Verkkoapuri on tehty auttamaan vian korjaamisessa ja rajaamisessa. Apurista löytyy ohjeita ja neuvoja, joilla suurin osa ongelmista ratkeaa ja jos näin ei käykkään, niin apurimme kertoo mistä todennäköisimmin saat avun Apua voit ehdotetun paikan ohella pyytää myös täällä Palstan puolella, häiriötilanteissa toki kannattaa ennemmin olla asiakaspalveluun yhteydessä nopeimman tiedonkulun vuoksi.
Verkkoapuri löytyy osoitteesta:
https://elisa.fi/verkkoapuri
Kehitämme apurin toimintaa jatkuvasti ja mikäli huomaat sivustolla virheen tai sinulla on kehitysidea, kommentoi alle rohkeasti
- OmaYhteisön etusivu
- Liittymät
- Laajakaista
- Häiriöitä internetissä? Tee vianrajaus Elisan Verkkoapurilla
Häiriöitä internetissä? Tee vianrajaus Elisan Verkkoapurilla
- 11. toukokuuta 2018
- 58 kommenttia
- 8017 katselukerrat
- Elisalainen
- 2948 kommenttia
Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.
Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.
58 kommenttia
- Tulokas
- 1 kommentti
- 12. tammikuuta 2019
Laajakaista ei toimi ja käytin apuria. Tämä ohjasi tarkastamaan OmaElisasta sopimuksen, onko se voimassa. Tarkistin, se on voimassa. Toivoisin, että teillä olisi myös lauantaina asiakaspalvelu auki. Kurjaa, kun joudun peruuttamaan odotetun Netflix viikonlopun ystävien kanssa.
- OmaYhteisön luottojäsen
- 801 kommenttia
- 12. tammikuuta 2019
- Tulokas
- 1 kommentti
- 9. maaliskuuta 2019
Päivtitte 27.2 Zyxelin firmwaren.
Nytten Wifi yhteys pätkii koko ajan sekä 2.4Ghz:n että 5Ghz:n taajuuksilla.
Ennen päivitystä toimi loistavasti.
Teen usemamman päivästä etätöitä joten hyvin oleellista ettei yhteys putoile.
Host Name: VMG3925-B10B
Model Number: VMG3925-B10B
Serial Number: [Serial]
Firmware Version: VMG3925-B10B_Elisa10_V513AARB8D1
Toki modeemi on bootattu useammankin kerran päivityksen jälkeen.
T:Lauri
Edit // Sarjanro piiloon -Patomiäs
- Entinen OmaYhteisön jäsen
- 968 kommenttia
- 9. maaliskuuta 2019
Päivtitte 27.2 Zyxelin firmwaren.
Nytten Wifi yhteys pätkii koko ajan sekä 2.4Ghz:n että 5Ghz:n taajuuksilla.
Ennen päivitystä toimi loistavasti.
Teen usemamman päivästä etätöitä joten hyvin oleellista ettei yhteys putoile.
Host Name: VMG3925-B10B
Model Number: VMG3925-B10B
Serial Number:
Firmware Version: VMG3925-B10B_Elisa10_V513AARB8D1
Toki modeemi on bootattu useammankin kerran päivityksen jälkeen.
T:Lauri
Oletko myös resetoinut modeemin? Modeemeissa on takuu, joten ne voi laittaa takuuseen, jos oikuttelee sietämättömästi. Minä olen suositellut ihmisille jotain muuta kuin XyZEL-modeemeja jo vuodesta 2012. Tässä blogini ZyXEListä aikoinaan, otti oikeasti kupoliin!
https://zyxeltakuu.wordpress.com/
Toki jos aiemmin toimi, niin Elisaan ensin yhteys, mutta uutta modeemia itse suosittelen.
Nyt soi DJ Gollum - Electronic Universe (Easter Rave Hymn 2k18) (Extended Mix).
- Tulokas
- 2 kommenttia
- 24. syyskuuta 2019
Date TimeEvent IDEvent LevelDescription
PacketCable(MTA) Events
Date TimeEvent IDDescriptionMTA Events List Empty
© ARRIS Enterprises, Inc. 2019 All rights reserved.
Edit// MAC näkyvissä joten muokattu -Vektoriikka
- Entinen elisalainen
- 28 kommenttia
- 25. syyskuuta 2019
Date TimeEvent IDEvent LevelDescription
PacketCable(MTA) Events
Date TimeEvent IDDescriptionMTA Events List Empty
© ARRIS Enterprises, Inc. 2019 All rights reserved.
Edit// MAC näkyvissä joten muokattu -Vektoriikka
Hei
- OmaYhteisön luottojäsen
- 475 kommenttia
- 9. lokakuuta 2019
Please check your connection and try again. Jonotuksen jälkeisen puhelunnlopetin kun se ei johtanu mijinkään ja siellä päässä ei koskaan näy mitään ja kyseinen nainen ei oysty katsomaan mitään mistään, mut tuli 35,49 puhelun kestoksi ja sentit laariin taas kilahtaa TYHJÄSTÄ. Ao.testi on luurilla tehty langattomasti.
- Keskustelun aloittaja
- Elisalainen
- 2948 kommenttia
- 10. lokakuuta 2019
- OmaYhteisön luottojäsen
- 475 kommenttia
- 10. lokakuuta 2019
- Keskustelun aloittaja
- Elisalainen
- 2948 kommenttia
- 10. lokakuuta 2019
Toi on nyt kyllä vähän mystinen, kuitenkin kyseessä on kuitupohjainen linja eli naapurien ei pitäisi päästä vaikuttamaan omilla käytöillä sun linjaan mitenkään. Ainostaan jos siellä paukkuu langaton verkko tukkoon öisin mutta sekään ei tuohon pöytäkoneen toimivuuteen vaikuta. Myöskään mitään säätöjä tai säästöjä ei noissa ole, eli tasaisesti pitäisi kaistan tulla riippumatta siitä onko kellonlyömä mikä.
Toi modeemin ohittaminen on periaatteessa varsin simppeliä. Siinä missä nyt piuha menee seinästä modeemin WAN porttiin josta sitten jaetaan langattomasti ja LAN portin kautta langalla yhteyttä, ottaa sen johdon irti modeemista mikä on WAN reiässä ja kytkee suoraan tietokoneeseen. Tällä varmistuu tuo modeemin osuus eli jos ongelmien ilmetessä ilman modeemiakin takkuilee yhteys samaan tapaan, ei modeemilla ole osaa eikä arpaa 🙂 Helpoin tuota on selvitellä vian ollessa päällä puhelimessa ja en ite oo enää tuolloin töissä, muuten voisin vaikka rimpauttaakin. Kirjaan tuosta nyt iltaa varten sulle liittymän tietoihin vähän kommenttia, jos sattuu että tänä iltana tai jonain muuna ongelma toistuu niin siellä on jo puheluun vastaajalle sitten vähän pohjainfoa tarjolla mistä liikkeelle 🙂
Ja toi modeemi on hyvä olla juurikin sen vuoksi että sullakin pari tietokonetta ja mahdollisesti muitakin laitteita mitkä sitä kodin nettiä kaipaa, ilman modeemia tuo yhteys olisi tarjolla vain yhdelle laitteelle kerrallaan johdolla 🙂
- OmaYhteisön luottojäsen
- 475 kommenttia
- 10. lokakuuta 2019
- Keskustelun aloittaja
- Elisalainen
- 2948 kommenttia
- 10. lokakuuta 2019
Näkee se ne tiedot kunhan löytää laajakaistan sopimuksen ensin, ei huolta 🙂
- OmaYhteisön luottojäsen
- 475 kommenttia
- 10. lokakuuta 2019
- Entinen OmaYhteisön jäsen
- 968 kommenttia
- 10. lokakuuta 2019
Mikset jonottaisi. Joka minuutista saa rahat takaisin. Vaatii toki lukuisia yhteydenottoja Elisaan, mutta viasta ilmoittaminen puhelimitsi ei saisi maksaa. Sain itse vähän aikaa sitten €5 hyvityksen vikapalveluun soittamisesta jonotuksineen. Toki siinä menee aikaa kun hoitaa hyvärit.
Toisella operaattorilla vikapalvelu on täysin maksuttomassa numerossa.
Näinkö Elisa palvelee asiakkaitaan, että he eivät halua soittaa sinne, kuten Manipennikin kertoo - maksaa liikaa, pitkät jonot... Minä soitin maksuttomaan numeroon ilman jonoa, se on palvelua.
Nyt soi Frontliner & Synthsoldier - The New Age (Original Mix).
- OmaYhteisön luottojäsen
- 475 kommenttia
- 10. lokakuuta 2019
ps.luurilla kun kirjotin tätä,niin nakkaa aina pois tästä vastauksesta,varsinkin jos vähän pidempää kirjottaa. Ehkäpä siinäkin on joku probleemi.
- OmaYhteisön luottojäsen
- 475 kommenttia
- 18. lokakuuta 2019
On tää ihan sieltä pimeestä aukosta. Huokasin jo että se joka siellä “johtoja sorkkii säästösyistä” olis ananu olla. Johan tässä meni monta päivää ja kaikki toimi kun unelma. Vaan tossa n.16.50 taas mun hyvätuuli karkotettiin ja perjantai alkaa siis rankaalla viiksetyksellä. Lisäks omaelisan nopeustestistä on hävinny kohta,missä näkyis aiemmin tehdyt ja oli siellä painike missä kyseltiin ns.tyytyväisyyttääkin(joskus). No nyt heitteli taas sinne ja tänne lukemat ku luurin yhdistin wifiin. Samaa tekee läppäri ja yks tehtäviä tekevä möykää, et voiko tänne ottaa toisen operaattorin netin, kun alkaa hiha palaa tän pätkimisen takii. En tiedä pätkiikö muut,kun ollaa uskollisii asiakkaita oltu ellulle, mut pakkohan se on kohta kokeilla,et pystyy tehtäviä tekee,varsinkin kun on koeviikko ens viikolla. Nyt ollu syyslomakin,joten luulis että olis koko viikon pätkiny,ku aina sanotaan et on paljo poerukkaa. Katin p…..t, ei mitään ongelmia kun vasta nyt. No ei pysty nyt repii johtoja ja ohittelee modeemia. Ei jaksas tätä painii ja jos nyt joudun soittaa,ni ne hemmetin puhelut saa kyllä hyvittää myös edellisten osalta. Tai pankaa uus modeemi testattavaks ja tietty ilmaseks,jos vanha ei enää vaikka kestä näitä säästöjä ym.ja menee jo sekasin pelkästä buuttailusta. En tiedä, mut ei kai mummin tarttekkaan kai kaikkee teknistäpuolta ymmärtää. Sanan säästäminen ymmärrän,mut en sitä jos se tehää asiakkaan kustannuksella. taidan ottaa
tai kaks.
- OmaYhteisön moderaattori
- 97 kommenttia
- 18. lokakuuta 2019
On tää ihan sieltä pimeestä aukosta. Huokasin jo että se joka siellä “johtoja sorkkii säästösyistä” olis ananu olla. Johan tässä meni monta päivää ja kaikki toimi kun unelma. Vaan tossa n.16.50 taas mun hyvätuuli karkotettiin ja perjantai alkaa siis rankaalla viiksetyksellä. Lisäks omaelisan nopeustestistä on hävinny kohta,missä näkyis aiemmin tehdyt ja oli siellä painike missä kyseltiin ns.tyytyväisyyttääkin(joskus). No nyt heitteli taas sinne ja tänne lukemat ku luurin yhdistin wifiin. Samaa tekee läppäri ja yks tehtäviä tekevä möykää, et voiko tänne ottaa toisen operaattorin netin, kun alkaa hiha palaa tän pätkimisen takii. En tiedä pätkiikö muut,kun ollaa uskollisii asiakkaita oltu ellulle, mut pakkohan se on kohta kokeilla,et pystyy tehtäviä tekee,varsinkin kun on koeviikko ens viikolla. Nyt ollu syyslomakin,joten luulis että olis koko viikon pätkiny,ku aina sanotaan et on paljo poerukkaa. Katin p…..t, ei mitään ongelmia kun vasta nyt. No ei pysty nyt repii johtoja ja ohittelee modeemia. Ei jaksas tätä painii ja jos nyt joudun soittaa,ni ne hemmetin puhelut saa kyllä hyvittää myös edellisten osalta. Tai pankaa uus modeemi testattavaks ja tietty ilmaseks,jos vanha ei enää vaikka kestä näitä säästöjä ym.ja menee jo sekasin pelkästä buuttailusta. En tiedä, mut ei kai mummin tarttekkaan kai kaikkee teknistäpuolta ymmärtää. Sanan säästäminen ymmärrän,mut en sitä jos se tehää asiakkaan kustannuksella. taidan ottaa
tai kaks.
Sen häiriöilmoituksenhan voi tehdä alusta loppuun OmaElisan kautta niin ettei tartte edes tekniselle puolelle soitella? Kannattaa kuitenkin ensin varmistaa onko ongelma ainoastaan siinä wlan-yhteydessä vai katkooko yhteys myös verkkokaapelilla kytketyissä laitteissa :) Niitä korjataan vähän eri metodein ja se wlan-yhteys on sellainen mikä määritellään sisäverkoksi eli asiakkaan vastuulle.
Kirjoittele vaikka tänne tarkemmin viasta eli millainen yhteys sinulla on, missä modeemi on fyysisesti, mitä valoja siinä palaa/sammuu kun yhteys katkeaa ja minkä merkkinen/mallinen modeemi on käytössä :)
- OmaYhteisön luottojäsen
- 475 kommenttia
- 18. lokakuuta 2019
Patomiäs on jt sinne tietoihin kirjannu. En jaksa joka kerta selittää samaa asiaa ja aina eri ihmiselle. Siellä ne teidän tiedoissa näkyy mitä yhteyksiä on.🤬
- OmaYhteisön moderaattori
- 382 kommenttia
- 21. lokakuuta 2019
Patomiäs on jt sinne tietoihin kirjannu. En jaksa joka kerta selittää samaa asiaa ja aina eri ihmiselle. Siellä ne teidän tiedoissa näkyy mitä yhteyksiä on.🤬
Ymmärrän kyllä, että asia varmasti turhauttaa :/ Saitko mahdollisesti testattua pöytäkonetta suoraan piuhan kanssa? Toinen vaihtoehto myös olisi, että olisiko sinun mahdollista käydä kysäisemässä myymälästä lainamodeemia, niin saisi testattua onko modeemissa vika?
- OmaYhteisön luottojäsen
- 475 kommenttia
- 25. lokakuuta 2019
En saanu testattua suoraan piuhan kanssa. En ole lainamodeemia edes tienny ,että sellasen vois saada. Onhan se nyt aika outoo,jos nykyinen modeemi vaikka toimii viikon ja sit päättää alkaa taas temppuilee ja kun täällä napisee, ni jo vain alkaa hyvässä lykyssä toimia moitteetta.
Ihmeellinen laite on, kun osaa ennustaa jo nää keskustelut.
tänään tulikin joku viesti elisalta,että parannamme asuinalueesi mobiiliverkkoa. Saattaa aiheutua katkoksia yhtebä päivänä ma-pe välillä.
On kyllä aika laaja skaala. Pahoin pelkään,että vaikka kyse mobiiliverkosta, niin eiköhän se näy kaikessa muussakin. :(
- OmaYhteisön luottojäsen
- 475 kommenttia
- 7. tammikuuta 2020
Tää ongelmakin pyörii edelleen. Netti toimii, mutta yöllä naps katkasee yhteyden. Tuolloin ei voi tietty edes nopeutta trstata, ku netti alhaalla. Modeemi se ei voi maalaisjärjellä olla tak sitte siinä on asennettuna kello, joka katkasee AINA yöllä ja sitten taas odottelet että yhyeys alkaa toimia. Kyllä voisin satkun lyödä vetoa,että operaattorin päässä on nämä säädöt. Se tuetty jos "tekijä"ei tajuu oainelevansa jt namiskoja tai ainakaan sitä ei saa kellekkään kertoa, niin on asia ihan toinen juttu. En usko ollenkaan, etteikö säästösyistä näitä tehdä ja ei EMME ala kello kourassa kirjaamaan päiviä,viikkoja jne ylös ja aoittelemaan ympäriinsä ja konttaamaan ja asentelemaan johtoja ja teatailemaan ja saamn vastaukseksi, että siellä päässä näyttää ihan normaalilta, kun KAIKKI TOIMII päivisin kuitenkin suht normisti. 🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️
- OmaYhteisön moderaattori
- 348 kommenttia
- 8. tammikuuta 2020
Tää ongelmakin pyörii edelleen. Netti toimii, mutta yöllä naps katkasee yhteyden. Tuolloin ei voi tietty edes nopeutta trstata, ku netti alhaalla. Modeemi se ei voi maalaisjärjellä olla tak sitte siinä on asennettuna kello, joka katkasee AINA yöllä ja sitten taas odottelet että yhyeys alkaa toimia. Kyllä voisin satkun lyödä vetoa,että operaattorin päässä on nämä säädöt. Se tuetty jos "tekijä"ei tajuu oainelevansa jt namiskoja tai ainakaan sitä ei saa kellekkään kertoa, niin on asia ihan toinen juttu. En usko ollenkaan, etteikö säästösyistä näitä tehdä ja ei EMME ala kello kourassa kirjaamaan päiviä,viikkoja jne ylös ja aoittelemaan ympäriinsä ja konttaamaan ja asentelemaan johtoja ja teatailemaan ja saamn vastaukseksi, että siellä päässä näyttää ihan normaalilta, kun KAIKKI TOIMII päivisin kuitenkin suht normisti. ♀️
♀️
♀️
♀️
Tuon kiinteän netin räpsäisyjen suhteen olisi tosi tärkeä testauttaa toista modeemia, jos nyt ei nettipiuhan kokeiluun ole mahdollisuutta. Myymälöissä on usein antaa lainaksi tällaisissa tapauksissa, kun asia on etukäteen tiedossa.
Mitään tarkempia viikkoja tai päivämääriä ei välttämättä niinkään tarvi erikseen kirjailla ylös sentään, kunhan on suunnilleen tiedossa kuinka ja milloin katkoa tapahtuu.
- OmaYhteisön luottojäsen
- 475 kommenttia
- 8. tammikuuta 2020
Mä ostan kuule ihan uuden modeemin tai vaikka parikin kaappiin varuiks oottelemaan, jos vanha on olevinaan hajalla, kunhan saan selkeellä suomella selityksen tavis kielellä, että mistä modeemi tietää että kello lyö 21 ja alkaa sen jälkeen vähän hidastella ja pahenee yötä kohden, kunnes aamulla kaikki on kuin pahaa unta ja kaikki toimii? Aikajana on siis 21-01.
Ylempää ketjusta löytyy sitten loput.
- OmaYhteisön luottojäsen
- 323 kommenttia
- 9. tammikuuta 2020
Ilmeisesti langattomasti eli wlanilla yhdistettynä netti katkeaa 21 jälkeen? Silloin kun yhteys on poikki niin mitä valoja palaa silloin modeemissa? Entä kun yhteys on poikki niin jos silloin otat modeemin wan liittimestä sen ethernet kaapelin irti ja kytket sen suoraan pöytäkoneeseen tai kannettavaan tietokoneeseen niin toimiiko silloin yhteys sillä pöytäkoneella tai kannettavalla? Jos netti toimii tällöin niin silloin jostain syystä yhteys ei toimi langattomalla wlan yhteydellä jolloin vika on joko modeemissa tai siellä on jotakin häiriöitä wlanin radiotaajuudella joka estää wlanin käytön. Onko modeemin wlanissa 5GHz wlan käytössä? Vai 2,5GHz wlan käytössä? Vai pelkästään 5GHz wlan käytössä? Olisi hyvä tietää mikä modeemi siellä on käytössä. Laita vaikka kuva siitä.
- OmaYhteisön luottojäsen
- 475 kommenttia
- 9. tammikuuta 2020
En o ite yöllä koneen ääressä, mut sanoin tolle jälkikasvulle, et kattois valot mitkä palaa ja jos muistas modeemista johdon irrottaa ja siirtää koneeseen. Mietitty jo vaikka mitä asetyksia ku kuitenkin illasta yleensä ongelma. Tuskin modeemissa on asetusta, et heitä pihalle klo 21 alkaen. Nyt eilen illakka ja yöl ei taas potkassu ulos ihjelmasta. Yleensä tulee kuulema niin hitaaks, et lopulta putoo pois päältä. Testasin eilen illalla luurinki omaa dataa, ni huoleton 100M oli alle 20 M. Lisäks omaelisan ja speedtestin ero oli varmaan yli 20, en paha sanoo mikä on oikee tulos. Tossa modeemi, joka toiminu hyvin.

Aiheeseen liittyvät keskustelut
Why can't I assign a notification to an enrollment rule?icon
Product Q&A[December 2024] Product Update Release: Ending the Year with Innovation and Looking ahead to 2025!
How to Handle Annual Compliance at a Global Companyicon
Docebo SuperadminsAutomated Grouping Based on Registrationicon
Product Tips & TricksConfiguring Branches and Groups: Questions and Considerations
User Management
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella Elisan työntekijöiden kirjautuminen
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.
OKTätä tiedostoa ei voida ladata
Pahoittelut, virusskannerimme havaitsi, että tämän tiedoston lataaminen ei ole turvallista.
OK