Skip to main content
INTERNETPALVELUPAKETTI

UKK: Internetpalvelupaketti eli maksullinen sähköpostisopimus

UKK: Internetpalvelupaketti eli maksullinen sähköpostisopimus
Oliko tästä hyötyä?
Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

337 kommenttia

  • 944 kommenttia
  • 5. syyskuuta 2020
kv36 kirjoitti:
netti. fi kirjoitti:

Muuttuuko myös webmail @netti.fi maksulliseksi 1.9.?

 

Ehkä. Vuosiluku lienee edelleen epävarma, jos et ole saanut asiasta ilmoitusta, etenkin jos kyse on ilmaispostilaatikosta.

 

Mitään ei tapahtunut 1.1.2020, 1.4.2020 eikä myöskään 1.9.2020. Mikähän on seuraava lopullinen päivämäärä?


  • Osallistuja
  • 15 kommenttia
  • 2. lokakuuta 2020

Nyt tuli mullekin kirje postitse, 1.11. oli maksullisuuden alkupäivämäärä. Ihmetyttää kyllä, mihin sähköpostilaatikkoon laskutus kohdistuu, kun OmaElisassa ei ole mitään sähköpostitiliä??


Sokrates
  • 6404 kommenttia
  • 2. lokakuuta 2020
Mamba kirjoitti:

Nyt tuli mullekin kirje postitse, 1.11. oli maksullisuuden alkupäivämäärä. Ihmetyttää kyllä, mihin sähköpostilaatikkoon laskutus kohdistuu, kun OmaElisassa ei ole mitään sähköpostitiliä??


Onko sinulla kuitenkin Elisan/ Saunalahden postitili?? Jos on , niin se ilmeisesti on eri asiakasnumerolla ja pitäisi yhdistää siihen numeroon , minkä tiedot näkyvät Oma Elisassa.

Jos sinulla ei ole Elisan / Saunalahden postia , niin ota yhteyttä aspaan ennen kuin maksullisuus alkaa.


  • Osallistuja
  • 15 kommenttia
  • 2. lokakuuta 2020
Sokrates kirjoitti:
Mamba kirjoitti:

Nyt tuli mullekin kirje postitse, 1.11. oli maksullisuuden alkupäivämäärä. Ihmetyttää kyllä, mihin sähköpostilaatikkoon laskutus kohdistuu, kun OmaElisassa ei ole mitään sähköpostitiliä??


Onko sinulla kuitenkin Elisan/ Sunalahden postitili?? Jos on , niin se ilmeisesti on eri asiakasnumerolla ja pitäisi yhdistää siihen numeroon , minkä tiedot näkyvät Oma Elisassa.

Jos sinulla ei ole Elisan / Saunalahden postia , niin ota yhteyttä aspaan ennen kuin maksullisuus alkaa.

On minulla joo wippies-tili, mutta sitä ei näy Viihde- ja Mobiililaajakaistan lailla OmaElisassa. Mitenhän laskutus aiotaan tässä tapauksessa hoitaa? Osoitteeni siis tietävät, toimitetaankohan lasku sinne? Tai tietysti voi olla, että tulee ko. sähköpostiinkin. Jännä nähdä.
Tuskin aion tuota yhdistää asiakkuuteeni, varmaankin hylkään sen käytön pikkuhiljaa maksullisuuden myötä ja lopuksi irtisanon. Siirtyminen muiden sähköpostitarjoajien käyttäjäksi on jo käynnissä, mutta vie aikaa, kun tuo on ollut vuosikausia(kymmeniä) pääasiallinen yhteysosoite.


Sokrates
  • 6404 kommenttia
  • 2. lokakuuta 2020
Mamba kirjoitti:

On minulla joo wippies-tili, mutta sitä ei näy Viihde- ja Mobiililaajakaistan lailla OmaElisassa. Mitenhän laskutus aiotaan tässä tapauksessa hoitaa? Osoitteeni siis tietävät, toimitetaankohan lasku sinne? Tai tietysti voi olla, että tulee ko. sähköpostiinkin. Jännä nähdä.
Tuskin aion tuota yhdistää asiakkuuteeni, varmaankin hylkään sen käytön pikkuhiljaa maksullisuuden myötä ja lopuksi irtisanon. Siirtyminen muiden sähköpostitarjoajien käyttäjäksi on jo käynnissä, mutta vie aikaa, kun tuo on ollut vuosikausia(kymmeniä) pääasiallinen yhteysosoite.

OK.

Siis sinulla on Viihde ja Mobiililaajakaista ja ne näkyvät Oma Elisassa.

Vähän arvuutteluksi menee , mutta luulisin , että sinulle avataan 1.11 alkaen em. kanssa samalle asiakasnumerolle Elisa Sähköpostipalvelu (2,90 €/kk) ja laskutetaan kaikki kerralla. Siihen palveluun sitten yhdistetään se Wippies-tili.

No voin olla väärässäkin , mutta jos olet kuitenkin luopumassa Elisan postipalvelusta , niin eipä sillä taida niin suurta väliä olla.


  • Osallistuja
  • 15 kommenttia
  • 2. lokakuuta 2020

Melkein toivoisin tuota paperilaskua postitse. Sitä voisin jonkin aikaa ihan ilomielin maksellakin, en laittaisi e-laskuksi :D


Sokrates
  • 6404 kommenttia
  • 2. lokakuuta 2020
Mamba kirjoitti:

Melkein toivoisin tuota paperilaskua postitse. Sitä voisin jonkin aikaa ihan ilomielin maksellakin, en laittaisi e-laskuksi :D


Niinpä. Aika näyttää , mitä tapahtuu. :wink:

Toisaalta eipä sillä liene väliä , vaikka yhdistäisivät sen postin samaan e-laskuun , missä muutkin ovat , sillä kun lopetat Sähköpostipalvelun , niin sen osuus poistuu laskulta automaattisesti.


Forum|alt.badge.img
  • Älyniekka
  • 476 kommenttia
  • 23. marraskuuta 2020

netti.fi meni ainakin täällä maksulliseksi 1.9.2020 ilman tiedotetta, onneksi heti laskun tultua hoidettu kuntoon eli irtisanottu ilman että koskaan tarvinnut mitään maksaa. Minne tiedote hukkunut, ei ainakaan postilaatikkoon.

 

Vanhoja operaattoreiden laatikoita, jotka Elisan valtauksien jälkeen pakkosiirtyivät Elisalle on vielä ainakin käytössä. Saapa nähä milloin ne menee maksulliseksi tai yrityslaajakaistan palvelut. Ei Elisan yrityspuolen sivuilta edes löydy mainintaa Elisan internetpalvelupaketista.

 

Kattelin vasta, että oma domain + avaruus.net tai ulkolainen ilmainen webhotelli. Niin pääsee kyllä huomattavasti halvemmala ja eikä ole sidoksissa yhteen operaattoriin. Jää kauas Elisan hinnoista ja enemmän ominaisuuksia ja joku ilmainen taisi tarjota jopa 10GB sähköpostitilaa...

 

 


  • 944 kommenttia
  • 1. tammikuuta 2021

Elisa on päässyt prosessissa jo niin pitkälle, että ainakin osalle ilmaispostilaatikoista on lähetetty ihan sähköpostilla(!) ilmoitus palvelun muuttumisesta maksulliseksi. Minun netti.fi-laatikkooni ilmoitusta ei ole vielä ilmaantunut, tai sitten se on mennyt roskien mukana roskiin.

Ilmoituksessa annetaan kaksi toimintavaihtoehtoa, jotka herättävät kysymyksiä

  1. Jos haluaa jatkaa maksullisen palvelun käyttöä, ei tarvitse tehdä mitään

Mihin ja millä tiedoilla Elisa aikoo lähettää laskun?

  1. Jos maksullista palvelua ei halua käyttää, se pitäisi irtisanoa joko irtisanomislomakkeella tai asiakaspalvelussa

Lomakkeessa on merkitty pakollisiksi tiedoiksi ainakin nimi ja postiosoite. Samat tiedot oletettavasti kysytään myös asiakaspalvelussa. Pitäisikö niiden täsmätä joskus 20 vuotta sitten annettuihin tietoihin?
(pahus, kun ei nyt just muista, oliko nimeni silloin Aku Ankka vai Maija Mehiläinen. Yhtä vakuuttava postiosoite saattaisi mennä kerrasta oikein)

 

Olisin odottanut, että palvelun käytön jatkaminen olisi edellyttänyt tunnistautumista ja rekisteröitymistä Elisan asiakkaaksi. Mutta ilmeisesti Elisa haluaa välttämättä laskea asiakkaakseen joukon maijamehiläisiä, joiden palvelut aikanaan irtisanotaan maksamattomien laskujen vuoksi?


irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • 2448 kommenttia
  • 1. tammikuuta 2021
kv36 kirjoitti:

Yhtä vakuuttava postiosoite saattaisi mennä kerrasta oikein

Tunnelitie 13, 02700 Kauniainen oli yhteen aikaan kovaa valuuttaa keksittyjen osoitteiden markkinoilla :wink:


MiikaMoi
  • Entinen elisalainen
  • 1294 kommenttia
  • 4. tammikuuta 2021
kv36 kirjoitti:

Elisa on päässyt prosessissa jo niin pitkälle, että ainakin osalle ilmaispostilaatikoista on lähetetty ihan sähköpostilla(!) ilmoitus palvelun muuttumisesta maksulliseksi. Minun netti.fi-laatikkooni ilmoitusta ei ole vielä ilmaantunut, tai sitten se on mennyt roskien mukana roskiin.

Ilmoituksessa annetaan kaksi toimintavaihtoehtoa, jotka herättävät kysymyksiä

  1. Jos haluaa jatkaa maksullisen palvelun käyttöä, ei tarvitse tehdä mitään

Mihin ja millä tiedoilla Elisa aikoo lähettää laskun?

  1. Jos maksullista palvelua ei halua käyttää, se pitäisi irtisanoa joko irtisanomislomakkeella tai asiakaspalvelussa

Lomakkeessa on merkitty pakollisiksi tiedoiksi ainakin nimi ja postiosoite. Samat tiedot oletettavasti kysytään myös asiakaspalvelussa. Pitäisikö niiden täsmätä joskus 20 vuotta sitten annettuihin tietoihin?
(pahus, kun ei nyt just muista, oliko nimeni silloin Aku Ankka vai Maija Mehiläinen. Yhtä vakuuttava postiosoite saattaisi mennä kerrasta oikein)

 

Olisin odottanut, että palvelun käytön jatkaminen olisi edellyttänyt tunnistautumista ja rekisteröitymistä Elisan asiakkaaksi. Mutta ilmeisesti Elisa haluaa välttämättä laskea asiakkaakseen joukon maijamehiläisiä, joiden palvelut aikanaan irtisanotaan maksamattomien laskujen vuoksi?

Ei noita sähköpostisopimuksia voida OmaElisasta hallinnoitavaksi siirtää ilman asiakkaan tunnistamista ja tämän henkilötunnuksen sitomista asiakkuudelle. Puhelimessa tuo tunnistaminen tehdään pääasiassa noilla syntymäaika- ja osoitetiedoilla, mutta vaihtoehtoja on enemmänkin kuten sähköpostin käyttöön liittyvät yksilöidyt tiedot (laatikon avausaika, viimeinen käyttökerta tms.). Usealla asiakkaalla vanhat sähköpostit jotka he haluavat pitää ovat mallia etunimi.sukunimi@netti.fi jolloin heidät voidaan tunnistaa aktiivisen asiakkuuden tiedoilla ja noilla sähköpostilaatikon kysymyksillä. Kaikkia sopimusasioita tietenkin katsotaan tilannekohtaisesti ja niiden vaatimalla vakavuudella.


  • 944 kommenttia
  • 5. tammikuuta 2021
MiikaMoi kirjoitti:
kv36 kirjoitti:

Ilmoituksessa annetaan kaksi toimintavaihtoehtoa, jotka herättävät kysymyksiä

  1. Jos haluaa jatkaa maksullisen palvelun käyttöä, ei tarvitse tehdä mitään

Mihin ja millä tiedoilla Elisa aikoo lähettää laskun?

  1. Jos maksullista palvelua ei halua käyttää, se pitäisi irtisanoa joko irtisanomislomakkeella tai asiakaspalvelussa

Lomakkeessa on merkitty pakollisiksi tiedoiksi ainakin nimi ja postiosoite. Samat tiedot oletettavasti kysytään myös asiakaspalvelussa. Pitäisikö niiden täsmätä joskus 20 vuotta sitten annettuihin tietoihin?

Ei noita sähköpostisopimuksia voida OmaElisasta hallinnoitavaksi siirtää ilman asiakkaan tunnistamista ja tämän henkilötunnuksen sitomista asiakkuudelle. Puhelimessa tuo tunnistaminen tehdään pääasiassa noilla syntymäaika- ja osoitetiedoilla, mutta vaihtoehtoja on enemmänkin kuten sähköpostin käyttöön liittyvät yksilöidyt tiedot (laatikon avausaika, viimeinen käyttökerta tms.). Usealla asiakkaalla vanhat sähköpostit jotka he haluavat pitää ovat mallia etunimi.sukunimi@netti.fi jolloin heidät voidaan tunnistaa aktiivisen asiakkuuden tiedoilla ja noilla sähköpostilaatikon kysymyksillä. Kaikkia sopimusasioita tietenkin katsotaan tilannekohtaisesti ja niiden vaatimalla vakavuudella.

 

Esittämäsi asia on looginen, mutta päinvastainen kuin ilmoitettu toimintakuvio. Asiakkuuden todentamista auttanee myös se, että etunimi.sukunimi-asiakkaat ovat todennäköisemmin antaneet myös muuten oikeita tietoja jo tiliä perustaessaan, toisin kuin nimimerkki-asiakkaat.

Voiko tästä tehdä johtopäätöksen, että seuraavaksi Elisa kupeksii vuoden-pari miettiessään, mitä tehdä näiden tuntemattomien asiakkaidensa kanssa?