Elisa Viihteen myyntihuijaus
Minulle myytiin Viihde-paketti, joka osoittautui jälkikäteen 24 kk:n määräaikaiseksi sopimukseksi. Myyntitilanteessa myyjä vakuutti, että sopimuksen voi irtisanoa milloin vain. Olisin halunnut myyjän lähettävän sopimuksen kotiini, jossa olisin voinut sitä rauhassa tarkastella, mutta myyjällä oli kova kiire saada paketti minulle heti mukaan ”kun ihan ilmaiseksi saa puoleksi vuodeksi ja milloin vain voi peruuttaa”. Ei olisi pitänyt luottaa myyjän sanaan ja nauhoittaa keskustelu. Kiireessä allekirjoitin ja liian sinisilmäisesti luotin myyjän suulliseen lupaukseen.
Ihmetyttää ja vihastuttaa tällainen huijausmyynti, onko tämä Elisan yleinen käytäntö vai onko kyseinen myyjä toiminut näin bonuksien toivossa? Ohjeistatteko myyjiä toimimaan näin, kun näkevät potentiaalisen ”uhrin” (vanhuksen/muuten sopivalta vaikuttavan kohteen)?
Asiakkaan harhauttaminen on kielletty kuluttajansuojalaissakin, enkä usko että tällaisella toiminnalla saatte kovin uskollisia asiakkaita. Uutisotsikoissahan olette olleetkin jo vanhusten huijaamisesta puhelimitse, mutta näköjään ette kavahda päin naamaa valehteluakin.
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs
Jo itsessään lain puitteissa tulee aina käydä noi sopimusehdot läpi, eli asiakkaalle tulee aina kertoa mahdollisesta määräaikaisuudesta, sen kestosta ja kokonaishinnasta että asiakas tietää mihin sitoutuu. Toki jos kaupat tehdään etämyyntinä (puhelimitse/netissä), niin silloin mukaan tulee aina myös etämyynnin peruutusoikeus (säädännön vaatimana 14 vuorokautta, meillä 28 vuorokautta) jona aikana määräaikaisenkin sopimuksen voi perua ilman sen kummempaa perustelua.
Missään nimessä siis emme opasta asiakaspalvelijoitamme ja myyjiämme huijaamaan, vaan päinvastoin sekä ohjeistukseen että koulutukseen kuuluu opit siitä mitä kaikkea tulee käydä läpi asiakkaan kanssa jotta tilaus voidaan tehdä. Se on aika paljon välillä tavaraa mikä pitää läpikäydä ja itsekin olen joutunut joskus kiireisempää asiakasta toppuuttelemaan että saan käytyä asiat läpi ennen kuin suostun pistämään tilauksen sisään 😅
Jotta tilanne saadaan osaltasi tarkistettua ja mahdollisen meidän virheen ilmetessä myös sitten tottakai korjattua, laitatko tosiaan meille
Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.
Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
KIRJAUDU TAI REKISTERÖIDY ELISA TUNNUKSELLA
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi