolmella operaattorilla on myyjien toiminnassa vakavia puutteita. Aina tulee joku puhuva pää, joka sanoo ettei ole nyt toimittu meidän ohjeiden mukaan, mutta uusia tapauksia vain tulee kokoajan esiin. Milloin kaupataan liittymää kuolleen omaisensa liittymäasioita hoitamaan tulleelle, soitellaan alaikäisten lasten liittymiin, myydään vanhemmille ihmisille määräaikaisina tuotteita, joita eivät tarvitse ja kaikkea muuta lieveilmiötä.

 

 

Käyttäjätaso 1

Menin tanaan Elisa Shop liikkeeseen, jossa kerroin myyjalle tarvitsevani kiintean internet yhteyden asuntoni osoitteeseen. Laitettuaan antamani tiedot koneelle myyja kertoi, etta Elisa Viihde paketti olisi minulle kaikkein edullisin vaihtoehto 100MB yhteytta varten (39.90e/kk ensimmainen vuosi, jonka jalkeen +5e/kk lisaa). Uskoin myyjaa ja siten edettiin paketin tilauksessa, vaikka en varsinaisesti tarvitse viihde pakettia, vaan ainoastaan kiintean internet yhteyden.

Nyt kotiin tullessani asensin liittyman ja internet toimii hyvin, mutta samalla satuin katsomaan myos Elisan sivuilta mita vaihtoehtoja Elisan tarjoaa kyseiseen kotini osoitteeseen, niin yllatyksekseni huomasin, etta Saunalahti Kotikuitu 100M yhteys on tarjolla hintaan 24.90e / kk.

Tapahtuuko Elisalla todellakin sellaista, etta myyja sanoo Elisa Viihteen olevan edullisin vaihtoehto asiakkaalle, joka pyytaa kiinteaa internet-yhteytta vaikka Saunalahti Kotikuitu olisikin oikeasti se edullisin vaihtoehto ?

Onkohan ElisaViihde jotenkin mahdollista perua tai mita asiassa kannattaa tehda?  Koen tulleeni huijatuksi asiassa jos Elisan websivuihin on uskomista.

Odotukseni on, etta Elisa shopissa ei myyda asiakkaille mitaan ylimaaraista, jos siita syntyy lisakustannuksia, niin kuin nayttaa minun tapauksessa tapahtuneen.

Tapahtuuko tallaista todellakin Suomessa ja myyjan sanaan ei voi luottaa?

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Hei @jhakulin ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Kyllähän näitä on ollut ja tulee varmaan olemaan jatkossakin. Älä sokeasti luota myyjän sanaan. On totta, että Elisa Viihde 100 megan laajakaistalla on €39,90 ja voi olla yhtä halpa kuin 100M laajakaista kotiin erikseen ostettuna. Tässä ei huomioida alennuksia. Siinäkin Elisan myyjä hönäytti sinut, koska ilmisesti myi kaiken lisäksi Elisa Viihde Premium -palvelun, jota et ole tarvinnut edes normaalina, vain laajakaistaa tulit kysymään. Surullista, mutta Elisa antaa sen tapahtua… Jos halukkuutta olisi, näitä ei tapahtuisi enää!!! Älä jää yksin ja vaadi palvelua.

100M korttelikuitu/kotikuitu yms. tarjous on 24,90 24 kk.

Sen sijaan jos 50M vastaava riittää, niin tarjous on 19,90 24 kk.

50 megan koti/korttelikuitu riittää esim. yksin asuvalle pelaajalle kuin pikkuperheellekin.

Valitettavasti Elisan myymälöissä EI OLE palautusoikeutta, mutta myymäläpäällikköön yhteys. Jos sellaista ei saa kiinni, piiloutuu, tai juoksee pakoon, niin yhteys Elisaan ja ukaasia. Viimesijassa ota yhteyttä maistraattiin, sillä heillä on kuluttajaneuvojia riitoja ratkomaan veloituksetta.

Toivottavasti saat vielä joskus Elisalta sellaista palvelua joka sinulle kuuluu.

Nyt soi Rejecta - Dare To Answer (Radio Edit).

Käyttäjätaso 1

Sain asian hoidettua kuntoon Elisa Shopissa myyjan kanssa ja ylimaarainen Elisa Viihde paketti poistettua sopimuksesta. Myyjalla oli myymistilanteen kulusta oma nakymyksensa, joka ei vastannut asiakkaan nakemysta, mutta saatiin lopulta sopimus muutettua.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Sain asian hoidettua kuntoon Elisa Shopissa myyjan kanssa ja ylimaarainen Elisa Viihde paketti poistettua sopimuksesta. Myyjalla oli myymistilanteen kulusta oma nakymyksensa, joka ei vastannut asiakkaan nakemysta, mutta saatiin lopulta sopimus muutettua.

Hienoa, toivottavasti hän kytki alennukset yms. 24 kk ajaksi, ja oikealla hinnalla.

Jos siinä tulee olemaan jotain epäselvyyttä, kirjoita @OmaYhteisö-tiimi.

Olen todella tarkkana ostotilanteissa, oli myyjänä DNA, Elisa tai Telia, ja pyydän aina nähdä paperilla mihin olen sitoutumassa. Puhelinmyyntiä en suosi, koska siellä helppo mennä “ehtojen ohi”, etenkin jos asiakas ei pysty keskittymään, vaikkapa ollessaan bussissa. Näin kävi DNA:n kanssa kun uutta sopparia liittymälle tehtiin tässä parisen kuukautta sitten, ja jouduin kertomaan vielä tietojani koko Paunun bussin kuullen, mutta selvittiin urakasta ja soppari tuli “sentilleen oikein”. Kerrankin sain olla ujo ja puhua hiljaa myyjän kanssa.

Myyjän ainoa tavoite oli pitää minut tyytyväisenä asiakkaana myös 2020. Siinä hän onnistui täydellisesti ja tilausvahvistus tuli heti. Toivon samaa palvelua aina Elisalta, päivittäessäni tuplalaajakaistaan Chatin kautta tiedonanto ja ehdot käytiin selvästi ja vahvistus heti postiin. Omalla vastuullahan on, että hyväksyy ne ehdot, mutta hyvä että sait työstetttyä paremmat ehdot. Kauppakeskuksissa on yleensä meluisaa ja keskittyminen vaikeaa.

Tästä syystä suosin kaupantekoa kotisohvalta käsin oli kyseessä kengät tai liittymä.

Nyt soi Deepack feat. MC DL - Anything (Extended Mix).

Käyttäjätaso 1

Samaa mielta nyt, etta paperilla kannattaa pyytaa sopimukset. Tassakin tilanteessa ensimmaisella kerralla en nahnyt sopimuksesta allekirjoitusnayttopaatteelta muuta kuin sen paikan johon allekirjoitus tulee. Silloin helposti livahtaa sopimukseen jotain ylimaaraista ja sitten asiakas joutuu jalkeenpain selvittelemaan asiaa ja/tai monesti ihmiset eivat edes viitsi pyytaa muutosta, koska ajattelevat itse toimineensa huolimattomasti.

Harmaalla alueella mennaan, jos asiakkaalle ei nayteta kaikkia vaihtoehtoja joita on olemassa ja myyntipuheiden perusteella kerrotaan mika on edullisinta asiakkaalle.

81-vuotias isäni kävi Elisan Kampin myymälässä ostamassa uutta puhelinta 28.1.2020. Hänellä oli toiveena ostaa aivan peruspuhelin, netti- ja digimaailma ovat täysin vieraita hänelle. Puhelimen hän sai toiveidensa mukaan, Nokia 3310. Hänellä oli aiemmin 7,90 € kk maksava perusliittymä. Noheva myyjä oli myynyt isälleni Premium 150M liittymän (33,90kk) jossa rajaton netti. Lisäksi tämä myyjä oli myynyt isälleni Elisa Viihde-digiboksin ja 24 kk sopimuksen, verukkeella siitä voi sitten urheilua katsoa. Isäni ei osaa käyttää digiboksia eikä nettiä. Kun kysyin miksi hän on nämä ostanut, oli vastaus, että ei hän oikein ymmärtänyt myyjän puheista mitään, halusi vain sen uuden puhelimen ja siihen vanhasta puhelimesta numerot.

Otin yhteyttä Elisan asiakaspalveluun asiasta. Liittymä voidaan muuttaa, mutta tuota 7,90€ kk liittymää ei enää ole, joten sen takaisin saaminen ei enää onnistu.

Elisa Viihde paketissa ei ole palautusoikeutta, koska se on ostettu myymälästä ja asiakkaalla on ollut mahdollisuus tutustua tuotteeseen ennen ostopäätöstä.

Herää kysymys onko myyjä itse todella ollut sitä mieltä, että tämä iäkäs ihminen on todella ymmärtänyt mitä ostaa vai onko tässä haistettu helppo saalis tienata?

Isäni ei todellakaan osaa Elisa Viihdettä käyttää ja on nyt jumissa sen kanssa 24 kk.

Onko todella niin, että tähän asiaan ei kuluttajasuojan mukainen 14 päivän palautusoikeus päde?

Olen todella pettynyt, että diginaativimyyjä käytti täysin asiasta ymmärtämättömän iäkkään ihmisen luottamutsta väärin ja myi isälleni täysin tarpeettomia asioita. Olisin toivonut, että isäni olisi voinut kohdata kaupassa aidon ammattilaisen jonka arviointikykyyn olisi voinut luottaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

81-vuotias isäni kävi Elisan Kampin myymälässä ostamassa uutta puhelinta 28.1.2020. Hänellä oli toiveena ostaa aivan peruspuhelin, netti- ja digimaailma ovat täysin vieraita hänelle. Puhelimen hän sai toiveidensa mukaan, Nokia 3310. Hänellä oli aiemmin 7,90 € kk maksava perusliittymä. Noheva myyjä oli myynyt isälleni Premium 150M liittymän (33,90kk) jossa rajaton netti. Lisäksi tämä myyjä oli myynyt isälleni Elisa Viihde-digiboksin ja 24 kk sopimuksen, verukkeella siitä voi sitten urheilua katsoa. Isäni ei osaa käyttää digiboksia eikä nettiä. Kun kysyin miksi hän on nämä ostanut, oli vastaus, että ei hän oikein ymmärtänyt myyjän puheista mitään, halusi vain sen uuden puhelimen ja siihen vanhasta puhelimesta numerot.

Otin yhteyttä Elisan asiakaspalveluun asiasta. Liittymä voidaan muuttaa, mutta tuota 7,90€ kk liittymää ei enää ole, joten sen takaisin saaminen ei enää onnistu.

Elisa Viihde paketissa ei ole palautusoikeutta, koska se on ostettu myymälästä ja asiakkaalla on ollut mahdollisuus tutustua tuotteeseen ennen ostopäätöstä.

Herää kysymys onko myyjä itse todella ollut sitä mieltä, että tämä iäkäs ihminen on todella ymmärtänyt mitä ostaa vai onko tässä haistettu helppo saalis tienata?

Isäni ei todellakaan osaa Elisa Viihdettä käyttää ja on nyt jumissa sen kanssa 24 kk.

Onko todella niin, että tähän asiaan ei kuluttajasuojan mukainen 14 päivän palautusoikeus päde?

Olen todella pettynyt, että diginaativimyyjä käytti täysin asiasta ymmärtämättömän iäkkään ihmisen luottamutsta väärin ja myi isälleni täysin tarpeettomia asioita. Olisin toivonut, että isäni olisi voinut kohdata kaupassa aidon ammattilaisen jonka arviointikykyyn olisi voinut luottaa.

Hei.

Ole yhteydessä Kampin myymäläpäällikköön. Jos hän kieltäytyy palvelemasta, tehkää ukaasi @OmaYhteisö-tiimi ja viime sijassa olkaa yhteydessä kuluttaja-avustajiin maistraatissa.

Elisa myy puheliittymää latausliittymänä Norppa tai €7,90 kk laskulla.

Vaihtoehtoisesti voit ostaa puheliittymän esim. Globtel firmalta €4 kk.

Taitaa olla valitettavasti Elisan tapa hönäyttää vanhoja.

Nyt soi DJ Gollum feat. DJ Cap - Death Camp (Extended Mix).

Osallistu keskusteluun