Häiriöitä internetissä? Tee vianrajaus Elisan Verkkoapurilla


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Verkkoapuri on tehty auttamaan vian korjaamisessa ja rajaamisessa. Apurista löytyy ohjeita ja neuvoja, joilla suurin osa ongelmista ratkeaa ja jos näin ei käykkään, niin apurimme kertoo mistä todennäköisimmin saat avun 😳 Apua voit ehdotetun paikan ohella pyytää myös täällä Palstan puolella, häiriötilanteissa toki kannattaa ennemmin olla asiakaspalveluun yhteydessä nopeimman tiedonkulun vuoksi.

Verkkoapuri löytyy osoitteesta:
https://elisa.fi/verkkoapuri

Kehitämme apurin toimintaa jatkuvasti ja mikäli huomaat sivustolla virheen tai sinulla on kehitysidea, kommentoi alle rohkeasti 🙂


Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

58 kommenttia

Hei !

Laajakaista ei toimi ja käytin apuria. Tämä ohjasi tarkastamaan OmaElisasta sopimuksen, onko se voimassa. Tarkistin, se on voimassa. Toivoisin, että teillä olisi myös lauantaina asiakaspalvelu auki. Kurjaa, kun joudun peruuttamaan odotetun Netflix viikonlopun ystävien kanssa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
Vikapalvelu vastaa puhelimeen 24/7. Sinun tulee kuunnella nauhoite loppuun ja puhelu yhdistyy vikapuolelle. Eli ihan tuohon asiakaspalvelun numeroon soitat 010 190 240 (mpm/pvm).
Kiitos
Päivtitte 27.2 Zyxelin firmwaren.
Nytten Wifi yhteys pätkii koko ajan sekä 2.4Ghz:n että 5Ghz:n taajuuksilla.
Ennen päivitystä toimi loistavasti.

Teen usemamman päivästä etätöitä joten hyvin oleellista ettei yhteys putoile.
Host Name: VMG3925-B10B
Model Number: VMG3925-B10B
Serial Number: [Serial]
Firmware Version: VMG3925-B10B_Elisa10_V513AARB8D1

Toki modeemi on bootattu useammankin kerran päivityksen jälkeen.
T:Lauri

Edit // Sarjanro piiloon -Patomiäs
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kiitos
Päivtitte 27.2 Zyxelin firmwaren.
Nytten Wifi yhteys pätkii koko ajan sekä 2.4Ghz:n että 5Ghz:n taajuuksilla.
Ennen päivitystä toimi loistavasti.

Teen usemamman päivästä etätöitä joten hyvin oleellista ettei yhteys putoile.
Host Name: VMG3925-B10B
Model Number: VMG3925-B10B
Serial Number:
Firmware Version: VMG3925-B10B_Elisa10_V513AARB8D1

Toki modeemi on bootattu useammankin kerran päivityksen jälkeen.
T:Lauri

Oletko myös resetoinut modeemin? Modeemeissa on takuu, joten ne voi laittaa takuuseen, jos oikuttelee sietämättömästi. Minä olen suositellut ihmisille jotain muuta kuin XyZEL-modeemeja jo vuodesta 2012. Tässä blogini ZyXEListä aikoinaan, otti oikeasti kupoliin!

https://zyxeltakuu.wordpress.com/

Toki jos aiemmin toimi, niin Elisaan ensin yhteys, mutta uutta modeemia itse suosittelen.

Nyt soi DJ Gollum - Electronic Universe (Easter Rave Hymn 2k18) (Extended Mix).
Mikähän ongelmana, netti putoilee varmaa ntunnin välein sekunniksi, tässä logia

Date TimeEvent IDEvent LevelDescription
PacketCable(MTA) Events
Date TimeEvent IDDescriptionMTA Events List Empty
© ARRIS Enterprises, Inc. 2019 All rights reserved.

Edit// MAC näkyvissä joten muokattu -Vektoriikka
Käyttäjätaso 3
Mikähän ongelmana, netti putoilee varmaa ntunnin välein sekunniksi, tässä logia

Date TimeEvent IDEvent LevelDescription
PacketCable(MTA) Events
Date TimeEvent IDDescriptionMTA Events List Empty
© ARRIS Enterprises, Inc. 2019 All rights reserved.

Edit// MAC näkyvissä joten muokattu -Vektoriikka



Hei @makke34! Ei kiva juttu yhtään että netti nyt putoilee 😥MAC osoitetta ei kannata julkisesti laittaa esille. Onko ongelmaa ollut nyt kauankin? Onko modeemi resetoitu painamalla 15 sekuntia reset nappiin? Voit lisäillä profiiliisi kohtaan "Asiakasnumero tai puhelinnumero" asiakasnumeron niin voimme tarkistaa yhteyttä 😊
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18
Toiv.nyt tulee oikeesee osioon. Onneks ei saa ääniviestiä laitettuu, tulis painokelvotonta sanomaa. Aiemmin jo puhuinki laajakaistan netin ILTAsista jatkuvista pätkimisistä. Päivisin toimii loistavasti. Yleensä pahimmillaan klo22-24 aikoihin. Tänään katko alko n.20.00. Modeemi buutattu aiemman vikasoiton jälkeen. No homma meni niin, et peli pyörii kiinteellä pöytäkoneella,joka johdolla siis modeemissa kii. Peli toimi, mutta ns normi nettisivu putos pois, ei päässy edesnspeedtestiä tekee. No kytkin luurin yähän samaan nettiin langattomasti ja kovin vaihtelevaa oli. Ei kun soittamaan vikapalv. Vaan oli yhtä tyhjän kanssa ae puhelu. Ensin kuuntelin 25 min vanhoja poikia viiksekkäitä ja lopulta vastas nainen, joka tivas jt muistaakseni onko 2 vai 5 bittinen tm modeemi. No v.....tustako mä tiedä, kun ei o kukaan koskaan moista kysyny tai kertonu mistä sen voi kattoo. Lisäks nyt oitää päiviä kirjotella mittaustuloksia ja lähettää jt kautta johonki(en muista mihin,ku alko suoni pullistuu päässä). No milläs teet testiä,jos kone ei päästä sitä tekemään. No luurilla ja kiint.pöytäkoneella tuli herja"test failed to complete
Please check your connection and try again. Jonotuksen jälkeisen puhelunnlopetin kun se ei johtanu mijinkään ja siellä päässä ei koskaan näy mitään ja kyseinen nainen ei oysty katsomaan mitään mistään, mut tuli 35,49 puhelun kestoksi ja sentit laariin taas kilahtaa TYHJÄSTÄ. Ao.testi on luurilla tehty langattomasti.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
@Manipenni eipä tuo hyvälle näytä tai kuulosta 😞 Tilanne on nyt siis se, että pojan pöytäkone toimii johdon varassa ihan hyvin pelatessa, mutta nettisivujen kanssa ei ja taas puhelimessa ja läppärillä yhteys heittelee miten sattuu nopeuksien osalta? Jos näin, niin koita ensimmäisenä resetoida eli palautella tehdasasetuksille tuo modeemi. Mikäli tuo ei auta, niin saatko "ohitettua" modeemin pöytäkonetta varten, eli sen sijaan että yhteys menisi sen kautta niin ohjaa se suoraan seinästä tietokoneeseen, miten yhteys sitten toimii?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18
Moikkelis! Juu jurikin noin tai itse asiassa kun tein omalla langattomalla speedtestiä niin nopeus nousi 30-40 välille ja luurilla oli sitten noi pienemmät ja pöytäkoneella ei päässy koko testiä tekemään,kun ei netti toiminu sen osalta. Modeemi on resetoitu ja ei kyllä voida joka kerta alkaa resetoimaan,kun netti lagaa. Liian teknistä mulle tommoset "modeemin" ohitukset, et en arvaa/osaa leikkii moisen kanssa, kun pakko olla toimiva jotenkin,kun joutuu niitä tehtäviä yliopistolle läheettelee ja niitä tosiaan rusnaillaan keskellä yötä, toisin kun aikanaan lukiossa. Enkä kyllä nyt ymmärrä,miks mulla on ylipäänsä modeemi,jos sen jotenkin seinästä suoraan sais. Tai siis varmaan sit läppäri tarttee sitä langattomaan yhteyteen tm. En tiedä enkä ymmärrä ja tekninen sanasto on mulle hebreaa. En kyllä usko et modeemikaan on rikki,kun vika tulee vaan illalla ja tässä yhtiössä pieniä lapsia,et eivät kyllä kuormita keskellä yötä linjoja. Jos johtus kuormituksesta,niin luulis sen esiintyvän vkonloppusin pitkin päivää, vaan ei,sillon toimii ihan ok. En tiedä onko joku mutka matkassa,kun viime syksynä se tulin ns.taloyhtiölle elisan yhteydet ja sai sen jaetun ottaa jos halus, mutta mä halusin pitää oman ja nostin vaan vähän sitä nopeutta. Nyt ei vaan vörki. En tiedä jumittaako tai säätääkö joku as.yhtiön yhteyksiä säästösyistä ja se sit vaikuttas kuitenkin meihinkin. Kai ne samoissa langoissa kuitenkin liikkuu,vaikka ns oma laajakaista onkin. ps.Saa soittaa mulle,jos ei näistä saa selvää 😞
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Moikkelis! Juu jurikin noin tai itse asiassa kun tein omalla langattomalla speedtestiä niin nopeus nousi 30-40 välille ja luurilla oli sitten noi pienemmät ja pöytäkoneella ei päässy koko testiä tekemään,kun ei netti toiminu sen osalta. Modeemi on resetoitu ja ei kyllä voida joka kerta alkaa resetoimaan,kun netti lagaa. Liian teknistä mulle tommoset "modeemin" ohitukset, et en arvaa/osaa leikkii moisen kanssa, kun pakko olla toimiva jotenkin,kun joutuu niitä tehtäviä yliopistolle läheettelee ja niitä tosiaan rusnaillaan keskellä yötä, toisin kun aikanaan lukiossa. Enkä kyllä nyt ymmärrä,miks mulla on ylipäänsä modeemi,jos sen jotenkin seinästä suoraan sais. Tai siis varmaan sit läppäri tarttee sitä langattomaan yhteyteen tm. En tiedä enkä ymmärrä ja tekninen sanasto on mulle hebreaa. En kyllä usko et modeemikaan on rikki,kun vika tulee vaan illalla ja tässä yhtiössä pieniä lapsia,et eivät kyllä kuormita keskellä yötä linjoja. Jos johtus kuormituksesta,niin luulis sen esiintyvän vkonloppusin pitkin päivää, vaan ei,sillon toimii ihan ok. En tiedä onko joku mutka matkassa,kun viime syksynä se tulin ns.taloyhtiölle elisan yhteydet ja sai sen jaetun ottaa jos halus, mutta mä halusin pitää oman ja nostin vaan vähän sitä nopeutta. Nyt ei vaan vörki. En tiedä jumittaako tai säätääkö joku as.yhtiön yhteyksiä säästösyistä ja se sit vaikuttas kuitenkin meihinkin. Kai ne samoissa langoissa kuitenkin liikkuu,vaikka ns oma laajakaista onkin. ps.Saa soittaa mulle,jos ei näistä saa selvää :(
Toi on nyt kyllä vähän mystinen, kuitenkin kyseessä on kuitupohjainen linja eli naapurien ei pitäisi päästä vaikuttamaan omilla käytöillä sun linjaan mitenkään. Ainostaan jos siellä paukkuu langaton verkko tukkoon öisin mutta sekään ei tuohon pöytäkoneen toimivuuteen vaikuta. Myöskään mitään säätöjä tai säästöjä ei noissa ole, eli tasaisesti pitäisi kaistan tulla riippumatta siitä onko kellonlyömä mikä.

Toi modeemin ohittaminen on periaatteessa varsin simppeliä. Siinä missä nyt piuha menee seinästä modeemin WAN porttiin josta sitten jaetaan langattomasti ja LAN portin kautta langalla yhteyttä, ottaa sen johdon irti modeemista mikä on WAN reiässä ja kytkee suoraan tietokoneeseen. Tällä varmistuu tuo modeemin osuus eli jos ongelmien ilmetessä ilman modeemiakin takkuilee yhteys samaan tapaan, ei modeemilla ole osaa eikä arpaa 🙂 Helpoin tuota on selvitellä vian ollessa päällä puhelimessa ja en ite oo enää tuolloin töissä, muuten voisin vaikka rimpauttaakin. Kirjaan tuosta nyt iltaa varten sulle liittymän tietoihin vähän kommenttia, jos sattuu että tänä iltana tai jonain muuna ongelma toistuu niin siellä on jo puheluun vastaajalle sitten vähän pohjainfoa tarjolla mistä liikkeelle 🙂

Ja toi modeemi on hyvä olla juurikin sen vuoksi että sullakin pari tietokonetta ja mahdollisesti muitakin laitteita mitkä sitä kodin nettiä kaipaa, ilman modeemia tuo yhteys olisi tarjolla vain yhdelle laitteelle kerrallaan johdolla 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18
Nyt en jaksa, kirjotin pitkän vastaukaen tähän ja heitti mut pois sivulta. Katon jos osaan jossakn vaih.noita johtoja siirrellä. Kiitos jos laitoit infoo teille valmiiks, paitsi jos vastaaja ei mitään nää ni ei nää. VIIKSETTÄÄ!!. Mut nyt tuli vähän muuta viel tähän,ni tähän palaan vähän myöhemmin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Nyt en jaksa, kirjotin pitkän vastaukaen tähän ja heitti mut pois sivulta. Katon jos osaan jossakn vaih.noita johtoja siirrellä. Kiitos jos laitoit infoo teille valmiiks, paitsi jos vastaaja ei mitään nää ni ei nää. VIIKSETTÄÄ!!. Mut nyt tuli vähän muuta viel tähän,ni tähän palaan vähän myöhemmin.
Näkee se ne tiedot kunhan löytää laajakaistan sopimuksen ensin, ei huolta 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18
Toivoo sopii. Edellinen ei nähny muuta kun että netti toimii. No se nähdään täällä ihan itekki toimiiko vai ei ja sitä varten en hyvikseen soittele ja jonottele puolta tuntii maksullisiin nuneroihin.:(
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Toivoo sopii. Edellinen ei nähny muuta kun että netti toimii. No se nähdään täällä ihan itekki toimiiko vai ei ja sitä varten en hyvikseen soittele ja jonottele puolta tuntii maksullisiin nuneroihin.:(
Mikset jonottaisi. Joka minuutista saa rahat takaisin. Vaatii toki lukuisia yhteydenottoja Elisaan, mutta viasta ilmoittaminen puhelimitsi ei saisi maksaa. Sain itse vähän aikaa sitten €5 hyvityksen vikapalveluun soittamisesta jonotuksineen. Toki siinä menee aikaa kun hoitaa hyvärit.

Toisella operaattorilla vikapalvelu on täysin maksuttomassa numerossa.

Näinkö Elisa palvelee asiakkaitaan, että he eivät halua soittaa sinne, kuten Manipennikin kertoo - maksaa liikaa, pitkät jonot... Minä soitin maksuttomaan numeroon ilman jonoa, se on palvelua.

Nyt soi Frontliner & Synthsoldier - The New Age (Original Mix).
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18
No ihan näin kauan en yleensä oo jonotellu ja jos pitkään roikun,niin olen kyllä pyytänyt hyvityksen siitä. Nyt en ole sitä vielä tehnyt eilisen osalta. Katsotaan nyt tuleeko tämän osalta valmista ollenkaan ja joudunko monestikkin soittamaan samasta asiasta. Kyllä mä "guru" oon jo sen ikänen,että pyydän kyllä hyvitystä,jos vikojen selvittely johtuu jonkun muun kun minun viasta. Kaupat ja jopa pankki on mulle hyvitystä maksanut ja se on sillon ok. Jos pitää alkaa tappelemaan niistä,niin se suhde päättyy kyllä ja nostan kytkintä. Maksan palvelusta ja odotan siltä myös jt ja jos asia ei toimi,niin hankaluudet jonkun asian hoidosta(lähinnä puhelukulut) kyllä velotan matkakuluineen jos tarvis. Musta pitää olla reilu puolin ja toisin. Ja mitä siihen tulee et miksen jonottas, niin joskus ei vaan jaksa/kerkee jonottaa,kun voi olla muutakin. En silti vaihtele euron tai kahen takia operaattoria tai muutakaan palvelun tarjoaa. Koitan kyllä kattoo kokonaisuutta. Jokainen kattoo sen itelleen sopivan asian ja sulla se on kai nyt DNA. Mä pysyn täällä,kunnes jostain syystä sukset menee ristiin tai ei päästä sopuun jostain hinnoista ym.
ps.luurilla kun kirjotin tätä,niin nakkaa aina pois tästä vastauksesta,varsinkin jos vähän pidempää kirjottaa. Ehkäpä siinäkin on joku probleemi.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

On tää ihan sieltä pimeestä aukosta. Huokasin jo että se joka siellä “johtoja sorkkii säästösyistä” olis ananu olla. Johan tässä meni monta päivää ja kaikki toimi kun unelma. Vaan tossa n.16.50 taas mun hyvätuuli karkotettiin ja perjantai alkaa siis rankaalla viiksetyksellä. Lisäks omaelisan nopeustestistä on hävinny kohta,missä näkyis aiemmin tehdyt ja oli siellä painike missä kyseltiin ns.tyytyväisyyttääkin(joskus). No nyt heitteli taas sinne ja tänne lukemat ku luurin yhdistin wifiin. Samaa tekee läppäri ja yks tehtäviä tekevä möykää, et voiko tänne ottaa toisen operaattorin netin, kun alkaa hiha palaa tän pätkimisen takii. En tiedä pätkiikö muut,kun ollaa uskollisii asiakkaita oltu ellulle, mut pakkohan se on kohta kokeilla,et pystyy tehtäviä tekee,varsinkin kun on koeviikko ens viikolla. Nyt ollu syyslomakin,joten luulis että olis koko viikon pätkiny,ku aina sanotaan et on paljo poerukkaa. Katin p…..t, ei mitään ongelmia kun vasta nyt. No ei pysty nyt repii johtoja ja ohittelee modeemia. Ei jaksas tätä painii ja jos nyt joudun soittaa,ni ne hemmetin puhelut saa kyllä hyvittää myös edellisten osalta. :rage::rage: Tai pankaa uus modeemi testattavaks ja tietty ilmaseks,jos vanha ei enää vaikka kestä näitä säästöjä ym.ja menee jo sekasin pelkästä buuttailusta. En tiedä, mut ei kai mummin tarttekkaan kai kaikkee teknistäpuolta ymmärtää. Sanan säästäminen ymmärrän,mut en sitä jos se tehää asiakkaan kustannuksella. taidan ottaa :beer: tai kaks.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

On tää ihan sieltä pimeestä aukosta. Huokasin jo että se joka siellä “johtoja sorkkii säästösyistä” olis ananu olla. Johan tässä meni monta päivää ja kaikki toimi kun unelma. Vaan tossa n.16.50 taas mun hyvätuuli karkotettiin ja perjantai alkaa siis rankaalla viiksetyksellä. Lisäks omaelisan nopeustestistä on hävinny kohta,missä näkyis aiemmin tehdyt ja oli siellä painike missä kyseltiin ns.tyytyväisyyttääkin(joskus). No nyt heitteli taas sinne ja tänne lukemat ku luurin yhdistin wifiin. Samaa tekee läppäri ja yks tehtäviä tekevä möykää, et voiko tänne ottaa toisen operaattorin netin, kun alkaa hiha palaa tän pätkimisen takii. En tiedä pätkiikö muut,kun ollaa uskollisii asiakkaita oltu ellulle, mut pakkohan se on kohta kokeilla,et pystyy tehtäviä tekee,varsinkin kun on koeviikko ens viikolla. Nyt ollu syyslomakin,joten luulis että olis koko viikon pätkiny,ku aina sanotaan et on paljo poerukkaa. Katin p…..t, ei mitään ongelmia kun vasta nyt. No ei pysty nyt repii johtoja ja ohittelee modeemia. Ei jaksas tätä painii ja jos nyt joudun soittaa,ni ne hemmetin puhelut saa kyllä hyvittää myös edellisten osalta. :rage::rage: Tai pankaa uus modeemi testattavaks ja tietty ilmaseks,jos vanha ei enää vaikka kestä näitä säästöjä ym.ja menee jo sekasin pelkästä buuttailusta. En tiedä, mut ei kai mummin tarttekkaan kai kaikkee teknistäpuolta ymmärtää. Sanan säästäminen ymmärrän,mut en sitä jos se tehää asiakkaan kustannuksella. taidan ottaa :beer: tai kaks.

Sen häiriöilmoituksenhan voi tehdä alusta loppuun OmaElisan kautta niin ettei tartte edes tekniselle puolelle soitella? Kannattaa kuitenkin ensin varmistaa onko ongelma ainoastaan siinä wlan-yhteydessä vai katkooko yhteys myös verkkokaapelilla kytketyissä laitteissa :) Niitä korjataan vähän eri metodein ja se wlan-yhteys on sellainen mikä määritellään sisäverkoksi eli asiakkaan vastuulle.

Kirjoittele vaikka tänne tarkemmin viasta eli millainen yhteys sinulla on, missä modeemi on fyysisesti, mitä valoja siinä palaa/sammuu kun yhteys katkeaa ja minkä merkkinen/mallinen modeemi on käytössä :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Patomiäs on jt sinne tietoihin kirjannu. En jaksa joka kerta selittää samaa asiaa ja aina eri ihmiselle. Siellä ne teidän tiedoissa näkyy mitä yhteyksiä on.🤬

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Patomiäs on jt sinne tietoihin kirjannu. En jaksa joka kerta selittää samaa asiaa ja aina eri ihmiselle. Siellä ne teidän tiedoissa näkyy mitä yhteyksiä on.🤬

 

Ymmärrän kyllä, että asia varmasti turhauttaa :/ Saitko mahdollisesti testattua pöytäkonetta suoraan piuhan kanssa? Toinen vaihtoehto myös olisi, että olisiko sinun mahdollista käydä kysäisemässä myymälästä lainamodeemia, niin saisi testattua onko modeemissa vika? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

En saanu testattua suoraan piuhan kanssa. En ole lainamodeemia edes tienny ,että sellasen vois saada. Onhan se nyt aika outoo,jos nykyinen modeemi vaikka toimii viikon ja sit päättää alkaa taas temppuilee ja kun täällä napisee, ni jo vain alkaa hyvässä lykyssä toimia moitteetta.

Ihmeellinen laite on, kun osaa ennustaa jo nää keskustelut. 

tänään tulikin joku viesti elisalta,että parannamme asuinalueesi mobiiliverkkoa. Saattaa aiheutua katkoksia yhtebä päivänä ma-pe välillä.

On kyllä aika laaja skaala. Pahoin pelkään,että vaikka kyse mobiiliverkosta, niin eiköhän se näy kaikessa muussakin. :(

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Tää ongelmakin pyörii edelleen. Netti toimii, mutta yöllä naps katkasee yhteyden. Tuolloin ei voi tietty edes nopeutta trstata, ku netti alhaalla. Modeemi se ei voi maalaisjärjellä olla tak sitte siinä on asennettuna kello, joka katkasee AINA yöllä ja sitten taas odottelet että yhyeys alkaa toimia. Kyllä voisin satkun lyödä vetoa,että operaattorin päässä on nämä säädöt. Se tuetty jos "tekijä"ei tajuu oainelevansa jt namiskoja tai ainakaan sitä ei saa kellekkään kertoa, niin on asia ihan toinen juttu. En usko ollenkaan, etteikö säästösyistä näitä tehdä ja ei EMME ala kello kourassa kirjaamaan päiviä,viikkoja jne ylös ja aoittelemaan ympäriinsä ja konttaamaan ja asentelemaan johtoja ja teatailemaan ja saamn vastaukseksi, että siellä päässä näyttää ihan normaalilta, kun KAIKKI TOIMII päivisin kuitenkin suht normisti. 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +11

Tää ongelmakin pyörii edelleen. Netti toimii, mutta yöllä naps katkasee yhteyden. Tuolloin ei voi tietty edes nopeutta trstata, ku netti alhaalla. Modeemi se ei voi maalaisjärjellä olla tak sitte siinä on asennettuna kello, joka katkasee AINA yöllä ja sitten taas odottelet että yhyeys alkaa toimia. Kyllä voisin satkun lyödä vetoa,että operaattorin päässä on nämä säädöt. Se tuetty jos "tekijä"ei tajuu oainelevansa jt namiskoja tai ainakaan sitä ei saa kellekkään kertoa, niin on asia ihan toinen juttu. En usko ollenkaan, etteikö säästösyistä näitä tehdä ja ei EMME ala kello kourassa kirjaamaan päiviä,viikkoja jne ylös ja aoittelemaan ympäriinsä ja konttaamaan ja asentelemaan johtoja ja teatailemaan ja saamn vastaukseksi, että siellä päässä näyttää ihan normaalilta, kun KAIKKI TOIMII päivisin kuitenkin suht normisti. 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Tuon kiinteän netin räpsäisyjen suhteen olisi tosi tärkeä testauttaa toista modeemia, jos nyt ei nettipiuhan kokeiluun ole mahdollisuutta. Myymälöissä on usein antaa lainaksi tällaisissa tapauksissa, kun asia on etukäteen tiedossa.
Mitään tarkempia viikkoja tai päivämääriä ei välttämättä niinkään tarvi erikseen kirjailla ylös sentään, kunhan on suunnilleen tiedossa kuinka ja milloin katkoa tapahtuu. :relaxed:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Mä ostan kuule ihan uuden modeemin tai vaikka parikin kaappiin varuiks oottelemaan, jos vanha on olevinaan hajalla, kunhan saan selkeellä suomella selityksen tavis kielellä, että mistä modeemi tietää että kello lyö 21 ja alkaa sen jälkeen vähän hidastella ja pahenee yötä kohden, kunnes aamulla kaikki on kuin pahaa unta ja kaikki toimii? Aikajana on siis 21-01.

Ylempää ketjusta löytyy sitten loput.

   
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Ilmeisesti langattomasti eli wlanilla yhdistettynä netti katkeaa 21 jälkeen? Silloin kun yhteys on poikki niin mitä valoja palaa silloin modeemissa? Entä kun yhteys on poikki niin jos silloin otat modeemin wan liittimestä sen ethernet kaapelin irti ja kytket sen suoraan pöytäkoneeseen tai kannettavaan tietokoneeseen niin toimiiko silloin yhteys sillä pöytäkoneella tai kannettavalla? Jos netti toimii tällöin niin silloin jostain syystä yhteys ei toimi langattomalla wlan yhteydellä jolloin vika on joko modeemissa tai siellä on jotakin häiriöitä wlanin radiotaajuudella joka estää wlanin käytön. Onko modeemin wlanissa 5GHz wlan käytössä? Vai 2,5GHz wlan käytössä? Vai pelkästään 5GHz wlan käytössä? Olisi hyvä tietää mikä modeemi siellä on käytössä. Laita vaikka kuva siitä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

En o ite yöllä koneen ääressä, mut sanoin tolle jälkikasvulle, et kattois valot mitkä palaa ja jos muistas modeemista johdon irrottaa ja siirtää koneeseen. Mietitty jo vaikka mitä asetyksia ku kuitenkin illasta yleensä ongelma. Tuskin modeemissa on asetusta, et heitä pihalle klo 21 alkaen. Nyt eilen illakka ja yöl ei taas potkassu ulos ihjelmasta. Yleensä tulee kuulema niin hitaaks, et lopulta putoo pois päältä. Testasin eilen illalla luurinki omaa dataa, ni huoleton 100M oli alle 20 M. Lisäks omaelisan ja speedtestin ero oli varmaan yli 20, en paha sanoo mikä on oikee tulos. Tossa modeemi, joka toiminu hyvin.