Skip to main content
INTERNETPALVELUPAKETTI

UKK: Internetpalvelupaketti eli maksullinen sähköpostisopimus

UKK: Internetpalvelupaketti eli maksullinen sähköpostisopimus
Oliko tästä hyötyä?
Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

337 kommenttia

irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • 2421 kommenttia
  • 6. joulukuuta 2019
HawkanForce kirjoitti:

Jos joku suostuu maksamaan kenellä ennen oli mahdollisuus käyttää näitä nic.fi olen.to yms osoitteita niin he voivat varmaankin myös jatkossa niitä rekisteröidä?

Jos maksat sähköpostistasi, saat pidettyä nykyisen nic.fi, rois.to jne. osoitteesi. Ja näköjään  Oma Saunalahden puolella niitä voi vielä luodakin.

Elisa on kuitenkin jo vuosia suunnitellut Oma Saunalahden sulkemista. Sitten kun Oma Saunalahti joku ruma päivä sulkeutuu, samalla poistuu mahdollisuus tehdä uusia nic.fi, rois.to jne. laatikoita – olit maksanut tai et.


Sokrates
  • 6339 kommenttia
  • 9. joulukuuta 2019

Saisiko Elisalta selkeän ja yksiselitteisen tiedon mitkä sähköpostit muuttuvat maksullisiksi ja mitkä ei ???

Nyt tulee vähintäänkin kahta eri tarinaa.


Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Keskustelun aloittaja
  • Elisalainen
  • 2859 kommenttia
  • 9. joulukuuta 2019

Nyt kohua herättäneessä lehtiartikkelissa Juha Laukkanen puhuu 1.1.2020 muutoksen piirissä olevista sähköposteista. Näiden yhteydessä ei vielä siirrellä sähköposteja laajakaistojen alta, näiden vuoro on keväämmällä. Yhäkin siis kaikki sähköpostit henkilöasiakaspuolella tulevat muuttumaan maksullisiksi. Aikataulun tiedät kohdaltasi kun ilmoitus muutoksesta tulee sinulle :blush:

 

Nic.fi osoitteista sen verran, että nämäkin siis ovat muutoksen piirissä 🙂 Noi on aikanaan NIC Tietoverkkojen kanssa tehtyjä sopimuksia, mitkä ovat sulautuneet Saunalahdelle ja edelleen Elisaan. Nyt meneillään oleva laajempi uudistus sähköpostipalveluissa meillä tuo asiakkaille hyötynä nuo mainitut roskapostisuodattimen sekä virusturvan. Myös siis “ikuiset” sopimukset on päätettävisssä sopimusoikeuden nojalla kun noudatetaan kohtuullista irtisanomisaikaa, kohtuullisuuden arvioinnissa huomioidaan siis siihen mennessä kulunut sopimuskausi, maksetut maksut sekä sopimuksen edellytysten mahdollinen muuttuminen. NIC sopimusten myynti lopetettiin 2002. Muutostilanteessa asiakkaalla on toki oikeus päättää sähköposti ilman irtisanomisaikaa.


Sokrates
  • 6339 kommenttia
  • 9. joulukuuta 2019

Jaahas.

No eiköhän tuo nyt tullut selväksi. Kerrotteko vielä alkaako esim. roskapostisuodatus toimia samalla , kun palvelu muuttuu maksulliseksi?

En kyllä ala maksamaan toimimattomasta palvelusta.


Forum|alt.badge.img+5
  • Entinen OmaYhteisön jäsen
  • 920 kommenttia
  • 9. joulukuuta 2019

Ei sitten vahingossakaan voinut kommentoida sitäkin lehtiartikkelissa??? No sitten uutta artikkelia ja uusi raivonpuuska asiakkailtanne, kai se on hyvää julkisuuskuvaa hetkeksi - että nyt ei johtajan mukaan olekaan muutos koskemassa kuin “tuhansia asiakkaita” - vai pitäisikö sanoa “aasiakkaita”. Muutos koskee siis kaikkia, mutta täytyyhän sitä pitää hyvää julkisuuskuvaa lehdessä että Elisa onkin hellävarainen operaattori kun ei koskekaan laajakaistan mukana tulleisiin laatikoihin - vielä. No, uutta lehtijuttua odotellen popparit valmiina.

Nyt soi DJ Stephanie - Sweet Disposition (Radio Edit).


Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Keskustelun aloittaja
  • Elisalainen
  • 2859 kommenttia
  • 10. joulukuuta 2019
Sokrates kirjoitti:

Jaahas.

No eiköhän tuo nyt tullut selväksi. Kerrotteko vielä alkaako esim. roskapostisuodatus toimia samalla , kun palvelu muuttuu maksulliseksi?

En kyllä ala maksamaan toimimattomasta palvelusta.

Koko ajan sen parantamiseksi töitä tehdään ja kyllähän se jo sinällään toimiikin, siinä on vain puutteita uudempien kikkojen osalta mitä spämmerit ovat keksineet ja näihin kehitellään toki vastaiskuja meiltä


Sokrates
  • 6339 kommenttia
  • 10. joulukuuta 2019
Patomiäs kirjoitti:
Sokrates kirjoitti:

Jaahas.

No eiköhän tuo nyt tullut selväksi. Kerrotteko vielä alkaako esim. roskapostisuodatus toimia samalla , kun palvelu muuttuu maksulliseksi?

En kyllä ala maksamaan toimimattomasta palvelusta.

Koko ajan sen parantamiseksi töitä tehdään ja kyllähän se jo sinällään toimiikin, siinä on vain puutteita uudempien kikkojen osalta mitä spämmerit ovat keksineet ja näihin kehitellään toki vastaiskuja meiltä


Niinpä niin. Tuota samaa virttä te olette veisanneet vuositolkulla , mutta käytännössä suodatus ei ole ikinä toiminut kunnolla.

Kysyin , että alkaako suodatus toimia samanaikaisesti , kun posti muuttuu maksulliseksi. Siihen en vastausta saanut , mutta tulkitsen , että ei.

Minusta on tyhmää maksaa toimimattomasta palvelusta.


Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Keskustelun aloittaja
  • Elisalainen
  • 2859 kommenttia
  • 10. joulukuuta 2019
Sokrates kirjoitti:
Patomiäs kirjoitti:
Sokrates kirjoitti:

Jaahas.

No eiköhän tuo nyt tullut selväksi. Kerrotteko vielä alkaako esim. roskapostisuodatus toimia samalla , kun palvelu muuttuu maksulliseksi?

En kyllä ala maksamaan toimimattomasta palvelusta.

Koko ajan sen parantamiseksi töitä tehdään ja kyllähän se jo sinällään toimiikin, siinä on vain puutteita uudempien kikkojen osalta mitä spämmerit ovat keksineet ja näihin kehitellään toki vastaiskuja meiltä


Niinpä niin. Tuota samaa virttä te olette veisanneet vuositolkulla , mutta käytännössä suodatus ei ole ikinä toiminut kunnolla.

Kysyin , että alkaako suodatus toimia samanaikaisesti , kun posti muuttuu maksulliseksi. Siihen en vastausta saanut , mutta tulkitsen , että ei.

Minusta on tyhmää maksaa toimimattomasta poalvelusta.

Tarkennan vastaustani tuolta osalta ja en pysty lupaamaan että suodattimen toiminta vastaa odotuksiasi sen toimivuudesta siinä kohtaa kun palvelu kohdallasi muuttuu maksulliseksi 🙂 Tuon tarkempaan en pysty


  • Keskustelija
  • 7 kommenttia
  • 10. joulukuuta 2019
Patomiäs kirjoitti:

Nic.fi osoitteista sen verran, että nämäkin siis ovat muutoksen piirissä 🙂 Noi on aikanaan NIC Tietoverkkojen kanssa tehtyjä sopimuksia, mitkä ovat sulautuneet Saunalahdelle ja edelleen Elisaan. Nyt meneillään oleva laajempi uudistus sähköpostipalveluissa meillä tuo asiakkaille hyötynä nuo mainitut roskapostisuodattimen sekä virusturvan.

 

Millä tavalla pakkomyynti on tutekehitystä? Myös aikaisemmin pystyi ottamaan roskaposti ja virustorjunnan 1e/kk ja lisätiaa summalla x.

Nyt kyseiset lisäpalvelut on pakko ostaa jos haluaa osoitteensa pitää.

Suomi luetteli vissiin netin perusoikeuksiin, ja luulisi sitten että sähköpostikin olisi, ainakin tälläinen perus “k*kkaposti” siis ilman lisätilaaa ja roskapostisuodatuksia. Nyt se pitää ostaa jos haluaa pitää 20v vanha osoite.

Jos sähköpostin osoitteen siirto onnistuisi kuten puhelinnumeroilla en välittäisi, tehkööt elisa mitä haluaa sähköpostillansa. Harmittaa kun pitä joka paikkaan uusi osoite ilmoittaa ja muuttaa. Ja kiva kun tähänkin sai ruhtinaallisen kuukauden aikaa vaikka kyseinen sopimus ollut jo sen yli 20vee

 


Forum|alt.badge.img+9
  • Avulias
  • 86 kommenttia
  • 16. joulukuuta 2019

Mulla on 3 postilaatikkoa Elisan hoitamana.

Yhteenkään näistä postilaatikoista ei ole tullut “kirjettä” muutoksesta.
Sen sijaan olen saanut asiasta sähköpostin yhteystiedoissani olevaan mailiosoitteeseen. Ja postilakon päättymisen jälkeen sain paperikirjeen.

Olennaista tässä on se, ettei kummassakaan mainittu, mitä postilaatikoita asia koskee.

 

Kokonaan toinen juttu sitten on, että wippies-tilini yhteystiedot on hukattu. Modeemin saaminen Saunalahdelta vaati kyllä ihan sopimuksen tekemistä. Ilmeisesti näitä ei arvioitu enää tarvittavan, kun wippies ajettiin alas ja postilaatikot siirrettiin Elisan systeemiin. Tai sitten asiakastietojen siirto olis ollut vaivalloista manuaalityötä.

 

Kuten täällä jo todettu, niin “uudistus” on perusteluiltaan taattua Elisa-laatua:
Samaan hengenvetoon puhutaan palveluiden erottamisesta toisistaan, läpinäkyvän hinnoittelun ja turhien paketinosien pakkomyynnin poistamisen takia.
Ja sitten pakkomyydään sähköpostipaketissa roskapostisuodatin ja virustorjunta.

 

Jos nyt regulaattori ei katso, että nämä ominaisuudet ovat pakollisia tavallisessa s-postipalvelussa, niin willi weikkaus, vuoden parin päästä, vedotaan taas samoihin asioihin kuin nyt ja nämä palvelut eriytytetään omiksi erillishintaisiksi palveluiksi ja yllättäen se paketti, josta nämä on irroitettu, ei halpene yhtään.

Kai tää on ihan normaalia kehitystä? Ilmaispalveusta siirrytään osaksi maksullista pakettia, irroitetaan paketista ja laitetaan erillishintaan. 


Forum|alt.badge.img+9
  • Avulias
  • 86 kommenttia
  • 16. joulukuuta 2019
HawkanForce kirjoitti:

Jos sähköpostin osoitteen siirto onnistuisi kuten puhelinnumeroilla en välittäisi, tehkööt elisa mitä haluaa sähköpostillansa. Harmittaa kun pitä joka paikkaan uusi osoite ilmoittaa ja muuttaa. Ja kiva kun tähänkin sai ruhtinaallisen kuukauden aikaa vaikka kyseinen sopimus ollut jo sen yli 20vee

 

Totta, koskahan regulaattori herää?
Jotenkin aika erikoista, että toisaalta toitotetaan sähköistä asioimista, mutta sitten nää perusasiat on jääny puolitiehen jo ikuisuuksia sitten.
Koska eri osaasto käsittelee “puhelinasioita” ja “nettiasioita” regulaattorin puljussa?

Jos Elisan tyypit vois kommentoida, et missä vaiheessa ja miten pitäs pystyä päättelemään koska mikäkin postilaatikko alkaa maksaa?
Kun nyt kesken prosessin olemme saaneet kuulla, että osa postilaatikoista muuttuu maksulliseksi vasta myöhemmin (kiinteän netin kylkiäiset?).
Lasketaanko wippies sellaiseksi, jos se on otettu kiinteän netin tai Viihteen kylkiäisenä?
(Kuten sitä silloin aktiivisesti kaupattiin, Saunavision loppuaikoina ja Elisa Viihteen alussa.)


Forum|alt.badge.img+9
  • Avulias
  • 86 kommenttia
  • 16. joulukuuta 2019
Sokrates kirjoitti:

 

PS: Esim. Domainhotelli tarjoaa 2€/kk oman domainin kotisivutiloineen ja sähköposteineen.

https://www.domainhotelli.fi/

Vaikuttaa lupaavalta, joskin ekan varsinaisen toimintavuoden (2018) perusteella on vaikea arvioida pysyykö palvelu pystyssä pidempään.
Mut 10Gt postilaatikkoa 40€/vuosi(sis alv.), jos vielä oikeasti kotimaassa datan pitävät ja backupit taajaan ajavat.

Jos ei haluis laittaa kaikkia munia samaan koriin, niin mitäs vastaavia kilpailijoita löytyy?


Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Keskustelun aloittaja
  • Elisalainen
  • 2859 kommenttia
  • 17. joulukuuta 2019
toke kirjoitti:

Jos Elisan tyypit vois kommentoida, et missä vaiheessa ja miten pitäs pystyä päättelemään koska mikäkin postilaatikko alkaa maksaa?
Kun nyt kesken prosessin olemme saaneet kuulla, että osa postilaatikoista muuttuu maksulliseksi vasta myöhemmin (kiinteän netin kylkiäiset?).
Lasketaanko wippies sellaiseksi, jos se on otettu kiinteän netin tai Viihteen kylkiäisenä?
(Kuten sitä silloin aktiivisesti kaupattiin, Saunavision loppuaikoina ja Elisa Viihteen alussa.)

Aikatauluja en oo itekään pystynyt tarkemmin vielä päättelemään millekään ryhmälle, eli valitettavasti tuossa en voi auttaa :/ 

Porrastetusti joo vaiheittain tehdään muutokset.

Wippies on ilmaissähköposti, vaikka tämän olisi ottanut laajakaistan yhteydessä niin se on erillisenä silti tuolla ollut eli ei rinnastu esimerkiksi SL puolelta rekisteröidyn laajakaistan alaiseen saunalahti.fi tai vastaavaan osoitteeseen


Forum|alt.badge.img+5
  • Entinen OmaYhteisön jäsen
  • 920 kommenttia
  • 17. joulukuuta 2019
toke kirjoitti:
Sokrates kirjoitti:

 

PS: Esim. Domainhotelli tarjoaa 2€/kk oman domainin kotisivutiloineen ja sähköposteineen.

https://www.domainhotelli.fi/

Vaikuttaa lupaavalta, joskin ekan varsinaisen toimintavuoden (2018) perusteella on vaikea arvioida pysyykö palvelu pystyssä pidempään.
Mut 10Gt postilaatikkoa 40€/vuosi(sis alv.), jos vielä oikeasti kotimaassa datan pitävät ja backupit taajaan ajavat.

Jos ei haluis laittaa kaikkia munia samaan koriin, niin mitäs vastaavia kilpailijoita löytyy?

Käytän domainhotellin palveluita jo toista vuotta. Vahvat suosittelut. :ok_hand:

Domainhotelli.fi tarjoaa tosiaan myös sähköposti- ja kotisivutilaa. Mikäs sen parempaa kuin oma blogi ja mahdollisuus tienata rahaa (sekä yksilöity domainiin perustuva email).

Jos Elisa aikoo saada asikkaita, tuolla €2,90kk palvelulla, niin onnea matkaan.

Tuo domainhotelli tarjoaa edullisimman paketin €2 kk hintaan vähintään vuodeksi.

Domainhotelli.fi on lukemani ja joskus kokemani perusteella:

  • Luotettava, aina suomea puhuva asiakaspalvelu ongelmatilanteissa :point_left:
  • Halpa, ei juurikaan Elisan internetpalvelupakettia kalliimpi :point_left:
  • Hauskasti turkulainen eli täysin suomalainen yritys :point_left:
  • Palvelimet SUOMESSA, 25 Gt -tilaa, 25 sähköpostitiliä vaikka koko suvulle :point_left:
  • Kunnollinen webhotelli: PHP, MySQL - painalluksella WordPress yms. :point_left:

Niillä Elisan 200 Mt -laatikoilla ja 500 Mt -kotisivuilla ilman One-click WordPress Installeria, PHP, MySQL voi pyyhkiä… ei niistä ole oikeaan kunnolliseen elämykseen, koskaan.

Internetpalvelupaketissa kotikone.fi ja 5 laatikkoa, huono roskapostiturva, liian vähän tilaa, niin tuo Domainhotellin palvelu tuntuu suorastaan muhkealta ja melkein yhtä edullinen.

Vuoden ajan 90 snt / kk edullisempi kuin Elisa. Myös vielä halvempi pelkkä sähköpostipalvelu omalla domainilla saatavilla - jos ei ole omasta mielestään halukas bloggaajaksi :muscle_tone4:

Näin ei maksa siitä mitä ei käytä, esim. kotisivutila, minkä tekee Elisan tapauksessa.

Nyt soi Devin Wild - Indestructible (Radio Edit).


irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • 2421 kommenttia
  • 17. joulukuuta 2019
toke kirjoitti:

Jos ei haluis laittaa kaikkia munia samaan koriin, niin mitäs vastaavia kilpailijoita löytyy?

Silloin kun Saunalahti lopetti hosting-palvelut, työpaikalla siirryttiin Louheen. Heidän itsepalvelutyökalunsa ovat hyvin kattavat, mukaanlukien nimipalvelut. Ainoa puute meidän kannalta oli DDNS, jonka takia nimipalvelut hankittiin Dyniltä.


Forum|alt.badge.img+9
  • Avulias
  • 86 kommenttia
  • 19. joulukuuta 2019

Onko KUKAAN saanut viestiä maksullisuudesta siihen postilaatikkoon, joka muuttuu maksulliseksi?
Jos tämän postilaatikon osoite ei ole sama kuin mikä on Elisan asiakastietojen yhteystiedoissa?


  • Keskustelija
  • 7 kommenttia
  • 19. joulukuuta 2019

Ootte sitten menneet poistamaan tässä uudistuksen yhteydessä multa 5-10 sähköpostilaatikkoa ja jotain 40 osoitetta? Osa noista oli tietysti oli tyhjiä ja käyttämättämiä mutta ainakin yksi laatikko ja kymmenisen osoitetta oli käytössä.

 

Just tämä tyhmän uudistuksen takia ja  että siinä kirjeessä ei oltu mitenkään yksilöity että mikä on muuttumassa maksulliseksi, yritin noita katsella. Vielä pari viikkoa sitten ne löytyi tuolta Oma Saunalahdesta.

 

Kiva kun pari laatikkoa ja muutaman kymmenen osoitetta viitsitte jättää rauhaan, mutta ei nyt oikein erityisen kivaa kuitenkaan.

 

Kokeilen hoitaa tätä puhelimessa. Tuo lomake soittoajan varaamisesta ei toimi, minkä toivoisin johtuvan siitä että puhelinpalvelu on tältä päivältä suljettu.


Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Keskustelun aloittaja
  • Elisalainen
  • 2859 kommenttia
  • 20. joulukuuta 2019
toke kirjoitti:

Onko KUKAAN saanut viestiä maksullisuudesta siihen postilaatikkoon, joka muuttuu maksulliseksi?
Jos tämän postilaatikon osoite ei ole sama kuin mikä on Elisan asiakastietojen yhteystiedoissa?

On niitä osalle mennyt, kuten sanottua niin noita tehdään porrastetusti eli kaikkia ei kerralla laitella vaan pätkissä :) 

 

akseliNC kirjoitti:

Ootte sitten menneet poistamaan tässä uudistuksen yhteydessä multa 5-10 sähköpostilaatikkoa ja jotain 40 osoitetta? Osa noista oli tietysti oli tyhjiä ja käyttämättämiä mutta ainakin yksi laatikko ja kymmenisen osoitetta oli käytössä.

Anteeksi :sweat:  Tuolta on automaatilla suljettu käyttämättömiä laatikoita ja osoitteita, minkään semmoisen mihin on kirjauduttu sisään tai josta on uudelleenohjaukset päälläei pitäisi olla mennyt kiinni :slight_frown:  Toivottavasti saat puhelimitse ihmistä kiinni joka saa tilanteen korjattua, jos ei niin laita meille tuosta tietoa @OmaYhteisö-tiimi’lle yksärillä ja katsotaan sitä kautta kuntoon!


Forum|alt.badge.img+9
  • Avulias
  • 86 kommenttia
  • 21. joulukuuta 2019
Patomiäs kirjoitti:
toke kirjoitti:

Onko KUKAAN saanut viestiä maksullisuudesta siihen postilaatikkoon, joka muuttuu maksulliseksi?
Jos tämän postilaatikon osoite ei ole sama kuin mikä on Elisan asiakastietojen yhteystiedoissa?

On niitä osalle mennyt, kuten sanottua niin noita tehdään porrastetusti eli kaikkia ei kerralla laitella vaan pätkissä :) 

Kertaus: mulle ei ole tullut yhtään viestiä, niihin sähköpostilaatikoihin, joita asia koskee.
Mulle sähköinen viesti on tullut siihen s-postiosoitteeseen, joka teillä on mun asiakastiedoissa.

Onko nyt siis niin, että muille viestit on lähetetty niihin postilaatikoihin, joita muutos koskee ja mulle ei?

VAI, onko kaikille lähetetty viesti vain yhteystiedoissa olleeseen s-postiosoitteeseen, eikä missään viestissä yksilöidä, mitä laatikoita muutos koskettaa 1.1.2020.
Kaikille lähetetty sama identtinen massaviesti ja vain yhteystiedoissa olevaan s-postiosoitteeseen?


Kun mulla on yksi “todellisen” saunalahden aikainen laatikko, toinen elluViihteen aikana avattu ja sitten wippies, josta asiakastiedot kadotettu, niin kuvittelisin, että oon aika kattavasti kaikissa kategorioissa, mutta kuitenkin mulle on käynyt jotenkin eri tavalla kuin “kaikille” muille?

Montakohan viikkoa tätä kysymystä pitää vielä vääntää?


irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • 2421 kommenttia
  • 21. joulukuuta 2019

Minulla on nic-osoitteita ja samaa perua oleva kotisivutila, enkä ole saanut vielä mitään viestiä Elisalta. En Itella-postia, en sähköpostia kyseisiin osoitteisiin enkä sähköpostia yhteystieto-osoitteeseeni.

Voiko tästä nyt luotettavasti päätellä, että nic-asiakkuudet kuuluvat ryhmään ei vielä 1.1.2020, vaan vasta myöhemmin vuonna 2020?

toke kirjoitti:

Montakohan viikkoa tätä kysymystä pitää vielä vääntää?

Pelkään pahoin, että niin kauan, kunnes loputkin sähköpostiosoitteeesi ovat lakanneet toimimasta. Aika hoitaa...


Sokrates
  • 6339 kommenttia
  • 21. joulukuuta 2019
irritus kirjoitti:

Minulla on nic-osoitteita ja samaa perua oleva kotisivutila, enkä ole saanut vielä mitään viestiä Elisalta. En Itella-postia, en sähköpostia kyseisiin osoitteisiin enkä sähköpostia yhteystieto-osoitteeseeni.

Voiko tästä nyt luotettavasti päätellä, että nic-asiakkuudet kuuluvat ryhmään myöhemmin vuonna 2020?

toke kirjoitti:

Montakohan viikkoa tätä kysymystä pitää vielä vääntää?

Pelkään pahoin, että niin kauan, kunnes loputkin sähköpostiosoitteeesi ovat lakanneet toimimasta. Aika hoitaa...


Enpä vielä nuolaisisi ennen kuin tipahtaa.

Sopimusehtojen mukaanhan oleellisista muutoksista pitäisi ilmoittaa vähintään 1 kk ennen muutosta asiakkaalle. No onko muutos Elisan mielestä oleellinen??? En tiedä.

No kuten sanoit. Aika hoitaa….


Sokrates
  • 6339 kommenttia
  • 21. joulukuuta 2019
irritus kirjoitti:
Sokrates kirjoitti:

Sopimuehtojen mukaanhan oleellisista muutoksista pitäisi ilmoittaa vähintään 14 vrk ennen muutosta asiakkaalle.

Nyt sotkit muutoksista ilmoittamisen ja irtisanomisajan keskenään. Elisa joutuu ilmoittamaan muutoksista vähintään kuukausi ja seitsemän päivää etukäteen. Lisäksi Elisa ei voi irtisanoa asiakkaan palvelua kahdessa viikossa, vaan Elisan puolelta irtisanomisaika on kuukausi.

Joo huomasin itsekin ja korjasin sen kaksi viikkoa kuukaudeksi edelliseen viestiini. No semmoista sattuu , kun kirjoittelee ulkomuistista. :blush:


Forum|alt.badge.img+9
  • Avulias
  • 86 kommenttia
  • 22. joulukuuta 2019
irritus kirjoitti:
Sokrates kirjoitti:

Sopimuehtojen mukaanhan oleellisista muutoksista pitäisi ilmoittaa vähintään 14 vrk ennen muutosta asiakkaalle.

Nyt sotkit muutoksista ilmoittamisen ja irtisanomisajan keskenään. Elisa joutuu ilmoittamaan muutoksista vähintään kuukausi ja seitsemän päivää etukäteen. Lisäksi Elisa ei voi irtisanoa asiakkaan palvelua kahdessa viikossa, vaan Elisan puolelta irtisanomisaika on kuukausi.

Mun näkemys tästä on, että kun Elisa ei ole osannut kertoa mihin postilaatikkoon tomenpiteet kohdistuvat ja millä päivämäärällä, niin tuo muutosaika (37vrk?) ei ole vielä edes alkanut.

Kyllähän tällainen perseily pitäs saada taas jonku joukkokanteen ajamaksi.

https://www.facebook.com/TraficomFinland/posts/511892102783145


Sokrates
  • 6339 kommenttia
  • 22. joulukuuta 2019
toke kirjoitti:

Mun näkemys tästä on, että kun Elisa ei ole osannut kertoa mihin postilaatikkoon tomenpiteet kohdistuvat ja millä päivämäärällä, niin tuo muutosaika (37vrk?) ei ole vielä edes alkanut.

Kyllähän tällainen perseily pitäs saada taas jonku joukkokanteen ajamaksi.

https://www.facebook.com/TraficomFinland/posts/511892102783145

Joo eipä se muutosaika voi alkaa ennen kuin operaattori on asiasta ilmoittanut , mutta Elisa saattaa tulkita sitä ilmoitusta omalla tavallaan. Onko se oikein , että ei kerrota ilmoituksessa mihin laatikkoon muutos kohdistuu , niin mielestäni ei ole.

Tuo ajatus , että s-postiosoite olisi siirrettävissä palveluntarjoajalta toiselle on erinomainen. Käytännössä se tarkoittaisi yhteisen osoitepoolin perustamista (kuten puhelinnumeroillakin on , Numpac) , mutta tuskin sitä tapahtuu , elleivät viranomaiset siihen operaattoreita pakota.

Käyttäjälle se olisi suuri parannus , kun ei olisi sidoksissa yhteen operaattoriin eikä tarvitsisi vaihtaa s-postiosoitetta.


Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Keskustelun aloittaja
  • Elisalainen
  • 2859 kommenttia
  • 23. joulukuuta 2019
toke kirjoitti:
Patomiäs kirjoitti:
toke kirjoitti:

Onko KUKAAN saanut viestiä maksullisuudesta siihen postilaatikkoon, joka muuttuu maksulliseksi?
Jos tämän postilaatikon osoite ei ole sama kuin mikä on Elisan asiakastietojen yhteystiedoissa?

On niitä osalle mennyt, kuten sanottua niin noita tehdään porrastetusti eli kaikkia ei kerralla laitella vaan pätkissä :) 

Kertaus: mulle ei ole tullut yhtään viestiä, niihin sähköpostilaatikoihin, joita asia koskee.
Mulle sähköinen viesti on tullut siihen s-postiosoitteeseen, joka teillä on mun asiakastiedoissa.

Onko nyt siis niin, että muille viestit on lähetetty niihin postilaatikoihin, joita muutos koskee ja mulle ei?

VAI, onko kaikille lähetetty viesti vain yhteystiedoissa olleeseen s-postiosoitteeseen, eikä missään viestissä yksilöidä, mitä laatikoita muutos koskettaa 1.1.2020.
Kaikille lähetetty sama identtinen massaviesti ja vain yhteystiedoissa olevaan s-postiosoitteeseen?


Kun mulla on yksi “todellisen” saunalahden aikainen laatikko, toinen elluViihteen aikana avattu ja sitten wippies, josta asiakastiedot kadotettu, niin kuvittelisin, että oon aika kattavasti kaikissa kategorioissa, mutta kuitenkin mulle on käynyt jotenkin eri tavalla kuin “kaikille” muille?

Montakohan viikkoa tätä kysymystä pitää vielä vääntää?

Pahoitteluni että viestin sisältö on vajavainen eli ei kerro monen kaipaamaa tietoa eli että mitä laatikkoa osoite koskee 😞 Tilanne kuitenkin on se, että muutos tulee koskettamaan kaikkia laatikoita ja nämä muutoksen piirissä olevat laatikot tullaan ajamaan saman sopimuksen alle, eli lopputulos ei tuosta kuitenkaan hirveästi muutu sen osalta että mikä laatikoista on nyt muutoksen piirissä ja mikä vasta myöhemmin.

 

Sokrates kirjoitti:

Tuo ajatus , että s-postiosoite olisi siirrettävissä palveluntarjoajalta toiselle on erinomainen. Käytännössä se tarkoittaisi yhteisen osoitepoolin perustamista (kuten puhelinnumeroillakin on , Numpac) , mutta tuskin sitä tapahtuu , elleivät viranomaiset siihen operaattoreita pakota.

Käyttäjälle se olisi suuri parannus , kun ei olisi sidoksissa yhteen operaattoriin eikä tarvitsisi vaihtaa s-postiosoitetta.

Sinällään tuossa ajatuksessa olisi kyllä perää, tämä toisaalta luo ongelman noiden domainien kanssa kun niillekin muodostuu omia luottamussuhteitaan. Eli domain1.com jos on hyvällä luokituksella ja domain2.com ei ole, niin tuolta domain2.com osoitteesta sähköpostinsa domain1.com:lle siirtävä henkilö ei pääse sähköpostinsa domainilla kuitenkaan paremmalle luokitukselle. Tämän lisäksi kun ilmaissähköposteja on tarjolla, niin tuo siirtely muodostuisi suhteellisen mahdottomaksi jo :/ 

 

Ennemmin itse näkisin että mikäli esimerkiksi valtiotaho tahtoisi asiaan puuttua, niin jokaiselle avattaisiin oma sähköpostiosoite joka toimisi maksina ja sitä voisi käytellä haluamansa sähköpostiosoitteen kautta. Eli ihan vaikka etunimi(.[mahdollinen toisen nimen kirjain erottelua varten tai numero]).sukunimi@suomi.fi tjms osoite jos luotaisiin kaikille. Toki päätteitä voisi myös olla valittavissa muita, helpottaisi tuota ongelmaa mikä esimerkiksi ville.virtanen nimellä voisi muodostua :)